מארק וולברג וחואקין פיניקס אמרו לא ל"הר ברוקבק"
אבל למה: כנראה כי לא התחשק להם להתמזמז זה עם זה. וולברג הסביר קצת אחרי שהסרט יצא ב-2005, שכשהם קיבלו את ההצעה לסרט מאנג לי, הם "קצת נגעלו מהמחשבה." וולברג הודה שקרא 15 עמודים מהתסריט וכשהבין לאיזו רזולוציה מגיעות סצנות הסקס, הוא אמר ללי שהוא מחבב אותו וחושב שהוא מוכשר הוא מעדיף לעשות חוקן מאשר לנשנש את פיניקס. הית לדג'ר וג'ק ג'ילנהול עשו את זה במקומם ונכנסו לפנתיאון הקולנועי תוך שהם הופכים ליקירי הקהילה.
בעולם מקביל: התהילה היתה פוסחת על הית לדג'ר והוא עדיין היה חי.
סקוט באיו אמר לא ל"אהבה בשחקים"
אבל למה: ב,1986- סקוט באיו היה סוג של טין איידול עם תסרוקת אייטיז תואמת. הוא כיכב בסיטקום "סמוך על צ'ארלס" שהתחבב על הנוער האמריקאי ונהנה מחיי הוללות שכללו בעיקר בליינות כבדה והתערבבות בבחורות חטובות. כשטוני סקוט, במאי "אהבה בשחקים," הציע לו את התפקיד של מווריק, באיו חשב שהוא נמצא במקום מספיק טוב כדי להגיד "לא תודה." הוא מעולם לא טרח להסביר למה, והיום הוא כבר עסוק בלהסביר מי הוא לעזאזל. מי שמילא את מקומו הוא כמובן טום קרוז, שהפך לכוכב שמסרב לדעוך עד היום.
בעולם מקביל: לבאיו היתה היום ילדה מקייטי הולמס.
מולי רינגוולד אמרה לא ל"רוח רפאים"
אבל למה: כנראה כי היא חשבה שהקריירה המפוארת שלה בסרטי הקיטש של האייטיז תחזיק לנצח. כשג'רי צוקר הציע לה ב1990- לצלם כמה סצנות לוהטות עם פטריק סווייזי, היא אומנם התייצבה לאודישן, אבל הרגישה שזה קטן עליה והעדיפה לוותר, לשמחתה של דמי מור, פליטת אייטיז נוספת שהפכה בעקבות הסרט לאחת הכוכבות הגדולות בתעשייה ובשנות ה- 90 הוכתרה לשחקנית הכי מרוויחה בהוליווד. לפחות היום רינגוולד יכולה לנסות לתקשר עם הרוח של פטריק סווייזי על אמת.
בעולם מקביל: דמי מור ואשטון קוצ'ר לא היו נפגשים לעולם וטוויטר היה מקום עצוב ומשעמם.
טום סלק אמר לא ל"שודדי התיבה האבודה"
אבל למה: ב1980- סטיבן ספילברג וג'ורג' לוקאס התחילו להכין את השטח לקראת צילום הסרט הראשון בסדרת אינדיאנה ג'ונס. הפייבוריט של ספילברג לתפקיד הראשי היה הריסון פורד, אלא שלוקאס התנגד – הוא עבד עם פורד ב"אמריקן גרפיטי" וב"מלחמת הכוכבים" וכנראה שהתחשק לו לרענן את סביבת העבודה. הבחירה השנייה היתה טום סלק, אלא שהוא דחה את ההצעה משום שצילומי הסדרה "מגנום פי.איי" היו אמורים להתחיל במקביל לצילומי הסרט. בסופו של דבר ספילברג ולוקאס הלכו על פורד, וסלק בילה את תקופת הצילומים של הסרט בהמתנה נצחית לתחילת ההפקה של "מגנום פי.איי" שנדחתה שוב ושוב. בכיף הוא יכול היה להספיק את שניהם.
בעולם מקביל: השפם שלו היה מקבל הצדקה לכל החיים.
גווינת פאלטרו וקלייר דיינס אמרו לא ל"טיטאניק"
אבל למה: שתיהן היו עסוקות ב1997- בפרויקטים אחרים. פאלטרו צילמה את "דלתות מסתובבות" ודיינס את "מוריד הגשם." הן לא חשבו שאחד כמו ג'יימס קמרון והסרט הגרנדיוזי שלו על איזו ספינה ענקית שטובעת ישבור את כל שיאי מכירות הכרטיסים. אז נכון, שתיהן זכו לקריירות מוצלחות, אבל בכל זאת, הן ויתרו על ההזדמנות להיות חלק מאחד הרגעים הזכורים ביותר בתולדות הקולנוע המסחרי.
בעולם מקביל: קייט ווינסלט עדיין היתה מצלמת סרטים סוג ז' בבריטניה.
מולי רינגוולד ודריל האנה אמרו לא ל"אשה יפה"
אבל למה: בערך חצי משחקניות הוליווד קיבלו הצעה לגלם את ויוויאן הזונה המקסימה, אחרי שבדיסני החליטו שג'וליה רוברטס לא באה להם טוב. בין הבנות שעשו את טעות חייהן היו רינגוולד והאנה, שסירבה בטענה שהתפקיד משפיל נשים לדעתה. התפקיד היה עשוי להציל את הקריירה המדשדשת של רינגוולד, שבדיוק סיימה את סשן האייטיז המצליח שלה. גם מישל פייפר ומג ראיין סירבו לתפקיד, אבל הן דווקא הסתדרו יפה גם בלעדיו.
בעולם מקביל: ג'וליה רוברטס היתה מגישה היום תוכניות ריאליטי.
אלק בולדווין אמר לא ל"הנמלט"
אבל למה: שנות ה90- היו מתות יחסית עבור הקריירה של אלק בולדווין, ואלוהים לבדו יודע למה סירב לגלם את דוקטור ריצ'רד קימבל ב"הנמלט," תפקיד שהריסון פורד קיבל בסופו של דבר במקומו. הסרט הפך ללהיט היסטרי ולבולדווין נדרשו לפחות עוד עשר שנים עד שטינה פיי ו"רוק "30 נכנסו לחייו והוא חזר אלינו.
בעולם מקביל: הוא היה הרבה יותר מסתם הבולדווין המוצלח.
וויל סמית אמר לא ל"מטריקס"
אבל למה: כי לטענתו, לא הבין את הקונספט של הסרט, או במילים פשוטות – מה לעזאזל רוצים ממנו. כשהסרט "אני רובוט" בכיכובו של סמית יצא ב,2004- הוא חשף את הסירוב לתפקיד של ניאו ב"מטריקס," סיפר שהבין את הסרט רק כשצפה בו ואמר גם שאין לו חרטות, כי לטענתו "קיאנו ריבס פשוט נולד לגלם את התפקיד הזה." הסרט הפך לקאלט ולסמל של תקופה, וויל סמית, על אף היותו שחקן מצליח שמתמחה בשוברי קופות, עדיין לא הצליח לככב בסרט אייקוני אחד.
בעולם מקביל: היתה לסמית דרך לגיטימית לתרץ את כל סרטי החייזרים שלו.
ברוק שילדס, דמי מור, ניקול קידמן וג'ודי פוסטר אמרו לא ל"אינסטינקט בסיסי"
אבל למה:
אנחנו מאשימים את סצנת פתיחת הרגליים המפורסמת, ששרון סטון עברה בהצטיינות, אבל האמת היא שאף אחד לא באמת יודע למה התפקיד קיבל סירוב מכל כך הרבה שחקניות מובילות לפני שנמצאה הכוכבת שהסכימה לקחת את הסיכון. אפשר לחשוב שלא ראינו לכן בהזדמנויות אחרות.בעולם מקביל: מצטערים, לא רואים איך זה היה נגמר אחרת.
לוסיל בול אמרה לא ל"חלף עם הרוח"
אבל למה:
לוסיל בול היתה כוכבת בנסיקה בשנות ה30- וה40- של המאה הקודמת, וב,1939- עשר שנים לפני שקיבלה את התפקיד הראשי ב"אני אוהב את לוסי," היא היתה עסוקה בצילומי הסרט "שירות חדרים" וויתרה על האודישן לתפקיד של סקרלט אוהרה ב"חלף עם הרוח." מאוחר יותר סיפרה שבגלל שהיתה טרודה בצילומי "שירות חדרים," לא היה לה זמן להתכונן כראוי לאודישן ונכשלה בו. ההפקה בחרה בוויוויאן לי במקומה. והסרט הפך לאחד הסרטים האהובים בכל הזמנים, שזכה להצלחה חסרת תקדים בזמנו וגרף עשרה פרסי אוסקר. בול נשארה בטלוויזיה.בעולם מקביל: ריקי לא היה מרשה לה להתמזמז עם קלארק גייבל.
ג'ון טרבולטה אמר לא ל"פורסט גאמפ"
אבל למה:
ב1994- הציע רוברט זמקיס, במאי הסרט, את התפקיד הראשי לג'ון טרבולטה, שסירב, גם בגלל שהתחייב באותה השנה לצילומי סרט קטן בשם "ספרות זולה" וגם מהחשש להיכנס לנעליים של אדם לוקה בשכלו. אחר כך פנה זמקיס לצ'בי צ'ייס, שגם ויתר על ההזדמנות מסיבה לא ידועה. בסוף זמקיס נאלץ להתפשר על טום הנקס והמסכן היה צריך אחר כך לסחוב את האוסקר על השחקן הטוב ביותר הביתה (וזה היה רק אחד מתוך שישה אוסקרים שהסרט קיבל, אחרי שהיה מועמד ל.(13- אגב, לאייס קיוב הוצע התפקיד של באבה, חברו השחור של פורסט מווייטנאם, והוא סירב.בעולם מקביל: הקאמבק של דני זוקו היה נראה אחרת לגמרי.
מריל סטריפ וגולדי הון אמרו לא ל"תלמה ולואיז"
אבל למה:
ב1991- מריל סטריפ וגולדי הון רצו לעשות סרט ביחד ושקלו לככב ב"תלמה ולואיז." ברגע האחרון הן בחרו ב"המוות נאה לה," ללא ספק בחירה מטופשת בסרט במשקל גרם ורבע. רידלי סקוט, שביים את הסרט, לא התייאש ופנה למישל פייפר, ג'ודי פוסטר, קתלין טרנר ומלאני גריפית, אבל כולן סירבו מכל מיני סיבות. ניחוש שלנו: הזמן הזה של החודש? ג'ינה דייוויס וסוזן סרנדון שעשו את זה בסופו של דבר זכו להיכנס לרשימת הדמויות הנשיות האייקוניות של כל הזמנים.בעולם מקביל: היינו זוכים לראות סצנת סקס בין בראד פיט הצעיר למריל סטריפ.
חגית גינזבורג
17.03 17.03.2011, 18:28לכתבה המלאהקיאנו ריבס, קווין קוסטנר וג'וני דפ אמרו לא ל"פלאטון"
אבל למה:
התסריט ל"פלאטון" היה שנוי במחלוקת כבר בתחילת דרכו, משום שנקט גישה אנטי מלחמתית בבסיסו והעביר ביקורת נוקבת כלפי היחס של הצבא האמריקאי לחיי חייליו. סוללה של שחקנים ידועים יותר ופחות סירבו להצעה של אוליבר סטון לככב בו. קווין קוסטנר דחה את ההזדמנות בגלל שלא הסכים עם האידיאולוגיה של הסרט, וגם ג'וני דפ, שאז היה אנונימי למדי, פסח על התפקיד. קיאנו ריבס ויתר מסיבה לא ידועה על התפקיד של טוראי כריס טיילור, שהלך בסופו של דבר לצ'ארלי שין, בתפקיד שעשה לו את הקריירה.בעולם מקביל: ריבס היה מרביץ לאשתו ומככב בסיטקום טלוויזיוני ולשין היתה קריירה קולנועית. האלבום
הסרבן הסדרתי: מיקי רורק
בשנות ה80- מיקי רורק היה שחקן צעיר ומבטיח. הוא נחשב ליקיר המבקרים בזכות הופעותיו בסרטים "מלך השכונה" ו"ליבו של אנג'ל" וחביב החרמנים תודות ל"תשעה וחצי שבועות של שכרון חושים." אלא שבאמצע הדרך לתהילת עולם החליט לקחת דרך צדדית שהתמקדה בחיבתו לכנופיות אופנועים וסמים. באותה תקופה הוא סירב לשורה של תפקידים גדולים בסרטים כמו "פלאטון", "ספרות זולה", "הבלתי משוחדים", "השוטר מבוורלי הילס", שתיקת הכבשים" ו"איש הגשם" (טום קרוז מודה לו עד היום.(
ההשערה שלנו: הוא כנראה חטף אגרוף אחד יותר מדי...