>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות
אומרים שילדים וכלבים גונבים את ההצגה, אך בתעשיית האופנה אלו הם דווקא החתולים שמסתמנים כעת כאביזר הכי חם של 2012. בהתחשב במעמדם כסמל של אלגנטיות, חושניות, חוכמה וריחוק מתוחכם, לא קשה להבין את המשיכה של עולם האופנה לדמות החתול – שמייצגת בדיוק את מה שכל מעצב רוצה לשדר. ואם אפשר להוסיף לכך גם מידה בריאה של אהבת חיות ייצוגית (העומדת בניגוד לכל הפרוות שבהן רבים ממעצבי האופנה העולמיים ממשיכים להשתמש), מה טוב.
המעמד של חתולים ככוכבים בהפקות אופנה וקמפיינים אינו חדש. בשנת 2009, למשל, הציג בית האופנה לנוון קמפיין שבו השתתפו גם שני חתולים שחורים, ובשנת 2010 שילבה המעצבת מיוצ'ה פראדה הדפסים של חתולים בקולקציית האביב של מיו מיו. אך אם עד עתה היה מדובר באזכורים ספורים בלבד לחיה האצילית, נראה כי 2012 היא שנת החתול בלוח השנה האופנתי. מצילומים להפקות אופנה ועד מעמד עצמאי כסלבס לכל דבר, מלוחות שנה ועד תיקים – החתולים הפכו לאהבה הגדולה של עולם האופנה. מיאו.
חתול בשק: ליין התיקים של בלנסיאגה
ב-6 בספטמבר, במסגרת אירועי Fashion's Night Out בניו יורק, הושקה קולקציית קפסולה מיוחדת שעיצבה עורכת האופנה גרייס קודינגטון לבית בלנסיאגה בהשראת החתול שלה, פמפקין. קודינגטון, דוגמנית בעברה ועורכת אופנה וסטייליסטית במגזין ווג האמריקאי בהווה, ידועה באהבתה לחתולים שאותם היא מגדלת עם בן זוגה ב-20 השנים האחרונות, מעצב השיער דידייר מאליג. יחד הם גם כתבו את The Catwalk Cats – ספר על החתולים שהם מגדלים – היא כתבה, הוא אייר. בקולקציית הקפסולה שהושקה בחנות בלנסיאגה במתחם שוק הבשר בניו יורק, אפשר למצוא תיקים מעור וקנבס המעוטרים בסקיצות של החתול הנערץ, לצד שני צעיפים (מחירי הקולקציה: 1,000-395 דולר).
חתולת הבית: שופט של קרל לגרפלד
קרל לגרפלד ידוע בחיבתו למוזות שונות ומשונות, ועדיין קשה למצוא מקבילה לחיבתו לחתולת המחמד הלבנה שלו, שופט (Choupette). מאז קיבל אותה לפני כשנה מהדוגמן בפטיסט ג'יאביקוני, הוא הפך אותה לסלבריטי לכל דבר. לשופט יש שני מטפלים וחשבון טוויטר, היא אוכלת על השולחן לצד לגרפלד, משחקת באייפד ששייך רק לה וישנה על כרית יוקרתית. בנוסף היא משמשת כהשראה לקולקציות שמעצב לגרפלד עבור שאנל ופנדי, ומככבת בהפקות אופנה. ברזומה המקצועי של שופט אפשר כבר למנות צילומים למגזין ID, צילומים ביחד עם לגרפלד להרפר'ס בזאר, צילומים עם הדוגמנית לטישיה קסטה על ידי לגרפלד להפקת אופנה ב-V Magazine, והופעה גם בגיליון ספטמבר הקרוב של מגזין W. מהכרותינו עם פועלו של לגרפלד, זו רק ההתחלה.
חתול תעלול: הדוגמנים החדשים בהפקות אופנה
למרות שאפשר בהחלט להניח כי חתולים הם לא החיה הכי צייתנית וקלה לצילום, בתקופה האחרונה נראה שכמעט אי אפשר לצלם הפקת אופנה בלעדיהם. טרנד צילומי הדוגמניות עם חתולים החל כבר בחודש מאי, בהפקת אופנה בכיכובם של אריזונה מיוז וחתול קטן במגזין ווג האמריקאי, ובהפקת אופנה נוספת בכיכובם שלג'ואן סמולס וחתול לבן וצמרירי בווג פריז. באוגוסט שזה עתה נגמר השתלטו החתולים על שלוש הפקות אופנה שונות: מלבד זו שצילם לגרפלד עם שופט ולטישיה קסטה ל-V Magazine – שלאחריה הודתה קאסטה כי במהלך הצילומים היתה מבוהלת מהמחשבה שתפיל בטעות את החתולה ותגרום ללגרפלד לשנוא אותה; נצפו החתולים בשתי הפקות שונות במגזין ווג איטליה, ואפילו על שער הגיליון. בהפקת האופנה הראשונה צולמה לנה דל ריי אוחזת בחתול, וההפקה השנייה צולמה על ידי סטיבן מייזל וכללה כמה דוגמניות, שני כלבים וחתול לבן.
חתולי רחוב: בגדים חתוליים גם בישראל
מי שלא רוצה להסתפק בחתולים כהשראה, יכולה לאמץ את פריטי הלבוש המעוטרים בדמויות חתוליות, שנוחתים עתה בחנויות בישראל. ברשת H&M, למשל, יש חולצות טי בהדפסי חתולים; ברשת הנעליים שופרא יש נעליים עם סוגרים בצורת חתולים של המותג אירגולר צ'ויס; ברשתות מקומיות כמו תמנון ו-TNT יש גופיות וחולצות בהדפסי חתולים חמודים; וגם המותג ואנס לא פוסח על הטרנד עם שלל פריטים חורפיים ואפרפרים בהדפסי חתולים לבנים. למי שמעדיפה חתולים בגרסה יוקרתית יותר, מציעה רשת מילר גם תכשיטי זהב חתוליים.
שנת החתול: לוח השנה של United Bamboo
החתולים לא מסתפקים רק בתפקיד של קישוט בהפקות אופנה ועל שערי מגזינים, ומתפקדים גם ככוכבים בזכות עצמם – כפי שאפשר לראות בלוח השנה של מותג האופנה והאקססוריז United Bamboo. הרעיון לייצר לוח שנה חתולי נולד במותג כבר ב-2009 והמשיך גם ב-2010, אך בשנה שעברה הופסקה המסורת מחשש שהרעיון מיצה את עצמו. חובבי המותג דווקא חשבו אחרת, והקונספט החתולי הוחזר השנה לדרישת הקהל ואף גובה בקו בגדי חתולים מיוחד שמובטח לגדול. לצורך הצילומים יצרו במותג העתקים מיניאטוריים של בגדיהם, שבהם הולבשו החתולים לפי חודשי השנה.
עיני חתול: טרנד האיפור הלוהט
לצד החתולים שמככבים השנה בגופם ובדמותם, הלוק החתולי הפך להשפעה בולטת גם במראה הנשי המבוקש לחורף הקרוב. טרנד עיני החתול בהשראת שנות ה-50 החל כבר בקיץ, אך ממשיך איתנו אל תוך החורף. את המראה המבוקש ניתן להשיג בקלות על ידי תחימת העין בקו שחור ועבה, החורג בעיקול לצדדים ויוצר מראה דרמטי וסקסי. טוויסט נוסף להשראה החתולית אפשר למצוא בקמפיין הטיפוח של המותג פול אנד ג'ו, שבו מצולמים חתולים חמודים לצד מוצרי האיפור.