>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
חצאית מעטפת לבנה עם הדפס ציפורים ירוקות בעלות חזה צהוב נפוח, שלבשה הדוגמנית הצרפתייה בת ה-20 איימלין ואלדה, פתחה את תצוגת האופנה לקיץ 2012 של המעצבת קרולינה הררה, שהתקיימה לאחרונה בשבוע האופנה של ניו יורק. לצד נשות החברה של העיר, שהצטופפו דרך קבע בשורות הראשונות במתחם לינקולן סנטר, נצפו גם כמה ידועניות מתחום הבידור והחברה: השחקנית רנה זלווגר, היורשות לאימפריית הקוסמטיקה של קלרינס - האחיות וירג'ין ופריסקה, והזמרת ניקי מינאז', שהושבה לצדה של עורכת ווג אמריקה אנה ווינטור, בתמונה משותפת שנצרבה כאחד הדימויים החזקים משבוע האופנה.
תצוגת האופנה של הררה בת ה-72 היא בין החשובות המתקיימות בעיר. למרות שבהשוואה למעצבות כמיוצ'ה פראדה או פיבי פילו מסלין, השפעתה של הררה על המגמות הבינלאומיות היא מינורית, קהל לקוחותיה הגדול מורכב מלא מעט נשים חזקות ומשפיעות מתחומי האופנה והעסקים. כולן מעוניינות באופנה אלגנטית וזוהרת בו זמנית, ממש כמו ההופעה החיצונית של הררה עצמה, המקפידה בכל עת ללבוש חולצת כותנה לבנה מחויטת.
"כל חיי אני לובשת חולצות לבנות", היא מספרת בראיון שערכתי איתה לפני מספר חודשים בסטודיו עוצר הנשימה שהיא מחזיקה ב"גרמנט דיסטריקט" (השדרה השביעית) במנהטן, ימים ספורים לאחר תצוגת סתיו-חורף 2011-12 שהתקיימה בעיר. "אפשר לשלב אותה עם כל דבר: עם מכנסיים אלגנטיים, חצאית צמר, מכנסי ג'ינס. זה כמו רשת ביטחון בשבילי ובשביל כל אישה. זה תמיד נראה פשוט ואלגנטי. לא מסובך מדי, לא מתאמץ, לא מסורבל".
קראקס-מנהטן-רמת אביב
בשבוע הבא תיפתח בקניון רמת אביב חנות ראשונה ל-CH, הקו השני והזול יחסית של המעצבת קרולינה הררה, המנוהל על ידי בתה, קרולינה הררה ג'וניור בת ה-42, המתגוררת במדריד עם בעלה, המטדור לשעבר מיגל באז ושלושת ילדיהם.
כבר 15 שנה שהיא בעסק המשפחתי, אמונה על קו הבישום המצליח של המותג ועל עיצוב בגדי הילדים. החנות בקומה השנייה של קניון רמת אביב משתרעת על פני 110 מ"ר ותאכלס תחילה את קו האביזרים ובהמשך גם את קווי ההלבשה לנשים וגברים. ספק אם הסגנון האלגנטי של הררה יזכה לימי חסד מהנובורישיות של רמת אביב גימל, שאוהבות את המותגים שלהן נוצצים ועם לוגו בולט ומנקר עיניים. מצד שני, הצלחתו של הבושם בישראל, תעניק למותג נקודות זכות.
הררה נולדה בינואר 1939 כמריה קרולינה ג'וזפינה פקנניס למשפחה אריסטוקרטית שהגיעה לוונצואלה מספרד בתחילת המאה ה-16. אביה היה מושל קראקס, בירת ונצואלה, ולימים כיהן פעמיים כשר החוץ.
תשוקתה לאופנה הגיעה מהבית. סבתה, שהתגוררה בפריז, לקחה אותה בילדותה לתצוגות האופנה של קיסרי התפירה העילית כריסטובל בלנסיאגה וכריסטיאן דיור. "גדלתי במשפחה בה כל הנשים התלבשו היטב", משחזרת הררה. "אמי מאוד אהבה את לנוון וסבתי את בלנסיאגה. אני מאמינה שכשאתה גדל אל תוך מראות יפים כאלה זה מחלחל ומשפיע".
באופנה החלה להתעניין בגיל 16. עד אז התעניינה בגידול כלבים וברכיבה על סוסים. לדבריה, צפייה אינטנסיבית בסרטים הוליוודיים וסגידה למרלן דיטריך השפיעו עליה כמתבגרת וממשיכים להשפיע עד היום, בבואה לעצב קולקציה. "כשאני מעצבת אני תמיד חוזרת אל הגלאמור, אל שחקניות הוליווד הישנות", אומרת הררה. "היום אתה כבר רואה הכול באופנה, אבל הפרשנות שלך היא מה שחשוב. היכולת שלך לספר את הסיפור דרך הפריזמה שלך".
בר רפאלי עלתה במשקל
את ההצלחה שלה כבעלת מותג אופנה בינלאומי וקו בישום פופולרי, חייבת הררה בעיקר לעצמה. אבל גם לעורכת האופנה המנוחה דיאנה ורילנד, שתמכה בה בתחילת דרכה, לפני כ-30 שנה. בניגוד למרבית פרחי עיצוב האופנה, שהחלו את דרכם בתחילת שנות ה-20 לחייהם, הררה החלה לעצב רק בגיל 41, כשמאחוריה נישואים וגירושים מאיש עסקים ונצואליאני, אבי שתי בנותיה, עבודה כאשת יחסי הציבור של המותג אמיליו פוצ'י, ונישואים שניים לעיתונאי ריינלדו הררה, הכותב כיום במגזין וניטי פייר. יחד הפכו השניים לחברי חוג הסילון והבוהמה של ניו יורק בשנות ה-70 וה-1980.
אסתי לאודר, ג'קלין אונאסיס, קרוליין קנדי ואנה ווינטור הפכו לבנות בית בבוטיק של הררה בשדרות מדיסון במנהטן. לאורך כל הדרך תמכו בה גם החברים הטובים סטיב רובל (מנהל המועדון סטודיו 54) והאמן אנדי וורהול, שציור שלו משנת 1978 תלוי במשרדה - דיוקן של הררה בסגנון הפופ ארט.
"קנדי היתה השראה גדולה. היה לה טעם ללא דופי", סיפרה בעבר לוושינגטון פוסט. "כל דבר שהיא לבשה נראה עליה טוב, זו תכונה שאין להרבה נשים". בהמשך הלבישה גם את הנשים הראשונות של ארצות הברית, ננסי רייגן ולורה בוש.
"בוש נראתה נהדר. היה קל להלביש אותה". על מישל אובמה, לעומת זאת, יש לה בטן מלאה. הררה שלחה לאובמה מספר רישומים לשמלה עבור טקס ההכתרה לנשיאות לפני כשלוש שנים, ואף אחד מהם לא נבחר. "אומרים שיש לגברת אובמה סגנון משגע, אבל אני לא יודעת", היא מתפתלת כשאני מנסה לברר עמה את הסוגיה. "נוטים להשוות אותה לג'קלין קנדי, אבל אני לא חושבת שזה נכון".
בכלל, להררה יש דעה מגובשת על כל דבר בעולם. בעיקר על סלבריטאים שלובשים את הבגדים שלה, וגם על אלה שלא. על בר רפאלי, לדוגמה, היא אומרת: "זה נראה כאילו היא עלתה במשקל, לא? היא נראית כבדה. יפה, אבל כבדה". את ליידי גאגא היא מכנה "בכיינית. אבל אני מעריצה אותה מאוד", ועל רנה זלווגר וג'נוארי ג'ונס, שנוהגות ללבוש את בגדיה בקביעות, יש לה רק סופרלטיבים.
"להלביש לשטיח האדום זה דבר מאוד מסובך עבור המעצבים", היא אומרת לסיכום. "מצד אחד האמנים רוצים להתלבש נורא מפואר ומיוחד, אבל אם האמן לא באמת נראה מצוין, אז זה נראה ממש ממש רע. לי יש מזל גדול עם ג'נוארי ג'ונס ורנה זלווגר. רנה מאוד שונה מכוכבות אחרות בהוליווד. היא מאוד אוהבת אופנה ואין לה סטייליסט שילביש אותה. מה שאתה רואה זה מה שהיא אוהבת. וזה מאוד חשוב לי כמעצבת, כי היא יודעת איך לשאת את הבגד שלי הכי טוב שאפשר".