>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
חלל גלריית בית העיר ברחוב ביאליק בתל אביב, יהפוך מהערב (ראשון) למעין מסגד המקודש לדתות המוסלמית והיהודית, עם ציורי קיר של דפוס חוזר המעטר את קירות הגלריה, בטקסטורה המחברת ביד אמן גרפית בין הכאפייה הערבית למגן דוד היהודי. חיפוי הקירות נעשה על ידי שלישית המעצבים threeASFOUR במיוחד לבית העיר, לרגל התערוכה inSALAAM inSHALLOM, שתפתח הערב את "שנה של אופנה", במהלכה יוצגו תערוכות אופנה באצירת איילת ביתן שלונסקי והמנהלת האמנותית, מעצבת האופנה קלודט זורע.
סיור מוקדם שערכנו אמש בחלל התערוכה, רגע לפני הפתיחה, חשף תערוכה בהקמה. חלק מהעבודות עדיין לא נתלו במקום, אך זכינו לטעימה קטנה ממה שצפוי להיות מוצג הערב לעיני מאות המוזמנים. הקונספט שבחרו threeASFOUR הוא הקשר האסתטי בין סמלים יהודיים וערביים, בקולקציה העמוסה בסימבולים כמו המגן דוד היהודי, הכאפייה הערבית, פסי הטלית, כנפות הציצית, השופר, והעין הכחולה נגד עין הרע – שכבר הפכה לסמל משותף של שתי הדתות. על פניו, אין נושא מצוין מזה לפתוח דיאלוג על אופנה כאספקלריה למציאות המדממת של המזרח התיכון. אך הניסיון לשלב בין האסתטיקה של האיסלאם והיהדות הופך בידי threeASFOUR לדימויים המודבקים זה לצד זה, מבלי לברוא אמירה חדשה מלבד חיבור צורני בין שתי הדתות.
מאחורי השם threeASFOUR נמצאת שלישיית מעצבים הפועלים יחד משנת 2005. המותג נוסד לראשונה ב-1998 תחת השם ASFOUR על ידי ארבעה מעצבים מרחבי הגלובוס: עדי גיל הישראלית, גבי עספור – פלסטיני יליד ביירות, אנג'לה דונהאוזר הטאג'יקסטנית שגדלה בגרמניה, והגרמני קאי קון, שפרש מהרביעייה בסוף 2004 ומאז פועל כמעצב עצמאי. מגדל בבל של שפות, לאומים ודיסציפלינות עיצוביות. את פרסומם העולמי קנו בתחילת שנות האלפיים כאחד הקולות האוונגרדיים שפעלו מתוך סטודיו בצ'יינה טאון בניו יורק, ובעיצוב תיק נשיאה עגול עם חור במרכזו – שהפך במהרה לשיחת היום בתעשייה.
בערב הפתיחה יציגו השלושה דגמים מתוך קולקציית אביב-קיץ 2012, שהוצגה לראשונה לפני כחודשיים בשבוע האופנה בניו יורק, בנוסף לפריטים שנעשו במיוחד לתערוכה. הפריטים יוצגו על בובות בחלל בית העיר, וכן על דוגמניות שיסתובבו בין המוזמנים. בין הבגדים יש שמלה מבד כאפייה באדום ולבן שאליה מחוברות ארבע ציציות, שרשרת משופר, ושמלה משברי קרמיקה ארמנית, מהסוג שנמכר בחנויות התיירים הפזורות בעיר העתיקה בירושלים.
העבודה המסקרנת ביותר היא של האמנית בוטינה אבו מילהם מערערה, המוצגת בקומה העליונה של הגלריה. בתוך מסגרות זכוכית מציגה אבו מילהם חולצות כותנה שנראו כאילו התיישנו במשך שנים, ובהן תקועות סיכות בד בצפיפות היוצרות טקסטורה יפה עד כאב, כאילו חותכת בבשר החי. על כל חולצה תפורה גם יריעה רחבה של רקמת איקסים פלסטינית, כזו שהיתה פופולארית בעבר גם על דגמי משכית. במרכז העבודה מוצגת שמלת כפתן שעליה כיתובים בערבית, שימוש ברקמה פלסטינית, וסיכות שראשן מעוטר בחרוז שחור.