רק לפני פחות משנתיים הקריירה של כריסטינה אגילרה נראתה גמורה. הזמרת התגרשה אחרי נישואין של חמש שנים מבעלה לשעבר, המפיק ג'ורדן בארטמן, הזניחה את עצמה לחלוטין לאחר הגירושין (שמועות רחשו שהיא ניזונה רק מפיצה ובירה) ועלתה כ-25 קילוגרמים, האלבום שלה, "ביוניק", כשל לחלוטין בחנויות, הסרט בכיכובה, "בורלסק", כשל לחלוטין בקופות, וכאילו שכל זה לא מספיק היא גם התבלבלה במילים של ההמנון בסופרבול, פשע בלתי נסלח בעיני האומה האמריקאית.
לכל אלה אפשר להוסיף גם מעצר מתוקשר על השתכרות בפומבי (התיק, בסופו של דבר, נסגר מחוסר ראיות, אבל בהחלט השאיר חותם), החלקה לא אופנתית בעליל על השמלה שלה (שערורייה גדולה לא פחות מהמעצר, תגלו אם תעברו גם אתם על אתרי הרכילות האמריקאים) ובאופן כללי, נו, איך ננסח את ה בעדינות, נראה היה שאפילו לבריטני ספירס יש יותר סיכוי לחזור לטופ המוזיקלי מאשר לה. הסיפור המופלא של כריסטינה אגילרה, שהקריירה שלה חוגגת ממש בימים אלו 15 שנה, היה בדרך לסופו המר, כך חשבו כולם. כולם, מסתבר, חוץ מכריסטינה אגילרה.
פחות משנתיים אחר כך, וכריסטינה אגילרה שוב בטופ, תרתי משמע. הלהיט החדש שלה, הוי טנגו (חידוש לשיר המקורי שבוצע ב-1975) כובש את דרום אמריקה ונמצא כרגע במקום הראשון במצעד הלהיטים כמעט בכל המדינות ביבשת. לזה אפשר להוסיף את העובדה שבקליפ של השיר כריסטינה מתלבשת, ובכן, פחות או יותר כמו שלא התלבשה (או לא התלבשה, תלוי איך מסתכלים על זה) ב-1998, עם מחשופים חסרי תקדים, אפילו בשבילה. העובדה שחזרה למשקלה המקורי, שחיי האהבה שלה מלבלבים (או שלא, אבל בזה ניגע מעט מאוחר יותר) ושזהו הלהיט השני ברצף שהיא משחררת (הראשון היה "פיל דה מומנט" יחד עם פיטבול) תביא אתכם למסקנה שלכריסטינה אגירלה, בניגוד למה שחשבו ההמונים, יש לפחות עוד ג'יני אחד בבקבוק.
בתפריט: רק פיצה ובירות
מי שזוכר את ימי הפריצה של אגילרה הצעירה, שכשחתמה על חוזה לדיסק ראשון הייתה בת 17 בלבד, וודאי יזכור שזו הייתה אחת הפריצות השנויות ביותר במחלוקת בעולם הפופ. רק שנה לפני העולם עוד נדהם מחולצות הבטן של אחת, בריטני ספירס, שביקשה שנכה אותה עוד פעם אחת ומאז החיים אכן משתדלים לפנק אותה בכמה שיותר לאטמות, והנה הגיחה בלונדה חדשה לשכונה מאותו בית יוצר (מועדון מיקי מאוס המפורסם) עם חולצות דקיקות וקצרות עוד יותר וקול, איזה קול. צריך לזכור שאלו היו ימי בקסטריט בויז, פייב, ספייס גירלס ודומיהם, כך שמישהי שאשכרה יודעת לשיר הייתה מצרך נדיר בזמנו. האמ.טי.וי לא הפסיקו להשמיע אותה, ומגזיני פופ (האינטרנט אז עוד ממש היה בחיתוליו) התווכחו האם כריסטינה אגילרה היא היורשת של מדונה או שר, או סתם חיקוי גרוע לבריטני ספירס. האמת, יגלו 15 השנה שיבואו מאז עלתה השאלה הזו לאוויר, נמצאת איפשהו באמצע כשמדובר באגילרה.
היא נולדה בדצמבר 1980 בסטייטן איילנד, ניו יורק, וחיים קלים לא היו לה. אביה, פאסוטו חאבייר אגילרה, היה מהגר מאקוודור ששירת כקצין בצבא ארצות הברית, אבל היה גם בעיקר אבא מתעלל ובעל מכה. רק בגיל שש הצליחה אמה, שלי לוריין פידלר, בעצמה מוזיקאית מוכשרת ופסנתרנית מחוננת, לסיים את הנישואין האלימים ולעבור לחיות עם שתי בנותיה (כריסטינה ואחותה הצעירה רייצ'ל) ברוצ'סטר, פנסילבניה.
על השנים ההן היא לא מדברת כמעט בראיונות, ובאיזשהו מקום, כך נדמה, היא עובדת שעות נוספות בלהוציא את הטוב ביותר ממה שקרה: "קרו לי הרבה דברים איומים", סיפרה בראיון למגזין פיפל, "אבל העבר שלי הוא גם זה שגרם לי לפנות למוזיקה. הייתי צריכה מקום לשחרר את הכעס והתסכול וכל הפגיעות שחוויתי, והמוזיקה הייתה שם כדי לסייע לי פעם אחר פעם". והמוזיקה סייעה. בהחלט סייעה.
למרות שחרכה את מסכי ארצות הברית לא מעט כילדה, ההכרה שלה הגיעה "רק" ב-1998, אז תרמה את קולה לשיר "השתקפות" בפס הקול של הסרט המצליח של דיסני "מולאן". פחות משנה אחר כך הגיע הדיסק הראשון שלה עם הלהיט הבלתי נשכח "ג'יני בבקבוק" ו"וואט א גירל וואנטס", ואת ההמשך, אנחנו מניחים, אתם כבר מכירים. אגילרה זכתה בפרס הגראמי בשנת 2000 ל"אומן החדש והטוב ביותר" והדרך שלה אל הפסגה נראתה כמו דרך האבנים הצהובות. אבל רק נראתה.
אחר כך הגיעו הנישואין (2005), הילד הראשון (ובינתיים היחיד) מקס, הנפילה בקריירה ויותר מכל: הגירושין הקשים, שדומה שהשפיעו עליה מאוד. "היה שלב", סיפרה בראיון לאייוילג', "שהבית שלנו הזכיר לי את הבית שלי כילדה. אני לא אתן למקס לגדול באותה סביבה שבה אני גדלתי. כשאתה לא מאושר בנישואין שלך, הילדים שלך הם אלו שסובלים הכי הרבה. מי כמוני יודעת".
אז היא עזבה, ויחד עם העזיבה שלה הגיעו שמועות על הזנחה ואלכוהוליזם, שגובו לא פעם בתמונות של אגילרה בולסת ועוד תמונות שמעריציה היו צריכים לשפשף את עיניהם בתדהמה כדי להאמין שזו אותה בחורה צנומה להחריד שפרצה אי שם בשנות התשעים המאוחרות. אחר כך הגיעו, כאמור, ההתרסקות המקצועית, הכשלון בקופות והמעצר ("זה לא היה צריך לקרות", זועמת אגילרה על מה שקרה שם, "בכלל לא נהגתי, לא ביצעתי פשע, אבל השוטרים התלהבו מזה שאני סלבריטי והחליטו לגזור לעצמם קופון על חשבוני"), ההחלקה על השמלה בגראמי וגם שמועות שהשתכרה למוות והיכתה את השחקן ג'רמי רנר במסיבה. תקרית הסופרבול האיומה (שאגב, נבחרה בסקר שנערך השבוע לביצוע הגרוע בכל הזמנים של ההמנון על ידי האמריקאים, אות קלון שאגילרה תיאלץ להסתובב איתו לנצח) רק הייתה המסמר האחרון בארון שכולם היו בטוחים שהוא חתום ונעול וסגור. ואז כריסטינה אגילרה יצאה ממנו, וחזרה בגדול.
תיפרד מהחבר עבור הקריירה?
צריך להודות באמת: גם כשאמרו על כריסטינה אגילרה שהיא "גמורה" ושאר תארים לא מחמיאים, האמת הייתה אי שם באמצע. היא הייתה שופטת ב"דה וויס" (תוכנית שאותה עזבה, הוחלפה על ידי שאקירה והודיעה לפני כזמן קצר שתחזור לעונה החמישית) ולא נעלמה לגמרי מהעין הציבורית, אם כי בהחלט לא היה קל בעת ההיא למצוא איזשהו אזכור חיובי לאגילרה בתקשורת. האלבומים לא הצליחו, ומגזיני הרכילות לא ריחמו על אגילרה ועל העלייה שלה במשקל וצלפו בה על גזרתה החדשה והלא מחמיאה, לטענתם. למרות שאגילרה הצהירה פעם אחר פעם שהיא מאושרת בגוף החדש שלה ("תמיד הייתי רזה מדי וזו הייתה הבעיה שלי", סיפרה בראיון לווג, "אני נהנית מזה שיש לי מותניים ומחשוף") הרכילאים לא נתנו לה מנוח לרגע והמשיכו להציק לה על הקילוגרמים שנוספו לה.
גם העובדה שהייתה לה מערכת יחסים יציבה ואוהבת עם המוזיקאי מאט רוטלר (הגיטריסט של להקת "נייט מוט") מסוף שנת 2010 רק הלהיבה אותם יותר, והעיתונים חיפשו אינספור בעיות בין השניים. כך, למשל, פרסם הנשיונל אנקווירר תחקיר מעמיק שרוטלר בעצם משמש על תפקיד המכשפה הרעה בסיפור הילדים המוכר עמי ותמי ומפטם את אגילרה מכיוון שהוא "רודף שמנות" והוא "מעודד אותה לאכול הכל", חבר מרושע שכמותו. בנובמבר השנה נצפתה אגילרה כשהיא במשקל שיא (מקורבים אליה טענו שהיא חצתה את רף השמונים קילוגרם) והרשת התמלאה בבדיחות אכזריות.
ואז היא החליטה לחזור. אגילרה הכניסה את עצמה למשטר דיאטה קפדני אך לא רצחני שכלל תפריט מאוזן של 1,600 קלוריות ליום (לטענת יו.אס וויקלי היו אלה מבקריה שדחפו אותה לעשות את השינוי הדראסטי בחייה) שהרכיבה לגמרי לבד ושמרה עליו בקפדנות, וחמישה חודשים אחר כך כבר הייתה עם 15 קילוגרם פחות והיום, הפלא ופלא, הדיילי מייל טוען שהיא כבר חצתה את רף עשרים הקילוגרמים שנשרו ממנה, ואגילרה נראית לוהטת מתמיד.
לא שזה מונע מהעיתונים להציק לה. לפני שלושה חודשים פרסם ה"סטאר" תחקיר מעמיק שאיבוד המשקל של אגילרה גורם לה לחפש גבר חדש בחייה, ומקור מקורב לשניים טען באוזני העיתון ש"תמיד הייתה להם מערכת יחסים של און ואוף. אגילרה אף פעם לא באמת ראתה לזה עתיד, זה רק היה לה נוח כשאף אחד אחר לא רצה אותה". אאוץ'. עוד הם ציטטו אנשים הקרובים אליה מקצועית שיש עליה לחץ כמעט בלתי נסבל להיות רווקה בזמן שהיא משיקה את האלבום החדש שלה ואיתו גם את סיבוב ההופעות שאמור להיות מושק באמצע שנת 2014. ראוי להזכיר שאחרי "ביוניק" שיצא בשנת 2010 יצא הדיסק "לוטוס", שנכשל אפילו יותר בקופות, ובימים אלו נמכר באמאזון תמורת 1.99 דולרים בלבד, נקודת שפל חדשה לכוכבת.
עם זאת, כאמור, שני הסינגלים האחרונים ששחררה החזירו אותה למקומה הטבעי בצמרת, ויהיה מעניין מאוד לעקוב הן אחרי הסטטוס המקצועי שלה ועוד יותר אחרי הסטטוס הזוגי שלה. רק לפני כשבוע נתפסה כשהיא מועדת (כן, שוב) על עקבי סטילטו בגובה בלתי נתפס מחוץ למועדון, אבל חשוב יותר מזה: נתפסה בלי מאט רוטלר, שלטענת מקורבים יצא לערב בנים משלו. האם יש בכך כדי להצביע שהמזימה שרוקחים מאחורי הקלעים אנשי יחסי הציבור של אגילרה מתחילה לעבוד, או סתם שאחרי שלוש שנים לכל אחד מבני הזוג מותר לצאת בנפרד? ימים יגידו.
בינתיים דומה שאגילרה שוב על הסוס שלא רכבה עליו כבר הרבה מאוד זמן. העיתונים מחמיאים לה בטירוף, הקהל חוזר לאהוב אותה ויחזור לאהוב אותה אפילו יותר בעונה החדשה של "דה וויס". השאלה הגדולה, מסתמן, האם תצליח להחזיק את חיי האהבה והקריירה שלה ביחד? האם המשפט שאמרה באיון משנת 2003, "הקריירה שלי היא החבר שלי. היא תמיד תהייה במקום הראשון" תקפה גם עשור מאוחר יותר? רק הזמן יגיד אם תצליח הזמרת המוכשרת לרקוד על שתי החתונות, או שתצטרך לבחור רק חתונה אחת.