"זה היה בזמן צילומי הקמפיין לבושם שנערכו בדצמבר בוונציה, כשהיא ריקה ונותנת לך תחושה שאתה נמצא בעולם אחר, בזמן אחר", אומר ג'ארד לטו כממתיק סוד, "לילה אחד מאוחר, בזמן שדיברתי עם אלסנדרו (מיקלה, המנהל האמנותי של גוצ'י, נא"ס), ראינו פתאום ילדה קטנה עומדת מולנו במסדרון בשמלה יפה, מעין כותונת לילה. זה היה מוזר, אבל באווירה שהיתה שם הכול נראה אפשרי. למחרת אמרנו לבעל הבית שבו התאכסנו שראינו את הבת שלו בלילה, אבל הוא אמר שאנחנו טועים. הסברנו לו שזאת היתה ילדה קטנה בכותונת לילה, והוא אמר: כן, גם אני ראיתי אותה בעבר, אבל היא לא הבת שלי, אין לי בת". לטו נשען אחורה, כשעל פניו הבעה מסתורית.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- האם הייתם מוכנים לשלם 1,500 שקל על נעלי קרוקס?
- איך החליפו הנשים את הגברים בבתי האופנה הגדולים?
- זה לא גינדי, זה אתם: הבעיה האמיתית של האופנה בישראל
המסתורין לא מסתכם רק בקמפיין, אלא אופף את לטו בכל רגע. לאורך השיחה איתו עולה שוב ושוב התהייה האם הוא מדבר בתור עצמו, או כחלק מדמות שהחליט כי היא מתאימה לו באותו הרגע. חצי שעה קודם לכן, בחדר ההסבה האנגלי להפליא שבמלון מפואר במרכז לונדון המצויד בספות גדולות, ציורי שמן של כלבי ציד ואח עם אש בוערת, התאספו עיתונאים מכל העולם שהגיעו להכיר קצת יותר מקרוב את פרזנטור הבושם של גוצ'י. כמה קרוב? ובכן, ממרחק נגיעה. ההנחיות לפני הפגישה עם לטו היו חד משמעיות: אסור לצלם, אסור להקליט את השיחה ואסור ללחוץ לו יד או ליצור קירבה פיזית כלשהי. זה לא בקטע רע, הסבירו, הוא פשוט באמצע צילומים לסרט ולא יכול לקחת את הסיכון להידבק במשהו. אחרי הקדמה כזו, הישיבה על הספה בחדר צדדי קטן בציפייה להגעתו של לטו מלווה בלא מעט חששות. הרי עוד רגע ייכנס אותו שונא לחיצות ידיים, ויעשה הכול כדי לשמור על ריחוק מנוכר.
רק כשלטו נכנס לחדר, לבוש שחורים עם תספורת קצרה תואמת ועור פנים חלק באופן לא ייאמן, מתגלה הדבר החשוב ביותר לגביו: ככל הנראה, הוא במסע תמידי להפתיע את מי שנמצא מולו. הוא מחייך בעדינות, ועוד לפני שהתיישב פותח את השיחה במשפט הבא: "סליחה, אבל אכלתי חתיכה של עוגת דלעת, ועכשיו אני חייב לפתוח כפתור במכנסיים כדי שיהיה לי יותר נוח". אומר ועושה.
גם בטקס פרסי האופנה הבריטי ניצל לטו את הבמה כדי לציין בפני הקהל ש"מי שאוהב את העניבה המוזהבת שלי, צריך לראות את התחתונים שאני לובש", והוסיף תיאור קצר של שורות זירקונים שיצרו שפשפת שמקשה עליו לשבת. האם מתחת לכל הבגדים היפהפיים מסתתרת נפש שרק רוצה שתדמיינו אותה בעירום?
"אופנה זו הזדמנות לשחק"
בשנים האחרונות נחשב לטו בן ה-45 ("יחידת המתאבדים", "מועדון הלקוחות של דאלאס", שעליו זכה בפרס אוסקר לשחקן המשנה כשגילם טרנסג'נדרית, "רקוויאם לחלום" ועבור מי שגדל בשנות ה-90 – לנצח ג'ורדן קטאלנו מ-My So Called Life) לאחד הגברים האופנתיים ביותר בעולם. זה התחיל עם השיער הארוך והמבריק שגידל, אשר הפך למושא קנאה גם עבור נשים. אחר כך נוסף זקן היפסטרי, שיצר ניגוד מול הפנים העדינות והשיער המתנפנף.
ב-2015 נוצר הקשר בינו לבין מיקלה, ומאז הפכו לצמד הגברים הכי לוהט באופנה. הם הגיעו יחד לטקס פרסי האוסקר בשנה שעברה ולגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, וזכו במגזין GQ לכינוי "ה-Bromance המושלם, שכמוהו לא נראה מאז מאט דיימון ובן אפלק בניינטיז". בטקס פרסי האופנה הבריטי שהתקיים בדצמבר האחרון לטו אף העצים את השמועות לגבי הקשר בין השניים, כשכינה את מיקלה "אשתי לשעבר בעתיד" והודיע בהומור כי "אני רוצה לשים קץ לשמועות: כן, אנחנו מצפים לילד". מצד שני, בערך באותו זמן טענו שמועות עקשניות אחרות כי לטו עסוק ב'ניחום' אנג'לינה ג'ולי לאחר הפרידה מבראד פיט, כך שלא תמיד כדאי להקשיב לרכילות.
החברות הקרובה והפוטוגנית בין מעצב האופנה והשחקן זלגה גם לעבודה, ולטו הפך לפנים של הבושם Gucci Guilty, כמו גם לפרזנטור לא רשמי של בגדי המותג – שאיתם הוא מפתיע על השטיחים האדומים בשילובים כמו מעיל ירוק ומכנסיים ורודים, או עניבת פרפר בצבע זהב ומכנסיים בצבע בורדו המסתיימים מעל הקרסוליים וחושפים גרביים לבנים.
ג'ארד לטו בקמפיין של גוצ'י גילטי אבסולוט
האקסטרווגנטיות שמפגין לטו באירועים נוצצים שונה מאוד מהסטנדרט ההוליוודי של טוקסידו שחור וסולידי, והיא בולטת אפילו על רקע כוכבי מוזיקה חובבי נוצצים כמו ברונו מארס, בזכות אותה יצירתיות צבעונית יוצאת דופן שהביא מיקלה לקולקציות של גוצ'י. זה מוגזם, ועדיין יוצר קולאז' סגנוני מתוחכם שאי אפשר להפסיק להסתכל עליו. "אני דווקא לא חושב כל כך הרבה על מה שאני לובש", טוען לטו, "בסרטים אני מוכן לעשות כל מה שצריך בשביל התפקיד, אבל בחיים הפרטיים אין לי שגרת טיפוח ואני בוחר את הבגדים שנוחים לי. עם זאת, באירועים על השטיח האדום האופנה היא הזדמנות לשחק וליהנות. אלסנדרו הוא מסוג האנשים שמזכירים לנו כי חלומותינו הפרועים יכולים להפוך למציאות פרועה".
"הרעיון של גבריות הוא יותר גמיש עכשיו"
אחרי שבחודשים האחרונים שימש כפנים של Gucci Guilty הן לנשים והן לגברים, לטו הופך כעת גם לפרנזטור של הבושם החדש לגברים Gucci Guilty Absolute, שיצר מיקלה עם הבשם אלברטו מורילס כאינטרפרטציה אישית שלו על המורשת של המותג – ריח דומיננטי בהשראת שנות ה-70 עם ניחוחות של פאצ'ולי, קשמיר, משי, עור ורהיטי עץ כבדים. הניחוח החדש אומנם מיועד לגברים, אך במציאות שיוצר מיקלה במותג – ההפרדה בין המינים ממשיכה להיטשטש, הן בסגנון הבגדים והן בתצוגות המשותפות. לטו עצמו, על מראהו המשתנה בלי הפסקה ומזגזג בין מחוספס לרך, בין חלומי למטורף, מייצג זאת היטב ונראה כי לקח על עצמו להיות הקול הנוכחי של טרנד הג'נדר בנדר.
מבחינתך, מה זה בכלל אומר להיות גבר היום?
"אני מקווה שהרעיון של גבריות הוא יותר גמיש עכשיו. אני חושב שגבריות היא מה שאתה רוצה שהיא תהיה. אנחנו כבר לא חייבים לחיות לפי הציפיות של מישהו אחר, ולהיות גבר זה לא משהו שהוא חד משמעי, שחור או לבן, זה נתון לבחירה שלך וזה תמיד משתנה".
הקמפיין של הבושם עוסק באשמה ובעיקר בחוסר אשמה. יש דברים שאתה אוהב שגורמים לך להרגיש אשם?
"שום דבר לא גורם לי להרגיש אשמה. טוב, האמת שעוגת הדלעת שאכלתי היום גרמה לי להרגיש די אשם, כאילו אני אמור ללכת למכון כושר", הוא צוחק ונראה לרגע כמו דוגמנית צעירה, "עוגות ועוגיות הן הגילטי פלז'ר שלי, במיוחד כשקר. וגם אמנות, להקדיש זמן לעיסוק בתשוקות היצירתיות שלך".
אז אין שום דבר שהיית רוצה לשנות בעצמך?
"הייתי רוצה לשנות את משך החיים שלי. אני לא מתכוון רק למספר ולגיל, אלא לעובדה שהגוף נחלש עם השנים. אנחנו מבלים את 15 או 18 השנים הראשונות של חיינו כדי להגיע לשיא שלנו, ואז משם הכוח שלנו מתחיל לרדת. אני מאוד מנסה לשמור על עצמי ולהיות חזק, אני עוסק בטיפוס הרים, ואני משתדל לישון כמו שצריך ולאכול הכי טוב שאפשר – בישראל, אגב, יש אוכל מצוין עם כל הירקות והחומוס, הייתי שם לפני כמה שנים ואני זוכר את זה היטב".
אז אחרי האוסקר, הסרטים והקמפיין החדש, מה הדבר הבא שתרצה לעשות?
"לפרוש לפנסיה", לטו צוחק, "או לצאת לעוד סיבוב הופעות בעולם עם הלהקה שלי".
- הכותבת היתה אורחת של חברת גוצ'י בלונדון
______________________________________________________
ומיהי המעצבת שהגיעה ממלחמת לבנון לשבוע האופנה בפריז?