>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
דקות ספורות לפני שחתמה את התצוגה של הארגון הגאה איגי בשבוע האופנה TLV, התפנתה דנה אינטרנשיונל, החוגגת היום יומולדת 40, להסביר לקוראי Xnet את משנתה האנטי-אופנתית: "אני מאמינה בלקחת את השמאטעס של הגברים ואת כל השמאטעס מהנשים ולחבר יחד", אמרה תוך שהיא נעה באי נוחות באוברול צמוד וקטנטן שעיצב עבורה המעצב הצעיר אלון ליבנה. "בגדי מעצבים זה סבל, וכל מי שאומר אחרת הוא שקרן. תראה כל דוגמנית אחרי התצוגה - זה שלב אחד לפני בית חולים. אם לא סימנים כחולים - אז סימנים אדומים. יש לי רק דבר אחד לומר לך לסיכום: פאק דה פאשן בולס! איי אם ליידי קומפורט".
אפשר היה לצפות ממי שהתהדרה בנוצות של ז'אן פול גוטייה בתחרות האירוויזיון, להיות סובלנית יותר כלפי קפריזות של מעצבים. אבל הגברת דנה ומר אינטרנשיונל - הדיווה שמעצבים בארץ ובעולם חולמים להלביש - מעדיפה לקושש סמרטוטים בבסטות של שוק בצלאל ובבוטיקים של בוגרשוב. המלתחה המפוצלת של אינטרנשיונל משקפת את מורכבותה של מי שהפכה לטרנסג'נדרית הישראלית המפורסמת בעולם, קול אמיץ וייחודי של לוחמת עיקשת לזכויות אדם, שעשתה דרך ארוכה מהאנדרגראונד של מועדוני הלילה תל אביב אל לב לבו של הקונצנזוס הישראלי. אפילו האופרה הישראלית, מגדל השן של התרבות המקומית, בחרו בה לקדם את האופרה כרמן, שתעלה ביוני הקרוב.
אבל הרבה קודם לכן, בשנת 1993, דנה אינטרנשיונל עוד היתה אי של עמימות מינית עם סגנון מוזיקלי שזכה לביקורות גנאי בקרב האליטה התל אביבית. פריצתה הגדולה היתה עם הלהיט "סעידה סולטנה", שכבש את מצעדי הפזמונים בישראל ובמדינות ערב השכנות.
בווידאו קליפ של השיר מופיעה אינטרנשיונל בסגנון שמלווה אותה עד היום, כשהיא לא נדרשת לבמות גדולות או הופעות בטלוויזיה - מכנסי ג'ינס קרועים, משקפי שמש כהים, חולצת בטן לבנה חושפת כתפיים שנלבשה מעל גופייה שחורה, וסרט לשיער בצבע אדום-ירוק, שמסתיר את החיבור בין הפאה שלראשה לקו השיער האמיתי. מדובר בסגנון לבוש פרובוקטיבי ומוחצן, המזוהה עם לא מעט טרנסקסואליות צעירות הנתונות על קו התפר של תהליך שינוי מין Male to Female (זכר לנקבה), רגע לפני שהן מאמצות מלתחה נשית ומוחצנת פחות.
היה זה רק עניין של זמן עד שאינטרנשיונל תעשה את הדרך ממועדוני השוליים של תל אביב אל הקונצנזוס הלאומי. בשנת 1995, שנתיים בלבד לאחר שיצא אלבום הבכורה שלה, זכתה דנה בתואר זמרת השנה והופיעה לראשונה בקדם אירוויזיון עם השיר "לילה טוב אירופה", שאומנם לא הספיק לה כדי לייצג את ישראל באירלנד, אך הביא אותה למקום השני. מעצב האופנה ירון מינק ובסקי, החתום על עיצוב התלבושות, עיצב לה ז'קט לבן ששרווליו מורכבים מהדפסים של דגלי מדינות, הדפס אשר הופיע גם על חצאיות המיני של שתי המלוות של אינטרנשיונל.
כעבור שלוש שנים היו אלה ז'אן פול גוטייה וגלית לוי שהלבישו את דנה לתחרות האירוויזיון בברמינגהם, שם קטפה את המקום הראשון. לוי יצרה לה שמלה כסופה וא-סימטרית, איתה עלתה דנה לשיר בתחילת הערב, כשאת שמלת הנוצות של גוטייה שמרה לרגע הזכייה. לא היה מראה מלבב יותר מהנוצות של גוטייה והקריאה של דנה לקהל: "סי יו נקסט ייר אין איזראל".
הרומן בין גוטייה לאינטרנשיונל המשיך מאז בכל הופעותיה באירוויזיון. ב-2005 עיצב עבורה שמלת תחרה שחורה ושקופה למראה, ולקראת השתתפותה באירוויזיון האחרון עיצב עבורה שתי שמלות: שמלת סטרפלס לבנה עם שובל ארוך ושמלת ערב ירוקה במראה של סכך סוכה, אותה לבשה בחצי הגמר. את השמלה הלבנה תכננה ללבוש בגמר, אליו לא עלתה לבסוף.
גוטייה לא היה המעצב הבינלאומי היחיד שהלביש את דנה אינטרנשיונל. ערב לפני הופעתה בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית "טופ אוף דה פופס" באנגליה באותה שנה, שלח אליה מעצב האופנה ג'ון גליאנו שמלת ערב עמוקת מחשוף בצבע זית; ודולצ'ה וגבאנה הלבישו אותה באוברול מנומר לטקס פרסי הטלוויזיה באנגליה בשנת 2000, אליו הוזמנה בכדי להעניק פרס.
היו גם לא מעט מעצבים ישראלים שהלבישו את דנה, ביניהם פנינה טורנה, גלית לוי ודני מזרחי, שזרמו עם החיבה המוגזמת שלה לנצנצים ומחשופים עמוקים. בכל זאת, מדוע לא להשוויץ בשתלי הסיליקון החדשים ובמותניים האלוהיות שלה.
אלא שבזמן שאינטרנשיונל התחככה עם שועי עולם ומעצבי אופנה מהשורה הראשונה של בתי האופנה, יושבי בתי הקפה ברחוב בוגרשוב בתל אביב, איזור מגוריה של שרון כהן (שמה המקורי של אינטרנשיונל), חזו בשכנה שעשתה את כל הטעויות האופנתיות שניתן להעלות על הדעת: מכנסי דגמ"ח בגזרה רחבה שציוותה אל חזיית סטרפלס, מכנסי ג'ינס עמוסי קרעים שנלבשו עם טוניקת סטרפלס כעורה שמבליטה את מה שלא צריך, שיער מקורזל אסוף ברישול, גבות דקות מדי וסימן ההיכר - מגפיים אימתניים המסתיימים מתחת לברכיים.
האם מדובר בהתרסה? מקורבים לזמרת טוענים שיש בבחירות של דנה אמירה פמיניסטית, המבקשת להתריס כנגד הדימוי הפנימי שלה, ולהשתחרר מהצורך להתהדר ולהתעטף בנוצות כפי שמתבקש מהדימוי הציבורי "הגדול מהחיים שלה".
הפער בין השמלות של גוטייה או נתנאל זיקרי, שהלביש אותה לקליפ השיר "דינג דונג", לפריטים המסמורטטים שנחים בארון הבגדים של דנה, הוא עצום. מצד שני, מדהים לגלות שעם הטעם האישי שלה, היא לא חוששת לבקר אחרים. עם ביקורו של רוברטו קוואלי בישראל, פרסמה אינטרנשיונל בעמוד הפייסבוק שלה מה דעתה על מעצב האופנה האיטלקי: "כוכבת אמיתית לא אמורה להתנהג כגרופית מן השורה. קוואלי רוצה? שישאל אם אני פנויה לקפה... לא מתאים לך? לך תעשה חומוס... גם ככה הערביות הן הלקוחות הכי טובות שלו... תשאלו אותו. חחח".