לפני כחודש עלתה השחקנית זואי דשנל על השטיח האדום בטקס גלובוס הזהב והפכה תוך דקות לשיחת הערב. ולא, לא בגלל המועמדות שלה לפרס או בשל השמלה שלבשה, אלא בגלל העיצוב יוצא הדופן שבחרה לעטר בו את ציפורניה - מיני־טוקסידו חינני לכל ציפורן.
>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
הבאזז הגדול סביב הטאץ' השרמנטי שהעניקה דשנל לציפורניה הוא חלק בלתי נפרד ממהפכה כוללת בכל הנוגע לציפורניים ולעיצובן.
עד לא מזמן כל קישוט, קשקוש או עיטור על הציפורן נחשב לפורימי במקרה הטוב, או לטראשי, זול ופתטי במקרה הרע. מי מאיתנו שלא בחרה במראה הנטורל התחבטה לרוב בין הפרנץ' המסורתי לגוני שמנת ורודים. ה"נועזות" יותר הלכו על אדום או סגול חמים, והגותיות / רוקריות נותרו נאמנות לשחור הנצחי. ובכן, לא עוד.
הלק מתמקם לצד הנעליים, התיקים והתכשיטים כאקססורי שיכול להרים או להפיל הופעה. טרנדים בלקים ובעיצובי ציפורניים משתנים ללא הרף, כאשר את המגמות מובילות - איך לא - התצוגות הנחשבות והסלביות על השטיחים האדומים.
פעם, לפני הרבה הרבה שנים
סיפור האהבה של הנשים עם הלק שלהן החל לפני אלפי שנים, והסברה היא כי כבר לפני כ־5,000 שנים נשים רבות משחו את ציפורניהן בגוונים שונים. במצרים העתיקה ובסין הקדמונית נהגו נשים למרוח על הציפורניים למשך הלילה תערובת המורכבת מגומי, חלבון ביצה, דונג, ג'לטין, עלי כותרת של ורדים, סחלבים ותרכובת כימית בשם אלום שהעניקה לציפורניים גוון ורוד־אדמדם.
לא ידוע הרבה על התפתחות צביעת הציפורניים מאז אותה תקופה קדומה ועד לתחילת המאה ה־19, אולם במאה זו נהגו נשים למרוח על הציפורניים צבע שמן אדום ולהבריק אותן בפיסת עור רכה. הציפורניים הצבועות והמטופחות היוו סמל סטטוס והבדילו בין נשים ממעמדות שונים.
בשנות ה־20 של המאה העשרים, אחרי שפותחה הלכה המבריקה למכוניות, החל תחום הלק לציפורניים לצבור תאוצה והתפתח בהשראת עולם הרכב. מראה ה"פרנץ' מניקור", שהפך לשם נרדף ללוק מטופח וקלאסי, נזקף לזכותה של חברת הלק האמריקאית ORLY. מה שהביא לכך הוא צורך שעלה בענף הקולנוע בשנות ה־40 לספק לכוכבות המסך מראה ציפורניים מטופח אך נטול צבע.הלק השחור וצבעים כהים נוספים היו אופנתיים מאוד בתרבויות הנוער הגותיות והפאנקיות של סוף שנות ה־70, ובשנות ה־80, עם עליית תרבות השכונות וההיפ־הופ, הופיעו קישוטי הציפורניים הראשונים ובישרו על עידן חדש לצבעי לק הבסיס המקובלים.
בתחילת המילניום הייתה זאת חברת הלקים הניו יורקית Color Club שהשיקה לראשונה בעולם ליין צבעי סטיקלייט, וסימנה את שעתם של צבעי הניאון הזוהרים בגוני טושי המרקר. קשה לומר מי השפיע על מי, אבל באותה עת פלשו גוני הניאון גם למסלולי התצוגות ושטפו את עולם האופנה בעיצובים מסנוורים. לא ניתן היה להתעלם עוד מהקשר הסימביוטי בין עולם הלקים לעולם האופנה.
מ־ה־פ־כ־ה!
אז מה נשתנה? כיום הלק הוא חלק בלתי נפרד מהטוטאל לוק שכל אישה יוצרת לעצמה, וקטגוריית טיפוח הציפורניים בכלל והלקים בפרט הפכה בשנים האחרונות לקטגוריה המתפתחת ביותר בתחום הטיפוח. חברות הלקים, שמהוות מנוע צמיחה חזק מאוד, נרכשות על ידי חברות אחזקה (חברות גג), מותגי אופנה מפתחים ליינים של לקים משלהם, ונדמה שכולם רוצים נתח מהעוגה הצבעונית הזו.
עולם האופנה והטיפוח מנסה ללא לאות לפרוץ את הגבולות שהוא עצמו מציב, והלק הוא עוד ביטוי אמנותי ואישיותי שמותאם להלך הרוח של מי שמורחת אותו, לתכונותיה ולסטייט אוף מיינד שלה - ממש כמו הליפסטיק שהיא מורחת, הנעליים שהיא נועלת והשעון שהיא עונדת. שום דבר הוא כבר לא במקרה.
בשל העלייה במעמדו של הלק, חברות עובדות לילות כימים בפיתוח ובייצור הדבר הבא: גוונים חדשים, עיצובים תלת־ממדיים, מדבקות מעוצבות ומה לא. על פי התפיסה החדשה, הלק הוא מוצר אופנה לכל דבר ועניין, והעבודה עליו דומה לעבודה מרובת התלאות של מעצבים שעומלים על קולקציה חדשה. חברות הקוסמטיקה משקיעות הון (כספי ואנושי כאחד) בפיתוחים טכנולוגיים, בפורמולות, בחומרים ובצבעים.
בכל שנה משיקות חברות הלקים קולקציות בגוונים שמותאמים לטרנדים המשתנים, ומפתחות טכנולוגיות חדשות המבקשות לשדרג את תהליך צביעת הציפורניים. אם בעבר היו כ־20 גוונים של לקים, הרי שהיום לכל צבע יש עשרות גוונים, כאשר השינויים בין גוון לגוון יכולים להיות בפיגמנט אחד בלבד.
בהתאם לשינויים אלה, גם תעשיית מכוני המניקור־פדיקור פורחת. אם בעבר הטיפול נחשב לסוג של מותרות, כיום צצים מכונים כאלו כפטריות אחרי הגשם. המחירים לטיפולים נוחים, מגוון העיצובים הולך וגדל, והמכונים הללו עובדים לרוב עד השעות הקטנות של הלילה, ובכך מתאימים את עצמם לאורח חייה של האישה האורבנית העובדת שלא רוצה לוותר על האקססורי החיוני הזה.
עוד כתבות בנושא:
- איזה לק עמד במבחן ניקיון הבית?
אז מה הבשורה ל־2012?
הצבעים הנכונים: בחברת בראנד לאב, יבואנית essie ו־China Glaze, סיפרו לנו על הגוונים שישלטו בציפורניים שלנו בקיץ הקרוב: "הלק הירוק הופך ללגיטימי לכל לגיל והוא עומד להיות דומיננטי במיוחד בקיץ 2012. נראה אותו בגוונים עזים לצד בהירים, ניאונים לצד מנצנצים ו'מתפוצצים' לצד קלאסיים.
"גם הצבע הכתום מסתמן כלהיט. הוא יופיע במגוון טונים, בשילובים של נגיעות של ורוד ואדום. אחרון חביב ברשימת המאסט שלנו הוא הוורוד: ורוד בייבי, מג'נטה, פוקסיה, אדמדם, קוראל, מנצנץ - הכול ילך בקיץ הזה.
"שיגעון הגליטר אף הוא מתפשט. הנצנצים מתעדכנים בטקסטורות גריסה חדשות ומקבלים פיתוחים של תלת־מימד. גם מקומם של צבעי הניאון לא נפקד הקיץ: אם פעם משפחת הניאונים כללה רק את הכתום, הצהוב והוורוד, כעת הקולקציות הניאוניות מציעות לקים בכל צבעי הקשת, עם צבעוניות נועזת, דומיננטיות מתוחכמת וסטייל שמתאים גם לקהל מתוחכם ובוגר יותר."וכן, יש בשורה גם לסולידיות שבינינו: גוני הניוד מתפתחים וממשיכים להיות עדכניים. למי שמחפשת הקיץ לוק מינימליסטי, בז' הוא הוורוד החדש. צבעי הניוד משתלבים נפלא עם גון העור הטבעי, ומשיחת הציפורן בלק בגוון תואם לעור יוצרת אשליה של יד ארוכה, רזה ובעלת עור זוהר וחיוני".
- המדבקות: שוק הלקים הצומח פתח אפיק נוסף בתעשייה המתעצמת: מדבקות ציפורניים מעוצבות, המציעות מראה חד־פעמי ברמת גימור של סלון טיפוח, במינימום טרחה או כישרון. שני מותגים לדוגמה שהחלו לשווק מדבקות כאלה לקהל הרחב:
Rock Beauty מציע את ה־Nail Rock: ערכת מדבקות מעוצבות לציפורניים במראות המתכתבים עם הטרנדים הבולטים בעולם האופנה, ובהם טרנד הנקודות, הדפסים מנומרים ופסים. המדבקות קלות ונוחות לשימוש, עשויות מוויניל, מחזיקות מספר ימים ואינן מצריכות ייבוש או זמן המתנה. הערכה כוללת 16 מדבקות בגדלים שונים, מקלון עץ לעיצוב הציפורן ופצירה לשיוף (29.90 שקל, ברשת סופר־פארם).
סאלי הנסן משיקים קולקציית מדבקות לציפורניים העשויות מלק אמיתי. המדבקות עמידות לכעשרה ימים וניתנות להסרה באמצעות מסיר לק. גם הן מוצעות למכירה במארז הכולל 16 מדבקות בגדלים שונים, מקלון עץ ופצירה קטנה (59 שקל, ברשתות הפארם).
- שיטת הג'ל: עבור מי שאין לה זמן לבזבז על מריחות והסרות לעתים קרובות, פיתחה חברת O.P.I את ה"ג'ל קולור" - לק המיוצר מג'ל טהור. הייבוש נעשה על ידי מנורת לֶד, מה שהופך את זמן הייבוש לקצר במיוחד (ארבע דקות).
הטכנולוגיה החדישה מעדנת את הפעולה, מקצרת את משך הטיפול ושומרת על בריאות הציפורן. הג'ל קיים ב־30 גוונים, והוא אמור לשמור על מראהו השלם והמבריק כשלושה שבועות (ברשת נייל סטודיו ובמכוני הטיפוח המקצועיים).
- ציפורני סטילטו: לפני כחמש שנים אימץ עולם בניית הציפורניים המקצועי את המבנה הצר והמחודד הקרוי Stiletto Nails. הראשונה שפיתחה את שיטת העבודה לעיצוב ציפורניים כאלה הייתה גלינה סטרנקו ממוסקבה, אלופת העולם בפיתוח טרנדים אופנתיים לשנת 2004 בתחום עיצוב הציפורניים.
המבנה הייחודי מככב דרך קבע אצל כוכבות כמו ריהאנה וליידי גאגא (ראי תמונות), שמתהדרות במראה המחודד והאימתני ומקשטות אותו בהדפסים, נצנצים וטקסטורות שונות.
- הפרנץ' החדש: קטיה שו, המדריכה הראשית של ORLY: "כמעט 90 שנה אחרי שחברת ORLY הציגה את טרנד הפרנץ' המיתולוגי, אנו עושים זאת שוב בדמותו של טרנד חדש בשם 'פרנץ' קולור־בלוק'. הרעיון הוא לספק מענה לנשים שאוהבות את מראה הפרנץ' אך חפצות בהבלטתו. על פי הטרנד החדש, חלקה העליון של הציפורן משוח כפרנץ' צבעוני, וחלקה השני - בגוון צבעוני מנוגד". ה
פרנץ' הזה יכול להוות תחליף הולם ומעודכן לחובבות הפרנץ' שמעוניינות לרענן קצת את הלבן שבקצות הציפורניים.
- שחקן חדש במגרש: חברת China Glaze, שפופולרית בקרב סלבריטאיות חו"ל, עושה בימים אלו עלייה. החברה משיקה מדי שנה כ־12 קולקציות עדכניות במהדורות מוגבלות, בהתאם לטרנדים החמים בעולם האופנה. לדאבונן של הפאשניסטות הנלהבות, המותג ישווק לשוק המקצועי בלבד: מכוני ציפורניים, מכוני יופי וספא, מספרות מובילות ובתי מרקחת פרטיים.
הכול בגללן
לתרבות הסלבס יש השפעה לא מבוטלת על התרחבות והתפתחות תופעת הלקים ועל העלייה במעמדם האופנתי. הכוכבות הגדולות והאהובות חולקות חיבה עמוקה לעיצובים פרועים, חדשניים וססגוניים לציפורניים.
המובילה היא כמובן ליידי גאגא, שרק לאחרונה דיווחנו לכן על קו מדבקות הציפורניים שהוציאה. אין ספק שגאגא לא בוחלת בשום אורך, צבע או עיטור - כמה שיותר משוגע, הרי זה משובח.
גם ריהאנה וניקי מינאז' (שאף פצחה בשיתוף פעולה עם חברת O.P.I) לא טומנות ידן בצלחת ומקפידות על מראות ציפורניים פרועים הנעים בין מטאליות סקסית לניאוניות בוהקת.
קייטי פרי אחראית על גזרת הרטרו המתוקה והמגניבה, בעוד פאשניסטות כמו אלכסה צ'אנג מכניסות קצת שיק אורבני מעודן לקלחת. אפילו לינדזי לוהן מצאה שימוש מקורי לציפורניה, כשישבה בבית המשפט וכתבה על ציפורן האמה שלה מסר מאוד ברור (לשופטת או לתקשורת, תלוי את מי שואלים).
מניקור הלובוטן של אדל
בטקס הגראמי האחרון שלטה אדל ולקחה הביתה את כל הפרסים שאליהם הייתה מועמדת.
כיאה למלכת הערב, גם הסטייל שלה היה לא רבב, ממש עד קצות הציפורניים. אדל התהדרה במה שמוגדר בתעשייה "מניקור לובוטן", על שם מעצב הנעליים הבלתי נלאה כריסטיאן לובוטן. מדוע זכה עיצוב הציפורניים לשם הזה? מפני שממש כמו בנעלי המעצב, האינסייד והאאוטסייד של הציפורן נצבעו בצבעים שונים.
הציפורן עצמה נצבעה בגוון מטאלי כחלחל ומבריק, והחלק האחורי - באדום סקסי, שבו ניתן היה להבחין רק כשאדל נופפה לשלום למצלמות או כשהניפה את ידיה בלהט תוך כדי שירה. מי אמר שכבר אי אפשר לחדש?
מכורה ללקים? כנסי לבלוג "מה בבקבוק"
המומלצים שלנו:
1. ORLY, מחיר: 29 שקל
2.דיור, מחיר: 140.70 שקל
3. CHIC, מחיר: 17 שקל
4.פופה, מחיר: 40 שקל
5. Forever21, מחיר: 13.90 שקל
6.לנקום, מחיר: 80 שקל
7. Color Club, מחיר: 29 שקל
8. O.P.I, מחיר: 59 שקל
9. ג'ייד, מחיר: 49.90 שקל
10. WOW Cosmetics, מחיר 7.90 שקל
11. מדבקות של סאלי הנסן, מחיר: 59 שקל
12. מדבקות Rock Beauty, מחיר: 29.90 שקל
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
עוד במגזין GOstyle:
- אשף אופנה: בואו להכיר את אסף זיו