מסכת בד קוריאנית כבר לא:
עברנו למרוח חימר אוסטרלי ורוד

אחרי מהפכת הטיפוח הקוריאני, ה-K-Beauty, הגיע הזמן לקבל את ה־A-Beauty - הבשורה הכי יפה שיצאה מהיבשת האוסטרלית מאז מרגו רובי

מרגו רובי. יופי אוסטרלי (צילום: Christopher Polk/GettyimagesIL)
מרגו רובי. יופי אוסטרלי (צילום: Christopher Polk/GettyimagesIL)
מותג הטיפוח האוסטרלי Edible Beauty: נוצר בזמן שהנטורופתית ומייסדת המותג אנה מיטסיוס עבדה במרפאה טבעית לפוריות (צילום: Edible Beauty)
מותג הטיפוח האוסטרלי Edible Beauty: נוצר בזמן שהנטורופתית ומייסדת המותג אנה מיטסיוס עבדה במרפאה טבעית לפוריות (צילום: Edible Beauty)

מהפכת הטיפוח הקוריאני, שזכתה לכינוי הוויראלי K-Beauty, הייתה אחת מהסוחפות שידעה תעשיית הטיפוח בשנים האחרונות. אך כעת נדמה שהגיע הזמן להחתים שוב את הדרכון ולצאת למסע גלובלי אחר ומסקרן לא פחות: אז תגידו יפה וולקאם ל־A-Beauty - הטוענת החדשה לכתר והבשורה הכי יפה שיצאה מהיבשת האוסטרלית מאז מרגו רובי.

 

אז מה הופך את אוסטרליה לקראש החדש של העולם הקוסמטי? מומחים מהתחום מעריכים כי הכמיהה הגלובלית המתעצמת לפתרונות טיפוח טבעיים הולידה התעניינות בגישה האוסטרלית לשגרת טיפוח ולפריחת המותגים המטורפת שמתרחשת ביבשת בתחום הקוסמטיקה הטבעית.

 

ההתבססות על מרכיבים טבעיים מקומיים מאפיינת שורה ארוכה ומדוברת של מותגי טיפוח אוסטרליים, ובכל מה שקשור להגנה על העור מפני קרינת השמש, הרי שמדובר במעצמה של ממש.

 

מראה נשיקת השמש

מגזין "גלאמור" הבריטי כבר דיווח על חדירה חסרת תקדים של מוצרים ומותגי טיפוח אוסטרליים לשוק הבריטי. "טיפוח העור נמצא בעדיפות גבוהה באוסטרליה", נכתב שם, "וכמדינה עם חשיפה גדולה לשמש, מקדמי הגנה קיבלו פוקוס משמעותי". הפוקוס הזה בא לידי ביטוי בחינוך מגיל צעיר למשמעת של הגנה על העור מפני חשיפה לשמש, שילוב של מקדמי הגנה בסדרות של מוצרים שונים, ובעיקר בפיתוחים מרשימים בכל מה שקשור למוצרי שיזוף עצמי שמחקים את מראה "נשיקת השמש" המזוהה כל כך עם האוסטרליות, בלי כאב הראש המציק הזה של הנזקים שנגרמים לעור מחשיפה לא בטוחה לשמש.

 

"החינוך כאן שם דגש על החשיבות של רכיבים נקיים וטבעיים. אנחנו גם מאמינים בלהזדקן בצורה מלאת חן וטבעית. אנחנו לא מפחדים מקמטים, אבל אנחנו דואגים לבריאות של העור והגוף שלנו כמה שאפשר"
גם עורכת הביוטי של ה־StyleCaster, ניקי בראון, דיווחה לאחרונה על הגל החדש שסוחף את תעשיית הביוטי העולמית ועקרונות הטיפוח הייחודיים שמאפיינים אותו. בריאיון עם מייסדות המותג המקומי Dr Roebuck’s הושם דגש על עקרון "היופי הנקי" - אג'נדת ביוטי שמתבססת על שימוש בחומרים טבעיים, מקומיים, שהאיסוף והליקוט שלהם אינו מסב נזק לסביבה ושהפיתוח שלהם הוא בר־קיימא. "רוב האנשים באוסטרליה ובניו זילנד מאמינים ש'יופי נקי' זו מילה נרדפת לעור בריא, מכיוון שהחינוך כאן שם דגש על החשיבות של רכיבים נקיים וטבעיים. אנחנו גם מאמינים בלהזדקן בצורה מלאת חן וטבעית. אנחנו לא מפחדים מקמטים, אבל אנחנו דואגים לבריאות של העור והגוף שלנו כמה שאפשר".

 

עוד ייצוא אוסטרלי מצטיין: ניקול קידמן, קיילי מינוג, קייט בלנשט, נעמי ווטס ורובי רוז (צילום: GettyimagesIL)
    עוד ייצוא אוסטרלי מצטיין: ניקול קידמן, קיילי מינוג, קייט בלנשט, נעמי ווטס ורובי רוז(צילום: GettyimagesIL)

     

    לאכול אותו

    גם הסיפור של מותג הטיפוח האוסטרלי Edible Beauty מתמצת את העקרונות הטבעיים שהפכו את ההתעניינות בטיפוח האוסטרלי לכל כך גדולה. הנטורופתית ומייסדת המותג אנה מיטסיוס עזבה קריירה בתחום הפיננסים לטובת פיתוח של קו מוצרים טבעי לחלוטין שכל רכיביו, תחזיקו חזק, אכילים. בריאיון מיוחד ל"גו סטייל" היא מספרת שההתעניינות שלה בטיפוח טבעי החלה לאחר שאובחנה כסוכרתית מסוג 1 בגיל 18: "גיליתי עניין רב ביכולות המדהימות של צמחים, תזונה נכונה ותוספים שסייעו לי להתנהל עם המצב הבריאותי שלי. כתוצאה מכך התעוררה אצלי מודעות גוברת לרעלנים שמזיקים לפעילות ההורמונלית התקינה במוצרי הטיפוח שבהם השתמשתי.

     

    מותג הטיפוח האוסטרלי Edible Beauty.השאיפה הייתה ליצור מוצרים שסטנדרט הזהב שלהם הוא שכל רשימת הרכיבים היא אכילה (צילום: Edible Beauty)
      מותג הטיפוח האוסטרלי Edible Beauty.השאיפה הייתה ליצור מוצרים שסטנדרט הזהב שלהם הוא שכל רשימת הרכיבים היא אכילה(צילום: Edible Beauty)

       

      "מוצרי המותג נוצרו לפני כחמש שנים, בזמן שעבדתי במרפאה טבעית לפוריות. נהגתי להמליץ למטופלות שלי על שינויים בשימוש במוצרי הטיפוח, לצד שינויים בתזונה ובאורח החיים. לתדהמתי, גיליתי שיש רק אופציות מעטות של מוצרי טיפוח מחומרים טבעיים, 'אכילים', שהם גם יוקרתיים וגם תרפויטיים. כתוצאה מכך החלטתי ליצור סדרה של מוצרים כאלה בעצמי.

       

      "השאיפה שלי הייתה ליצור מוצרים שסטנדרט הזהב שלהם הוא שכל רשימת הרכיבים היא אכילה, כלומר טהורה לחלוטין. אחת מהמלכודות המוכרות היא הגדרה של מוצרים כ'טבעיים' או 'אורגניים'. ההגדרות הללו לא מעידות על כך שכל הרכיבים במוצר הם אכילים. למעשה, בהרבה מהמוצרים האורגניים אפשר למצוא כימיקליים סינתטיים, מבשמים ומשמרים. המוצרים שלנו עשויים אך ורק מרכיבים טהורים וטבעיים שהם גם אכילים. זה אומר שלא רק שמהמוצרים שלנו נקיים מכל החומרים המזיקים המוכרים כמו סולפטים, פארבנים ועוד, הם גם נקיים לגמרי מבנזיל, אלכוהול, חומרי בישום, פרופילן גליקול, כל סוגי המשמרים, צבעים מלאכותיים או כל מרכיב שלא הייתם מוצאים באוכל שאתם מכניסים לגוף".

       

      איך את מסבירה את העובדה שכולם פתאום מתעניינים בבשורת הטיפוח האוסטרלית?

      "אנחנו בהחלט רואים דרישה והתעניינות במוצרים שלנו בכל העולם. יש תחושה שמוצרי הטיפוח שמגיעים מכאן הם מאיכות גבוהה, עשויים מרכיבים בוטניים אפקטיביים, ולא פחות חשוב מכך - הם נוצרים מתוך יושרה"

      "בשנים האחרונות מוצרי הטיפוח האוסטרליים הפכו לסוג של 'טרנד־סטרים'. אנחנו בהחלט רואים דרישה והתעניינות במוצרים שלנו בכל העולם. יש תחושה שמוצרי הטיפוח שמגיעים מכאן הם מאיכות גבוהה, עשויים מרכיבים בוטניים אפקטיביים, ולא פחות חשוב מכך - הם נוצרים מתוך יושרה. יש באוסטרליה פרץ של מותגי נישה שמתבססים על ראייה אדג'ית וייחודית של השוק. זה יכול לבוא לידי ביטוי בחומרים הפעילים, ברכיבים נקיים מרעלנים, באריזות ומיתוג או בשילוב של כל האלמנטים. יש בהחלט שינוי מורגש בתעשייה ומעבר מעסקים קטנים למותגים מדור חדש שמציעים מוצרים יוקרתיים ותרפויטיים".

       

      השינוי מורגש גם בתוך התעשייה האוסטרלית עצמה?

      "אני חושבת שהשינויים בתעשייה נובעים מכך שהאוסטרלים והמותגים האוסטרליים החלו לאמץ את הייחודיות של המשאבים הבוטניים המקומיים. רכיבים שמלוקטים מהסביבה הטבעית המקורית שלהם מזוהים כמוצרים יעילים עם יכולות אנטי־רעלניות מדהימות ותועלות נוספות וחשובות, כמו עידודי ייצור הקולגן, הגנה על הדנ"א של העור ושיפור המיצוק שלו".

       

      מיטסיוס מקווה שבסופו של דבר האג'נדה הטבעית המזוהה כל כך עם הגל האוסטרלי החדש תשפיע גם על הסטנדרטים העולמיים. "אני מרגישה שהרגולציה היא אחד מהאתגרים הכי גדולים של התעשייה שלנו. יש התפתחות בתרבות הכימיקלית שנוצרה כתוצאה מהתחכום ומהטכנולוגיות שמאפיינות את התהליכים הכימיים־קוסמטיים כיום. גם הדרישה הגוברת לתוצאות 'אינסטנט' קוסמטיות מזינה אותה.

       

      "הקִדמה הטכנולוגית הזו נהדרת כשמשתמשים בה לייצור פורמולות שמגבירות את היעילות של רכיבים טבעיים, אבל פועלת נגדנו כשהיא נעשית אגרסיבית או מתבססת על רכיבים שמשבשים את הפעילות ההורמונלית. אני מאמינה שיש צורך גדול יותר ברגולציה על שימוש בכימיקלים כאלה. בהתחשב בקישור המתבסס בין שימוש בין מוצרי טיפוח מסוימים לבעיות בריאותיות חמורות - אני כן חושבת שזה רק עניין של זמן עד שאלו יאכפו".

        

      5 מותגים אוסטרליים שאתן חייבות להכיר

       

      Bali Body

      מותג "מלבורני" עם גאווה אוסטרלית ואג'נדה טבעונית. נודע בזכות סדרת שמני השיזוף הטבעיים שלו המבטיחים גלואו של חופשה גם במשרד הממוזג.

       

       

      Aussie

      מותג הטיפוח לשיער, המזוהה עם סמל הקנגורו הקטן. הצמחייה האוסטרלית שימשה לפיתוח הראשון של המותג ואולי גם המוכר ביותר שלו - Aussie 3 Minute Miracle

       

      A post shared by Aussie Hair (@aussiehair) on

       

      Aesop

      אין מצב שלא נתקלתן בחנויות היפות של מותג הטיפוח המצליח הזה או לפחות בקומפוזיציה עם אחד ממוצריו בפיד האינסטגרמי. המותג, שנוסד ב־1987 במלבורן ונודע בזכות התבססות על תמציות צמחים מקומיות, עשה לעצמו שם עולמי.

       

      A post shared by Aesop (@aesopskincare) on

       

      Grown Alchemist

      מותג טיפוח לפנים, לעור ולשיער המתבסס על פורמולות אורגניות ומפיץ את פילוסופיית הטיפוח הטבעית מסביב לעולם. לא רק הרכיבים של המוצרים "ירוקים" למהדרין, אלא גם הפיתוח והייצור בני קיימא והאריזות ממוחזרות וידידותיות לתכולתן ולסביבה.

       

       

      Sand & Sky

      מותג טיפוח לפנים שפותח על בסיס רכיבים אוסטרליים ייחודיים, שהבולט שבהם - חימר אוסטרלי ורוד. מסכת הפנים שלהם, כמו המיתוג הוורוד המוצלח, הפכו לוויראליים במיוחד.

       

       

       

      Must Have -  מגזין Gostyle עכשיו בדוכנים (צילום: שי פרנקו)
      Must Have - מגזין Gostyle עכשיו בדוכנים (צילום: שי פרנקו)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד