לפני שבוע וחצי הם התחתנו – הוא בנעליים בשחור ולבן בסגנון שנות ה-50, חליפה ועניבת פפיון מעור; היא בנעליים של פראדה ושמלת סטרפלס שעיצב עבורה חברם הטוב יניב פרסי. טל דרורי ואסף שם טוב הם בעלי מותג התיקים החדש קולקט, וגם סיפור אהבה שהחל בשנקר וצמח לחיים משותפים. לפני חודשים ספורים השיקו השניים את הקולקציה הראשונה בעיצובם. בניגוד לציפיות ממותג חדש, הם מייצרים תיקים בוגרים ומדויקים. אין כאן אפילו רמז לבוסריות.
שם טוב סיים את שנקר בהצטיינות ב-2003, והתקבל להתמחות אצל אזדין אלאיה בפריז. משם עבר לעבוד בבית האופנה הצרפתי מריטה ופרנסואה ז'ירבו. "זה היה חלום חיים שהתגשם", הוא אומר. "עבדתי על תיק העבודות במשך שנה שלמה, וכשהגעתי לראיון אמרו לי שהכיוון שלי אינו בגדים אלא אביזרים". הוא עיצב נעליים לבית האופנה, וכעבודה צדדית יצר פרויקטים חד פעמיים עבור המעצב מאוריציו גלנטה. לאחר שנתיים נפלאות שבילה בפריז, החזירו אותו הגעגועים ארצה. עם שובו לישראל החל לעבוד במותג דניאלה להבי כמעצב נעליים ראשי ומעצב תיקים. את דרורי הכיר במקרה. דרורי, בוגרת שנקר מ-2009 במחלקה לטקסטיל, חיפשה עזרה בעיצוב תיקים לפרויקט הגמר שלה. אחד ממוריה הכיר לה את שם טוב, שעזר לה להרכיב את הקולקציה. וכמו בסרטים – היצירה הובילה לאהבה. כשסיימה את לימודיה עבדה דרורי ברשת פוקס ומאוחר יותר אצל ברכה בר-און, אך לאחר שנה הבינו שני המעצבים כי חלומם המשותף הוא להקים מותג למוצרי עור. "תמיד היתה לי אהבה בלתי מוסברת לתיקים ונעליים", אומרת דרורי.עכשיו הם גרים בדרום תל אביב, שם גם נמצא הסטודיו שלהם, ומשווקים לכמה חנויות באזור המרכז. לכל אחד מהם שפת עיצוב שונה, והתיקים שהם יוצרים יחדיו משלבים את השראותיהם השונות – הוא אוהב מבנים ארכיטקטוניים מהוקצעים ונוקשים, היא נמשכת לחומרים רכים, נשיים וטבעיים. זה אולי נשמע כמו מתכון לבלגן, אך התוצאה הרמונית להפליא.
אנחנו רוצים להביא את חו"ל לכאן
קולקציית הקיץ כוללת שמונה דגמים בגווני אבן, שמנת, אדמה ושחור, עם הבלחות קלות של צהוב וירוק. כולם עשויים ביד ומשלבים אביזרים שלוקטו בישראל ובאיטליה וכל אחד מהם זכה לכינוי על שם דמות שמגלמת הלנה בונהם קרטר באחד מסרטיה. "בחרנו בהלנה בגלל שהיא שחקנית עוצמתית בעלת אישיות וחיצוניות לא שגרתית, שונה ודרמטית", אומרת דרורי. "היא משחקת תפקידים אקסצנטריים ומעוררי השראה ואף פעם לא חוששת מתפקידים שאינם בעלי יופי קלאסי. הלנה לא נכנעת לתכתיבים אופנתיים ותמיד הולכת עם ההחלטות שלה עד הקצה. החלום שלנו הוא לראות אותה נושאת תיק שלנו באחד הטקסים אליהם היא מגיעה. אנחנו מנסים להתאים את התיק לדמות, מדמיינים איזה תיק הלנה היתה בוחרת. התיק עם הפפיון למשל, נקרא לאבט על שם הדמות מהסרט 'סוויני טוד' והתיק הגדול בלטריקס הוא על שם דמותה בסרט הארי פוטר - כי הוא נראה כתיק שמתאים לקוסמים וניתן לצאת איתו להרפתקאות".
וגם אם אין לכם תוכניות להפוך לקוסמים, תיק בלטריקס הרחב והנמוך יוכל לשרת אתכם לנסיעות דווקא בזכות ממדיו הלא קונבנציונליים, והוא אף מעוטר בבטנה צבעונית ומשמחת. תיק הערב לאבט משלב עיטור שהוא וריאציה של המעצבים לצורת פפיון, ואף מעוצב כמעין פפיון בעצמו. בתוך התיקים מתגלה חשיבה מרובה על כיסים ותוספות שייקלו על הנבירה והחיפושים אחר הסלולרי והמפתחות. תיקי מרלה וקורה מוצלחים פחות, ולא מצליחים לייצר מראה הנבדל מתיקי מותגים אחרים הנמכרים בבתי האופנה השונים.
ישראל מוצפת מותגי תיקים, מקומיים ומיובאים. מה הבשורה הייחודית שלכם?
"אנחנו רוצים לתת את הפרשנות שלנו, אך לשמור על מידה של מסחריות", עונה דרורי. "שאנשים ירגישו מיוחדים, אך לא מאוד מוחצנים. חשוב לנו גם ליצור תיק שאפשר ללכת איתו לאורך כל היום, מבוקר ועד ערב".
"אמרו לנו שזה נראה חו"ל", מוסיף שם טוב. "אנחנו רוצים להביא את חו"ל לכאן".
האם לדעתכם יש סגנון עיצוב ישראלי מובהק?"יש סגנון ישראלי, מאוד מסחרי ומאוד נקי", אומר שם טוב. "אנחנו נמצאים בדיוק בקו התפר בין המקומי המסחרי לבין סגנון חו"ל העמוס בדרך כלל בפרטים".
קולקציית החורף, שתשוחרר לחנויות בספטמבר, תכלול 12 דגמים שעוצבו בהשראת צורות גיאומטריות מהטבע, קריסטלים, גבישים וקרחונים. "הרעיון שלנו הוא ליצור מותג הכולל גם חגורות, פריטים לבית, מחברות, ובעתיד אולי גם נעליים וקו לגברים", מסכמת דרורי.
מחירים: 1,600-550 שקל. להשיג בחנויות מאיו, יוסף, פל (דיזנגוף 76, תל אביב) ו-Heaven (שינקין 58, תל אביב).השורה התחתונה
מדד האיכות: טוב מאוד. טיפול מוקפד בעורות, בבטנות ובכל החיבורים.
מדד הסטייל: גבוה. תיקים חדשניים שעדיין משדרים קלאסיות.
למי מתאים: לנשים שמחפשות תיקים כחול לבן עם ניחוח חו"לי.
כמה להוציא: ב-820 שקל ניתן לקנות את תיק הקלאץ' עם הפפיון.