הקיץ הקרוב מסתמן כאחד הרותחים בגזרת בגדי הים הישראליים, עם תחרות אכזרית על כיסה של הלקוחה. לאחר שדיווחנו כאן לראשונה על קולקציית בגדי ים בעיצובה של בר רפאלי לחברת הודיס, שצולמה בשבוע שעבר בחופי אילת, נודע ל-Xnet כי המעצב אלון ליבנה צפוי להשיק בחודש הבא קולקציית בגדי ים, חוף וערב בשיתוף מותג האופנה לילמיסט.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
"אלון ליבנה הוא מעצב ורסטילי, ואנו בלילמיסט עוקבים מזה זמן רב אחר עבודתו", מסביר צביקה אסור, הבעלים של המותג. "נראה לנו אך טבעי לעבוד איתו וליצור יחד קולקציה משותפת. כתב היד שלו מתאים מאוד ללקוחות שלנו, וידענו שאם נציב בפניו אתגר כמו בגדי ים, הוא יוכל לקחת אותו ולפרוץ את הגבולות שלו ושלנו".
הקולקציה שיעצב ליבנה ללילמיסט, תחת השם LilaMist x Alon Livne, צפויה להיות שונה משיתופי הפעולה המוכרים בארץ ובעולם בין רשת למעצב אופנה, בעיקר משום שליבנה עבד עליה לבדו, ולא בשיתוף פעולה עם מעצב החברה בן זייגר. "בניגוד לשיתוף הפעולה שעשיתי עם קסטרו, או שיתופי פעולה שמתקיימים בחברות כמו H&M, לא רציתי להביא את כתב היד שלי ולתרגם אותו בצורה מסחרית, אלא ליצור משהו חדש מתוך ה-DNA של לילמיסט", אומר ליבנה בשיחה עם Xnet. "לא יהיו כאן החיתוכים הגיאומטריים שמזוהים איתי, אלא יותר סגנון בוהו שיק, רחב, נוזל, משוחרר וצבעוני, לפחות בכל הנוגע לשמלות ולבגדי החוף".
ליבנה מספר כי העבודה על הקולקציה היתה ההתנסות הראשונה שלו בעיצוב בגדי ים, והיא היתה מאתגרת וכללה עבודה בייצור מול מפעלים בחו"ל. לדבריו, הקולקציה מורכבת משלוש קבוצות הפונות ללקוחות צעירות בגילים 35-16, אשר ייכנסו לחנויות במהלך העונה. כל אחת מהקבוצות מורכבת מ-20 דגמים (בסך הכול 60 דגמים) של בגדי ים בגזרת שלם וביקיני, שיימכרו גם כחלקים נפרדים שיאפשרו ליצור מראה של מיקס אנד מאץ'. עוד בקולקציה: שמלות חוף ופריאו, תיקים, מגבות ושמלות ערב, מבדי לייקרה, שיפון ובדי וואל נעימים. הדפסים כמעט ולא יהיו בקולקציה. "אני לא מת על הדפסים, ומעדיף לייצר עניין בבגד באמצעות הגזרה עצמה", אומר ליבנה.
הבחירה בליבנה, מעצב בולט בתעשיית האופנה המקומית ובעל רזומה בינלאומי לא מבוטל, שאף עבד עם הכוכבות הגדולות בעולם, מליידי גאגא ועד ביונסה, היא בהחלט מסקרנת עבור מותג כמו לילמיסט, שמבסס את דרכו מחדש מאז החלפת בעלות ומעצב לפני כשנה. לשאלה האם באמצעות השת"פ הנוכחי מתכנן אסור לפנות לקהל לקוחות חדש - הוא עונה בחיוב. "אנו שואפים לרגש את הלקוחות הנאמנות שלנו, ובטוחים שדרך מהלך כזה נוכל להגיע ללקוחות חדשות, שייחשפו למותג ויישארו איתנו בעתיד. צפויות הפתעות רבות".
הפתעות מתוכננות גם מכיוונו של ליבנה, ששמועות על שיתוף פעולה עתידי שלו עם חברת האופנה רנואר מסתובבות בשבועות האחרונים בתעשייה. לפני עשרה שבועות נפגש ליבנה עם איש יחסי הציבור של החברה, זאביק דרור, שמצדו פרסם באינסטגרם תמונה עם ליבנה ולצדה הכיתוב: New collaboration is coming up. בהתייחסות ראשונה לדברים, הסתפק ליבנה ב"אין תגובה".