לא רק לטווסים: איך הפכו הגברים לקהל היעד של מותגי הטיפוח?

מטיפולים קוסמטיים, דרך מוצרים מיוחדים לבעלי זקנים ועד רפואה אסתטית – בני המין הגברי כבר לא מתביישים להשקיע במראה החיצוני. רק אל תסגרו להם את המספרות

אסי טוחןפורסם: 21.12.20 09:06
מוכנים להשקיע בשביל המראה. טום אביב השיק את סדרת Peacock (מימין) ואדם לוין מדגמן לקו הגברים של לוריאל (צילומים: אביגיל עוזי, יח"צ לוריאל פריז)
מוכנים להשקיע בשביל המראה. טום אביב השיק את סדרת Peacock (מימין) ואדם לוין מדגמן לקו הגברים של לוריאל (צילומים: אביגיל עוזי, יח"צ לוריאל פריז)
אם אי אפשר לנצח אותם, עדיף להצטרף אליהם. קו הטיפוח לזקנים של ג'ילט
אם אי אפשר לנצח אותם, עדיף להצטרף אליהם. קו הטיפוח לזקנים של ג'ילט

היו ימים שבהם הרגישו צורך להמציא מושג מיוחד כדי לתאר גברים שמשקיעים במראה שלהם. זה היה בשנות ה-90, וקראו להם מטרוסקסואלים במעין הלצה לעגנית כלפי מי שהעז להיות מודע מאוד למראה שלו. היום על המושג הזה כבר חלה חובת התיישנות.

 

יותר ויותר מותגי קוסמטיקה מייצרים עבור גברים קווי טיפוח ייעודיים, שאמורים לשרת את צורכיהם המיוחדים. חלק מהם כל כך מוצלחים, שאפילו נשים משתמשות בהם. תשאלו את גווינת' פאלטרו, שהפכה למעריצה נלהבת של הסבון המרענן מבית Ursa Major והדביקה קהל עצום של נשים בהתמכרות למותג הגברים הזה.

 

גם סדרות מוצרים מיוחדות לשיער הגברי מציפות את השוק, כי אם יש משהו שגברים אובססיביים לגביו – זה השיער. זו הסיבה שרבים מהם העבירו את הסגר בציפייה לפתיחת המספרות, רכישת מכונת תספורת ביתית וניסיונות (לא תמיד מוצלחים) ללמוד את רזי עיצוב השיער בעצמם.

 

במקום השני אחרי השיער מככב בשנים האחרונות הזקן, ששינה את כללי המשחק בעולם הטיפוח וכבש בשנים האחרונות בסערה כל חלקת פנים גברית צעירה יותר או פחות. הגושפנקה האחרונה לכך היא ההצטרפות לטרנד של מותג הגילוח הנודע ג'ילט, שהשיק החודש קו מוצרים מיוחד לבעלי זקן. הרי אם אי אפשר לנצח אותם, עדיף להצטרף אליהם. כך שאם במשך למעלה מ-115 שנה הם השקיעו בקידום עור חלק ללא זיפים, כעת הם מפנים את הטכנולוגיה לפעולה הפוכה: טיפוח זיפים וזקן לתפארת.

 

טרנד הזקנים שינה את כללי המשחק. ג'ילט
    טרנד הזקנים שינה את כללי המשחק. ג'ילט

     

    בעוד הביקוש לסכיני גילוח פוחת, בג'ילט הבינו שהזקן כאן כדי להישאר וכדאי למלא את המקום שנפער בקו מוצרים ייעודי, King C. Gillette שמו. בסדרה מכשיר מעצב זקן ב-11 הגדרות אורך שונות (במחיר השקה של 130 שקל במקום 180, ברשת סופר-פארם), מכשיר גילוח מיוחד לקצוות הזקן (50 שקל במקום 65 שקל), שמפו לשטיפת הפנים והזקן, המסיר תאי עור מתים ומעניק תחושת מנטול מקררת (35 שקל במקום 40 שקל). הסדרה כוללת גם באלם מיוחד ושמן לטיפוח הזקן במחירים זהים לשמפו.

     

    מותגי הטיפוח לא מוותרים על הגברים. 1. ד"ר אודי בר | 2. פרמייר ים המלח | 3. ללין | 4. לוריאל | 5. SR בשיתוף טום אביב | 6. קרמה | 7. סבוקלם | 8. אהבה  (צילומים: רון קדמי, VIPDESIGN, חן ברקוביץ, טל אזולאי, יח"צ לוריאל פריז)
      מותגי הטיפוח לא מוותרים על הגברים. 1. ד"ר אודי בר | 2. פרמייר ים המלח | 3. ללין | 4. לוריאל | 5. SR בשיתוף טום אביב | 6. קרמה | 7. סבוקלם | 8. אהבה (צילומים: רון קדמי, VIPDESIGN, חן ברקוביץ, טל אזולאי, יח"צ לוריאל פריז)

       

      למותג לוריאל סדרת טיפוח מיוחדת לגברים, הכוללת לא פחות מ-22 מוצרים (60-13 שקל). המוצר הכי מיוחד בסדרה: קרם לחות ממריץ על בסיס תמצית גוארנה וויטמין סי, לטשטוש מראה פנים עייפות, גוון עור עמום ועיגולים שחורים (כמה מנחם לדעת שגברים ונשים סובלים מאותן צרות). גם במותג הניו יורקי הוותיק קיל'ס הבחינו בהתנהגות הצרכנית המשתנה והחלו לייצר יותר ויותר מוצרים המותאמים לגברים. קצף הגילוח הפך לקרם, האפטר שייב לתחליב קליל נטול אלכוהול, שהתחלף באלוורה ונענע. בסדרה גם קרם עיניים בסטיק, מי פנים בתרסיס, סרומים, פילינג, מסכות ואפילו שפתונים שקופים בגוון מט, וגם מוצרים לשיער ולזקן (259-85 שקל, ברשת חנויות קיל'ס, בחנות הפופ-אפ בדיזנגוף 209, תל אביב, או בהזמנה עד הבית בטל' 052-3870441). 

       

      הבחינו בהתנהגות הצרכנית המשתנה. קיל'ס
        הבחינו בהתנהגות הצרכנית המשתנה. קיל'ס

         

        המותג SR השיק לפני כשנה את סדרת Peacock עם השף טום אביב, לגברים הטווסיים (הניסוח שלהם במקור), המקועקעים, המזוקנים והמטופחים. הסדרה מבוססת על שמן הקנאביס וכוללת קרם הגנה מיוחד לקעקועים, קרם לעיצוב הזקן ואפטר שייב במרקם קרם לחות (99 שקל לכל מוצר, ברשת ג'נטלמן, במספרות, במכוני קעקועים ובאתר Guilty). תחליב לחות לעור הפנים והקרחת, הכולל מקדם הגנה 30SPF, מציעה סדרת הטיפוח דוקטור עור MEN, עם פורמולה לצרכי העור הרגיש של גברים המועשרת ברכיבים פעילים להפחתת תחושת גירוי, אי נוחות או אדמומיות (140 שקל, ברשתות הפארם, בבתי מרקחת ובאתר דוקטור עור). למותג AXE סדרת מוצרי שיער לגברים, הכוללת גם שמפו וג'ל רחצה בבקבוק אחד (19.90 שקל, בסופר פארם). סדרות טיפוח ייעודיות לגברים יש גם למותגים אהבה, פרמייר ים המלח, ללין, סבוקלם וקרמה.

         

        לדברי ורד שוהם, מומחית לטיפוח העור שבין לקוחותיה נמצאת צמרת הענף העסקי בישראל, כיום כ-40 אחוז מלקוחותיה הם גברים, המגיעים לטיפולים סדירים באותה תכיפות שנשים מגיעות ומקפידים גם על טיפוח שוטף בבית. גם טיפולים אסתטיים הפכו לשגרה אצל רבים. ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, אומרת כי הגבר הישראלי החדש מכל המגזרים והגילאים כבר לא מתבייש לטפח את עצמו, תוך הקפדה מיוחדת על מראה טבעי ולא עשוי מדי.

         

        ד"ר צחי וידר ממרפאות Viv  Clinic, מומחה לכירורגיה כללית ולרפואה אסתטית, מאשר כי גברים רבים חושקים במראה צעיר ומוכנים להשקיע לשם כך. "אני רואה גברים, במגוון רחב של גילאים, שמתעניינים בכל תחומי הטיפוח. משימוש קבוע בקרמים ומסכות ועד להזרקות, במיוחד לחידוד קו הלסת, למראה מסוקס".

         

        משקיעים בטיפוח אצל ד"ר אודי בר. אברי גלעד וניקי גולדשטיין (צילום: רון קדמי)
          משקיעים בטיפוח אצל ד"ר אודי בר. אברי גלעד וניקי גולדשטיין(צילום: רון קדמי)

           

          לד"ר אודי בר, מומחה לרפואה כללית ולאסתטיקה, יש גלריית לקוחות של ידוענים שמשתמשים בקרם הפנים שלו "קרם דה לה קרם" (550 שקל, לקנייה אונליין). לקרם מרקם מט, "כי אף אחד לא רוצה להבריק בישיבת הנהלה חשובה", הוא אומר. בין לקוחותיו נמצאים מנכ"לים, פוליטיקאים וגם אנשי תקשורת כמו אברי גלעד, טום באום, ניקי גולדשטיין וצלם האופנה רון קדמי. מאידך, בטיפולים אסתטיים הוא מספר כי גברים מבקשים בעיקר לחדד את קו הלסת, "כי זה משווה להם מראה אסרטיבי יותר, גברי ונחוש. גם מילוי שקעי עיניים נפוץ בקרב גברים, כי במשרות בכירות אף אחד לא רוצה לשדר עייפות".

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
          בעבר היא היתה עיתונאית וכותבת מדור הלייף-סטייל "חיים טובים" במוסף 7 ימים, עד שהחליטה להתעמק בנפלאות עולם היופי, והפכה לפריקית מוטרפת של טיפוח מוקפד, איפור רענן, תכשירי שיער יוקרתיים וכל מה שביניהם. בדרך, היא הוציאה לאור ספרים ומאמרים על סודות הטיפוח של מרכזי היופי והספא המובילים בעולם, הטריקים של גדולי המאפרים בעולם, והכול אודות בשמים