>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT
יניב פרסי לרזילי
מה מוכרים לנו?
קולקציית קפסולה המתרגמת את הקו הראשון של יניב פרסי ל-25 דגמי ערב שהותאמו לקהל המקומי. שמלות, חצאיות, חולצות ומכנסיים מבדי משי מודפס, קרפ, סאטן ולייקרה, שעוצבו בהשראת הטבע עם נגיעות יפניות ואפריקאיות והבלחות של חספוס רוקנרולי.האם קנינו את זה? כן. הפריטים איכותיים, מושקעים, מתאימים בהחלט לאירועי הקיץ ומספקים אלטרנטיבה חדשה למותגים שכבר יש בשוק.
קהל היעד: בהתחשב במחירים הלא זולים, הפריטים מיועדים לנשים בעלות אמצעים.
מידות: S-M. דגמים מעטים מגיעים גם ב-L.
כמה להוציא? מומלץ להשקיע בשמלה אחת, שתתאים לאורך כל הקיץ. ב-2,200 שקל ניתן לרכוש שמלת מקסי מודפסת בניחוח בוהמייני.
נקודות האור
האיכות הגבוהה. אין ספק שביחס להיצע המקומי, מדובר בפריטים המשדרים איכותיות והשקעה עיצובית. כל הדגמים תפורים לעילא ואיכות הבד גבוהה. גם הבגדים המשלבים סיבים סינתטיים עם טבעיים, שומרים על תחושה נעימה.
כתב היד הבוגר. הקו השני של פרסי מושק ארבע עונות לאחר השקת הקו הראשון, שנמכר בחו"ל ובנקודות מכירה ספורות בארץ. בזכות הניסיון, פרסי מציג כתב יד בוגר ומגובש, תוך חשיבה מעמיקה על הלקוחה המקומית.
נקודות החושך
המחירים. אנחנו יודעים שאיכות שווה כסף, אך במצב השוק הנוכחי – הקולקציה אינה נגישה לרוב האוכלוסייה.
המידות. מכיוון שרוב הפריטים מיוצרים רק במידות 40-36, הם אינם פונים לנשים מעט יותר מלאות. חבל שלא השקיעו בהרחבת הטווח מעט.
מחירים: 2,500-599 שקל.
להשיג בחנויות רשת רזילי.
קרן גרוס
מה מוכרים לנו?
קולקציית קיץ חדשה של המעצבת קרן גרוס, תחת השם Invented Memories (זכרונות מומצאים). גרוס מספרת כי ההשראה הגיעה מהתחושה שרובנו חולקים כשאנחנו מגיעים למקום מסוים שלא היינו בו מעולם, אך נדמה לנו שכבר ביקרנו בו. בקולקציה גם סדרה של שתי חולצות וגופייה, תחת השם Paradise Lost, ש-15 אחוז מהכנסותיה קודש לספריית לוינסקי המשרתת את קהילת העובדים הזרים בתל אביב, וניצבת בימים אלה לפני סגירה.האם קנינו את זה? לפרקים. האקלקטיות של הקולקציה מתבטאת גם ברמתה הלא אחידה. את האג'נדה החברתית העולה ממנה, לעומת זאת, בהחלט קנינו.
קהל היעד: נשים, בעיקר תל אביביות בגילאים שנעים בין שלהי שנות ה-20 לשלהי ה-40, שמחפשות עיצוב מקורי שחורג מהקונבנציות הנפוצות בקרב רשתות האופנה והמעצבים המקומיים.
מידות: S-L.
כמה להוציא? 1,000 שקל לשמלת ערב (שיכולה לשמש אתכן גם לאירועי יום) וחולצה ללא שרוולים מסדרת Paradise Lost. המחיר כולל תרומה.
נקודות האור
האג'נדה החברתית. מותגי אופנה רבים מתפארים כי הם תורמים לקהילה, אולם על פי רוב מדובר בתרומות לארגונים חברתיים מוכרים, שמקבלים ממילא תמיכה מהמדינה. הבחירה של גרוס לתרום מהכנסות הקולקציה לנושא חינוכי רב חשיבות עבור קהילה הנמצאת במצוקה קשה, מסמנת אותה כמעצבת רלוונטית, הפועלת בתוך עמה ולא משקיפה עליו מבחוץ.
הקוליות. לגרוס יש את היכולת ללכוד את הסגנון הכי נכון ברגע זה בקרב התל אביביות המצויות. לכן הבגדים שלה תמיד ייראו נינוחים, אגביים, בלתי מתאמצים ועם זיק של אותה קוליות חמקמקה.
נקודת החושך
חוסר מיקוד. בעבודתה על הקולקציות לאורך השנים, ניכר כי גרוס פועלת על פי תחושות ואינסטינקטים, שזה דבר מבורך וחשוב. אלא שלעתים נדמה כי התהליך הבלתי מובנה הזה מייצר תחושה של חוסר מיקוד והתפזרות. התוצאה, קולקציה לא לחלוטין מגובשת ומהודקת, וחבל.
מחירים: חולצות, 360-220 שקל; מכנסיים וחצאית, 480-410 שקל; שמלות, 720-580 שקל.
לרשימת החנויות המלאה, לחצו כאן .
LK – ליטל קלמנסון
מה מוכרים לנו?
קו תכשיטים חדש לקיץ לצד פריטים הממשיכים דגמים מוצלחים מהעבר, של המעצבת המוכרת בעיקר בזכות תכשיטי מתכת בדוגמת תחרה, הנעשית בטכניקה של חיתוכי לייזר. התכשיטים בקולקציה דומיננטיים מאוד למראה, אך משקלם קל והם נוחים לענידה. בין הדוגמאות: תכשיטים המשלבים פלסטיק ומתכת בהדפסי נמר; קו המשלב אמייל עם מתכת בגווני לבן, שחור וקורל; קו תכשיטי גולגולות שימשיך גם בחורף; ותכשיטי תחרה ממתכת בשני גוונים.האם קנינו את זה? חלקית. תכשיטים הם עניין של טעם, ולכן לא כל אחת תתחבר לעיצוביה של קלמנסון. עם זאת, מדובר בתכשיטים איכותיים, בעלי שפת עיצוב מובהקת, שמצליחים מאוד גם ברחבי העולם. למעשה, רק 15 אחוז מהכנסותיה של קלמנסון הם ממכירות בישראל, כש-85 האחוזים הנוספים הם מבתי כלבו בחו"ל כמו בלומינגדיילס, סאקס פיפס אבניו והארווי ניקולס.
קהל היעד: נשים מבוססות, שאוהבות תכשיטים גדולים, בולטים ומושכי תשומת לב.
כמה להוציא? ב-150 שקל ניתן לקנות צמיד דקיק בסגנון קלאסי.
נקודות האור
קו הגולגולות. הקו המוצלח של עגילים ושרשראות משלב יוקרה עם חספוס, ולא נראה גנדרני כמו רבים מהפריטים האחרים. יש גולגולות משובצות באבני סברובסקי למי שאוהבת תכשיטים נוצצים, ויש גולגולות זהובות במראה נקי יותר.
המבחר הרחב. גם אם לא כל אחת תתחבר לסגנון, ניכר שיש בחנות היצע מגוון הנע מצמידים קטנים ועד שרשראות ענקיות.
נקודות החושך
החנות העמוסה. קלמנסון אומנם טוענת ש"סגנון העיצוב שלי נקי", אך חנותה צבועה בוורוד פוקסיה, עמוסה במראות, באהילים מצופי פרווה לבנה, וכוללת שולחן תצוגה עם מגשי קאפקייקס ועוגות צבעוניות (לנוי) שהביאה המעצבת מצרפת. בסביבה שכזו, קשה מאוד להתרכז בתכשיטים עצמם.
התכשיטים הסרוגים. הקו החדש, המשלב חוטי ניאון סרוגים, נראה לפעמים מלאכותי מדי – בעיקר כשהם שזורים בתכשיטים עם אבני סברובסקי.
מחירים: 2,500-150 שקל.
להשיג בחנות המותג, קניון רמת אביב.
גאפ
מה מוכרים לנו?
קולקציית קיץ צבעונית לגברים ולנשים תחת הסלוגן Be Your Own T. לאחר שבעבר חזרו בגאפ לקו הג'ינס 1969, העונה הם שמים דגש על חולצות טי – חלקות ומודפסות, צמודות ואוברסייז. לצדן, מציעה הקולקציה מכנסי ג'ינס ארוכים וקצרים בשלל צבעים, קו בגדים לעבודה וקולקציה בהשראת אתרי נופש אקזוטיים.האם קנינו את זה? דווקא כן. לאחר שנים שהמותג שעמם אותנו – העונה אנחנו חשים במשב רוח רענן.
קהל היעד: חובבי בייסיק איכותי ובגדים פרקטיים לעבודה.
כמה להוציא? במחיר אטרקטיבי של 69 שקל לחולצה, אפשר בקלות לחדש את מלאי הטי שירטים.
נקודות האור
הוזלת המחירים. בעקבות מכירת גאפ ישראל לקבוצת זארה ישראל, ויש להניח שגם בהשפעת הביקורת על המחירים הגבוהים, החלו להוזיל את מחירי הבגדים של גאפ. מכנסי ג'ינס שעלו 350 שקל בעונה הקודמת, לדוגמה, עולים עכשיו 300 שקל. אומנם אין עדיין מדפי חיסול במחיר של שלושה דולרים, כמו שיש בארצות הברית, אך נראה שיש מאמץ להציע מחירים נגישים יותר.
קולקציית הבייסיק. למרות שהיא נשארות בגבולות הגזרות הפשוטות, הקולקציה מצליחה להפיח חיים חדשים בפריטים דרך גוונים ססגוניים, גזרות אוברסייז ומכנסי ג'ינס קצרים הגזורים בדיוק באורך הנכון. אצל הגברים, קו חולצות הפולו בגווני הניאון הדהויים ומכנסי הברמודה מוצלחים במיוחד.
נקודת החושך
קולקציית הסמארט קז'ואל. קו בגדי העבודה לנשים עבר שדרוג, אך הוא עדיין מוצלח פחות משאר פריטי הקיץ. הבלייזרים עוצבו בגזרה מיושנת, וגם הצבעוניות לא אטרקטיבית.
מחירים: 400-50 שקל.
להשיג בחנויות הרשת.
סטודיו פאשה
מה מוכרים לנו?
מדפים עמוסים וצפופים בטרנדים הבולטים של העונה, במחירי רצפה ללא תחרות ובאיכות טעונת שיפור. אלה מוצגים בצילומים על הפרזנטורית החדשה של המותג, שניתן לסמנה כהברקה הגדולה של העונה - הופעת בכורה של פז אלכסנדר, בתם של השחקן שרון אלכסנדר והדוגמנית והשחקנית סמדר קלצ'ינסקי. בחלק מהצילומים מככבות האם והבת זו לצד זו.האם קנינו את זה? רק במקרים בודדים, שכן המחירים הזולים הצליחו לעורר משהו בשרירי האג'נדה החברתית שלנו. בכל זאת, קשה לעמוד בפני שמלות במחיר של 119 שקל.
קהל היעד: צעירות, ונשים שרוצות להרגיש צעירות. טווח המידות המצומצם וסגנון העיצוב הצעיר למדי, יהלום בעיקר נשים בגילים 15-35. מעבר לזה, ראי הוזהרת, את מסתכנת בהופעה פתטית למדי.
מידות: סטנדרטיות. S-L.
כמה להוציא? תאמינו או לא, ב-300 שקל בלבד תוכלו להרכיב במקום סמי-מלתחה משוכללת, ובה שמלת ערב מסוגננת, מכנסיים אופנתיים וגופייה פשוטה ליומיום.
נקודות האור
המחירים הנוחים. זה לא סוד שבמאבק על לבה של צרכנית האופנה המקומית, המחיר משחק תפקיד סופר משמעותי. בסטודיו פאשה מדובר ממש באג'נדה של המותג. מחירים לדוגמה: טוניקת ג'ינס ב-159 שקל, שמלה בסגנון צ'רלסטון ב-139 שקל, שמלת טריקו בדוגמת פסים ב-129 שקל.
המגוון הרחב והמתחדש. חברות אופנה בסגנון של סטודיו פאשה אינן עסוקות בעיצוב קונספטואלי, אלא בייצור שוטף שמנסה לעמוד בקצב התחדשות הטרנדים העונתיים. כל זה מציעה ללקוחה האופנתית ודלת האמצעים את האפשרות להצטייד מדי שבוע בפריטים חדשים במחיר מינימלי. כמעט כל טרנד שאת רואה במגזינים או על השטיח האדום היום, ימצא בתוך זמן קצר יחסית את דרכו לחנויות המותג בתרגום כזה או אחר.
נקודות החושך
החומרים. כפועל יוצא מהמחיר הזול, איכות הבדים והתפירה של הפריטים בסטודיו פאשה ירודה למדי. ככה זה, על מחירים זולים משלמים ביוקר.
העיצוב. בפאשה מציעים גזרות בסיס לא מתוחכמות מדי, שמתיישבות בול גם על התרגום הפשטני של הטרנדים. תחכום? גזרות מבריקות? "יציאות" עיצוביות? את אלה חפשו במקום אחר.
מחירים: מכנסונים, החל מ-89 שקל; שמלות, החל מ-79 שקל; גופיות וחולצות, החל מ-39 שקל, מכנסיים, החל מ-159 שקל, אוברולים, החל מ-119 שקל; חצאיות, החל מ-59 שקל.
להשיג בחנויות המותג ברחבי הארץ.
נפרטיטי
מה מוכרים לנו?
קולקציית קיץ במידות גדולות של המותג הישראלי נפרטיטי, המעוצב ומיוצר בקיבוץ אילון הסמוך לגבול לבנון. בתפקיד הפרזנטורית: ליהיא גרינר, על שלל פאותיה.האם קנינו את זה? ממש לא. נשים מלאות זוכות היום לאלטרנטיבות טובות ואופנתיות הרבה יותר.
קהל היעד: נשים מלאות בגילאי 30 ומעלה.
מידות: 54-42.
כמה להוציא? מבחינתנו כלום. אבל אם אתן ממש נואשות, יש לקוות ששמלת תחרה נאה במחיר 1,699 שקל, תעלה חיוך על פניכן.
נקודות האור
נדיבות המידות. נפרטיטי הוא אחד המותגים הבודדים בארץ הפונה במובהק, ובלי להתבייש בזה, לנשים במידות גדולות. היותו שחקן פעיל בגזרה מצומצמת זו, עם טווח מידות נדיב של עד 54, מעניקה לו יתרון בקרב קהל הנשים המלאות.
העיצוב והייצור המקומי. המעצבת ובעלת המותג עדנה פז מתגאה כי תהליכי העיצוב והייצור של המותג מתבצעים בשטחי קיבוץ אילון בגליל העליון, שם היא חיה ומתגוררת. פז מספרת כי במפעל כ-26 עובדים מהסביבה, מה שהופך את המותג למקומי בכל רמ"ח אבריו.
נקודות החושך
הבינוניות. נשים מלאות רבות יעידו כי הדבר החשוב להן ביותר בבגד הוא איכות הבד, קלילותו ונעימותו על הגוף, כמו גם רמת הגימורים הגבוהה שלו. הרי לא בכדי הן נאלצות לשלם מחירים הגבוהים בכ-30 אחוז מבגדים לנשים במידות רגילות. מאכזב לגלות שבנפרטיטי לא שמים דגש על הפרטים הללו, ובמקרים מסוימים אף עושים שימוש בבדים סינתטיים ולא נושמים. כאילו לא מספיק שלנשים גדולות חם יותר ממילא.
העיצוב המיושן. כבר כתבנו בעבר כי עיצוביו של המותג סובלים מאנכרוניזם ומחוסר רלוונטיות אופנתית. גם הפעם, התאכזבנו לגלות כי למרות הרצון לפנות לקהל צעיר (המשתקף היטב בבחירה בליהיא גרינר כפרזנטורית למותג), כמעט ולא נעשה שום מהלך להצערת המותג ברמה העיצובית. להגנתה אומרת פז כי הצבעוניות הקלילה וגזרות מכנסי הג'ינס (הנאים, יש לציין) פונים לקהל זה. אלא שהתחושה הכללית בחנות המותג היא שעיצוביו נתקעו אי שם בסוף שנות ה-90. שילוב של מעצב צעיר ועכשווי במותג, לצדה של פז, יוכל להפיח בו רוח נעורים מרעננת.
מחירים: גופיות, 300-200 שקל; חולצות, 1,000-400 שקל; מכנסיים וחצאיות, 600-400 שקל; שמלות, 2,000-1,000 שקל.
להשיג בחנויות המותג .