לפני רגעים ספורים שיחררה חברת H&M הודעה על שיתוף פעולה חדש שהיא מקיימת עם בית האופנה האיטלקי ורסאצ'ה, שתוצאותיו יוצגו בסתיו הקרוב. את הקולקציה תעצב דונטלה ורסאצ'ה, המנהלת הקריאטיבית של המותג מאז 1997. מ-H&M נמסר כי הקולקציה
תכלול בגדים לנשים ולגברים לצד פריטים לבית, ותושק ב-17 בנובמבר בכ-300 חנויות ברחבי העולם ובאינטרנט.
"אני שמחה מאוד לשתף פעולה עם H&M ומתרגשת מההזדמנות להגיע לקהל הרחב שלהם. הקולקציה תהיה ורסאצ'ה בהתגלמותה, מושלמת ל-H&M ולחובבי המותג ברחבי העולם", אומרת דונטלה ורסאצ'ה, שלאחר שעברה גמילה אינטנסיבית מסמים, מובילה כעת את בית האופנה מעלה גם בעזרת יד ימינה, מעצב האופנה הצעיר כריסטופר קיין המופקד על הקו הצעיר ורסוס.
בית האופנה ורסאצ'ה הוקם ב-1978 על ידי ג'יאני ורסאצ'ה, שיצר לקהל לקוחותיו שמלות נועזות וחושפניות, הרבה לפני שטום פורד הפך את גוצ'י לפצצת סקס מתקתקת. לאחר שנרצח ב-1997 לקחה דונטלה את המושכות לידיה, לא תמיד בהצלחה. אך בשנים האחרונות היא מובילה את המותג להתרחבות בינלאומית, עם פתיחת חנויות חדשות באסיה ובמזרח אירופה.
"ורסאצ'ה הוא אחד המותגים החשובים ביותר בשנים האחרונות, והקולקציה שלו עבור H&M זוהרת ומרהיבה – בדיוק כמו המותג עצמו", מסרה מרגרטה ון דן בוש, יועצת קריאטיבית ב-H&M. "דונטלה ורסאצ'ה משתפת אותנו בעיצובים המפורסמים מארכיוני המותג. זהו שיתוף פעולה חגיגי, מושלם לעונת המסיבות".
שיתוף הפעולה הנוכחי של H&M מגיע לאחר רשימה מרשימה של שיתופי פעולה קודמים, בין היתר עם מעצבי האופנה קרל לגרפלד, סטלה מקרטני, ויקטור ורולף, סוניה ריקל, קום דה גרסון וג'ימי צ'ו. עדיין, קשה לומר אם שיתוף הפעולה עם ורסאצ'ה יגרור אחריו היסטריה כמו שיתוף הפעולה האחרון והמוצלח עם לנוון – שהרי בכל זאת מדובר הפעם בבית אופנה משתקם שרוב זוהרו אבד לו כבר בשנות ה-90.
לקראת שיתוף הפעולה עם H&M חזרה דונטלה ורסאצ'ה לארכיוני בית האופנה, במטרה לייצר פרשנות חדשה לכמה עיצובים קלאסיים. בקולקציית הנשים יככבו שמלות מעור ומשי עם הדפסים צבעוניים, והאקססוריז כוללים נעלי עקב ותכשיטים עשירים. קולקציית הגברים תתמקד בבגדים מחויטים, כולל הטוקסידו המושלם, חגורות ותכשיטים לגברים. בפעם הראשונה במסגרת שיתופי הפעולה של מעצבי אופנה עם H&M, הקולקציה תכלול גם כיסויי מיטה וכריות.