על אף שהוא בכלל צרפתי, המעצב ג'וזף אלטוזארה (בסך הכול בן 28) הפך לסיפור הצלחה אמריקאי. עכשיו, כשבידו פרס המעצב המבטיח של השנה ומאחוריו עדת לקוחות שמתנפלות על הקולקציות שלו כמוצאות שלל רב – הוא יכול לחייך כל הדרך אל הבנק. תכירו את המעצב שעשה את 2011
בסוף השבוע שעבר פרסם מגזין העסקים הבינלאומי פורבס את רשימת 30 המשפיעים מתחת לגיל 30 בתריסר תחומים - ממשפטים ועד כלכלה, מבידור ועד נדל"ן, ממדעים מדויקים ועד אמנות ואופנה. מבין הכוכבים העולים בסצנת האופנה האמריקאית - ביניהם אלכסנדר וואנג או מרי קייט ואשלי אולסן, המופיעים גם הם ברשימה - זורח מעל כולם הכוכב החדש בקו הרקיע של ניו יורק, ג'וזף אלטוזארה, רק בן 28, שיש המכתירים אותו כמארק ג'ייקובס החדש.
קולקציית אביב-קיץ 2012. ''אני לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש'', אומר אלטוזארה (צילום: gettyimages)
בחודש שעבר קטף אלטוזארה את פרס המעצב מבטיח מטעם ה-CFDA
(המועצה האמריקאית של מעצבי האופנה) וקרן האופנה של ווג,
שכלל 300 אלף דולר וליווי צמוד של אישיות בכירה בתעשיית האופנה. אבל, איך אומרים, עם פרסים לא קונים במכולת, כי עם כל הכבוד לעורכת הווג האמריקאי אנה ווינטור, שהעניקה לו את הפרס, הצלחה של מעצב נמדדת במכירות. כך גם במקרה של אלטוזארה, שהפך לשם דבר בתעשיית האופנה ובתחילת ספטמבר נמכרו מעילי הפרווה שלו באתר net-a-porter בתוך 24 שעות בלבד - זמן שיא למעצב שהאמריקאיות שוברות את השיניים כדי להגות את שמו ללא טעויות.
אלטוזארה, שנחשב לאחד הכוחות המובילים כיום באופנה האמריקאית, הוא בכלל צרפתי. הוא נולד וגדל בפריז לאב באסקי-צרפתי ולאם סינית-אמריקאית. בבגרותו עבר לפנסילבניה, שם למד אמנות והיסטוריה של האמנות בסוורת'מור קולג'. עם סיום התואר הראשון, שלח אלטוזארה את הרזומה שלו לבית האופנה של מארק ג'ייקובס בניו יורק והתקבל לעבודה כאסיסטנט למשך שישה חודשים. משם עבר לעבוד כמעצב בחוזה פרילאנס עבור המותג המוערך פרואנזה סקולר ובשנת 2006 חזר לפריז והחל לעבוד כאסיסטנט בבית האופנה ז'יבנשי, תחת עינו הפקוחה של מעצב המותג ריקרדו טישי. בז'יבנשי הכיר את קולין קוהי, מי שהיתה אשת יחסי הציבור הבינלאומית של המותג. שנה לאחר מכן עזבו השניים את בית האופנה, ושבו לניו יורק, שם הקימו יחד בשנת 2008 את המותג אלטוזארה.
הלקוחה הנאמנה קים קרדשיאן. ''רוצה להלביש נשים סקסיות עם קריירה'' (צילום: gettyimages)
קולקציית הביכורים של אלטוזארה לאביב-קיץ 2009 הפכה בין לילה לסנסציה בינלאומית. שמלות הסריג בלבן, קווי החיתוך הגיאומטריים, משחקי השכבות, ההדפסים הצבעונים והשילוב בין מוטיבים הלקוחים מעולם הספורט לאלגנטיות אמריקאית - זיכו אותו בהשוואה מיידית למאסטרים כמו טום פורד ואזדין אלאייה. מעונה לעונה גובר העניין במעצב, וגם באשת החברה ונסה טריינה, החברה הטובה ביותר שלו, המשמשת לו גם מקור השראה, מוזה אם תרצו.
מלבד טריינה, אלטוזארה מקיף עצמו בסלבריטאיות רבות, שלובשות את עיצוביו על בסיס קבוע, ביניהן ריהאנה, אלישיה קיז, בלייק לייבלי, אלכסה צ'אנג, הדוגמנית קרולינה קורקובה וקים קרדשיאן, הגורו החדשה של אמריקה.
כישרון גדול וחשיבה עסקית מחוכמת (צילום: gettyimages)
מלבד הכישרון הגדול שלו, את ההצלחה של המותג אלטוזארה, ניתן לזקוף בראש ובראשונה לחשיבה העסקית שמאחוריו, עם הפנייה לקהל לקוחות מוגדר ובעל ממון - נשים בוגרות. "רציתי ליצור בגדים עבור נשים בשנות הארבעים, החמישים והשישים לחייהן. נשים סקסיות עם קריירה, שלא רוצות להיראות כמו סבתות", סיפר בריאיון לפורבס. "אני לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש", המשיך בדבריו. "אני מאמין שבגדים צריכים לגרום לאישה להרגיש יפה. אבל לפעמים אלו דברים קטנים כמו חיתוך בבגד, גזרה נכונה או סקס אפיל - שיוצרים השפעה גדולה על אישה".
אלטוזארה. הפך לסנסציה בינלאומית (צילום: gettyimages)
קולקציית סתיו-חורף 2011-12. העניין במעצב גובר מדי עונה (צילום: gettyimages)
קרולינה קורקובה. לובשת את עיצוביו של אלטוזארה על בסיס קבוע (צילום: gettyimages)
קולקציית סתיו-חורף 2011-12. מותג הפונה לנשים בוגרות (צילום: gettyimages)
בלייק לייבלי. אוהבת להתהדר בעיצוביו של אלטוזארה על השטיח האדום (צילום: gettyimages)
ריהאנה. עוד לקוחה מרוצה של המעצב (צילום: gettyimages)