>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות
אמש ננעל פסטיבל הסרטים ה-69 בוונציה, הנחשב ליוקרתי ולוותיק שבפסטיבלי הסרטים בעולם. בניגוד לשנים קודמות, השנה היה הפסטיבל דליל בידוענים הוליוודים, שאת מקומם על השטיח האדום תפסו ההופעות המתוחכמות של כוכבי סרטי האיכות האירופאיים. מי שציפה לפגוש את השיק הצרפתי של פסטיבל קאן או את הגלאמור ההוליוודי של האוסקר, יאלץ להסתפק הפעם בקייט הדסון שהקסימה בשמלה של אטלייה ורסאצ'ה, בפרידה פינטו שלבשה שמלה של אלכסנדר מקווין ובכמה הופעות מביכות שנצפו על השטיח האדום מכיוונן של הצרפתיות ג'וזפין דה לה בום ולטיסיה קסטה.
>> כיצד כבשו היוצרים הישראלים את פסטיבל ונציה? סיקור מיוחד
באופן די מפתיע, מי שהקסימו אותנו היו חברי הקאסט הגברי של המשלחת הישראלית: יפתח קליין, שהגיע לבוש בחליפה וסניקרס תואמים להקרנת הבכורה של "למלא את החלל"; ומשה איבגי, שנראה נינוח בחליפה כחולה (ומגפיים נוראיים) בהקרנה של "מנתק המים", ורק חבל שלא טרח לעשות מכפלת קטנה במכנסיים. רגע לפני שהאופוריה הישראלית תתפוגג, עם זכייתה של הדס ירון בת ה-22 בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר על משחקה ב"למלא את החלל", קבלו את עשרת הלוקים הבולטים, לטובה ולרעה, על השטיח האדום של פסטיבל ונציה 2012.
ההוליוודית: קייט הדסון
הנציגה ההוליוודית על השטיח האדום בוונציה מבינה היטב שכל מה שצריך בשביל הופעה מנצחת זה שמלה אחת מפוצצת, שתעשה את העבודה ללא מאמץ ניכר. קייט הדסון לוקחת את כל הקופה בשמלה א-סימטרית נוצצת בצבע מוקה של אטלייה ורסאצ'ה. עם גזרה פשוטה ומשחקי שקיפויות, היא הפגינה זוהר הוליוודי מקסימלי והשתדלות מינימלית.
המתחכמות: ג'וזפין דה לה בום ופרידה פינטו
שמלה מתחכמת מדי על השטיח האדום היא כמו משחק ברולטה רוסית: ברוב המקרים אפשר לצאת מזה בחיים, אבל ישנו סיכוי קטן שזה יגמר בדרמה לא נעימה. השחקניות ג'וזפין דה לה בום, אשתו של המפיק המוזיקלי מארק רונסון, והשחקנית פרידה פינטו מציגות שתי דרכים להתחכם על השטיח האדום - האחת מוצלחת, השנייה פחות. פינטו מפגינה מראה אלגנטי וצעיר בשמלת קאט-אאוט חושפת בטן של בית האופנה אלכסנדר מקווין; בעוד ג'וזפין דה לה בום, נראית כמו מעבר חצייה, בשמלת צינור שחורה חושפת-לא חושפת של חברה הטוב, המעצב הבריטי ג'וליאן מקדונלד. זכרו: התחכמות יתר סופה להביא אותך לרשימת המתלבשים הגרועים. וזה, במילים עדינות, לא נעים.
הצנועה: רמה בורשטיין
הבמאית הישראלית-חרדית רמה בורשטיין כבשה את ונציה עם סרטה "למלא את החלל", שעוסק בעולם החרדי, אבל הצליחה לעורר עניין גם על השטיח האדום בזכות הופעותיה החסודות. השטיח האדום של פסטיבל ונציה - ואנו מהמרים שגם זה של פסטיבלים אחרים כמו קאן, טורונטו וברלין - טרם זכה לחזות באישה הלבושה על פי דקדוקי ההלכה היהודית, בשמלות צנועות ובכיסוי ראש תואם. בניגוד לרשימת המעצבים הנוצצת שליוותה את יתר הכוכבות שהופיעו בפסטיבל, בורשטיין תפרה בעצמה את כל הבגדים שלבשה בוונציה, מה שמסביר גם את ההתאמה החביבה בין הבדים של השמלות לשביס. השיק הדוסי מעולם לא נראה זוהר יותר.
המתאמצת: לטיסיה קסטה
הדוגמנית והשחקנית הצרפתייה לטיסיה קסטה נמצאת בימים אלו בקאמבק אינטנסיבי. לאחרונה ראינו אותה מככבת בהפקת אופנה מדוברת שצילם המעצב קרל לגרפלד למגזין האופנה V, יחד עם החתולה שלו, ובפסטיבל ונציה היא לא החמיצה אף אירוע על השטיח האדום, מתוקף תפקידה כשופטת בפסטיבל. ברוב המקרים, קסטה הצליחה לנפק הופעות מוצלחות, עד לנקודה שבה ניסתה להפגין מקוריות בשמלת תחרה של דולצ'ה אנד גבאנה שחשפה לעיני כל את בגדיה התחתונים במה שנראה כמו תאונת עבודה של סטייליסט מתחיל.
הרומנטית: נעמי ווטס
השחקנית נעמי ווטס נקטה בצעד בטוח שלא משאיר מקום לטעויות, כשהופיעה על השטיח האדום בשמלת תחרה רומנטית של מרקזה. זה לא הפריע למדורי האופנה בעולם להכתיר את ההופעה שלה כאחת המוצלחות בפסטיבל, אולי כי בניגוד ליתר השחקניות האירופאיות שהתייצבו על השטיח עם מערכות לבוש מפוקפקות שנועדו למשוך את הפוקוס, ווטס הציגה מראה ענוג ושמרני. כידוע, לפעמים פחות זה הרבה יותר.
האלגנטית: וינונה ריידר
עוד ידובר רבות בקאמבק הנוכחי של וינונה ריידר, 40, שהופעתה האחרונה על מסך הבד היתה בתפקיד משנה קטן ב"ברבור שחור", וכעת היא חוזרת בתפקיד ראשי בסרט The Iceman, בדמותה של דבורה קוקלינסקי, אשתו של הרוצח השכיר ריצ'ארד קוקלינסקי. ריידר הגיעה לוונציה בשמלת סטרפלס שחורה מתחרה עם שובל קצר של דולצ'ה אנד גבאנה, והפגינה אלגנטיות ומראה שברירי להפליא, חרף הרזון הבלתי הגיוני שלה.
המתריסה: לילי קול
הדוגמנית לילי קול כנראה הגיעה לפסטיבל ונציה ללא המזוודות שלה (עניין שבשגרה באיטליה, בהתחשב בחברת התעופה הלאומית והלא מתפקדת שלה). אחרת, קשה להסביר את הופעתה בחולצה שחורה עם שרוולים באורך המרפקים ומכנסיים עם הדפס ציפורים. אפשר לקרוא את הלוק הזה כהופעה מתריסה על השטיח האדום, אנחנו בעיקר רואים אותה כמשמימה.
הקוקטית: איזבל הופר
השחקנית הצרפתייה איזבל הופר מוכיחה שוב שהאלגנס הוא הימור נכון. הופר הגיעה בשמלה לבנה ללא שרוולים עם חיתוכי לייזר, במראה נקי, קוקטי ומדוגם. לפעמים כל מה שצריך כדי להיכנס לרשימת המתלבשות הטובות הוא לא לנסות להמציא את עצמך מחדש.
הכלתית: הדס ירון
השחקנית הישראלית בת ה-22 הדס ירון, שזכתה אמש בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "למלא את החלל", נראתה בשתי הופעותיה על השטיח האדום ככלה ביום חופתה. אולי בהשראת תפקיד הכלה שהיא מגלמת בסרט, ואולי בשל הבחירה במעצבת ליהי הוד, העוסקת בעיצוב שמלות כלה. ירון לבשה שתי שמלות סטרפלס, האחת בצבע שמנת פודרה, השנייה בלבן. הוד מספרת כי ירון הגיעה אליה בדקה ה-90 ביום שישי אחר הצהריים, ובחרה לעצמה שמלות כלה מן המוכן - משהו שלא דורש תיקון גדול. לדבריה, הלבן התאים לקונספט של הכלה בסרט. למרות שהופעותיה היו מהודקת ולא ביישו אותנו, היינו ממליצים לה בפעם הבאה לנסות צבעים פחות טקסיים.
המצועצעת: סלינה גומז
לפעמים כל שדרוש כדי ללבוש שמלה מוגזמת מדי הוא אישיות - עניין חמקמק שלא כולם זכו להתפאר בו. סלינה גומז בת ה-20 ניסתה לעורר עניין על השטיח האדום בשמלה דרמטית של אטלייה ורסאצ'ה, שנראתה עליה כמו וילון רחצה מעוטר. למרות שייתכן מאוד כי גם על ניקול קידמן השמלה הזו היתה נראית איומה, במקרה של גומז העובדה שהיא לא מסוגלת "להחזיק" את השמלה כראוי זועקת למרחקים.