פה כבר חשדתי: כיצד תדעו להבחין בין פייק-סייל להנחה אמיתית?

הרשתות שמעלות מחירים לפני הסייל, הלקוחות שקונים כי ההנחה רק נראית גדולה והאתרים שמעלים לכם את המחיר כי גלשתם מאייפון פרו. זהירות מבצע מזויף לפניך

ליעונה מנקלי

|

27.11.19 | 09:24

ככל שמחיר "לפני ההנחה" גבוה יותר, כך גדל הסיכוי שירכשו את המוצר (צילום: Alex McBride/GettyimagesIL)
ככל שמחיר "לפני ההנחה" גבוה יותר, כך גדל הסיכוי שירכשו את המוצר (צילום: Alex McBride/GettyimagesIL)
פעמים רבות התאמת המחיר נעשית עבור קהל במדינות שונות, או ברמת הקונה הספציפי, בהתאם למידע שהאתר צבר עליו מרכישות קודמות (צילום: Stephanie Keith/GettyimagesIL)
פעמים רבות התאמת המחיר נעשית עבור קהל במדינות שונות, או ברמת הקונה הספציפי, בהתאם למידע שהאתר צבר עליו מרכישות קודמות (צילום: Stephanie Keith/GettyimagesIL)
חגיגות הסיילים בעיצומן, ועמן טקטיקות מכירה מתוחכמות יותר ופחות. החל מהמילה "עד" לצד גובה ההנחה, שנוטה להיטשטש, ועד העלאת מחירים מדומה, שהופכת את המבצע לאטרקטיבי יותר. אז איך תשמרו על עצמכם בכל מחיר?

 

עם יד על הלב, כמה פעמים השפיעה עליכם תווית מחיר שמראה מחיר אסטרונומי, ומתחתיו מחיר מבצע לאחר הנחת ענק? חגיגות קניות סוחפות, כמו אלה שתוקפות אותנו בשלהי חודש נובמבר ובמכירות סוף השנה, מצליחות להערים על יותר ויותר לקוחות, ולגרום לנו לרכוש עוד ועוד מוצרים שלא בטוח שאנחנו צריכים באמת.

 

במרבית המקרים אנחנו גם לא עוצרים לחשוב האם מחיר המבצע הוא אכן כדאי. התחושה שתוקפת אותנו, הרבה פעמים, היא לחץ, שמא נפספס את המחיר האטרקטיבי ונישאר ללא שקית קניות ביד. אותו לחץ הוא סוג של קטליזטור שמוביל אותנו לבולמוס קניות, ולא תמיד קל לעמוד בפניו.

 

חנויות רבות כבר עלו על השיטה ולא מעט רשתות נערכות לחגיגת הקניות מראש מפתות את הלקוחות באמצעות הכרזות של "מחיר מבצע מיוחד", או "הזדמנות אחרונה" – הצהרות שלא תמיד יש להן כיסוי . אולי תתפלאו לשמוע שישנן חנויות, בארצות שמעבר לים, שעומדות בפני תביעה על כך שהעלו מחירים רק כדי להוריד אותם מחדש, כמחירי מבצע.

 

מה מסתתר מאחורי תווית המבצע? 

 

 

ככה משקרים לנו:

 

 

Donald Ngwe, חוקר מאוניברסיטת הרווארד, מצא של"פייק סייל" השפעה רבה על הלקוח, והוא מצליח להעלות את ההכנסות לחנויות באופן ניכר. שינוי המחיר המקורי לפריט לטובת הגדלת אחוז המבצע נחשבת לאסטרטגיה שיווקית נפוצה שלא קל לעלות עליה, בעיקר אצל רשתות שיש להן אאוטלטים או חנויות עודפים. המחקר של Ngwe התבסס על אלף קונים, והמסקנות שעלו ממנו, בין היתר, היו כי הלקוחות תופסים לרוב את תווית המחיר כמעידה על איכות המוצר. בהתאמה, ככל שמחיר "לפני ההנחה" גבוה יותר, כך גדל הסיכוי שירכשו אותו.

 

בעוד שחנויות עודפים או חנויות מפעל מוכרות מוצרים בהנחה משמעותית מהמחיר ברשתות, חשוב לדעת כי הן לא תמיד מוכרות עודפים, אלא גם מוצרים שמיועדים מראש למכירה בחנויות אאוטלט. לכן, טקטיקה של מחיר מבצע, לעומת מחיר רגיל, תהיה לגמרי פייק סייל במקרה הזה.

 

אז איך אפשר לדעת אם מבצע אמיתי לפנינו?

כאשר לקוחות נאמנים למותג או לחנות מסוימת, הם מכירים לרוב את המחירים הנהוגים, ולכן ידעו אם המחיר "שוקלל" מחדש, ויהיו רגישים פחות לטקטיקת ההטעיה.

 

השוואת מחירים מסייעת אף היא לגלות האם ההנחות הגבוהות הן רק טקטיקה להעלאת המכירות. בקניות אונליין אפשרות השוואת המחירים זמינות ונוחות משמעותית. כך למשל תוכלו לראות שחנויות שונות מציינות מחיר מחירון גבוה משל המתחרים, רק כדי להגדיל את אחוז ההנחה, ולגרום למחיר המבצע להיראות אטרקטיבי בהרבה.

 

דוגמה לפערי המחירים, ולמה כדאי להתאמץ ולהשוות:

ארגונית מגנטית במגוון מחירים (צילום: מתוך aliexpress.com)
    ארגונית מגנטית במגוון מחירים(צילום: מתוך aliexpress.com)

     

     

    יוסי פרץ, מנהל חברת הסייבר Kape בישראל, מציין כי פעמים רבות התאמת המחיר נעשית עבור קהל במדינות שונות, או ברמת הקונה הספציפי, בהתאם למידע שהאתר צבר עליו מרכישות קודמות.

     

    רוצים לגלות מה המחירים שמוצעים לגולשים ממדינות אחרות? במקום להסתפק בגלישה "רגילה" מישראל, ממליצים מומחי Kape להשוות מחירים של מוצרים מבוקשים גם באמצעות CyberGhost VPN המאפשר שינוי של מקום הגלישה, וכך להיחשף למחירים המיוחדים שמוצעים ללקוחות האמריקאים או במדינות אחרות.

     

    ברמת הגלישה האישית, מומלץ לנקוט באמצעים נוספים כדי להימנע מקפיצות מחירים, דוגמת ניקוי קבצי ה"עוגיות" שמאפשרים לאתר המכירות לזהות קניות קודמות, או גלישה דרך "חלון גלישה בסתר", ללא רישום. כדאי לשים לב לכך שאתרי קניות יכולים לזהות גם את המחשב ודגם הסמארטפון ממנו מבוצעת הגלישה, ולא מן הנמנע שמי שמחזיק בדגם מתקדם ויוקרתי עלול לקבל הצעת מחיר גבוהה יותר מבעלי הסמארטפונים הזולים, מכיוון שהדגם החדיש מעיד על כוח הקניה של בעליהם. אפשרות נוספת היא להיעזר בתוסף Keepa, שיסייע לכם למצוא את המחיר הכי זול באתרי אמזון.

     

    רגע לפני שמכניסים את פרטי כרטיס האשראי, כדאי לזכור:

    • כל החנויות מעלות מחירים (לפעמים קלות, לפעמים בצורה יותר משמעותית) לקראת הסיילים של נובמבר. העלייה מתחילה כבר בסוף אוקטובר אחרי ההלואין.
    • לא כל האתרים יוצאים במבצעים לקראת בלאק פריידיי.
    • רק חלק קטן מהמוצרים נמכר במבצע כסאח. הרוב יסתפקו בהנחות יותר סולידיות, אם בכלל. אחוז ההנחה הממוצע בבלאק פריידיי הוא 25%. רוב ההנחות הן של 15%-20%.
    • חפשו את שם הדגם בגוגל והיעזרו בתגית ה-SHOPPING כדי להשוות מחירים בשווקים השונים.
    • כאשר אתם רוכשים מעליאקספרס, בדקו את ההצעות המתחרות לאותו המוצר שנמצאות בתחתית העמוד, או בחלונית שנפתחת כאשר אתם מוסיפים את המוצר לסל. ואל תשכחו לחפש מוצרים עם משלוח חינם.
    • עקבו אחרי אתרי דילים ישראליים. הם נוטים להשתמש בכותרות "קליקבייט", אבל חיפוש הדגם באותו אתר ייתן את היסטוריית המבצעים שלו.
    • היכנסו לקבוצות פייסבוק מתמחות (זה גם הזמן להירשם) ובררו האם המחיר שאתם מתכוונים לרכוש בו מוצר הוא אכן כדאי וטוב.

     

    חוכמת ההמונים: הקבוצות שיעזרו לכם לקנות נכון

    e-ma-bey

    חברי הקבוצה משתפים ברכישות מומלצות ובהשוואות מחירים מאתרי מכירות וחנויות מקוונות.

     

    מאמאמציאות

    כולל עדכונים לכל הדילים השווים

     

    אמהות קונות ביחד

    מועדון הורים וקבוצת רכישה ובה קרוב ל-200 אלף חברים, שלרגל חגיגות השופינג מציעה גם עדכונים בקבוצת הווטסאפ שלה

     

    תמצאו לי ברשת 

    קבוצה לדילים וגם לבקשות והמלצות לקניות שוות באינטרנט

     

    ציידי קניות

    קבוצה שנפתחה השנה במטרה לצוד את המחירים הזולים ביותר למוצרים השווים ביותר

     

     

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד