טאבי גבינזון היתה רק בת 11 כשפרסמה בשנת 2008 את בלוג האופנה Style Rookie, שהפך אותה לסנסציה בעולם האופנה. ההתחלה היתה נאיבית. בפוסט הראשון שפרסמה, כתבה: "לאחרונה התחלתי להתעניין באופנה. הייתי שמחה להיחשף למגזינים ולאתרי אינטרנט. המלצות יתקבלו בברכה. בעתיד אני מתכננת לשלב תמונות, אבל נכון לרגע זה אני רק מתחילה. שלכם, טאבי".
שנה לאחר מכן היא כבר הצטופפה בשורה הראשונה בשבוע האופנה של ניו יורק לצד מפורסמות כמו קייט הדסון וניקול קידמן בתצוגות של ג'רמי סקוט ויוז'י יאממוטו. בתמונות שפורסמו אז נראה יאממוטו מעט מובך, כאילו הוכרח על ידי מערך יחסי הציבור שלו ליישר קו עם המציאות החדשה. גבינזון, מצדה, נראית כמו מעריצה מאושרת שזה עתה הצטלמה עם ביונסה.
גבינזון כבר מזמן לא הילדה ההיא. מי שבתחילת דרכה הצטלמה עם חברותיה לבושות פריטים שמצאו בארון הבגדים המשפחתי, התמוגגה מטוויגי ומריאן פיית'פול וסרקה תמונות אהובות עליה ממגזינים כמו גלאמור או ווג – היא היום שחקנית בת 24. אולי ראיתם אותה בסרטי הקולנוע "דיברנו מספיק", Person to Person, ובסדרות הטלוויזיה "אזור הדמדומים", Motherhacker ואחרות.
כעת נודע כי גבינזון צפויה לשחק בגרסה המחודשת של "אחת שיודעת" (Gossip Girl), סדרת הנעורים שעלתה לראשונה לשידור בשנת 2007, על חייהם של מתבגרים עשירים בשכונת אפר איסט סייד במנהטן, הלומדים בתיכון הפרטי קונסטנס בילארד. העונה החדשה מצטלמת בימים אלה וצפויה לעלות רק בשנה הבאה בערוץ HBO, עם דמויות חדשות, עלילות בסגנון המוכר וללא הקאסט המקורי. צוות השחקנים החדש אנונימי יחסית, וכולל את אמילי אלין לינד, תומאס דוהרטי, וויטני פיק, אלי בראון, ציון מורנו, ג'ונתן פרננדס, ג'ייסון גוטאי וגבינזון.
בדברי הימים של תחום הדיגיטל בעולם האופנה, טאבי גבינזון תיזכר כמשפיענית הראשונה. הרבה לפני שאינסטגרם נולדה ועשרות אלפי משפיעניות נכנסו לחיינו – גבינזון וקוראיה הנאמנים סימנו את השינוי שעבר ענף האופנה ב-20 השנים האחרונות: מעורכות אופנה שמילאו את השורה הראשונה, לבלוגרים שעדכנו את עוקביהם בשידור חי והדיחו את התקשורת הממוסדת לשורה השנייה.
גבינזון גדלה בשיקגו למשפחה יהודית עם קשר רחוק לאופנה: אב מורה לספרות, בן למשפחה יהודית אורתודוכסית; ואם מעצבת אריגה נורווגית שהתגיירה ובמקביל גם מלמדת עברית. כמו שתי אחיותיה, רבקה ומרים, היא חגגה בת מצווה והתחנכה בבתי ספר יהודיים. כ"מתנת" בת מצווה קיבלה כתבה בניו יורק טיימס, שביקש לערוך איתה ראיון על תופעת הבלוגספירה, והשאר היסטוריה. אפילו אביה, שהתנגד תחילה לתחביב שפיתחה, הבין שהעולם משתנה.
מה שנתפס אז כגימיק, בסוף גם נגמר כך. למרות כתבות העומק שנכתבו על אודותיה במגזיני אופנה שפרחו באותו עשור כמו LOVE ו-POP, הגישה האותנטית והנאיבית במקצת של גבינזון עם הבגדים המוזרים והמשקפיים שנראו כאילו נשלפו מהמגירה של סבתהּ היהודייה, פינו את מקומם מהר מאוד לבנות בביקיני שגרפו עוקבים באינסטגרם.
בראיון למגזין Teen Vogue מ-2015 עם גרייס קודינגטון, לשעבר המנהלת האמנותית של ווג אמריקה, סיפרה גבינזון כי בגיל 11 עוד הרשתה לעצמה להתלבש מוזר. "הייתי בגיל שיכולתי להרשות לעצמי לא להילקח ברצינות", סיפרה, "ילדים בבית הספר היו אומרים לי: 'את נראית כאילו את הולכת ללוויה'. אבל יום אחד ילדה אחת אמרה לי שהיא מצפה כל יום לראות מה אלבש, כי זה מעניין אותה. זה ריגש אותי מאוד". בהמשך הודתה שלא היו לה הרבה חברים ושחשבה שכולם שונאים אותה, עד שמישהו כתב לה לאחר סיום התיכון שבעצם הם רק פחדו ממנה.
עם זאת, מגיל צעיר הבינה שזמנה קצוב. ככה זה בעולם האופנה: יום אחד את הדבר הכי חם, יום למחרת את מבינה שיש ילדה חדשה בשכונה. "ידעתי שזה ייגמר מתישהו", הודתה, "בכל פעם שהגעתי לבקר בשבוע האופנה או לראיין מישהו בניו יורק, הצטערתי לחזור וחשבתי לעצמי שהדברים האלו לא יקרו שוב. זאת הצלחה חד פעמית. היום בלוגר לא צריך יותר מסוודר מנצנץ ואייפון, והוא כבר מרוויח כסף, אבל הקריירה שלו מגיעה לסיומה לאחר חמש שנים. אני הייתי יותר בשליטה, אם כי לא הרווחתי כלום. זה היה תחביב נטו, מקום לחלוק מחשבות. לא ללבוש בגדים כדי להיראות קוּלית ושכל אחד עם כסף יכול ללבוש, אלא ללבוש בגד שמשקף משהו פנימי. משהו שמבוסס נטו על תדמית לא ישרוד".
עכשיו, כאמור, היא שחקנית. תוכלו לראות אותה בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה. בשנה שעברה השתתפה בסרט התיעודי על מעצב האופנה הלסטון כמעין מספרת שניווטה את העלילה, אך נראה כי קריירת המשחק שלה עדיין בחיתוליה. היא לא היתה חתומה עד כה על תפקיד ראשי גדול, אך ייתכן מאוד כי "גוסיפ גירל" תמנף אותה בחזרה לתודעה.
בתצוגות אופנה היא כבר לא מבקרת בתדירות של פעם, למרות שעוד ניתן לראות אותה פה ושם באירועים של פראדה ומיו מיו. אחר חשבון האינסטגרם שלה עוקבים 492 אלף איש "בלבד", מספר סולידי ביחס לתרומה של גבינזון לענף האופנה. לשם השוואה, לקים אור אזולאי הישראלית בת ה-18 יש למעלה מחצי מיליון עוקבים.
עם זאת, היא במקום טוב יותר מפעם – כך לפחות ניתן להבין מראיונות שהעניקה לאחרונה. בראיון למגזין האופנה Elle בחודש שעבר דיברה על שלבי היצירה שלה, שלא תמיד תואמים את המציאות שהיתה רוצה לעצמה.
"כשעברתי לניו יורק (בשנת 2015, א"י) ניסיתי לעשות סרטים בעצמי. באותו זמן עבדתי במקביל על Rookie (הבלוג והאתר שנסגרו לפני כשנתיים לאחר בעיות כספיות, א"י), אבל הרגשתי שאני זקוקה לשליטה בחיי, סוג של בריחה, אז התחלתי לכתוב יומן אישי", סיפרה ואמרה שאת היומנים היא כותבת עד היום והם משאירים אותה שפויה.
בשנה שעברה גם שיחקה בהצגה Moscow Moscow Moscow Moscow Moscow Moscow, שעלתה בתיאטרון MCC במנהטן. "תמיד שמחתי לעבוד עם אנשים שמשתפים איתי פעולה ולא גרמו לי להרגיש חסרת קול בחדר, כמו במאים מסוימים שרואים בשחקן בובה בלבד", הוסיפה בראיון לאתר Women and Hollywood. "המעבר למשחק מעניין עבורי מאוד, הוא מאפשר לי להביא איתי את כל התכונות והדעות שיש לי ושהרגשתי צורך להשתיק או לצנזר ככותבת. אני אוהבת היום להיות מסוגלת להתמסר לחזון של מישהו אחר".
ואיך הפכה נינה ברוש לכוכבת בעל כורחה?