>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות
ביום חמישי האחרון פרסמה מעצבת האופנה אילה מרומי קינן, ממותג האופנה Gusta, סטטוס בעמוד הפייסבוק של המותג נגד הסטייליסטית ליאת אשורי, מהמלבישות העסוקות בטלוויזיה, שאחראית בין היתר על ההלבשה בתוכנית הריאליטי "כוכב נולד", מדורת השבט הישראלית מזה עשור. מרומי קינן כותבת: "אם מלבישה מתוכנית עמוסת רייטינג בטלוויזיה היתה משאילה או אולי יש לומר 'משאילה' (כך במקור, א"י) מכם שמלה לפני שנתיים, לא מחזירה אותה לעולם, לא עונה למיילים וטלפונים עד שפשוט ויתרתם, ואז יום אחד לקוחה בחנות מפנה את צומת (כך במקור, א"י) לבכם שמירי מסיקה לבשה את השמלה הנ"ל מקולקציית הקיץ 2010 שלכם בתוכנית המדוברת. מה הייתם עושים? אותי זה קצת מעצבן... אבל אולי זה פשוט החום....".
הסטטוס היכה גלים בתעשיית האופנה, ותוך פחות מיממה זכה לעשרות לייקים וללמעלה מ-15 שיתופים ברשת, בעיקר בקרב מעצבות אופנה צעירות שהזדהו עם מחאתה של מרומי קינן. הפרשייה הציתה מחדש את הדיון בעניין יחסי התן-קח המתנהלים בין מעצבי אופנה לסטייליסטים בתעשייה המקומית. על פניו, מדובר ביד רוחצת יד, שיתוף פעולה המסייע לשני הצדדים: הסטייליסט שואל מחנויות בגדים ללא תמורה כספית להפקות אופנה במגזינים ו/או להלבשה בתוכניות טלוויזיה; המעצב, מצדו, זוכה לקרדיט ולחשיפה ללא תשלום. אלא שכמו בזוגיות, גם כאן תמיד יש צד שמרגיש מקופח. במקרה זה, מדובר במעצב, שתמיד רוצה קרדיט גדול יותר וחשיפה נרחבת לעבודתו, או לפחות שיחזירו את הבגד נקי ומגוהץ לחנות מיד בתום השימוש. אלא שלדברי מרומי, תמונת המצב הפעם שונה: השמלה הוצגה ללא קרדיט, תחת שם הקוד "אוסף פרטי". כלומר, מארונה הפרטי של הסטייליסטית.
"זאת הפעם השנייה שהמקרה הזה חוזר על עצמו עם אשורי", מספרת מרומי קינן בשיחה עם Xnet. בפעם הראשונה היא לקחה פריטים והחזירה חלק, וכך גם בפעם הזאת, השנייה, לפני שנתיים. חשבתי שהיא מבולגנת, שדברים כאלה קורים. עכשיו הבנתי שהפריטים מצטרפים לאוסף הפרטי שלה. זה חרפן אותי. מרגע שפרסמתי את הפוסט, פנו אליי הרבה מעצבות שנפגעו ממנה בעבר. אני אדם שלא מעוניין להכפיש, אבל פתאום הבנתי שכנראה כך היא עובדת". מרומי טוענת כי במידה שהיה ניתן בתוכנית קרדיט למותג שלה, כנהוג במקרים של השאלת פריטים, ייתכן שהפוסט לא היה עולה לעולם. "אם זאת היתה שמלה מהקיץ הנוכחי, עוד הייתי מחליקה את זה ועושה על זה יחסי ציבור", היא אומרת. "אבל מה יש לי לעשות עם תמונה של מירי מסיקה עם שמלה שלי מלפני שנתיים?".
אבל פרשיית השמלה לא מסתיימת בסכסוך מקומי בין מרומי קינן לאשורי, משום שבמקרה זה הכוכבת עצמה, מירי מסיקה, מחויבת ללבוש בתוכנית את בגדי המותג ml, שעבורו היא משמשת כפרזנטורית. למעשה, בתלונתה חשפה מרומי קינן כי על אף שחברת ml מתהדרת בכך שהבגדים שלובשת מסיקה ב"כוכב נולד" הם בגדי המותג, בפועל מדובר בהחלטה של אשורי, שלא תמיד בוחרת בבגדי ml עבור מסיקה. לדברי דוברת רשת האופנה ml, מסיקה מחויבת על פי חוזה ללבוש את בגדי המותג החל מתוכנית מספר 10 של העונה הנוכחית. בבדיקה שערכנו, כפי שתוכלו לראות בעצמכם בלינק המצורף, מסיקה לובשת את השמלה המדוברת של Gusta בתוכניות מספר 10 ו-11.
ללמדכם שגם מאחורי שמלה קטנה אחת יכולים להצטופף אינטרסים רבים, כשכל אחד מהמושכים בחוטים מנסה למתוח אותה לכיוונו.
דוברת רשת ml מסרה בתגובה כי "מירי מסיקה ביקשה מהמעצבת הראשית של ml להלביש אותה לכוכב נולד בקולקציות החדשות, בשילוב ליאת אשורי, הסטייליסטית של מסיקה".