כשנה אחרי פשיטת הרגל, המותג הוותיק ניין ווסט חוזר לעניינים

המותג נרכש על ידי Authentic Brands Group, והאיש שנבחר להחזירו לימי הזוהר הוא מארק פישר: "אנחנו בעסקי הנעליים ואם אין לך נעליים יפות – יו אר פיניטו!"

ליאורה שוסטר, ניו יורק

|

11.02.19 | 13:29

מקולקציית אביב 2019 של ניין ווסט.  שצף של טרנדים הפונים לקהל צעיר ואינסטגרמי
מקולקציית אביב 2019 של ניין ווסט. שצף של טרנדים הפונים לקהל צעיר ואינסטגרמי

מגדלי טראמפ, השדרה החמישית, מנהטן. סביב מסלול תצוגה מתקבצים עשרות זכיינים מרחבי העולם, שבאו לצפות בתחייתו מחדש של מותג הנעליים "ניין ווסט". על המסלול צועדות דוגמניות, ובקצהו עומד מעצב וטייקון הנעליים מארק פישר, שמלווה את האירוע בקריאות התלהבות במיקרופון. "תראו את זה, זה מושלם!" הוא מתרגש למראה כל זוג שחולף על פניו. "זה הדבר האמיתי, בייבי. אנחנו הולכים לחסל את מייקל קורס".

 

אפשר להבין את ההתרגשות של פישר. רק לפני פחות משנה, הסיפור של ניין ווסט נראה גמור. באפריל 2018 הגישה החברה בקשה לפשיטת רגל, סגרה את כל החנויות בארצות־הברית והצהירה על חובות של למעלה ממיליארד דולר. הקריסה הגיעה אחרי שנים של דשדוש מתחת לרדאר האופנתי, שבמהלכן הפך המותג – אחד החזקים של שנות ה־90 – ללא רלוונטי עבור רוב הקונות.

 

אבל ההספדים היו מוקדמים: המותג נרכש על ידי Authentic Brands Group, והאיש שנבחר להחזירו לימי הזוהר הוא פישר. מספיק מבט אחד בקולקציה כדי להבחין בשינוי: במקום מונוכרומטיות – צבעוניות מסחררת, במקום עיצובים קלאסיים – שצף של טרנדים הפונים לקהל צעיר ואינסטגרמי. גבירותיי ורבותיי, מהפך.

 

עבור פישר (60) מדובר בסגירת מעגל: אביו, ג'רום פישר, היה ממייסדי החברה, והוא עצמו עבד בה עד 2003, כשעזב ופתח מותג עצמאי מצליח. "הרגשתי שאני חייב לעשות את זה", הוא מסביר בריאיון ל"לאשה". "לא כי אבא שלי היה ממייסדי החברה, אלא כי חשבתי שזו הזדמנות עסקית נהדרת".

מספיק מבט אחד בקולקציה כדי להבחין בשינוי: במקום מונוכרומטיות – צבעוניות מסחררת, במקום עיצובים קלאסיים – שצף של טרנדים הפונים לקהל צעיר

 

איך הרגשת כשהחברה פשטה את הרגל?

"שמחתי".

 

לא היית בשוק?

"לא. במשך הרבה שנים לא אהבתי את המוצר, וידעתי שהם יפשטו רגל בסוף. אנחנו בעסקי הנעליים ואם אין לך נעליים יפות – יו אר פיניטו! זה לא משנה כמה כסף יש לך. אם הנעליים מכוערות, הבנות לא רוצות לקנות את זה יותר. הנעליים לא היו ניין ווסט יותר. הן הפכו למשהו אחר".

 

איזה שינויים עשית עם הכניסה לתפקיד?

"שיניתי הכל. זו האופנה הנכונה במחיר הנכון".

 

עבור בנות צעירות, מדובר במותג שאמא שלהן הייתה קונה פעם.

"אני לא חושב שזה משהו שלילי. אנחנו יכולים לגרום לבנות לאהוב את הנעליים שוב. וזה מה שנעשה".

 

הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: עדי אורני, סגנון:  מזל חסון)
הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: עדי אורני, סגנון: מזל חסון)
 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד