כשקריסטן סטיוארט צעדה על השטיח האדום בטקס האוסקר האחרון בעזרת קביים, כלי התקשורת לא יכלו להתעלם מהתמונה המסקרנת. כולם תהו מה בדיוק קרה לה, ובסוף התברר שהיא דרכה יומיים קודם לכן על שבר זכוכית ונפצעה.

ג'ואן ריברס, הקומיקאית השנונה והחצופה, מיהרה לתפוס טרמפ על הנושא בתוכניתה "משטרת האופנה", ושלפה כמה בדיחות מרושעות על חשבון כוכבת סאגת הערפדים "דמדומים".

ריברס ניצלה את פרשת הרגל הפגועה של סטיוארט לבדיחות בעניין סיפור הבגידה המפורסם של סטיוארט ברוברט פטינסון, ולא חסכה עקיצות גם מהבמאי הנשוי רופרט סנדרס, שהתאהב בסטיוארט במהלך צילומי "שלגייה והצייד".

>> בואו להיות חברים של פנאי פלוס בפייסבוק

ולא רק ריברס התעללה בקריסטן סטיוארט בתקופה האחרונה. נדמה שזה הפך לסוג של תחביב של כתבי הרכילות, להציק לקריסטן, בין אם זה בגלל הבגידה המפורסמת ההיא, חוש האופנה המפוקפק שלה, או כישורי המשחק המעט מוטלים בספק.

פרשיית הבגידה שלה ברוב היתה סיום עגום לשנה מאוד בעייתית בחייה של סטיוארט בת ה־23, שכללה, בנוסף לבגידה שהובילה לפרידה, גם זכייה בפרס הראזי על הופעתה הגרועה בסרט האחרון בסדרת סרטי "דמדומים".

כשפגשתי אותה בפסטיבל קאן האחרון, שום דבר לא רמז על הצפוי לבוא. סטיוארט התייצבה בפסטיבל עם פטינסון, ושניהם קישטו את התחרות הראשית על פרס דקל הזהב. היא הגיעה עם הסרט "בדרכים" של הבמאי הברזילאי וולטר סאלאס ("דרום אמריקה באופנוע"), והוא התייצב עם "קוסמופוליס" של דייוויד קרוננברג הקנדי.

אלה שני סרטים שהבליטו את הרצון של הזוג המלכותי להתנער מתדמית אלילי הנוער של "דמדומים", ולהוכיח שהם שחקנים רציניים שלא נרתעים להעז ואף להתפשט ולהופיע בסצנות סקס חושפניות - זו, כידוע, חותמת האיכות הכי חשובה עבור כל שחקנית.

"בדרכים" מגיע אלינו השבוע, והוא מבוסס על רב המכר האוטוביוגרפי של ג'ק קרואק, סופר־משורר־אמן שנחשב לאחד הבולטים ביוצרי דור הביט בשנות ה־50 וה־60. הספר, שתיאר את החוויות שעבר קרואק הצעיר בנדודיו עם חברו הטוב ניל קאסידי, הפך לפולחן לא רק עבור הביטניקים וההיפים של הסיקסטיז.

קרואק התנסה בסקס, סמים, אלכוהול ובודהיזם, וב־1969 מת בגיל 47 מדימום פנימי, אותו הרופאים ייחסו להתמכרותו לאלכוהול. את בן דמותו של קרואק בסרט, סאל, מגלם השחקן סם ריילי, וסטיוארט מופיעה שם בתפקיד מרי־לו, שדמותה מבוססת על לואן הנדרסון, הבחורה המשוחררת שהיתה מוזה עבור חלק מיוצרי דור הביט.

סטיוארט מאוד נהנתה לצלול לתוך העולם של דור הביט, ובעיקר התרגשה מלחקור את חייה של לואן הנדרסון. "אני חושבת שלואן לא מרדה בכלום, אלא פשוט היתה עצמה. כשלואן צוחקת היא רוצה שכולם יצחקו איתה. אני לעומת זאת צוחקת עם עצמי, וזו גישה שונה לחיים לגמרי".

בכלל נדמה שאת סגורה ולא נורא חברותית.

"אני נוטה להיות פחות חברותית ופתוחה, למרות שיש בי את זה, וזה פשוט לא יוצא המון החוצה".

במסגרת היותה חברותית, לואן אהבה גם סקס משוחרר. "אני חושבת שהיא אוהבת את האהבה. כש'בדרכים' פורסם ב־1957, הדמות שלה נראתה כאילו היא רק מזדיינת. אבל למעשה היא קיבלה כל כך הרבה בתמורה. לואן חיה עד גיל 80, היו לה ארבעה בעלים, והיא השאירה אחריה בת אחת יפהפייה, שאיתה יצא לי לבלות במשך יומיים".

את מתחברת לערכים המסורתיים האלה של בית וילדים?

"לגמרי".

יצא לך לערוך מסעות מהסוג שמתואר ב"בדרכים"?

"לא עשיתי הרבה מסעות כאלה, אבל בסוף אחד הטיולים שעשיתי, המכונית ממש הסריחה".

את יכולה לפרט?

"זה טיול שעשיתי ממש לפני שצילמנו את 'בדרכים'. יום אחד התעוררתי וחשבתי לעצמי: 'לעזאזל, אני חייבת לעשות טיול!'. הרגשתי שאני חייבת לדעת מה זה להיות בתוך המכונית כל כך הרבה זמן, לא לדעת מה לפניי ומה מאחוריי. אז נסעתי עם עוד שתי בנות. התחלנו בלוס אנג'לס והגענו עד אוהיו, אבל לא יכולנו להמשיך יותר, כי הייתי צריכה לחזור לצילומים. וכאמור בסוף המכונית הריחה ממש רע".

סטיוארט מתעקשת שהיא תמיד חיפשה פרויקטים מאתגרים ומעזים, כאלה שלא בהכרח יתאימו למעריצי בלה סוואן.

"מגיל צעיר מאוד עשיתי דברים שלא מתאימים לילדים. 'דמדומים' די גבר על כל הדברים שעשיתי עד עכשיו, וזה בסדר לחלוטין. אבל כדאי לזכור שכבר גיל 13 הופעתי בסרט אינטנסיבי בשם 'Speak' שעסק באונס לאור יום, והתפקיד שם הפך אותי לשחקנית אחרת".

גם "בדרכים" היה מבחינתה חוויה אינטנסיבית שדרשה ממנה לא מעט. "כשהציעו לי להופיע ב'בדרכים', לא הייתי בטוחה שאני יכולה לעשות את זה. בניגוד ללואן, אני לא אדם פתוח, אני שומרת דברים לעצמי. בעיקר דאגתי שלא אוכל לאבד שליטה. למרבה המזל הצלחתי לשחרר איכויות שהיו קבורות ממש עמוק. אני שמחה שהבנתי שאני יכולה להיות כזאת לפעמים".

התפקיד דרש ממך להופיע בסצנות של שלישיות. איך היה?

"סצנות הסקס באו בקלות יחסית, כי הייתי רגועה לגבי הכל. ולמעשה סצנות השלישיות היו הכי קלות, כי היינו שלושה ביחד. הן היו ממש כיפיות. זה מצחיק שדאגתי הרבה פחות מהעירום ויותר הטריד אותי עניין הקול - ללואן היה קול שכולם התאהבו בו, אז הייתי מוטרדת איך אגיע לכזה קול".

לא חששת מהתגובה של ההורים שלך לסצנות האלה?

"לא. המשפחה שלי מאוד גאה בי. יש לי משפחה מדהימה ומאוד תומכת. בחרתי ממש טוב גם את החברים שלי".

סטיוארט ניצבת עכשיו בפרשת דרכים משמעותית. ראשית, בחייה הפרטיים וביחסיה עם פטינסון. מאז הבגידה וההתנצלות של סטיוארט שבאה אחריה, השניים מנהלים קשר און אנד אוף ומדי פעם נצפים זה בחברת זה. לדברי הרכילאים, סטיוארט עדיין לא מוכנה להגיד שלום לקשר ביניהם והיא תעשה הכל כדי לשקמו.

למרות כל זה, לאחרונה נטען במדורי הרכילות האמריקאיים שסטיוארט בכלל נדלקה על פטריק שוורצנגר, הצאצא בן ה־19 של ארנולד שוורצנגר. השנים נפגשו במסיבת יום ההולדת שלטיילור לאוטנר, איש הזאב מ"דמדומים", ו"האנרגיה בין השנים היתה כל כך לוהטת, עד שאנשים אמרו שהם צריכים חדר משלהם", דיווחו עדי ראייה.

גם בקריירה שלה סטיוארט ניצבת בצומת משמעותי. השנה היא נפרדה סופית מבלה, גיבורת "דמדומים", ונאלצה להוכיח שיש חיים גם אחריה. "אני לא רוצה להרחיק את עצמי מסרטי 'דמדומים', אני אוהבת אותם", מכריזה סטיוארט המותשת. "אני מאוד גאה בהם ובחברים שלי לסדרה. כרגע, בגלל הפרידה מהסרטים, אני מרגישה גם עצובה וגם שמחה".

מה הדבר הכי חשוב שלקחת מהחוויה של "דמדומים"?

"קשה לי להצביע על משהו ספציפי. זו היתה חוויה ענקית שלקחה ארבע שנים מחיי. בכלל, כל דמות וסרט שעשיתי אי פעם נשארו איתי עד היום. אני לא ממש יכולה להפריד. היו כמה סרטים שהשפיעו עליי פחות מאחרים, אבל לרוב כל הבחירות שלי היו כל כך פאקינג נכונות בשבילי".

אז מה הלאה?

"להמשיך לעבוד ולעשות דמויות מרתקות. אני עדיין רוצה ללמוד, כמובן. בינתיים, זה זמן ממש טוב בשבילי לעבוד ולהיות שחקנית. אבל אם רצף העבודה היה מפסיק, הייתי חוזרת ללמוד בוודאות".

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

עוד בפנאי פלוס :