גדולה, פשוט גדולה: לקיה קרניבל החדשה יש תשובה להכל

שמונה מושבים, תא מטען ענק, דלתות חשמליות ומיזוג אוויר נשלט לכל נוסעי הרכב: הפתרון הקוריאני לצרכי המשפחה הגדולה

צביקה בורג

|

30.08.16 | 10:13

ההורים מלפנים יזכו לשקט, ולילדים מאחור יהיה במה להעסיק את עצמם בלי לקטר. קיה קרניבל (צילום: מתוך אתר קיה)
ההורים מלפנים יזכו לשקט, ולילדים מאחור יהיה במה להעסיק את עצמם בלי לקטר. קיה קרניבל (צילום: מתוך אתר קיה)

משפחה עם ארבעה ילדים או יותר יודעת להעריך מיניוואנים מרווחים - כאלה שיכולים להכיל ברווחה ובנוחות את כל המשפחה פלוס מטען, ולאפשר לכולם להעביר נסיעה ארוכה ורגועה בלי טענות וקיטורים על צפיפות, היעדר נוחות, אבזור דל או מיזוג אוויר לא מספק.

 

מיניוואנים העונים לדרישות האלו נפוצים בארצות-הברית אבל נדירים למדי בשוק הישראלי, בגלל שיקולי גודל, תקינה ומחיר. המיניוואנים האירופאיים, מה לעשות, קטנים וצנועים מדי. את פיאט מולטיפלה הגאונית הפסיקו לייצר מזמן (והיו לה רק 6 מושבים), מיצובישי גראנדיס כבר לא מיובאת, למאזדה 5 הפופולרית יש שבעה מושבים תיאורטיים בלבד (וגם היא יורדת בקרוב מפסי הייצור) ודגמים אחרים שכן נמכרים כאן סובלים מליקויי עיצוב ותכנון, שהופכים אותם לרחוקים ממושלמים וללא מספיק מרווחים.

 

אבל לקיה קרניבל החדשה יש תשובה כמעט להכל: היא אמריקאית ברוחה וענקית בגודלה, יש בה שמונה מושבים אמיתיים, תא מטען ענק ממש (בזכות עיצוב גאוני שהעביר את הצמיג הרזרבי ומיכל הדלק אל מתחת לאמצע גוף הרכב), דלתות חשמליות, מיזוג נשלט לכל שורות המושבים, מולטימדיה סבירה ונוחות נהיגה ונסיעה טובות מהממוצע. ההורים מלפנים יזכו לשקט, ולילדים מאחור יהיה במה להעסיק את עצמם בלי לקטר.

 

אמריקאית ברוחה וענקית בגודלה. קיה קרניבל החדשה (צילום: מתוך אתר קיה)
    אמריקאית ברוחה וענקית בגודלה. קיה קרניבל החדשה(צילום: מתוך אתר קיה)

     

    איפה היא פחות טובה? בהיעדר מערכות בטיחות מתקדמות, בצריכת דלק כבדה (פחות מ-7 ק"מ לליטר בעיר, פחות מ-10 ק"מ לליטר מחוץ לעיר), ובמחיר: 219 אלף שקל.

    פלוס: היא גדולה.

    מינוס: היא יקרה.

    שורה תחתונה: אין לה מתחרים.

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד