ערב ההשקה של בוטיק ברברי, שהתקיים בשבוע שעבר, סיפק לארבעה גברים – ובהם כותב שורות אלה – הזדמנות לשיחה ערה על אופנה ומגדר. את השיחה הקלה, שנערכה על בקבוק שמפניה יקרה, יזם באגביות אמיליו פואה – אחד מעובדי ההנהלה של המותג שהגיע מלונדון. פואה חקר באדיבות את צמד הגרסוניירים (הבלוגרים סהר שלו ואייל דה ליאו) ואותי היכן רוכשים גברברי תל אביב את מחלצותיהם. לאחר שתיקה מנומסת של אי נוחות, פרצנו שלושתנו בווידוי מר על המבחר הדל המוצע בארץ לגברים המחפשים מותגי אופנה עכשוויים. הוא הנהן בנימוס בריטי, והתנחם איתנו בפעילותו החדשה והמבורכת של אתר האופנה החדש והמצוין מיסטר פורטר – המיועד לרכישת בגדים אונליין. מצבו של שוק אופנת הגברים בישראל אינו רע כשהיה לפני חמש שנים, אך הוא עדיין לא אופטימלי. ההתעוררות הנוכחית אינה מפתיעה במיוחד, ומגיעה במקביל להתאוששות הכלכלית של תעשיית האופנה והכלכלה העולמית. גברים קונים יותר – זו עובדה. שני מותגי אופנה ובוטיק חדש שהושקו השבוע, כולם שחקני רכש זרים, ינסו לרענן את הרגלי הלבוש של זכר האלפא המקומי. אלו מצטרפים לפינת הגברים שהשיקה שירה דולינגר בבוטיק ורנר (אלפסי 33, תל אביב), עם קו בגדי הגברים של המותג השבדי העולה אקנה; ולבוטיק L'etranger (הזר, בצרפתית) שפתח שימי צרפתי בחודש מאי האחרון ברחוב לילינבלום בתל אביב, ושבו נוכחות בולטת לפריטי ייבוא של המעצב העולה דמיר דומא ושמות ותיקים כמו ריק אוונס.
יוקרה אצל אמור
לאחרונה נפתחה בכיכר המדינה הזרוע הגברית המחודשת של בוטיק היוקרה אמור (ה' באייר 72) בבעלותן של מירי חבס ודנה בר דיין. הבוטיק מתפרש על שתי קומות מרווחות, ונבנה על חורבותיו של סניף אמפוריו ארמאני שעמד במקום עד לאחרונה, במרחק חנות אחת מבוטיק הנשים. לדברי חבס, המעבר לחנות החדשה נולד כתוצאה מייבוא של מותגים נוספים. אל מותגי היוקרה שמייבא אמור הצטרפו העונה קו החליפות של זניה, פריטי קז'ואל איכותיים של המותג האמריקאי וינס, אביזרים של פנדי, וגולת הכותרת – דיור הום בעיצובו של כריס ואן אש. הסגנון שמציע הבוטיק שמרני מעט, אך הוא קולע בדיוק לטעמם של הגברים המבקרים בו. בקומת הכניסה מוצגים פריטי קז'ואל ואביזרים, ובהם חולצות טי לבנות מסדרת אייקון של דולצ'ה וגבאנה עם הדפסים של ריצ'רד גיר, מרלון ברנדו ומיקי רורק, לצד חולצות הפולו הנחשקות של דיור הום וסריגים חלומיים של ברונלו קוצ'ינלי. בקומת התחתונה מוצג קו החליפות, שאותו מובילה סדרת גולד של דולצ'ה וגבאנה. חבס מסבירה כי המחלקה מיועדת לחתנים צעירים, כמו גם לאנשי עסקים. אחת ממעצבות הכיכר מספרת לי מאוחר יותר שרכשה שם חליפה שחורה וצרה של קוסטום נשיונל לבנה, המתחתן בחודש הבא (מחירים: מ-400 שקל לחולצת טי ועד 6,000 שקל לחליפה).נצנוצים אצל אנריקו קוברי
בקצה השני של העיר נמצא חדר התצוגה של המותג אנריקו קוברי, עמוס במאות דגמים: מקו חליפות סאטן מבריקות ועד חולצות פולו עשויות פיקה. את המותג מייבאים ארצה בן ואביב צדיקפור מחברת דלירנטה, אב ובן, שעד לאחרונה היו בעלי מותג האופנה ורסצ'ה (הישראלי). בשנה שעברה נסגר המותג, לאחר שהפסידו בתביעה שהגיש נגדם בית האופנה האיטלקי ג'יאני ורסצ'ה. הפעם החליטו לא להסתכן, והחלו בייבוא קו הגברים של אנריקו קוברי – מותג שהוקם על ידי קוברי ב-1973, ומנוהל מאז פטירתו על ידי אחותו ואחיינו. עד סוף השנה עתיד המותג לפתוח בישראל כ-10 חנויות. לאנריקו קוברי פוטנציאל רב להצליח אצל גברים המעדיפים איכות על פני מגמות אופנה עכשוויות. חולצות הכותנה המכופתרות של המותג עשויות ברמת גימור גבוהה, וכך גם אוסף חולצות הפולו בדוגמאות הפסים הצבעוניות. "אנחנו מביאים הכול מהכול", אומר בן צדיקפור ומצביע על כותונת שחורה עם חפתים מעוטרים בנקודות מנצנצות. "הגבר הישראלי", הוא מסכם, "אוהב אופנה קלאסית עם טוויסט". פייר? צודק (מחירים: מ-270 שקל לחולצה ועד 2,000 שקל לחליפה).היפסטרים אצל טופמן
את הרשימה סוגר מותג האופנה הבריטי טופמן, שהשיק אתמול סניף שני בקניון ארנה בהרצליה, כחלק מחנות טופשופ במתחם. זוהי כניסתו השנייה של המותג לישראל, לאחר שב-2003 נכלל במתחם View שבקניון ונחל כישלון. "השוק המקומי התבגר מאז, וקהל היעד התרחב. גברים בישראל יותר מבינים היום אופנה מאשר לפני שמונה שנים", אומרת מנהלת השיווק של המותג מורן מנדל. בחנות, המשתרעת על פני 150 מ"ר, יש מבחר רב של פריטים – מקו החליפות הצרות והסקסיות של המותג ועד חולצות טי מגניבות בניחוח וינטג'. על אחד הקירות תלויות עשרות חולצות פולו וטי, חלקן עם הדפסים בסגנון אולד-סקול כמו דמותו של בראד פיט מהסרט "מועדון קרב" או תצלום ישן ומשעשע של פמלה אנדרסון.
מנהלת המותג, ירדן קסוטו בת ה-20, מבטיחה שהחנות תתחדש מדי שבוע בפריטים שיגיעו בזריזות מהמטה באנגליה. בין היתר, ינחתו בקרוב שיתופי פעולה של המותג עם מעצבי אופנה בריטים צעירים והרחבה של קו האביזרים. כרגע מסתמנת הרשת כתחנת חובה להיפסטר המקומי, שימצא בה יותר ייחוד מאשר בהיצע הגברי של רשתות האופנה המסחריות האחרות (מחירים: מ-149 שקל לחולצת טי ועד 900 שקל לז'קט).