>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
עולם האופנה לא מפסיק להסתבך עם קטינות. לאחר שבשבועות האחרונים התחוללו סערות בתקשורת העולמית סביב צילומיה הפרובוקטיביים של הקטינה תיילן בלונדו בת ה-10, שיצרה עורכת ווג פריז לשעבר קארין רויטפלד, ועוררו דיון ציבורי חריף מסביב לעולם, כעת הפוקוס עובר לארצות הברית. בסוף השבוע דיווח הצהובון ניו יורק פוסט כי רשת האופנה הנודעת אורבן אאוטפיטרס נתבעת על סך של 28 מיליון דולר על ידי הוריה של הדוגמנית העולה היילי קלאוסון בת ה-16.
על פי כתב התביעה, מואשם הצלם ג'ייסון לי פארי, כי במרץ 2010, בהיותה קטינה בת 15, צילם את קלאוסון ישובה על אופנוע כשרגליה מפושקות, תוך התמקדות במפשעתה הפרושה במרכז הצילום. חברת אורבן אאוטפיטרס מואשמת כי השתמשה בתמונות ללא אישור. טענה נוספת שעולה מכתב התביעה היא שממכנסי העור הזעירים של קלאוסון מבצבץ שיער ערוותה של הנערה הצעירה.
כתב התביעה מפנה אצבע מאשימה לרשת אורבן אאוטפיטרס ולפארי, לאחר שהתצלום הופיע על חולצות טי של החברה, שנמכרו בסניפי הרשת בארצות הברית. על פי כתב התביעה, פארי, צלם המתמחה בתצלום דוגמניות טופלס, הבטיח כי לעולם לא ישתמש בתמונות ללא אישור מסוכנות פורד מודלס, שייצגה בזמנו את קלאוסון. אלא שהתמונה הוצגה מוקדם יותר השנה במגזין הגרמני Qvest, ומאוחר יותר נמכרו החולצות הנושאות את ההדפס, כמו גם תצלום נוסף ובו קלאוסון מחזיקה מארז שישיית בירות באדוויזר.
להגנתו סיפר פארי, 32, כי הוריה של קלאוסון נכחו בזמן הצילומים על הסט, ואף נתנו את הסכמתם לפרסום התמונות. כמו כן טוען פארי כי האימג' נגנב ממנו, והודפס על חולצות טי לאחר שפורסם במספר בלוגים של אופנה. קשה להאמין כי חברה כאורבן אאוטפיטרס תדפיס דימוי על חולצה ללא אישור בכתב מהצלם או מבעלי זכויות אחרים, אולם עד כה לא הגיבה חברת האופנה להאשמות.
קלאוסון, כיום בת 16, פרצה כדוגמנית בשנה שעברה, ומאז היא מתפקדת כאחת הדוגמניות העסוקות בעולם. גילה הצעיר הזניק אותה לתודעה הציבורית, לאחר תקופה ארוכה שדם חדש ורענן לא זרם בעורקי תעשיית האופנה. היא נולדה וגדלה בקליפורניה, ולפני כשנתיים הוחתמה על ידי סוכנות פורד העולמית. כיום היא מיוצגת על ידי סוכנות נקסט, המחזיקה בדוגמניות מהשורה הראשונה כמו אריזונה מיוז, אבי לי, אליס דלאל ואחרות.
בתחילת דרכה הופיעה קלאוסון בקמפיינים למותגים Wild Fox Couture ו-Jag Jeans ובשבוע האופנה לעונת אביב-קיץ 2011 צעדה על מסלולי התצוגות של גוצ'י, לנוון, מיו מיו, קלווין קליין ומי לא. מהר מאוד זכתה גם בקמפיינים נוצצים, ביניהם קמפיין אביב-קיץ 2011 של גוצ'י, דיסקוורד, וחברת הג'ינסים מאווי. החורף תוכלו לזהות אותה גם בקמפיין של ענקיות האופנה זארה וטופשופ - סמן של הצלחה בתעשיית הדוגמנות.
גילה הצעיר של קלאוסון אינו זר לתעשיית האופנה. דוגמניות בנות 14 כיכבו כבר משנות ה-90 בתצוגות אופנה ועל שערי מגזינים. אולם נדמה כי בשנה האחרונה הותר הרסן בכל הנוגע לאופן בו הן מוצגות בתמונות. די להציץ בשער הגיליון השערורייתי של ווג פריז, שבתוכו הופיעו צילומי הקטינה בת ה-10 כאישה פתיינית, בו נצפית הדוגמנית דפני גרונוולד בת ה-14 לצדו של המעצב טום פורד (ששימש כעורך אורח של הגיליון), שוב, כפאם פטאל פתיינית. עושה רושם כי הדיון הציבורי שהתעורר סביב הצילומים השערורייתיים הרבים שפורסמו בשנה האחרונה, הוא שהוביל להתפרצותה של הסערה הנוכחית. האם השלב הבא באבולוציה של הסערה הציבורית יהיה חקיקה האוסרת על העסקת קטינות בתעשיית הדוגמנות?