מותג המשקפיים הייחודי שכבש את הקריביים: במחירי השקה שלא יחזרו

סקרלט הרננדס, הדוגמנית המובילה מהקריביים, נבחרה להוביל את קמפיין TOUGH CHARACTER של המעצב הישראלי זוהר עזוז

השראה משכונת פלורנטין בתל אביב. Tough Character   (צילום: פאולה מורל)
השראה משכונת פלורנטין בתל אביב. Tough Character (צילום: פאולה מורל)
"אנשים רוצים לבטא את עצמם בצורה ייחודית, בסוף נמאס לראות את אותם משקפיים על כולם" (צילום: פאולה מורל)
"אנשים רוצים לבטא את עצמם בצורה ייחודית, בסוף נמאס לראות את אותם משקפיים על כולם" (צילום: פאולה מורל)
"הצורה היא זו שמובילה לקונספט ובה אני לוקח יותר סיכונים להבדיל, למשל, מהצבעים, שם אני יותר קשוב לטרנדים" (צילום: פאולה מורל)
"הצורה היא זו שמובילה לקונספט ובה אני לוקח יותר סיכונים להבדיל, למשל, מהצבעים, שם אני יותר קשוב לטרנדים" (צילום: פאולה מורל)

מאחורי מותג המשקפיים הרותח Tough Character עומד זוהר עזוז - מעצב מוכשר ונחוש שמתעקש להשתמש בהומור גם בשוק תחרותי ורוויי. ראיון עם אמן שמאמין בשילוב שבין תשוקה, הומור ואופנה כאלמנט שמאפשר לפאשניסטים ולפאשניסטיות להתאהב במוצר ולהביע את עצמם באמצעותו.

 

כבר מגיל צעיר זוהר עזוז התעניין והתאהב בעיצוב משקפיים. הוא החל כאספן משקפיים מדופלם, שבוחר מסגרות מיוחדות ברחבי העולם והבשיל למעצב מוביל שעומד בראשו של מותג צומח. "יכול להיות שבתת מודע ההתאהבות שלי במשקפיים התחילה בגלל שאני בעצמי מרכיב משקפיים אבל רק כשקיבלתי את הכלים העיצוביים הנכונים החלטתי לאחד בין שני העולמות ולהפוך את אהבת הילדות שלי למקצוע".

 

מצליחים בקריביים ובספרד (צילום: דניאל רודריגז)
    מצליחים בקריביים ובספרד(צילום: דניאל רודריגז)

     

    עזוז, בוגר המגמה לעיצוב תעשייתי ב'בצלאל' חזר לפני שלוש וחצי שנים לארץ לאחר שנים בהן התמקצע בתחום בסטאז' בגרמניה ובעבודה בסין. אז גם

    גמלה בו ההחלטה לצאת לדרך עצמאית ולפתח מותג המשקף את חזונו. כיום, לאחר שרשם הצלחה בתערוכות בעולם ושיווק את משקפיו בהצלחה בשווקים (מפתיעים) נחשקים כמו הקריביים וספרד, הוא החל לשווק את המותג בארץ.

     

    ידעת מראש איזה אופי יהיה למותג?

    "לא. זה היה תהליך של התפתחות והוויז'ן הזה עדיין הולך ומתפתח גם בבגרות שלי כאדם וגם כמעצב. כמובן שתוך כדי החדירה לשוק נכנסים שיקולים עיצוביים של טרנדים, צווי אופנה ואיך אני מבדל את עצמי מאחרים".

     

    זוהר עזוז. הפך את אהבת הילדות שלו למקצוע (צילום: אור איתן)
      זוהר עזוז. הפך את אהבת הילדות שלו למקצוע(צילום: אור איתן)

       

      איך היית מגדיר את הסגנון של המותג?

      "הסגנון מאוד אורבני, ומבטא את ההשראה אותה אני שואב מסביבתי - העיר תל אביב ושכונת פלורנטין בפרט. לפחות בנקודת המוצא של התהליך העיצובי יש ניצוץ של הומור. יחד עם זאת, זה לא בהכרח אומר שבתוצר הסופי יהיו לכך עדויות ברורות. אני לא חושש לסטות מאותה נקודה ראשונית ואין לי בעיה 'להזניח' אותה לטובת מוצר סופי מדויק יותר".

       

      שוק המשקפיים תחרותי ועמוס מאד. כיצד יוצרים שפה חדשה? כיצד מתבלטים?

      "נכון שמדובר בשוק מאוד רוויי. יש המון חברות שמשקיעות סכומי עתק בשיווק, טווחי מחיר וקהלי יעד שונים וקשה מאוד לפרוץ לתוכו. מה שהיה לי חשוב בתהליך עיצוב המשקפיים זה ליצור שפה ויזואלית מקורית, מעין כתב יד אישי, תוך כדי ירידה לפרטים הקטנים ויצירת אלמנטים ייחודיים. בסוף, זה עניין של הכרה והחוויה של חדירה לשוק היא חוויה מאוד מרכזית שלפעמים באה לידי ביטוי יותר מהחוויה העיצובית. לעצב זה 'קל' השאלה מה עושים עם העיצוב אחר כך".

       



      קו המחשבה העיצובי היה יצירה של משקפיים בולטים ושונים בנוף (צילום: פאולה מורל)
        קו המחשבה העיצובי היה יצירה של משקפיים בולטים ושונים בנוף(צילום: פאולה מורל)

         

        אז איך בכל זאת עושים זאת?

        אם מסתכלים מהצד רואים שישנה דרישה למותגים חדשים, למרות הקושי ולמרות שהדלת לא לגמרי פתוחה וההשקעות האדירות של חברות שונות הן יותר בשיווק ופחות בעיצוב. המותג בעיצובי הוא מוצר ייחודי, שמייצר קולקציות קפסולה בוטיקיות. הוא מדבר לאנשים שמעריכים אופנה ועיצוב ומחפשים מוצרי אופנה שאין לאחרים ושלא רואים בכל מקום.

         

        "בפן השיווקי, כמו בפן העיצובי, צריך למצוא את הנוסחה שבה יוצאים מהקופסא. אנשים רוצים לבטא את עצמם בצורה ייחודית, בסוף נמאס לראות את אותם משקפיים על כולם.  הקריביים - נראו לנו המקום הכיפי ביותר לצלם בו את הקולקציה. הנציג שלנו במקום המליץ על סקרלט הרננדס , דוגמנית מקומית אקזוטית שנראתה לנו מתאימה להוביל את הקמפיין ושמחנו שהיא נדלקה על המשקפיים ולא חדלה להחמיא על עיצובם הייחודי".

         

         

        ספר לנו קצת על ההשראה לקולקציה החדשה.

        "הצורה היא זו שמובילה לקונספט ובה אני לוקח יותר סיכונים להבדיל, למשל, מהצבעים, שם אני יותר קשוב לטרנדים. בקולקציית הקפסולה נראה ירידה לפרטים הקטנים ולכל דגם שעיצבתי יש אלמנט שמייחד אותו. קו המחשבה העיצובי היה יצירה של משקפיים בולטים ושונים בנוף, שיבטאו בו בזמן גם טרנדיות ויאפשרו למרכיבים אותם אמירה אופנתית מובחנת".

         

        בואו להתרשם מהקולקציה באתר וליהנות מהטבה ייחודית של 30% הנחה. ההטבה תקפה עד סוף חודש יוני על כל דגמי היוניסקס.

         

         

        הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים (צילום: דניאל קמינסקי)
        הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים (צילום: דניאל קמינסקי)
         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד