>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
ביום חמישי האחרון הסתיים שבוע אופנת העילית של פריז לאביב-קיץ 2012, שהתקיים במשך ארבעה ימים קרירים בעיר האורות. בעידן אפור של מיתון, מרבית התצוגות שמרו על רוח קורקטית ואלגנטית, עם עיצובים שישבו בול על הלקוחות העשירות של בתי האופנה. ועדיין, מספר רגעים מסעירים מתצוגות שבוע הקוטור הנוכחי ודאי יתקבעו במוחן הקודח של פאשניסטות ובמדורי הרכילות – מהריב של מעצב האופנה ז'אן פול גוטייה עם אביה של הזמרת המנוחה איימי וויינהאוס, ועד הפנים החדשות שהציגה קמרון דיאז. קבלו את הרגעים שהאירו מחדש את שבוע העילית של פריז.
1. ז'אן פול גוטייה מסתבך במחווה לאיימי וויינהאוס
זו היתה אמורה להיות תצוגת מחווה לאחת מכוכבות הפופ הגדולות של העשור האחרון, אך קולקציית העילית של ז'אן פול גוטייה בהשראת אייקון האופנה איימי ויינהאוס, שהלכה לעולמה בקיץ האחרון, הסתיימה בקולות צורמים. הדוגמניות שעלו למסלול בתסרוקת נפוחה ומורמת מעלה ועם איפור של נקודת חן מעל שפתן השמאלית, היו כולן בנות דמותה של וויינהאוס – בחירה סגנונית שהרתיחה את מיץ' וויינהאוס, אביה של הזמרת המנוחה. "גוטייה הציג דימוי של איימי כשהיתה בתקופה לא טובה בחייה", אמר וויינהאוס בראיון לצהובון הבריטי The Sun. "אנחנו עדיין מתאבלים על האובדן, והיה לנו קשה במיוחד בשבוע הזה, המציין חצי שנה למותה".
למרות הכותרות בצהובונים הבריטיים, תעשיית האופנה לא התרגשה מדבריו של וויינהאוס האב. גוטייה הרכיב מלתחה אקלקטית ברוחה של הזמרת, אשר הטמיעה אלמנטים של אופנת רחוב, נגיעות מהמלתחה הספורטיבית וצבעוניות עזה. האנסמבל שהרכיב היה מיזוג בין תת-תרבויות, שהצליחו אומנם להגדיר מחדש את השפה של אופנת עילית, אך נעדרו כל אמירה אסתטית מעניינת ממעצב ותיק וחשוב כמו גוטייה.
2. השיבה לפריז: אטלייה ורסאצ'ה חוזרים לשבוע ההוט קוטור
הופעתה של אנג'לינה ג'ולי בטקס גלובוס הזהב לפני כשבועיים כשהיא לובשת שמלת ערב מבית אטלייה ורסאצ'ה בצבע פנינה עם שסע עמוק, אותתה על שובו של קו העילית של בית האופנה האיטלקי לעניינים. שבע שנים מאז הציג בפעם האחרונה במסגרת שבוע העילית של פריז, אטלייה ורסאצ'ה פתח את שבוע האופנה הנוכחי בתצוגה מדוברת ועמוסת כוכבות כמו קמרון דיאז, דיאן קרוגר, אבי קורניש ולודווין סנייה, שהצטופפו ישבן לישבן בשורה הראשונה. כפי שכבר הצהרנו בעבר, 2012 מסתמנת כשנת הקאמבק הגדול של בית ורסאצ'ה לתודעה הציבורית, עם שתי קולקציות מרהיבות שעיצב בשיתוף ענקית האופנה השבדית H&M, שיתוף פעולה שיזם עם ליידי גאגא, ועכשיו גם השיבה לפריז.
הקולקציה שהציגה דונטלה ורסאצ'ה שמרה על הדי.אן.איי של בית האופנה: נוצץ, ראוותני וסקסי. שמלות הערב שפסעו על המסלול הבליטו גזרות ארכיטקטוניות שפוסלו על הגוף, והציגו חזות מינית נועזת ומתפרצת. אוברול סטרפלס צהוב שהסתיים בקו המפשעה היה בין הפריטים הבולטים שהפתיעו על המסלול. בדומה לגוטייה, גם ורסאצ'ה ערערה על האלגנטיות והנורמות של אופנת עילית כפי שהן נתפשות בדרך כלל, לטובת אמירה אישית ופורצת גבולות.
3. ברוכות הבאות: קמרון דיאז ואינס דה לה פרסאנז' בשורה הראשונה
מישהו שכח לספר לקמרון דיאז שאובר דוז מקבלים לא רק משימוש בסמים, אלא גם מצפייה בתצוגות אופנה. הכוכבת ההוליוודית, שתחגוג 40 בסוף אוגוסט הקרוב, עברה משורה ראשונה לשורה ראשונה בשבוע האופנה: מוורסאצ'ה לדיור, מדיור לשאנל, משם לארמאני ולוולנטינו, ולסיכום גם נחתה בשורה הראשונה של אלי סאאב הלבנוני. מה שעניין במיוחד את התקשורת – שלא זוכה לראות את דיאז בדרך כלל בשבועות האופנה, היו פניה המבריקות והשזופות של השחקנית, ובעיקר לחייה שנראו כאלו של תינוק בן יומו. הרמיזות על הטיפולים הקוסמטיים שעברה מעסיקות מאז עשרות אתרי אינטרנט ובלוגרים ברחבי העולם בשאלה הרת הגורל: מה לעזאזל עשתה דיאז לפניה? מומחים טוענים כי אין סימנים למתיחת פנים, אך בהחלט נעשו כאן טיפולי בוטוקס רבים ושימוש בכימיקלים להברקת העור.
כוכבת נוספת שכיבדה בנוכחותה האלגנטית את השורה הראשונה היתה הדוגמנית לשעבר, המעצבת ואייקון האופנה אינס דה לה פרסאנז', 54, בת אצולה צרפתית ששימשה כפנים של שאנל בין השנים 1989-1983, וכיום היא הפרזנטורית של חברת לוריאל. בשבוע האופנה הנוכחי אימצה דה לה פרסאנז' כובע נוסף לשלל עיסוקיה: צלמת מסלול. היא נראתה בשורה הראשונה של כל תצוגה כשהיא מאובזרת במצלמת Canon EOS 60D, ומתעדת את הדוגמניות הצעירות. כרגע עדיין לא ניתן לראות ברשת את תוצאות פעילותה של הצלמת הטרייה, אך אין ספק כי הסקרנות תעורר מחדש את העניין במי שהיתה ידועה במשך שנים רבות כמוזה של קרל לגרפלד.
4. צוות האוויר של שאנל
אם היינו זקוקים להוכחה כי מעצב האופנה קרל לגרפלד לא נח לרגע, השבוע האחרון הוכיח מעל לכל ספק כי מדובר במעצב ללא הפסקה, שהיה אחראי על תצוגת העילית של שאנל ועל השקת קו האופנה הזול KARL בשיתוף אתר האינטרנט נט א-פורטה. רבבות המילים שנכתבו על לגרפלד בן ה-78 הסתכמו השבוע במחווה אחת של המעצב, שהפגינה במדויק את מקומו כקברניט הראשי של תעשיית האופנה. תצוגת האופנה של שאנל התקיימה בחלל שדימה פנים של מטוס, בעוד המוזמנים ישבו לצד המסלול כנוסעים במחלקה ראשונה. דיילות אוויר אומנם לא הסתובבו במקום, אבל את האירוע חתם לגרפלד כקברניט החולש על התצוגה כולה – שהיתה, לצערו, אחת החלשות בעיצובו לשאנל. אם לא הספיק לכם מלגרפלד, צפו בראיון שערך עם עצמו השבוע. אף אחד אחר לא היה עושה את זה טוב יותר.
5. התצוגה של ולנטינו
תצוגות העילית של פריז הן אירועים מצומצמים הפונים לקהל אקסקלוסיבי וסנובי, שיכול להרשות לעצמו לרכוש שמלה במחיר של 40 אלף דולר ויותר. בחירתו של בית האופנה האיטלקי ולנטינו לשדר בשידור חי את תצוגת ההוט קוטור היישר מפריז לכל מחשב ביתי, חושפת ראיה דמוקרטית ושבירה של הקודים ששמרו עד כה על מבנה היררכי של חשיפת הקולקציות. עם זאת, לתצוגה עצמה, בה יכלו הקרואים לחזות בבגדים מקרוב ולהתרשם מתנועתם, הוזמן קהל מצומצם ביותר. כך או כך, מבין כל תצוגות העילית של השבוע, זאת של בית ולנטינו היתה המושלמת מכולן, עם אוסף שמלות מרהיבות בהדפסי פרחים עדינים וחליפות מחויטות בגווני שמנת ושמפניה. הניקיון והדיוק של הקולקציה חשפו פריטים על זמניים ונצחיים, מעל לכל אופנה וטרנד עונתי.
והערה לסדר היום: בר רפאלי בשורה הראשונה של דיור
התקשורת הישראלית הביטה מרחוק בשבוע העילית של פריז בחיבוק ידיים, עד להופעתה של בר רפאלי בשורה הראשונה של דיור, לצד קמרון דיאז ומר סידני טולדנו, נשיא ומנכ"ל החברה. עבור רפאלי, מדובר בעוד תצוגה שאליה הוזמנה. עבור מדינת ישראל, מדובר בעוד תצוגה שאליה הגיעה רפאלי בהצהרה אחת: דין דיור אינו כדין שבוע האופנה TLV שנערך בנובמבר האחרון, ממנו נעדרה רפאלי בהפגנתיות.