זה בהחלט לא רעיון חדש: לאורך ההיסטוריה של תעשיית היופי היו לא מעט מותגים שהקדישו מוצר לסלב מסוים, ונהנו מהשימוש בשמו ובפניו לקידום המכירות, אבל הפעם נבחרה למשימה דווקא תינוקת. לא סתם תינוקת, אלא ה-תינוקת הכי מפורסמת בעולם.
הנסיכה הבריטית הרכה שרלוט, בתם בת תשעת החודשים של קייט מידלטון והנסיך וויליאם, אפילו לא יודעת שבשבוע שעבר הושק שפתון בגוון ורוד עמוק הנושא את שמה, היישר מבית היוצר של מארק ג'ייקובס, שוודאי צופה כי כמו כל מרצ'נדייז שקשור למשפחת המלוכה, הבריטים ימהרו לרכוש אותו בהמוניהם. מלבד השיקול המסחרי הטהור, לא ברור ממש הקשר בין התינוקת לשפתון או לגוון, אבל כן ידוע שבית הכלבו היוקרתי הרודס, שזכה למכור אותו בבלעדיות, הקדיש לליפסטיק "שרלוט" חלון ראווה שלם, בו הוצב פסל עצום של השפתון, שלבטח ייצר את הבאז הנדרש.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
מי שמעורה בעולם האיפור ודאי יודע כי לשפתון בשם שרלוט אף היה תקדים: כשאמן האיפור והצילום פרנסואה נארס הכריז לפני כשנתיים
על השחקנית בת ה-69 שרלוט רמפלינג, כמוזת היופי הבאה שלו, והשיק על שמה שפתון בגוון בורדו עמוק, שנמכר עד היום וזוכה לביקושים אדירים דווקא בקרב צעירות.
זו גם לא הפעם הראשונה שג'ייקובס עצמו מקדיש שפתון לדמות מפורסמת. לפני כשנה שימשה עבורו הבמאית-תסריטאית-שחקנית-זוכת האוסקר סופיה קופולה, כהשראה ליצירת קו שפתונים שלם, שנארז בתיק מעוצב ונחתם בשם The Sofia. למקרה שתהיתם, גם הוא נחטף מן המדפים ואזל מהמלאי זמן קצר לאחר השקתו.
בחברת האיפור M.A.C מוצרים על שם כוכבות הם עניין שבשגרה. האחרונה ששמה הפך לשמו של ליפסטיק היא רקדנית הבורלסק ואייקון היופי דיטה פון טיז, ששימשה השראה ל"דיטה" בגוון אדום מאט שהושק לרגל הכריסמס האחרון. ב-M.A.C יודעים להעריך את כוחה של פון טיז, שכבר שימשה בעבר שגרירה של פרויקט הדגל VIVA GLAM , ומאז רק גבר כוחה כמודל לחיקוי, בטח בכל הנוגע לשפתיים חושניות.
ויש גם כוכבות שלא זקוקות למותג קוסמטיקה גדול כדי למסחר את השפתיים שלהן. קחו למשל את קיילי ג'נר, שרק לאחרונה השיקה ליין שפתונים לוהט משלה, שהפך לסולד אאוט במהירות שיא. אחד השפתונים נקרא KOKO K, שם החיבה של אחותה למחצה קלואי. כך הפכה בת משפחה אהובה לרוח גבית שסייעה להאיץ את המכירות של הקו החדש.ואם לכוכבת הטראש זה עובד, אז למה לא לכוכבת אמיתית ונצחית כמו סופיה לורן? השחקנית שהפכה לאייקון יופי על זמני בעודה בחיים, זכתה לרגל יום הולדתה ה-81 לשפתון בהשראתה ובחתימתה מבית דולצ'ה אנד גבאנה, שכצפוי נחטף מהמדפים.
מאפרת העל של הסלבס, שרלוט טילבורי, תבעה גם היא את זכויותיה בכל הנוגע לשפתיים מפורסמות, ובקו האיפור שהשיקה יצרה גוון שפתון הקרוי על שמה של כוכבת שהיא ממש אוהבת: VERY VICTORIA, בהשראת הספייס-גירל, אשתו של והמעצבת ויקטוריה בקהאם.
ענקיות הקוסמטיקה ודאי לא טומנות ידן בצלחת בכל הנוגע לידועניות – מלוריאל פריז שהקדישו את סדרת השפתונים "קולור ריש" לבלייק לייבלי וחברותיה, ועד ז'יבנשי שהשיקה בעבר את Liv Lips, ע"ש שגרירת היופי של המותג, ליב טיילור.
ויש גם גברים בחגיגה. למשל, בקולקציית השפתונים LIPS & BOYS שהשיק לפני מספר חודשים המעצב טום פורד, עם שני גוונים שזכו לתשומת לב יתרה ואזלו מן המלאי במהירה -- האחד על שם הראפר האמריקאי דרייק והשני על שם השחקן ג'ייק ג'ילנהול.
ובעוד ששמותיהן של דמויות פופולאריות מן השטיח האדום מתנוססים על ליפסטיקים, ישנם שמות שזכו לכבוד גדול הרבה יותר – להתנוסס על בקבוק של בושם ולזכות בניחוח שייחרט לנצח. המשורר הנודע אלן גינזברג, למשל, זכה בכבוד הזה רק לאחריו מותו, כשהמעצבת בלה פראוד השיקה את בושם היוניסקס Ginsberg Is God, בהשראתו של מי שעסק לא מעט בנושא הזהות המינית.
אפילו נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, זכה להיכנס להיסטוריה של תעשיית הקוסמטיקה, עם הבושם Leaders number one שנוצר בהשראתו והושק לפני כחודשיים עם שמו ודמותו על גבי האריזה. תתפלאו, יש לא מעט נשים בעולם שהוא עושה להן את זה.