Run The World, הסינגל החדש של ביונסה מתוך אלבומה הרביעי שצפוי לראות אור השנה, עמד במרכז טקס פרסי הבילבורד שהתקיים השבוע. ביונסה, שהופיעה עם השיר לראשונה בהופעה חיה, עלתה לבמה באסופת חוטי מתכת דקיקים, שזכו מיד לכינוי "שמלת העכביש". הפתעה גדולה ציפתה לקהל, שזכה לקבל דקות ספורות לאחר מכן ביונסה אלגנטית ומאופקת לבושה שמלה שחורה עם מחשוף מעוגל ועדין מתוך קולקציית החורף של לנוון בעיצובו של אלבר אלבז. פיצול אישיות? יש להניח שכן.
בתחילת החודש שוחרר במקביל אלבומה השביעי של ג'ניפר לופז, Love?, מוצר פופ-דאנס מהונדס עם טמטמת מילים ומוזיקה מהגיהינום. אבל היי, מי בכלל מקשיב למילים כשאפשר לצפות בישבן של ג'יי לו משייט ימינה ושמאלה כמו גונדולה על מסך הפלזמה בתוכנית "אמריקן איידול" בשבוע שעבר. ג'יי לו איז באק? תלוי את מי שואלים.בילוי של שעות ארוכות במחיצתם של תצלומים וקליפים מהקריירה של השתיים הוא מתכון בטוח לעונג גברי, אבל גם לצרבת חריפה. רגעי חסד מופלאים לצד לא מעט רגעי בהלה, להיטים אלמותיים אל מול פזמונים קיטשיים מעליבי אינטליגנציה. לרגל חזרתן של שתי הדיוות הצבעוניות למרכז הבמה, מדור ראש בראש יצא לבדוק מי היא הבוטילישס המנצחת במצעד התלבושות.
הפריצה הגדולה
ביוני 1999 ראה אור אלבום הביכורים של ג'ניפר לופז, On the 6, על שם קו הרכבת מביתה שבשכונת הברונקס אל לב מנהטן. ג'ני פרום דה בלוק הפכה באחת לדיירת קבע במצעדי הפזמונים ומדורי הרכילות. ארבע שנים קודם היא קפצה לתודעה הציבורית כששיחקה בסרט הקולנוע "רכבת הכסף" לצד ווסלי סנייפס, בעקבותיו השתחלה היישר לעשירייה הראשונה ברשימת הנשים היפות של מגזין פיפל. משם נפתחה בפניה הדרך לכל רשימות הנשים הסקסיות/היפות/החושניות/מחק את המיותר.
כמעט במקביל, בפברואר 1998, חודרת אל מצעדי הפזמונים שלישיית הבנות דסטניז צ'יילד, שבמרכזה ניצבה הזמרת ילידת יוסטון, ביונסה נואלס. כעבור שנה בלבד התפרקה הלהקה וכל אחת מחברות ההרכב יצאה לדרך עצמאית. ביונסה, שהאפילה באישיותה ובשירתה כבר בתחילת הדרך, התברגה מהר מאוד בתעשיית המוזיקה ובשנת 2003 הוציאה את אלבום הבכורה Dangerously In Love, שזיכה אותה בחמישה פרסי אמי.
הקריירה
כמו שתי סייחות משובחות יצאו השתיים למסלול מרוצים ארוך טווח. ישבן לישבן הן שיחקו בסרטים, ניפקו אלבומים, זכו בפרסים והפכו ליקירות סצנת ההיפ הופ והראפ האמריקאית. זאת, כשמאחורי שתיהן עומדים ראפרים: ביונסה היא רעייתו של ג'יי.זי, ואילו ג'יי לו היתה צמודה במשך שנתיים וחצי לפי דידי.
אולם בעוד ביונסה הצליחה למתג את עצמה בשנים האחרונות כאחת הזמרות המובילות והחשובות בעולם, עם מכירות של למעלה מ-75 מיליון אלבומים, נדמה כי הקריירה של ג'יי לו הלכה ודשדשה. אחת הסיבות היא דור חדש של שאקירות לטיניות, שנגסו בקו המוזיקלי שלה (ממש כמו שג'יי לו עשתה למריה קארי בתחילת הקריירה). אבל האמת פשוטה הרבה יותר: ג'יי לו התפנתה לגידול ילדים ובמקביל, בחירותיה המקצועיות היו איומות והיא כמעט לא סיפקה להיטים בחמש השנים האחרונות.
סגנון הלבוש
למרות נתוניהן הפיזיים המשובחים, בכל הנוגע לבחירות הלבוש של השתיים מדובר בקקפוניה. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על הפנים הבלתי פוסקים שהן מעבירות את התלתלים שלראשן. גם אם נניח שמדובר בטעם אישי, הרי שמדובר בטעם רע במיוחד: מוגזם, נוצץ, חושפני והמוני. הדבר בולט עוד יותר לנוכח הפערים בין הופעותיהן הציבוריות, בין טקסי השטיח האדום לבין לבושן על הבמה.
קחו למשל את ביונסה, שהגיעה בשנת 2003 לטקס פרסי המוזיקה של ערוץ VH1 כשהיא לבושה במחוך איום בצבע ורוד בזוקה, שעוטר בפס פרווה בצבע שוקולד החובק את זרועותיה, ובחצאית מקסי מסאטן בצבע נחושת. במקרה אחר מתחילת הדרך הופיעה בפרהסיה בחליפת ג'ינס שנראתה כמו משהו שמדונה אכלה באייטיז והקיאה: ז'קט קצר וצמוד מדי שחשף בטן משתפלת, מכנסי ג'ינס בהירים וארוכים מדי וזוג נעלי שפיץ כעורות לא פחות. עם השנים השכילה הביונסה לשפר את הרגלי הלבוש וכיום היא משתדלת, אם כי עדיין לא באופן משביע רצון, להתהדר בשמלות יום נאות בסגנון נקי ומינימליסטי ובמכנסי סקיני ג'ינס שאורזים אותה כהלכה.מצבה של ג'יי לו היה טוב בהרבה. כמי שגדלה במנהטן רבתי, סגנון הלבוש שלה השיק למגמות האופנה הבולטות. אמת, בתחילת הדרך היא סבלה מסגנון פרחי מהברונקס, אבל מהר מאוד הבינה כי עליה להחליף את האימוניות והגוזיות הספורטיביות בשמלות ערב חושפניות שסללו לה את הקריירה דרך מגזיני הבידור. מגזיני האופנה מעולם לא השתגעו על שמלות הכלה הוורודות איתן נהגה להפציע על השטיח האדום, אבל ג'יי לו לא הפסיקה להפתיע. בשנים האחרונות היא מופת לסגנון לבוש מדויק ונקי. רק בתחילת החודש היא הופיעה בערב הגאלה של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק בשמלת פוקסיה עם פרחי שיפון עדינים מקולקציית חורף 2011 של גוצ'י, שהיתה אחת היפות שנצפו באותו הערב – מחמאות שלא ניתן לחלוק לשמלת שעון החול של פוצ'י שלבשה ביונסה באותו מאורע.
הזמרת כמוזה
בשנה שעברה בחר המגזין US Weekly בג'יי לו כאייקון האופנה של העשור. למרות שעדיין לא מדובר במגזין אופנה פר אקסלנס, לצהובון האמריקאי יש השפעה מאוד גדולה על תעשיית הבידור. לופז מעולם לא היתה מוזה של מעצב, אך היא שימשה כחומר בידיה היוצרות של דונטלה ורסאצ'ה, שמלבישה אותה בקביעות עד היום. הרומן בין השתיים החל לפני למעלה מעשור, כשבשנת 2000 לבשה לופז את אחת משמלותיה של המעצבת לטקס הגראמי, וכן במספר הופעות לאחר מכן. אבל ההשפעה האמיתית של ג'יי לו על האופנה מגיעה מהרחוב. המחשופים העמוקים שבהם התהדרה בתחילת העשור הקודם זכו לגל של חיקויים והשפיעו על מעצבים ברחבי העולם. אפילו בישראל ניתן למנות בקלות את המעצבים גלית לוי ויוסף כמי שראו בפורטוריקנית הלוהטת מקור השראה.
אצל ביונסה היחסים עם תעשיית האופנה שונים בתכלית: לפני כשנתיים עבדה בשיתוף פעולה מרתק עם מעצב האופנה טיירי מוגלר, שהלביש אותה לסיבוב ההופעות I Am Sasha Fierce. מוגלר עיצב עבור דמות האלטר אגו שיצרה באלבומה השלישי מראה עתידני וכסוף, המתכתב עם תפיסתו העיצובית המוכרת מימי הזוהר שלו בשנות ה-80: מראה מתכתי וכוחני, עם שרוולי מתכת וכתפיים מחודדות. למרות הכול, ביונסה מעולם לא הפכה לאייקון האופנה שיכלה להיות. בשנת 2004 היא הקימה יחד עם אמה ואחותה את מותג האופנהHouse of Dereon, מתוך ניסיון להפיץ את הבשורה האופנתית שלה ברבים. לא ברור מהיכן שאבה את התעוזה להקים מותג בהשראת סגנונה האישי, אבל רוב הסיכויים שגם היא תפסה את מה שרבים לפניה הבינו: פראיירים לא מתחלפים, הם רק לובשים את הבגדים המכוערים שמוכרים להם.