מקעקעים עם ZenBook: הקו הדק שמחבר בין אמנות לטכנולוגיה

אמנות הקעקוע קופצת מדרגה: בזכות "אסוס ישראל", המקעקעים מצליחים להפיק ציורים שתשמחו לקעקע לכל החיים: "מדויק כמו עט פיילוט או כמו המחט המקעקעת"

מוגש מטעם Asus ישראל

|

29.06.20 | 12:45

"לקו שחור יש כוח אדיר". ליסה וון לוי
צילום: יותם איתן | עריכה: שי בלנק-משיח

האמנות היא דבר נזיל. אין כמעט נושא שהוא בבחינת טאבו, והאפשרויות הן בלתי מוגבלות, ומשלבות יותר מחמישה חושים בתחומים רבים ובאספקטים שונים של החיים. על רקע התקופה האחרונה היינו עדים לפרץ יצירתיות גואה ועולה, דווקא מתוך סגירות ודוחק. דבר שמוכיח שתמיד אפשר להפתיע, בכל גזרה אפשרית, וכי הדמיון יכול לשאת אותנו על כנפיים למחוזות רחוקים, גם בלי להזדקק לצאת מהבית.

 

בתוך כך משגשג גם תחום הקעקועים, שמציע ציורי-גוף בדרגת אמנות בנושאים מגוונים, עם אינטרפרטציות אינספור. ואם חשבתם שעולם הקעקועים אינו נהנה מחידושים והפתעות, הרי שבימים אלה משיקה Asus ישראל - באמצעות משרד הקריאייטיב והמיתוג Norbert - את קמפיין הדיגיטל המרהיב Art & Tech, שמחבר בין תחום האמנות לגזרת המחשבים. איך?  בעזרת Asus ZenBook: מחשב נייד קל משקל, דק ומהיר שמרגיש כמו מחברת סקיצות, אך מפיק ציורים ברמה גבוהה, שתשמחו לקעקע לכל החיים. הזנבוק מזניק במקצועיות ציור שנעשה ביד לדרגת אמנות.

 

"על הגוף אין מקום לטעויות". מידן שלום (צילום: גיא דניאלי)
    "על הגוף אין מקום לטעויות". מידן שלום(צילום: גיא דניאלי)

     

    למעשה, זו הפעם הראשונה שבה חברת מחשבים מאמצת בארץ את עולם הקעקועים - על הסצנה העשירה והתוססת שלו - ומאפשרת לעוסקים בו לפרוץ את הגבולות של הדף והנייר ולקחת את היצירה שלהם שלב אחד קדימה. במסגרת שיתוף הפעולה החדשני, חברה Asus  לסטודיו PARLOR, סטודיו לקעקועים מתל אביב שמשמש אכסניה ייחודית מסוגה למגוון רחב של מקעקעים וסגנונות. בסטודיו נבחרו שלושה אמנים מבטיחים ומפתיעים שמגיעים מהפריפריה, ומשלבים בין הטכנולוגיה של Asus לאמירה האמנותית שלהם. שיתוף פעולה מקומי זה בין Asus ישראל לסטודיו PARLOR הינו חלק מיוזמה גלובלית של המותג, שהצליח ליצור כלי עבודה עדין, ידידותי ומבטיח, שמקדם את אמנות הקעקועים לדרגה חדשה ומרעננת.

     

    "האיכויות שלו ניכרות מהרגע הראשון, מדויקות כמו עט פיילוט שאני מציירת איתו בנחישות, או כמו המחט המקעקעת". ליסה וון לוי (צילום: גיא דניאלי)
      "האיכויות שלו ניכרות מהרגע הראשון, מדויקות כמו עט פיילוט שאני מציירת איתו בנחישות, או כמו המחט המקעקעת". ליסה וון לוי(צילום: גיא דניאלי)

       

      האמנים הייחודיים והמרתקים הללו הפכו את פירות יצירתם ליצירה דו ממדית, בקווים מעוצבים ובחתימת ידם הייחודית, והפיקו אותם בדמות קעקועים מרהיבים, one of a kind, שמקבלים נפח וחיים חדשים על גופם של אנשים. בעזרת שימוש בתוכנות מיוחדות וידידותיות, הצליחו להעביר שרטוטים וסקיצות אל הזנבוק, להפיח בהם חיים אחרים ולהפוך אותם ליצירה שלמה ורב ממדית.

       

      "גיליתי כלי עבודה ייחודי שאני לא עוזב לרגע". מור אסרף (צילום: גיא דניאלי)
        "גיליתי כלי עבודה ייחודי שאני לא עוזב לרגע". מור אסרף(צילום: גיא דניאלי)

         

        ליסה וון לוי, בת 28, במקור מטבריה, מעידה על עצמה כי נולדה עם עט פיילוט שחור ביד. "לקו שחור יש כוח אדיר", היא מסבירה. כמי שגדלה בבית של אמנים, והאמנות זורמת בעורקיה, היא מחשיבה ומעריכה את הכלי שמסייע לה לקשר בין חתימת ידה לבין התוצר הסופי. וון לוי מעידה כי הזנבוק עוזר לה לדייק את התוצר הסופי ולתעל אותו לדרגת אמנות, ממש כאילו ציירה ומחקה בעצמה. "האיכויות שלו ניכרות מהרגע הראשון, מדויקות כמו עט פיילוט שאני מציירת איתו בנחישות, או כמו המחט המקעקעת", היא מסבירה.

         

         

        מידן שלום, בן 25, נולד וגדל ברמלה. גם הוא מצייר מאז שהוא זוכר את עצמו, ואת הקעקוע הראשון יצר על עצמו-בשרו. "על הגוף אין מקום לטעויות", הוא מסביר, "ולכן חייבים לדייק את כל הרגשות שפורצים כשיוצרים את האמנות, לדייק את הצבעים, כך שהתוצאה תועבר על הגוף בצורה הכי טובה. מבחינתי הזנבוק הוא הקנבס שלי, עליו מופקת היצירה הסופית. בעזרתו אני זוכה לקעקע את יצירות האמנות שלי ולזכות אותן בחיים חדשים". מידן מספר כי האהבה שלו לשילוב בין ישן לחדש או בין "אולד סקול" למודרני מגולמת היטב בכלי העבודה החדשני מבית "אסוס".

         

        מידן שלום. "את הקעקוע הראשון עשיתי על עצמי"    (צילום: יותם איתן | עריכה: שי בלנק-משיח)

        מידן שלום. "את הקעקוע הראשון עשיתי על עצמי"
        צילום: יותם איתן | עריכה: שי בלנק-משיח

        סגורסגור

        שליחה לחבר

         הקלידו את הקוד המוצג
        תמונה חדשה

        שלח
        הסרטון נשלח לחברך

        סגורסגור

        הטמעת הסרטון באתר שלך

         קוד להטמעה:

         

        "בעיני קעקוע הוא סוג של סיפור חיים או אמירה שהופכת לאמנות על הגוף", אומר מור אסרף, בן 23 מאופקים. "כאחד שמעולם לא למד לקעקע אבל תמיד היה אחראי על סקיצות לחברים, גיליתי כלי עבודה ייחודי שאני לא עוזב לרגע", הוא אומר. "ממש כמו מחברת סקיצות, הזנבוק מלווה אותי לכל מקום ואני לא עוזב את הבית בלעדיו. אי אפשר לדעת מהיכן תגיע ההשראה". 

         

        מצייר כל החיים. מור אסרף    (צילום: יותם איתן | עריכה: שי בלנק-משיח)

        מצייר כל החיים. מור אסרף
        צילום: יותם איתן | עריכה: שי בלנק-משיח

        סגורסגור

        שליחה לחבר

         הקלידו את הקוד המוצג
        תמונה חדשה

        שלח
        הסרטון נשלח לחברך

        סגורסגור

        הטמעת הסרטון באתר שלך

         קוד להטמעה:

         

        הקעקועים, ממש כמו הגרפיטי ואמנות הרחוב, נתפסו בעבר כתרבות שוליים המעטרת את גופם של מתי-מעט. כיום הם כבר מזמן עברו לככב בקדמת הבמה, ואינם מאפיינים רק אנשים מסויימים, אלא רבים שבוחרים לקשט את גופם, בין אם לראווה או בין אם בצורה אינטימית ומוסתרת. המקועקעים זוכים כיום לבחור את המקעקע לפי סגנונו הייחודי, וממש כמו מעצב-על, הם נותנים לו לעיתים יד חופשית, ליצור את האמנות שלהם, כך שיוכלו להתהדר בה על גופם.

         

        ״כשיצאנו לחפש את האמנים שמשתמשים במגוון המחשבים של 'אסוס', גילינו שהקשר בין האמנות לבין הטכנולוגיה אינו מקרי, ושהכל בעצם ממוחשב. היה לנו חשוב לפתוח את קו המחשבה ולהעביר שלא רק ציורים ופסלים הם יצירות אמנות, אלא גם הקווים שמצויירים ומקועקעים על הגוף, בין השאר. באופן כזה פתחנו פתח לאמנות מסוג פחות מוכר, אך בהחלט נועזת ומעניינת לא פחות", מסכם אלי גייגר, מנהל הקריאייטיב של המהלך.

         

           

          ניהול פרסום: אינה רוזנפלד ורעיה רוזפק, אסוס ישראל

          קריאייטיב: אלי גייגר, נורברט

          ניהול לקוח: סיגל רמתי, נורברט

          מדיה: אדי מאיר ,מדיה גארד

          בימוי והפקה: גיא דניאלי

          צילום: יותם איתן

          עריכה: שי בלנק-משיח

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד