>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
עולם האופנה לנצח יהיה הראשון להלל ילדות רעות מבית טוב. מבריז'יט בארדו ועד דיטה פון טיז, מקורטני לאב ועד מדונה - נדמה כי רשימת הכוכבות השנויות במחלוקת שזכו לכבוד אופנתי רק הולכת ומתארכת. מי שסוללת בדרכים מפוקפקות את דרכה למעמד אייקון אופנה היא השחקנית בת ה-25 לינדזי לוהן - פעם כוכבת מצליחה לבני הנעורים (''שישי הפוך'', ''ילדות רעות''), היום פוסטר מדיה במכוני הגמילה ובבתי הכלא האמריקאיים.
בחמש השנים האחרונות קשה היה להתעלם מנוכחותה ההולכת וגוברת של לוהן בתעשיית האופנה – תהליך שהגיע לשיאו לאחרונה, עת נחשף השער המדובר שעשתה לפלייבוי בהשראת מרילין מונרו ובמקביל – השקת הקמפיינים של מותגי האופנה לקיץ הבא. דמותה של לוהן, שרק לאחרונה השתחררה מהכלא בעקבות שימוש בחומרים אסורים, זכתה באופן מפתיע לחותמת כשרות ואיכות במספר בלתי מבוטל של קמפיינים למותגים מכובדים - מקמפיין הבישום של פרנץ' קונקשן ועד קמפיינים למותג ההלבשה פיליפ פליין ולמותג הג'ינסים Jag. בנוסף, שמה של לוהן עלה כמועמדת בולטת לקמפיין הקיץ של המותג הנחשב מיו מיו, אותו הפסידה לבסוף לשחקנית הצעירה מיה ואסיקובסקה.
עכשיו, כשעולם האופנה חוזר לשים את הפוקוס על כל מה שלוהן עושה או לובשת, חזרנו בזמן לעשר התחנות שהפכו אותה מנערת ווייט טראש מסוממת לאייקון האופנה של קיץ 2012.
1. החברות עם רייצ'ל זו
בשנת 2004 עברה לוהן מהפך ויזואלי מוקפד - ממתבגרת שמנמנה ומחויכת היא הפכה לפאשניסטה שדופה עטופה שמלות בסגנון הבוהו-שיק, ששטף באגרסיביות את החוף המערבי באותם ימים. על המהפך היתה אמונה הסטייליסטית רייצ'ל זו, שתמורת 6,000 דולר ליום עבודה, הלבישה את לוהן וכוכבניות הוליוודיות נוספות כמו ניקול ריצ'י, קייט בקינסייל ושאר אנורקסיות.
בראיון לניו יורק טיימס משנת 2007 סיפרה זו על החברות הקרובה שלה עם לוהן ועל החיבור המקצועי ביניהן: "במשך שנה שלמה לינדזי רצתה ללבוש שלושה סטים שונים של בגדים כל לילה. היינו מחליפות לה בגדים במכוניות, בחדרי אמבטיה. נאלצתי להביא איתי שני עוזרים כדי שנוכל להחליף את הבגדים, הנעליים, הארנקים והתכשיטים. כי מה בדיוק הייתי אמורה לעשות עם הבגדים אחרי שהיא הורידה אותם? את לא יכולה להשאיר יהלומים באוטו. אבל את יודעת כמה מעצבים היא סידרה? כשלינדזי היתה לובשת שאנל, הבגדים היו אוזלים מהמדפים תוך ארבע שעות".
2. הניתוחים הפלסטיים
למרות גילה הצעיר, לוהן הספיקה לשפץ כמה וכמה חלקים בפניה ובגופה. בגיל 17 היא כבר הגדילה את החזה, והפכה משחקנית עם מידת חזייה ממוצעת ומטה לכוכבת שיכולה להחזיק חזייה אמיתית בכבוד. אבל לוהן לא עצרה שם. היא מילאה את שפתיה בסיליקון ועיצבה אותן מחדש, ושיפצה כהוגן את הלחיים שלה, בתהליך שהזניק אל על את עצמות הלחיים והפך את פניה למעוצבות מתמיד. בספטמבר האחרון תהו מספר צהובונים האם לוהן עברה ניתוח פנים נוסף, כושל למדי, שהפך את פניה לצרות וארוכות יותר. לבלוג הרכילות Askkissi.com היתה האבחנה המדויקת והמרושעת מכל: "לוהן נראית כאילו מישהו התרסק לה לתוך הפנים".
3. דיירת קבע בשורה הראשונה
כל פליטת ריאליטי זניחה יודעת שמקום טוב בשורה הראשונה של תצוגת אופנה בולטת משמש כרטיס כניסה להיכל התהילה של עולם האופנה. אם זה עבד לקורטני לאב (האישה והקריירה המרוסקת), אין סיבה שזה לא יעבוד גם במקרה של לוהן. בשנים האחרונות הפכה לוהן לדיירת קבע בשורה הראשונה של תצוגות האופנה הנחשבות בעולם - משאנל ועד קניה ווסט, מדולצ'ה וגבאנה ועד דיסקוורד. ואגב, אל תקלו ראש בדיירת החדשה - הצצה בתמונות ובקטעי הווידאו מכל אותן תצוגות מייצרת את הרושם שהיא אשכרה מתעניינת במה שקורה על המסלול. מה שמעביר אותנו לתחנה הבאה.
4. לינדזי לוהן מעצבת אופנה - סיבוב ראשון
ביולי 2008 החליטה לוהן שגם היא יכולה להיות מעצבת אופנה ולהפיץ את בשורת הסטייל שלה להמונים. ממש כמו סלבריטאים רבים אחרים שבטוחים כי ניחנו בטעם טוב (ע"ע קניה ווסט, אבריל לאבין, מדונה). וכך, בהתקף נרקיסיזם מתפרץ, השיקה לוהן את מותג האופנה 6126, הקרוי על שם תאריך הלידה של כוכבת הוליווד מרילין מונרו (6.1.1926), השחקנית שלוהן רואה בה מודל.
בפועל, 6126 הוא מותג אופנה לא רע בכלל, עם שמלות ערב קלילות בסגנון שלוהן נוהגת ללבוש לאירועי השטיח האדום - מעין שילוב בין טרנדים מעולם האופנה לבגדים מוחצנים למדי. האסטרטגיה השיווקית של המותג: אם זה עבד ללוהן, אין סיבה שזה לא יעבוד בשביל כל בימבו אמריקאית?5. לינדי לוהן מעצבת אופנה - סיבוב שני
באוקטובר 2009 מישהו בבית האופנה של המעצב הצרפתי הוותיק עמנואל אונגרו נפל על הראש, או סתם החליט להשתעשע על חשבון עולם האופנה. בהחלטה מפתיעה למדי מונתה לוהן לתפקיד המנהלת הקריאטיבית של המותג, לצדה של המעצבת הספרדייה אסטרלה ארקס. ארקס מונתה לתפקיד מספר שבועות קודם לכן, לאחר שמעצב הבית אסטבן קורטזר התפטר במחאה על הבאתה של לוהן כ"יועצת אמנותית" לבית האופנה.
6. מדורי הרכילות והמשפט
זמן המסך של מרבית כוכבות הקולנוע מסתכם באורך הסרט בו הן מככבות, פסטיבלים ברחבי העולם, מסיבות עיתונאים עתירות יחסי ציבור, טקסי פרסים עם שמלות שטיח אדום (במידה שאת מועמדת ו/או רלוונטית), ואם את ממש חשובה - תזכי פה ושם גם להתגוששות מול צלמי פפראצי.
7. הרומן הלסבי
האפיזודה הלסבית של לוהן עם הדי.ג'יי היהודייה סמנתה רונסון (אחותו הצעירה של המפיק המוזיקלי המצליח מארק רונסון) הקפיצה את מניותיה בקהילה הלהט"בית, אבל גם - ותסלחו לנו מראש על הקלישאה – בקרב קהל גברי סטרייטי עם פנטזיה על לסביות במיטה. מלבד הבילויים הבלתי פוסקים שלהן ברחבי העולם, נחשבו השתיים לאחד הזוגות האופנתיים של הוליווד: רונסון עם המגבעת ממנה לא נפרדה לעולם, לוהן, שלא נפרדה מרונסון. השתיים נצפו גם בכל תצוגות האופנה של מעצבת האופנה המצליחה שרלוט רונסון, אחותה התאומה של סמנתה.
8. שערי מגזינים
במהלך הקריירה שלה הצטלמה לוהן לשערי מגזינים רבים, אולם המשפיע והמדובר שבהם היה שער גיליון אביב 2010 של מגזין האופנה החשוב והמשפיע פרפל פאשן. לוהן הופיעה על שער המגזין בתצלום של טרי ריצ'רדסון, כשהיא צלובה כישו, לבושה בשמלה לבנה ועל ראשה זר מתכת דק. כצפוי מריצ'רדסון, התמונות שהופיעו בתוך המגזין העלו את רף הפרובוקציה, כשלוהן נראית בהן מעשנת סיגריה בהתרסה או מפשילה את תחתוניה. אין ספק כי הבחירה להצטלם כישו כיוונה לתדמית המיוסרת שלוהן רצתה להחצין באותם ימים.
9. הצילומים לפלייבוי
מיליון דולר. זה הסכום ששלשלה לוהן לכיסה בעבור הצילום לשער גיליון הכריסטמס של פלייבוי, שראה אור לפני כחודש. זהו השער הראשון של לוהן מאז השתחררה מהכלא בתחילת דצמבר, לאחר 30 יום בפנים, ובמגזין השפנפנות החליטו לעשות מהשחרור חגיגה יחצנית. הקונספט: מחווה לגיליון הראשון של פלייבוי בשנות ה-50, שעל שערו התנוססה מרילין מונרו, האיידול של לוהן, מצולמת בפוזות סמי-ארוטיות על רקע בד אדום.
באחד מציוציו בטוויטר של יו הפנר בטרם יצא הגיליון, כתב: "לוהן תהפוך את הכריסטמס למושלם לכל גבר בחייכם: אבא, בן, בעל, חבר ומי לא...". מלבד הטון הארוטי הברור, התמונות של לוהן מחזיקות גם בערך אמנותי רב, תוך שהן מספקות מבט נוסף על הדימוי של מרילין מונרו, 50 שנה לאחר מותה.
10. הקמפיינים החדשים
למרגול זה לא היה קורה. עם יציאתה מהכלא קטפה לוהן שלושה קמפיינים מתחום האופנה. אז נכון, אף אחד מהשלושה הוא לא קמפיין לפראדה או לבית אופנה ברמה גבוהה, אבל קשה להקל ראש בעובדה ששלושה מותגים מכובדים – פרנץ' קונקשן, פיליפ פליין ו-Jag – בחרו בדוגמה הרעה שמשמשת לוהן כמודל ומופת למוצריהם האופנתיים. מרגע ששלושת הקמפיינים בכיכובה יצאו לאוויר העולם ולדפי המגזינים, יהיה באמת קשה לעצור את לוהן מלכבוש את משבצת ה-נערה הלוהטת של קיץ 2012. אנחנו נמשיך לעקוב אחריה.