הדוכסית מקיימברידג' איימה על מעמדה באמצעות רעמות שיער מבריקות. היילי סטיינפלד, אמה סטון, קלואי מוריץ ועוד כוכבות צעירות שהוכתרו פה ושם כבעלות טעם משובח קיבלו יותר כותרות ממנה. ובכל זאת, אייקון האופנה של השנה היא קירסטן דאנסט. קחו לכם רגע לעכל את זה לפני שנמשיך.
דאנסט הבלונדינית, שתמיד הילכה על גדת האינדי של הוליווד, נעלמה מהרדאר כמעט לחלוטין אחרי שהחלק השלישי (והכושל למדי) של סאגת ספיידרמן בה השתתפה התאדה מהתודעה. הבחירות המסקרנות שלה על השטיחים האדומים לא סוקרו, משום שלא היו כאלה, ופה ושם היא הבליחה ברחובות לוס אנג'לס או ניו יורק, בחולצות טריקו מהוהות וחצאיות פאייטים, והכתה גלים קטנים אך עיקשים בעמודי המגזינים שהוקדשו לסטייל יומיומי של סלבס.
2011 היתה שנת הקאמבק הגדולה שלה, השנה בה דאנסט הראתה לכולם מהו טעם מולד וסטייל אישי - כי להבדיל מפאשניסטות קולביות שמיטיבות ללבוש בגדי מעצבים, דאנסט היא האייקון האופנתי הנשכח של חובבי האופנה האמיתיים, והבחירות שלה לעולם לא צפויות, נדושות או "כוכביות" במופגן.
המסע של דאנסט לפסגת הסגנון של 2011 החל בפסטיבל קאן, שם הציגה את הסרט המופלא מלנכוליה (במסיבת העיתונאים שעוררה שערוריות, חשף הבמאי לארס פון טרייר את הסיבות בגינן קירסטן נעלמה לנו).
על השטיח האדום ובמסיבות העיתונאים בצהריים היתה דאנסט מופת של טעם טוב ורענן, שנע בין שמלות קוקטייל נונשלנטיות לשמלות ערב חמורות סבר שאף אחד לא ציפה ממנה ללבוש, ועד ליצירות קוטור אווריריות של שאנל.
ככל שהשנה התקדמה, כך המומנטום האופנתי של דאנסט צבר תאוצה, עם הופעות שליטפו בזווית הנכונה את כל הטרנדים הנכונים, אותם סימנה הכוכבת הצנועה בשבועות האופנה בהם ביקרה. נקודות, חצאיות מקסי, קצת פטיש, שמלות נשיות וחליפות גבריות, הכול מהכל.
כל זאת, מבלי לחשוף רבע ציצי ובטח שלא תחתונים. על רקע עומס המפשעות של ריהאנה וליידי גאגא השנה, מדובר בסטייה מרעננת מהכלל.
בספטמבר השנה הגיע השער המושקע של מגזין ELLE הבריטי, שחיזק את ההילה המאופקת (כזו שהמילים המשומשות "מבעבעת", "לוהטת" ו"רותחת" בכלל לא מתאימות לתארה) שהלכה והתחזקה סביב דמותה של דאנסט.
בהפקה שליוותה את הראיון האישי עמה במגזין, תמונה אחת הוקדשה לשיערה הבלונדיני, שתופס את כל הפריים ומסתיר את פניה, כשברקע מבצבצת שמלה של מיו מיו - ללמדנו שבשום פנים באופן לא מדובר בסלבריטאית רעבתנית שרוצה רק לדגמן עור פורצלן ולדבר על האושר הפנימי שלה.
בחודשי החורף הגיעו עוד שמלות מצוינות, הופעות בתוכניות אירוח שנעו משמלה נחשקת אחת לאחרת (משבצות אצל ג'ימי פאלון, רקמות עדינות בבוקר טוב אמריקה).
זוהי עוד תכונה שהופכת את דאנסט לאייקון האופנה של השנה - אין עוד סלבריטאית שהופכת את הבגדים שהיא לובשת לכה נחשקים, ואת אופן לבישתם לכה פשוט למראה. אין לה גוף שופע או עצמות לחיים פוטוגניות, וכל הופעה פומבית שלה מזמינה את הגולשת או הצופה הממוצעת לדמיין את עצמה בתוך שמלת הקוטור העדינה, או לחלופין בסרפן ג'ינס מרופט שכל כך מתאים להופעה המונית בפסטיבל.
בשנה הבאה צפויים לדאנסט, בת ה-29 בסך הכול, עוד כמה וכמה סרטים שנשמעים מבטיחים, אבל לא בטוח שגם ב-2012 היא תככב בפסגת הסטייל. הנסיבות - מהסרט שכולם מדברים עליו, דרך התחושה שהוליווד הפכה לתצוגת אופנה חלולה (או לקרקס, תלוי לאן מסתכלים) ועד הגעגוע לאייקון שמשדר את עצמו החוצה וכמובן - העובדה שבגדי מעצבים יושבים עליה כל כך טוב - הביאו את דאנסט למעמד הזה השנה. תודו שזה די והותר.