בשבוע שעבר הוחרמה חברת קונגרס ממישיגן משום שהעזה במהלך דיון בנושא הפלות לומר את המילה השערורייתית ביותר שהאמריקאים יכולים לחשוב עליה: וגינה.

>> בואו להיות חברים של פנאי פלוס בפייסבוק

עוד הרבה לפניה היתה אשה שזכתה לסקילה ציבורית בגלל החיבה שלה לשימוש באותו מונח מהאנטומיה הנשית.

וויטני קמינגס, קומיקאית אמריקאית בת 29 שהפכה השנה ליוצרת וכוכבת טלוויזיה עסוקה, שרבבה לפרק הפיילוט של אחת הסדרות שהיא כותבת, "מרוששות", את המילה הנוראית.

מקס, כוכבת הסדרה שעובדת כמלצרית, אומרת ללקוח שמנסה להסב את תשומת ליבה באמצעות נקישה באצבעות: "זה בדיוק הצליל שמייבש לי את הווגינה". את התגובה המוגזמת אף אחד לא יכול היה לצפות.

זה התחיל במאמר שהתפרסם ב"ניו יורק טיימס" בספטמבר האחרון, ובו נטען שהטרנד החם של השנה אינו סדרות שמתרחשות בסיקסטיז או תוכניות ריאליטי מוזיקליות: עונת הטלוויזיה הנוכחית היא עונת הווגינה.

המילה האסורה, מתברר, נהגתה בשתי סדרות נוספות, שאחת מהן היא הסיטקום השני של קמינגס, "וויטני", שבו היא גם מככבת. מה שהופך אותה כמובן לאחראית המרכזית לשפה הנמוכה והגסה שסדרות נשיות מרשות לעצמן להשתמש בה בפריים טיים.

כמה חודשים אחר כך דיבר בכנס תסריטאים בטורונטו לי ארונסון, אחד ממפיקי הסדרה הגסה לא פחות "שני גברים וחצי", על סיטקומים נשיים, ואמר: "אנחנו מגיעים לשיאה של הווגינה הטלוויזיונית. מספיק, בנות, הבנו את הקטע. אתן מקבלות מחזור". איכסוש.

בכתבה ההיא ב"ניו יורק טיימס" אמרה קמינגס: "אם יום אחד עובר מבלי שאני כותבת בדיחת וגינה, הקריירה שלי גמורה. בדיחות וגינה שילמו על הבית שלי". למעשה, עד עצם היום הזה היא לא כל כך מצליחה להבין על מה המהומה.

"אני סטנדאפיסטית, ככה שאני שומעת את המילה הזאת בתדירות כל כך גבוהה שאני אפילו לא חושבת על זה" היא מסבירה לי בראיון טלפוני. "אני לא יודעת אם זה עניין של פער דורות, או בגלל ש'מרוששות' משודרת ב־CBS שידועה כרשת יותר מסורתית ושמרנית, אבל זה ממש בלבל אותי.

"אני לא חושבת שווגינה זו מילה מלוכלכת, אז כשאנשים אמרו לי שהיא כן, אמרתי להם, 'אה, אתם שונאים נשים'. זה כל כך מוזר בשבילי, במיוחד הבלגן עם הבחור מ'שני גברים וחצי' שאמר שהוא לא אהב את זה שאמרנו 'וגינה'. לא הבנתי, חשבתי שגברים אוהבים וגינות! זה מאוד מבלבל".

באמת מוזר.

"אבל אני חושבת שהאישיו הוא יותר מאשר רק המילה, זה מי אומר אותה, מתי ולמה. הדמות של מקס, כשהיא אומרת 'וגינה', היא אומרת את זה בדרך מאוד חזקה.

"היא יפה, היא חכמה, היא כנה. היא מדברת לשני לקוחות שלא מתייחסים אליה יפה, והיא אומרת את זה בצורה מאוד חזקה ואגרסיבית, נראה לי שזה מה שהפריע לאנשים, איך שהיא אמרה את זה. אני חושבת שאנשים אוהבים את הנשים שלהן קצת חלשות".

אני עדיין לא מבינה מה הביג דיל במילה הזאת.

"או מיי גוד, אני רוצה לעבור לישראל. את עושה לי חשק לעבור לשם".

וויטני קמינגס מוכנה לעשות הכל כדי שתבינו שהיא ממש לא אשה חלשה. "אני בקושי מסוגלת אפילו ללבוש שמלה", היא מתוודה במהלך השיחה, "כי נהיה לי קר, ואני מרגישה פגיעה".

למופעי הסטנד־אפ שלה היא עולה בדרך כלל בחולצה ומכנסיים שחורים רחבים ונעלי ספורט שמחביאים עד כמה שאפשר את ה־1.80 מ' של גזרת דוגמנית שמסתתרים מתחת.

לכל אלה היא מוסיפה איפור כבד שגורם לה להיראות מבוגרת בעשור מגילה האמיתי, ואם אחרי כל זה מישהו עוד מעז לחשוב שהיא כוסית, היא מיד תפתח פה גדול ותנבח על הקהל בצעקות ומחוות גוף מוגזמות שבתקווה ישנו את דעתו.

למעשה היא שייכת לז'אנר החדש של קומיקאיות, כמו צ'לסי הנדלר ושרה סילברמן, שמאפייניו הבולטים הם פה מטונף כמו של מלח וגוף לוהט כמו של הבחורות בכל נמל שמחכות לו.

קמינגס סומנה כבר לפני כמה שנים כדבר הבא, ב־2007 נכללה ברשימת "עשרה קומיקאים לשים לב אליהם" של מגזין "וראייטי", ושנה לאחר מכן ברשימה דומה של "אינטרטיינמנט וויקלי".

אבל השנה האחרונה היתה שנת הפריצה הגדולה שלה. בעונת הסתיו 2011 עלו שני סיטקומים שקמינגס היתה מעורבת בהם (ושניהם משודרים בימים אלה לצופי HOT).

הראשון הוא "מרוששות"(עם קט דנניגס ובת מהרס) ב־ CBS, סדרה שקמינגס יצרה וכתבה יחד עם מייקל פטריק קינג, אחד הכותבים המרכזיים ב"סקס והעיר הגדולה".

השני הוא "וויטני", של NBC שקמינגס יצרה וכתבה על בסיס המופעים הקומיים שלה, ובה היא מככבת בתפקיד הראשי (לצד כריס דליה) כצלמת בשם וויטני קמינגס. אבל בעוד שמרבית המופעים שלה עוסקים בחייה של רווקה עם ביצים בגן החיות של עולם הדייטינג, וויטני הטלוויזיונית נמצאת במערכת יחסים ארוכה ורצינית.

וכאילו שתי סדרות בשנה אחת זה לא הישג אדיר מספיק לבחורה צעירה וכמעט אלמונית, שתיהן גם חודשו לאחרונה לעונה נוספת. הסיכוי שדבר כזה יקרה למישהו בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית הרצחנית, שמבטלת סדרות על ימין ועל שמאל, שווה לסיכוי להיפגע מברק פעמיים ביום.

"אממ, אני עייפה", מסכמת וויטני את השנה האחרונה והעמוסה שלה. "זה מטורף ואני מופתעת כי אני לא ממש רגילה להצלחה, זה מאוד משונה בשבילי".

יש הרבה יוצרי טלוויזיה מתוסכלים שמקנאים בך כרגע.

"מה שלא הרבה אנשים יודעים הוא שנכשלתי במשך כל כך הרבה זמן. אם מישהו מרגיש ככה כלפיי, כל מה שאני רוצה זה לספר לו על כל הסדרות שכתבתי שאף אחד לא רצה. זה לא שהצלחתי בניסיון הראשון".

הסדרות של קמינגס גסות, בועטות ומוגזמות בדיוק כמוה. או שאתה לומד לאהוב את זה, או שתלך לצפות בזואי דשאנל ושמלות הפפיון המתוקות שלה ב"הנערה החדשה" - עוד קומדיה נשית בולטת מהשנה האחרונה.

"אני מאוד קולנית ודעתנית ומאוד חזקה למראית עין", מאשרת קמינגס, "אני גבוהה, יש לי ביטחון עצמי. אבל בשבילי, הדרך שבה אני מראה את החוזק שלי היא כשאני פגיעה. זה מה שהכי מפחיד אותי.

"וזה אותו דבר עם מקס מ'מרוששות', היא כל כך קשוחה ומלאה בחוכמת רחוב, אבל אז, כשהיא למשל מודה שהיא מחבבת איזה בחור, אתה אומר אוקיי, זה קשה בשבילה".

הדמויות שלך וג'ס מ"הנערה החדשה" הן ההפך הגמור.

"'הנערה החדשה' זו סדרה שאני אוהבת. אני חושבת שלהיות כל כך נשית זו הפגנה של חוזק, והדמות של זואי בסדרה הזו היא מאוד חזקה. היא גרה עם שלושה גברים! אני לעולם לא הייתי יכולה לעשות את זה. הייתי מתאבדת. העובדה שהיא חמודה כזאת, זה לא אומר שהיא חלשה ואני חזקה, פשוט יש לנו טעם שונה.

"אני חושבת שהמטרה של כל הסדרות האלה היא שלנשים יהיו הרבה מודלים שונים לחיקוי. שנוכל להיות מורכבות, חזקות כשאנחנו צריכות להיות חזקות, אבל שיהיה לנו את הכוח גם להיות פגיעות".

דיברו השנה על עליית הקומדיה הנשית, למה דווקא עכשיו?

"כולם אומרים 'יש כל כך הרבה סיטקומים נשיים לאחרונה', אבל בעצם היו נשים בסיטקומים כבר די הרבה זמן. 'איי לאב לוסי', 'רוזאן', 'אלן' וסדרות אחרות. אבל אני חושבת שמה שכן היה חסר זה סדרות קומיות שבהן לדמויות הנשיות היה עומק, שהן היו מורכבות, ושהיה מותר להן להיות חזקות וחלשות וחכמות וקשוחות.

"אני חושבת שזו הסיבה שהדמות של מקס ב'מרוששות' קצת מאיימת, כי היא הכל. היא לא קריקטורה, היא גיבורה, היא חכמה ושנונה, אבל היא לא הלכה לקולג'. והיא גם אוהבת את הקופאי השחור המבוגר. היא פשוט כל כך מורכבת שנראה לי שאנשים לא ידעו מה לעשות איתה".

קמינגס נולדה בוושינגטון די.סי, למדה בתיכון במרילנד ולאחר סיום הלימודים התמחתה כעיתונאית בחדשות NBC. היא סיימה בהצטיינות לימודי תקשורת וקולנוע באוניברסיטת פנסילבניה, ותוך כדי חלטרה כדוגמנית קטלוגים ומסלול.

אחרי הקולג' היא עברה ללוס אנג'לס ולוהקה לכמה תפקידים קטנים בסרטים זניחים, בסדרות ובמתיחות בתוכנית "פאנק'ד".

ב־2004 נדבקה בחיידק הסטנד־אפ, ותוך ארבע שנים כבר התארחה בספיישלים של HBO, על הספות של קונאן אובראיין וג'יי לנו ובטוק שואו של צ'לסי הנדלר, שהפכה לחברתה הטובה.

בהמשך גם קיבלה ספיישל משלה בקומדי סנטרל, אבל הפרצוף שלה הפך מוכר לקהל הרחב בעיקר בזכות השתתפותה בכמה מהרוסטים הבולטים של הערוץ, שבהם פתחה את פיה הגדול כדי לצלות אושיות כמו דייוויד הסלהוף (במהלך הערב היא הצליחה לעצבן דווקא את פמלה אנדרסון כשקראה לה "זונה"), ג'ואן ריברס וקוונטין טרנטינו.

באופן לא מפתיע, אחד המשפטים שאמרה על טרנטינו בערב הגריל היה: "הוא הפיק יותר דברים מפגרים ממה ששרה פיילין הוציאה מהווגינה שלה".

וויטני נמצאת כבר שלוש שנים במערכת יחסים עם כותב אנונימי שאת זהותו היא שומרת בינתיים בסוד, ורק מספרת שהם גרים יחד בלוס אנג'לס ושהוא זה שלימד אותה איך לנהל זוגיות בריאה ואמיתית.

כילדה להורים שהתגרשו בגיל צעיר, קמינגס אוהבת לדבר על הפחד העמוק שלה ממחויבות ומנישואין, אישיוז שבהם היא מתעסקת גם בסדרה בכיכובה.

"הסדרה תוכננה להיות מאוד אוטוביוגרפית, זה היה אמור להיות מבוסס על חיי ועל הסטנד־אפ שלי, אבל הרבה מהסטנד־אפ שלי כקומיקאית היה על חיי כרווקה, ככה אנשים בעצם הכירו אותי", היא מספרת. "ואז נכנסתי למערכת יחסים והחלטתי לכתוב על זה את הסדרה, כי פשוט הייתי כל כך גרועה בלהיות במערכת יחסים.

"זה מדהים כמה גרועה הייתי. אני מגיעה מרקע של הרבה גירושין, מעולם לא היתה לי זוגיות לדוגמה שיכולתי ללמוד ממנה. אז אני במערכת יחסים עם בחור נהדר, ואני לא כל כך מאמינה שזה קורה".

ההתנגדות של וויטני לנישואין בסדרה מתרככת לקראת סוף העונה. זה קרה לך גם במציאות?

"החוויה הזאת, האמנות שמחקה את החיים והחיים שמחקים את האמנות, הקווים מאוד מטושטשים. תוך כדי שכתבתי את ההתפתחות של הדמות של וויטני הרגשתי שאני מתפתחת בעצמי.

"זה מאוד מוזר, כי הדמות כמובן מבוססת עליי, אבל במהלך העונה היא הפכה להיות הגיבורה שלי. כשאני עושה את הסדרה אני צריכה להבין מי אני תוך כדי, וזה כמו טיפול פסיכולוגי ממש אינטנסיבי של 12 שעות ביום".

מה ההבדלים בין וויטני האמיתית לוויטני הטלוויזיונית?

"לטלוויזיונית יש שיער יותר טוב, בגדים יותר יפים, והיא נראית הרבה יותר רעננה. צוות האיפור והשיער המדהים שלנו גורמים לי להיראות כאילו אני באמת ישנה בלילה".

בלי לחשוב יותר מדי: מי האשה הכי מצחיקה בעולם לדעתך?

"או מאן! שאלה קשה! וואו! השם הראשון שקופץ לי לראש זו צ'לסי הנדלר, היא גם חברה שלי".

הרבה אנשים משווים בין סוג ההומור שלכן.

"אוקיי, אז בעצם אמרתי כרגע שאני האשה הכי מצחיקה בעולם. כן, זה לא יצא טוב כל כך.

"זה פשוט שאצל צ'לסי הקומדיה זה לא רק החומרים שהיא כותבת, זה גם להכיר אותה ולדעת שכל הבדיחות שהיא מספרת תמיד אמיתיות. היא תגיד את הדברים הכי מביכים, היא פשוט חסרת פחד. אני ממש אוהבת אותה".

כמו צ'לסי, גם את עומדת להנחות בקרוב טוק שואו בערוץ E!. יש לך כל כך הרבה זמן פנוי שהחלטת לקחת עוד ג'וב?

"בכנות, זו היתה החלטה מוזרה שעשיתי. אין לי מושג מה חשבתי לעצמי. אני חושבת שלעשות שני סיטקומים זה היה מדהים ומרגש ולמדתי כל כך הרבה ואני כל כך גאה בעבודה שעשינו, אבל אם יש דבר אחד שאני מתגעגעת אליו, זה לעשות סטנד־אפ.

"פשוט לא היה לי זמן. ואני חושבת שכשסטנדאפיסט לא עושה סטנד־אפ, הוא הולך לאיבוד. ואני קצת הלכתי לאיבוד. פתאום אני כזה 'מי אני? איך אני מדברת? מה הדעות שלי?', נהייתי קצת מבולבלת. אז הטוק שואו הזה עבורי יהיה הזדמנות בעצם לעשות סטנד־אפ פעם בשבוע. זו הזדמנות לחדש את הקשר עם החלק הזה בעצמי ולשמור אותו חי".

ראיתי שאת חוגגת 30 עוד חודשיים. יש משבר באופק?

"האמת היא שאני מתה להגיע לגיל 30 כי אני לא יכולה לחכות להשתמש בזה כתירוץ. מישהו יבקש ממני לעזור לו לעבור דירה או להסיע אותו לשדה התעופה, ואני אגיד 'לא, אני בת 30, אני לא יכולה. אני לא עושה דברים כאלה יותר'. או אם ארצה לעזוב מסיבה, אגיד: 'היי, אני חייבת ללכת, אני בת 30'. חוץ מזה, כולם גם ככה חושבים שאני בת 40 בערך, אז אני שמחה להתקרב לגיל שאנשים חושבים שאני נמצאת בו".

"וויטני", ראשון־חמישי, 22:35, "מרוששות", שבת, 22:00 HOT קומדי סנטרל

___________________________________________________________________________________________________________

עוד בפנאי פלוס: