בספר הזיכרונות "By Myself" שפרסמה בשנת 1978 השחקנית לורן באקול, היא מיטיבה לתאר את פגישתה הראשונה בהוליווד עם מי שיהפוך לימים לבעלה: השחקן האגדי המפרי בוגרט. "זה היה מפגש חטוף עם שאלות 'האו דו יו דו' מנומסות. שום ניצוץ לא היה באוויר. בוגרט היה רזה מכפי שדמיינתי וגובהו 1.78 מטר. הוא לבש מכנסיים בעלי גזרה רפויה, חולצת כותנה וצעיף הקשור על צווארו. לא נאמר דבר חשוב, אבל הוא היה נראה לי אדם נחמד".
בוגרט הלך לעולמו בינואר 1957 מסיבוכים של מחלת הסרטן. בן 57 היה במותו, משאיר אחריו שני ילדים צעירים ואלמנה הוליוודית יהודייה בת 32, אשתו הרביעית לורן באקול (או בשמה האמיתי: בטי ג'ואן פרסקה). בימים אלו יוצאת לאור בארצות הברית הביוגרפיה "Tough Without a Gun: The Life and Extraordinary Afterlife of Humphrey Bogart" (הוצאת Knopf) מאת העיתונאי האמריקאי סטפן קאנפר – ספר נוסף המנסה להטיל אור על חייו ומותו של בוגרט: כוכב הוליוודי בחייו, מיתוס ואגדה במותו. "גדול שחקני הקולנוע של כל הזמנים", כפי שהכריז עליו בשנת 1999 מכון הקולנוע של ארצות הברית.
במתכוון או שלא, סומן בוגרט במקביל כאייקון אופנה אמריקאי. נשים חלמו להיות איתו, גברים רצו להיות כמוהו. הוא שיחק ב-75 סרטי קולנוע, רובם בתקופת "עידן הזוהר" של הקולנוע ההוליוודי, וביניהם מספר בלתי מבוטל של יצירות פולחניות דוגמת "קזבלנקה" (1942), "האוצר מסיירה מדרה" (1948), "המרד על הקיין" (1954) וסרטו המצוין של ג'ון יוסטון "המלכה האפריקאית" (1951), עליו זכה בפרס האוסקר. בוגרט היה הנבל הכריזמטי, הג'נטלמן האלגנטי, המאהב המושלם. וגם אם לא שמר בחייו הפרטיים על סגנון לבוש פורץ דרך, כפי שעולה ממספר תצלומים מאלבומה הפרטי של באקול שהתפרסמו בגיליון מרץ של המגזין וניטי פייר, מגוון דמויותיו על מסך הבד נשארו מושא לחיקוי. עם זאת, גם בחייו הפרטיים הוא שמר על מראה מצוחצח ולבוש מוקפד ואלגנטי. תמיד בחולצה לבנה מעומלנת, חליפה כהה ומטפחת מגוהצת שהציצה מכיס מקטורנו.
דמות הגיבור האמריקאי על פי בוגרט הורכבה ממנעד רחב של דימויים שיצרו דמות ורסטילית ועגולה: מהשלייקס שעיצבו את דמותו של הכלב השוטה רוי ארל ב"האוצר מסיירה מדרה", דרך מגבעות הפדורה של מותג הכובעים האיטלקי בורסלינו – שכיום פופולרי בעיקר אצל הציבור החרדי-ליטאי, עבור בצעיף הצבעוני שכרך סביב צווארו בפנטזיה הקולוניאליסטית "המלכה האפריקנית" לצדה של קתרין הפבורן, ועד הסיגריה הלא נגמרת בזווית הפה, שהייתה תמיד חלק בלתי נפרד מהנוף. כך או כך, לעד יישאר בוגרט אייקון אופנה בשל מעיל הטרנץ' של חברת ברברי האנגלית שלבש בצילומי הסרט "קזבלנקה". האם הפך בוגרט את המעיל לעל זמני או שמא להפך? נדמה כי העיסוק העכשווי באיקוניזציה שעבר המעיל שומרת את ידו של בוגרט על העליונה, גם 54 שנה לאחר מותו.