מאמינים בך Always: הקמפיין הוויראלי שכובש את האינסטגרם

במסגרת יום האשה פרסמו נשים וצעירות פוסטים מעוררי השראה בחשבונות האינסטגרם שלהן, בהם הן מודות למי שעזרו להן לסדוק את תקרת הזכוכית

אפרת כהן, שהעלתה פוסט במסגרת הקמפיין: "אין דבר כזה תקרת זכוכית- אם את רוצה לרוץ מרתון את תרוצי, אם את רוצה להתחיל להתאמן את יכולה רק תאמיני"
אפרת כהן, שהעלתה פוסט במסגרת הקמפיין: "אין דבר כזה תקרת זכוכית- אם את רוצה לרוץ מרתון את תרוצי, אם את רוצה להתחיל להתאמן את יכולה רק תאמיני"

אלפי נשים הציפו את האינסטגרם בפוסטים מרגשים עם ההאשטאג "מאמינים_בך_אולוויז", בהם הן מספרות על האנשים שעזרו להן להתגבר על המכשולים ולהגיע להישגים. נעה תשבי, קרין סנדל ובהמשך גם ריי שגב העלו תמונות נוסטלגיות מגיל ההתבגרות, וסיפרו את סיפורן האישי. שגב בחרה לספר על היועצת מהתיכון ששינתה את חייה: "ישבתי מולה עם דמעות בעיניים ותארתי בפניה כמה אני שונאת את עצמי. היא הראתה לי שיש דרך אחרת".

 

 

יום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות מצוינת לדון בפערים בין נשים לגברים הבאים לידי ביטוי בשכר ומקומות עבודה. למשל, נשים עדיין מרוויחות 60% משכר הגברים (נתוני 2018, מדד הגיוון), ורק ב-5% מהחברות הנסחרות בבורסה בת"א עומדת אישה בראש החברה. אי-השוויון לא פסח גם על ההיי-טק הישראלי, שם כ-60% מעובדי ההייטק בעלי השכר הנמוך ביותר הן עובדות (משרד האוצר).

 

אבל בעצם, מה שלעיתים קל לשכוח או לפספס הוא שהפערים מתחילים הרבה לפני. כבר בגיל ההתבגרות נערות רבות מדווחות על ירידה משמעותית בבטחון העצמי שלהן ובתחושת המסוגלות הצלחה. בסקר שערכה חברת Always בחודש פברואר 2019 נמצא כי 91% מבנות 16-24 מסכימות שבגיל ההתבגרות המוקדם קיימת צניחה בביטחון העצמי, 65% מהנערות מרגישות שהחברה שסביבן מציבה להן מכשולים ו53% דיווחו שהחלומות והשאיפות שלהן נעשו מוגבלים יותר לאחר גיל ההתבגרות.

 

כמחצית מכל הצעירות בנות ה-16 ועד 24 מודות כי הן מעריכות את הסיכויים שלהן להצליח נמוכים ביחס למה שהרגישו כשהיו צעירות יותר. עוד עלה, שכדי להתגבר על המכשולים ולהעלות את הביטחון העצמי ותחושת הערך העצמי של הנערות, הן זקוקות לתמיכת המשפחה והסביבה שלהן. כשיש מי שמאמין בהן, הן מסוגלות לעשות הכול: אפילו לסדוק את תקרת הזכוכית. וזו בדיוק מהות הקמפיין.

 

 

 

מי שעומד מאחוריי קמפיין #מאמינים בך למען קידום העצמה נשית החל מגיל הנעורים הוא המותג Always, מבית פרוקטר אנד גמבל. הקמפיין נעשה בשיתוף פעולה עם עמותת "סודקות את תקרת הזכוכית", מבית כל ישראל חברים. מטרת הקמפיין הינה לקדם את המודעות להבדלים הנפערים כבר בגילאים צעירים, ולעודד גורמים שונים בסביבת נערות לפעול ליצירת סביבה המעודדת אותן למצות את מלוא הפוטנציאל שלהן. המותג יקצה למעלה מ-25% מתקציבי השיווק לקידום המטרה החברתית בערוצים השונים, ויעניק גם תמיכה כלכלית לעמותה.

 

תוצאות הסקר אמנם עגומות, אך יש מקום לתקווה אמיתית לעורר שינוי של ממש בעתיד: כ- 92% מהנשאלות מסכימות כי ביטחון עצמי הוא גורם מפתח בהגשמת חלומותיהן ואחוז דומה מאמינות שתמיכת המשפחה סביבן חשובהלהגשמת חלומותיהן ושאיפותיהן.

 

 

 

עמותת "סודקות את תקרת הזכוכית" יצרה תוכנית בת חמש שנים מכיתות ז' ועד סוף התיכון בתחום המסוגלות הלימודית - זאת בדגש על מצוינות לימודית, העצמה אישית, וחשיפה לדמויות לחיקוי. היוזמה פועלת כיום ב-26 בתי ספר ברחבי הארץ והמטרה תהיה להרחיב את הפעילות בשני מרכזים מדי שנה. התכנית, אשר זוכה להערכה שנתית מקיפה בתחום מחקר של המכון לחינוך דמוקרטי, מראה כי 95% מהבנות מסיימות לימודי 4-5יח"ל מתמטיקה, וכן אחוז מרשים של 90% מסיימות ומתמידות לאורך שנות הפעילות.

 

"ALWAYS גאה להכריז על משימה חברתית חדשה שמטרתה להעניק לכל נערה בישראל כלים לממש את מלוא הפוטנציאל שבה ולהעלות מודעות לכך שהפערים בין נשים לגברים מתחילים כבר בגיל הנעורים. תמיכת המשפחה והסביבה ויצירת תהליכים לבניית ביטחון עצמי ומצוינות הם גורמי מפתח לשינוי המיוחל", מסביר אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל.

 

 

 

אודיאה דורי, סמנכ"ל חינוך מנהלת החטיבה למצוינות חינוכית מוסיפה: "שיתוף הפעולה עם מותג Always הוא מכפיל כוח בדרך לשבירת תקרת הזכוכית. בזכות 'סודקות' נערות רבות יותר מן הפריפריה בוחרות ללמוד מתמטיקה ומדעים ברמה גבוהה, ומסיימות תיכון עם בגרות איכותית המאפשרת כניסה ללימודים גבוהים ומאפשרת להן לבחור מה שליבן חפץ, לאן שהתשוקה והכישרון שלהן מביאים אותן - ולא מה שהחברה מצפה שהן תעשינה בגלל שהן בנות".

 

 

 

 

 

הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי ארבל, סגנון: ראובן כהן)
הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי ארבל, סגנון: ראובן כהן)
 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד