>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT
קסארה
מה מוכרים לנו?
קרב יריות. בקסארה יורים לכל עבר בניסיון לפגוע בכל הטרנדים הלוהטים של העונה: פריטי קש, שמלות בהדפסי פירות, חולצות בהדפסי מטפחות ומה לא. ואם עד עכשיו הם הסתפקו רק בבגדים, העונה משיקה החברה גם קו אביזרים חדש.האם קנינו את זה? בעיניים עצומות. כולם מעתיקים היום, אלא שבקסארה עושים את זה תוך התאמה מושלמת לחיך הישראלי.
קהל היעד: נשים עם ייעוד אחד בחיים: להישאר אופנתיות. הקולקציה הרחבה מאפשרת למותג לפנות גם למינימליסטיות שבכן. בקסארה קוראים להן תל אביביות.
מידות: 36-42, ובדגמים מסוימים עד 44. חלק מהשמלות הן וואן-סייז, והן ניתנות להתאמה על ידי קשירה בגב.
כמה להוציא? במחיר של 500 שקל תוכלו לצאת מהמקום עם שני פריטים וחצי. שזה מספיק כדי לעבור את העונה בשלום.
נקודות האור:
1. טרנדים, טרנדים, טרנדים. ניכר כי בקסארה מבינים את רוח השוק ועובדים במרץ על תרגום מאסיבי של מגמות האופנה הרלוונטיות לעונה - מה שמבטיח ללקוחה שמירה על עדכניות אופנתית, לעתים עד כדי מראה של קורבן אופנה, כמו במקרה של שמלת מקסי עשויה רשת.
2. פתרון כולל. השקת קו האביזרים החדש מאפשרת ללקוחה לבנות לעצמה טוטאל לוק שלם במקום אחד. רף המחירים של הקו החדש אומנם גבוה מעט לטעמנו, אבל גם פה נשמר עקרון העדכניות וההיצמדות לטרנדים, כך שהכול ביחד בהחלט עובד.
נקודות החושך:
1. חומרים זולים. השימוש בפוליאסטר זול בחלקים גדולים מהקולקציה מונע ממנה להתרומם למדרגת ה"איכותית". זה צורם מאוד בעיקר בקו השמלות שנראה פשוט זול. וכידוע, אם זה נראה זול את תשלמי על זה ביוקר.
2. גזרות מחופפות. פריטים בעלי אופי מחויט מצריכים עבודה דקדקנית בבניית הגזרות. למרבה הצער, זה לא ניכר בסדרת הז'קטים הקלילים בצבעי הפסטל שיצרה החברה.
מחירים: חולצות, 319-179 שקל; טוניקות, שמלות 489-199 שקל; מכנסיים, 329-249 שקל; נעליים, 499-199 שקל; אביזרים, 149-69 שקל.
לבירור החנות הקרובה לאזור מגוריכם, טל': 03-6810814.
ג'רי שי
מה מוכרים לנו?
פשטות מתוחכמת או, בלשון יחסי הציבור של המעצבת: "רעיון הפשטות נבע מהצורך לפשט דברים ולפרקם לגורמים, כך שיהפכו לקלילים ונגישים יותר לקהל, הן ויזואלית והן פרקטית".האם קנינו את זה? כן. שי הרכיבה קולקציה בעלת שפה מגובשת, שאף ממשיכה בסגנונה את הקולקציה שלה מהחורף הקודם. כוחה של הקולקציה טמון בקווים הגיאומטריים שלה ובפשטותה העיצובית. אין בה קישוטיות מיותרת או פרטים שמעמיסים על הפריט.
קהל היעד: נשים בוגרות, בנות 35 ומעלה, שמחפשות בגדים אלגנטיים בשפה מינימליסטית.
מידות: 36-42.
כמה להוציא? אין מה לדבר על פחות מ-1,000 שקל, וגם זה יספיק לכן במקרה הטוב לשני פריטים. תמחור גבוה מדי לטעמנו.
נקודות האור:
1. איכות בלתי מתפשרת. שי לא מתפשרת בכל הנוגע לבניית הגזרות ולאיכות התפירה – מה שמעניק ערך מוסף משמעותי לכל בגד שהיא יוצרת ובמובן מסוים אף מצדיק את המחירים הגבוהים שהיא גובה. זה עובד יפה מאוד בסדרה של גופיות משי בחיתוכים גיאומטריים, המורכבות משלושה צבעים ונראות כמו דגלי מדינות או כטייק אוף על בגדי מתעמלות קרקע.
2. צילומים מפתים. תמונות האווירה שיצרה שי עם הצלם דודי חסון מחזירות לחיים את הרוח האמנותית שאפפה את המותג בתחילת דרכו. שי וחסון בחרו לצאת העונה מהסטודיו ולצלם את הקולקציה באווירה אפלה ובפורמט של צילומי הפולארויד שנעלמו מן העולם. התוצאה מעניינת ומפתה.
נקודת החושך:
1. היעדר מעוף. למרות שהקולקציה של שי מתמקדת הפעם בקו אלגנטי ונראית מגובשת מתמיד, עדיין עולה ממנה התחושה כי חסר פיתוח רעיוני של הפריטים. שי חוזרת וממחזרת אלמנטים מעברה כמעצבת, וזה בסדר, אבל זה גם מרגיש כמו חוסר תעוזה ובחירה אוטומטית במוכר ובידוע מראש.
מחירים: חולצות, 700-580 שקל; שמלות, 1,800-1,000 שקל; מכנסיים, 710 שקל; חצאיות, 650-600 שקל.
להשיג ב-Jerry, דיזנגוף 222, תל אביב, טל': 03-5243437.
קסטרו
מה מוכרים לנו?
אופנה באצטלה אמנותית. פרויקט Castro Street Art Project, המחבר בין אמנים ומעצבים גרפיים מישראל ומרחבי העולם לבין מעצבי החברה, שיחד יצרו חולצות טי, חצאיות, טוניקות ואביזרים משלימים. בין האמנים המשתתפים גם הציירת זויה צ'רקסקי והמעצב הגרפי ינון זינגר.האם קנינו את זה? לפרקים. הבעיה המרכזית של הפרויקט היא הניסיון לביית את אמנות הרחוב ולמסחר אותה – מה שהופך את התוצאה ברוב המקרים למעוקרת מהתשוקה והיצירתיות הטמונות בגרפיטי ובציורי רחוב.
קהל היעד: אנשים שמחפשים חולצה עם "קטע".
מידות: S-XL.
כמה להוציא? 120 שקל, מחיר ממוצע של טי שירט.
נקודות האור:
1. מינוף אמנים צעירים. חשיבותו של הפרויקט היא קודם כל בחשיפה שהוא מעניק לאמנים צעירים ובלתי מוכרים מישראל ומהעולם, ובהבאתם אל לב הקונצנזוס הישראלי. למשל, במקרה של חולצת אובר סייז אפורה עם הדפס הלקוח מתוך סדרת הפסלים "שלוש הגראציות" של זויה צ'רקסקי, שמאפשרת חשיפה של קהל רחב לעבודתה של אחת מהבולטות בסצנת האמנות הצעירה בישראל.
2. הרחבת ההיצע האופנתי לגבר הישראלי. המרוויחים הגדולים מהפרויקט הנוכחי של קסטרו הם הגברים, שזכו לכמה פריטים מעניינים להעשיר בהם את מלתחתם. למשל, בגד ים צבעוני ומודפס כולו, שיצרו המעצבים שחר יהודה ושחר וייס בכר, יחד עם האמן הדרום קוריאני מינואה לי; או סדרת החולצות והגופיות שעיצבו אסף ביטון, מעיין קפלינסקי ותמי וולמן, יחד עם אמן הרחוב האוסטרלי ביסטמן.
נקודות החושך:
1. האביזרים. הבחירה של קסטרו להרחיב הפעם את הפרויקט גם לקבוצת אביזרים, לא עושה חסד עם אף אחד מהמוצרים. העיצוב נראה מודבק, שטוח ובעיקר ראשוני, וניכר כי ההתפזרות אל מעבר לחולצות טי היא בעוכריו של הפרויקט.
2. ממלכתיות יתרה. אמרנו זאת קודם ונדגיש זאת עכשיו: התשוקה הנמצאת בבסיסה של אמנות רחוב לא עוברת בפרויקט הנוכחי. בחירה של נושאים שנויים יותר במחלוקת (כמצופה מאמני רחוב) ופחות ממלכתיים (כמצופה מקסטרו) היתה מצילה את הפרויקט הזה משיממון.
מחירים: חולצות, 159-90 שקל, שמלות וחצאיות, 259-199 שקל; מכנסיים, 299-199 שקל; אביזרים, 129-100 שקל; בגדי ים, 159-129 שקל.
מאיה בש
מה מוכרים לנו?
קולקציית בייסיק קז'ואל איכותית - מהטובות של המעצבת מאיה בש מאז החלה את דרכה בשנת 2005 - בעלת ניחוח אורבני ויוניסקסי (המכנסיים וחולצות הטי יושבים היטב גם על גברים).האם קנינו את זה? כן. בש הרכיבה קולקציה מגובשת, מורכבת ובעיקר לא יומרנית.
קהל היעד? נשים וגברים שמחפשים פריטי קז'ואל נוחים עם טוויסט עיצובי.
מידות: XS-XL.
כמה להוציא? 700 שקל, שיספיקו לכם לזוג מכנסיים וחולצה, או לשמלה קיצית.
נקודות האור:
1. התחכום. בש הצליחה העונה לפשט מוטיבים הלקוחים מעולם המחויטים ולהטמיע אותם לתוך פריטי קז'ואל כמו חולצות טי. למשל, ז'קט הפראק שהתחפש לחולצות טי שחלקן האחורי ארוך עם שסע במרכז. החולצות עשויות 100 אחוז כותנה ומגען נעים על הגוף, כך שהלובש נהנה מכל העולמות.
2. הייחודיות. בש היא אחת המעצבות הבודדות היוצרות מדי עונה שיתופי פעולה עם אמנים ומעצבי טקסטיל. העונה היא חברה אל מעיין גוטפלד, סטודנטית במחלקה לטקסטיל בשנקר, שיצרה מקרטון ביצוע את האותיות המרכיבות את שם להקת הרוק מטאל הנוסטלגית AC/DC, אותן הדפיסה באופן ידני על הבד. המראה הסופי אבסטרקטי ומבטיח שכל חולצה תהיה שונה מהשנייה.
נקודות החושך:
1. פשטות יתר. סגנון הבייסיק קז'ואל של בש הוא מובחן ומדויק, אולם הפשטות הזאת לפעמים לא מספיקה, ובמקרים מסוימים הבגד נראה סתמי. שיתוף הפעולה עם גוטפלד, למשל, מצליח להעניק לפריטים ערך מוסף. פיתוח של דיטיילים מעניינים בחלק מן הפריטים יעשה עם הקולקציה חסד.
2. רק לא בישראל. בש החלה העונה ביצירת פריטי עור, שנמכרים באופן בלעדי בחנות החדשה שפתחה לאחרונה בשכונת פרנצלאורברג בברלין. בקולקציה: מכנסיים קצרים ושני ז'קטים בסגנון פראק, שנכון להיום לא מתוכננים להימכר בשוק המקומי, וחבל.
מחירים: חולצות, 390-310 שקל; מכנסיים, 650-450 שקל; חצאיות, 670 שקל; שמלות, 650 שקל; ז'קט, 750 שקל; גרביים, 110 שקל.
להשיג במאיה בש, ברזילי 13, תל אביב, טל': 03-5600305.
אגת
מה מוכרים לנו?
מותגי יוקרה מיובאים מחו"ל עם דגש על פריטי הקולקציה של המעצבת סטלה מקרטני, כשלצדה מותגים נוספים כ-Golden Goose האיטלקי והג'ינסים של Notify, המשתדלים לספק אותו סטייל נינוח וסקסי.האם קנינו את זה? כמעט. הקולקציה של Kova & t טובה הרבה פחות מהאחרות, ופוגעת במרקם השלם של הבוטיק.
קהל היעד: נשים עם טעם משובח וחשבון בנק מפותח, המחפשות בגדים יוקרתיים אך נינוחים למראה.
מידות: נעליים 41-35, בגדים 44-34.
כמה להוציא? אם מעוניינים לקנות יותר מחגורה או אקססורי קטן, אין טעם להגיע לבוטיק עם פחות מ-1,500 שקל.
נקודות האור:
1. סטלה מקרטני בישראל. נעים מאוד לדעת שאפשר (לפחות בתיאוריה) לרכוש את הפריטים של המעצבת המוערכת גם בארץ. קולקציית הקיץ של מקרטני משלבת השראות מהדפסים בסגנון הוואי, פריטי ספורט הנושקים למדי הנבחרת הבריטית שעיצבה, חליפות פיג'מה ושמלות ערב מחמיאות – והיא ללא ספק אחת מהקולקציות המוצלחות שנראו לאחרונה.
2. לא רק בגדים. הנעליים של מקרטני ו-Golden Goose, החגורות המצוינות והתיקים, מספקים מגוון איכותי של אביזרים שייפנו גם למי שלא מתחברת לסגנון של הבגדים.
נקודות החושך:
1. כל תוספת מיותרת. עם כל הכבוד לפריטים האחרים, היינו מעדיפים חנות מותג גדולה של סטלה מקרטני בלבד. אגת אומנם מחזיקים ב-70 אחוז מהקולקציה של המעצבת, אך אי אפשר להשוות זאת לחנות דגל שבה נמכרים כל קווי הקולקציה של מקרטני והחלל מעוצב ברוח עיצוביה.
2. צפיפות לא נעימה. אולי זה היה יום עמוס במיוחד, אך החנות לא מרגישה גדולה מספיק בשביל לספק את הנוחות המתבקשת ממקום המחזיק במותגים יוקרתיים כל כך. חוויית הקנייה היא חשובה לא פחות מההיצע על הקולבים.
מחירים: 20,000-230 שקל.
להשיג באגת, ה' באייר 8, כיכר המדינה, תל אביב.
משיק
מה מוכרים לנו?
תיקים ונעליים של מותגים ותיקים כמו Casadei, Santoni, Andrea Mabiani ו- Longchamp, המייצרים את פריטיהם בעבודת יד בסגנון עדכני אך נצחי.האם קנינו את זה? כן, כל הפריטים בחנות מצליחים לשדר יוקרתיות על-אופנתית.
קהל היעד: נשים שאוהבות אביזרים איכותיים ומוכנות להשקיע לא מעט כסף כדי לרכוש אותם.
מידות: 42-35.
כמה להוציא? בשביל לרכוש ארנק קטן של לונגשאמפ תוכלו להסתפק בהוצאה של 220 שקל, אך אם חפצתם בנעליים או בתיק יש להכין מראש לפחות 1,500 שקל.
נקודות האור:
1. איכות זו לא מילה גסה. כל הפריטים בחנות נוצרו בקפידה מהעורות הנכונים בתוספת גימורים מהוקצעים. למעשה, אין אף פריט שפוגם בשלמות של הקולקציה. עבור חובבות איכות, מדובר בחגיגה לעיניים.
2. חוויית הקנייה. החנות מוארת, מסודרת, אינה עמוסה בפריטים והשירות חינני ביותר. בקיצור, מקום נעים מאוד לערוך בו קניות.
נקודות החושך:
1. מבוגר מדי. הסביבה נעימה והקולקציה מושקעת, אך יש משהו מעט ארכאי באווירה הכללית ששורה על המקום. בחנות מעידים כי נשים מבוגרות קונות שם עם בנותיהן, אך לדעתנו האמהות יימצאו שם הרבה יותר אפשרויות מאשר הבנות.
2. קניינות ישראלית. בעלי החנות מעידים שהם משקיעים בקניינות שתתאים לקהל המקומי, שכן "בארץ אין אירועי ערב כמו בחו"ל, וגם ביומיום מתלבשים פחות אלגנטי". לתחושתנו, הניסיון לקלוע לטעם הישראלי דווקא מפספס את העיצובים הכי מרגשים בקולקציות.
מחירים: 4,990-220 שקל.
להשיג במשיק, מרכז שוסטר, רמת אביב ג'.
ברכה בר און
מה מוכרים לנו?
בגדי בייסיק נוחים העשויים מבדים משובחים המיובאים מאיטליה בעיצוב המעצבת הוותיקה ברכה בר און, העובדת בתחום האופנה כבר שלושה עשורים.האם קנינו את זה? לרוב, כן. הבעיה היא בקבוצה של פריטים במראה מסמורטט, שאפילו בד ה-100 אחוז כותנה שלהם לא מציל אותם.
קהל היעד: כל מי שעבורה בייסיק הוא דרך חיים, ותשמח גם לתבל אותו בכמה פריטים משדרגים.
מידות: 46-36.
כמה להוציא? ב-640 שקל אפשר לרכוש מכנסיים המאובזרים בשלייקס – מחיר גבוה יחסית לרשתות האופנה, אך ממוצע למדי אצל מעצבות ישראליות.
נקודות האור:
1. מכנסיים מחמיאים. מכנסי הכותנה הדקיקים והמאווררים מגיעים בשלל גזרות, שיתאימו לנשים רבות ושונות.
2. בייסיק איכותי. אין תחליף לפריטי בסיס טובים בארון, והגופיות הארוכות של בר און בהחלט יכולות להפוך לפריט חובה עונתי שישדרג מערכות לבוש מגוונות.
נקודות החושך:
1. אין חדש תחת השמש. קולקציית הקיץ של בר און נעימה לעין, אך לא מביאה איתה שום אמירה חדשה ורעננה. התחושה היא שכבר ראינו הכול, ולא מעט פעמים קודם.
2. שמלות לא מושקעות. בר און מעידה שעיצבה שמלות לקולקציית הקיץ רק כי היתה לכך דרישה, אך ניכר שעיצובן אינו חביב עליה. קו השמלות המצומצם אינו מוצלח מבחינת הבדים, וגם העיצוב שלו נראה נמהר ולא מוקפד. הנקודה החלשה ביותר בקולקציה.
מחירים: חולצות וגופיות, 460-199 שקל; מכנסיים וטייצים, 640-439 שקל; ז'קטים, וסטים ועליוניות, 988-319 שקל; שמלות, 890-590 שקל.
להשיג בחנויות רשת ברכה בר און ובקטלוג של Xnet .