עיצוב
ערוצים
בזק מעגלת פינות: B מרוככת ''כדי לחבר את עולם הרגשות הרחב למותג''בתוך עשור וחצי יצאה ענקית התקשורת לשלושה מהלכי מיתוג, שמעדכנים תדיר את האות B ואת צבעיה. אז מה מנסה בזק להשיג בתודעת הציבור בשינוי הנוכחי?להמשך קריאה...
מיתוג לוגו בזק עודד בן יהודה
צבעי מים בשמיים: אל על מתחדשת עם ארוחת בוקר בסימן עננים צבעונייםלא עוד שבעת המינים בצילום גנרי: סטודיו LYLY עיצב מחדש את מגשי ארוחת הבוקר של חברת התעופה הלאומית בסגנון אימפרסיוניסטי. האם יצליחו לחפות על הטעם?להמשך קריאה...
צילום: אסף אמברם
מגש ארוחת הבוקר החדש. אתגר לוגיסטי והחלטה שלא לנסות להתחנף לנוסעים עם ''תחפושת'' של ארוחת בוקר במסעדה
איקאה סניף מוזיאון ישראל: הגבול הדק בין קונספט, תרומה ופרסומתאוצרת התערוכה ''אין כמו בבית'' תלתה יצירות אמנות מפורסמות בתוך ''בית'', עם קטלוג שמחקה את איקאה. בעלי איקאה-ישראל מימן. ''אפס השפעה על התכנים''להמשך קריאה...
הדמיות:  ™Screw
קטלוג התערוכה מחקה במודע, ובהקפדה עיצובית יתרה, את הקטלוג הנמכר בעולם. העין מחפשת את לוגו איקאה (שאינו מופיע כמובן)
בין ניו יורק לוורשה: המעצב הפולני פיליפ פגובסקי מאמין בעבודת יד הוא מגדיר את עצמו מעצב אמנותי, הוא לא משתמש במחשב, ואחרי 30 שנה בניו יורק, הוא חזר לפולין, מולדתו. שיחה עם המעצב הבינלאומי המצליח שמבקר בישראל להמשך קריאה...
עיצוב: פיליפ פגובסקי
על כרטיס הביקור שלו כתוב ''מעצב אמנותי''. ''אם אתה מגדיר את עצמך רק כמאייר'', הוא אומר, ''זה מקבע אותך במקום מאוד נקודתי, וזו טעות''
השערים הטובים של 2016: כוכב הריאליטי המעושר מול העיתונות מעצבים ועורכים שברו את הראש, גם השנה, על שערים יצירתיים, חדים, נוקבים ומשעשעים שישקפו את האירועים הדרמטיים שהתרחשו השנה. הנה המיטב

מוחמד עלי, רעידת האדמה באיטליה, הפיגוע בפריז, הפיגוע באורלנדו, הברקזיט בבריטניה, פרינס מת, דיוויד בואי מת לפניו, הנובל של בוב דילן, ברק אובמה, ליידי גאגא וריהאנה, הבחירות בארה"ב, הילרי קלינטון וטראמפ, טראמפ ועוד טראמפ -- סיפקתם המון עבודה, אתגרים יצירתיים, ולא מעט כאב ראש לעורכי ומעצבי העיתונים והמגזינים. מתוך מאות, ריכזתי את אסופת השערים המעניינים והחזקים שהתפרסמו השנה, זו שתעזוב אותנו לטובה בעוד כמה ימים.  המגזינים הטובים מבינים את תפקידו וכוחו של השער, את היכולת לספר סיפור מורכב באופן פשוט, ואת תפקידם הקריטי שלהם בעולם התקשורת המורכב והבלתי יציב במיוחד שהתגלה השנה.

להמשך קריאה...
גבירתי הראווה: החנויות בניו יורק יוצאות מגדרן לקראת חג המולדאגדות מומחזות, דובי קוטב ממונעים ובניין שהופך לארמון נוצץ: כשחלק ניכר מהקניות נעשות ברשת, ההפקות הגרנדיוזיות בחלונות הראווה מספקות קודם כל חווית צפייה

הופתעתי. קדחת הקניות לקראת חג המולד בניו יורק בשיאה, ועשרות מותגים בולטים - זארה, אולד-נייבי, אורבן-אאוטפיטרז, גאפ ועוד - ויתרו על הפקות גרנדיוזיות בחלונות הראווה שלהם. סקר שה"ניו יורק טיימס" פירסם בשבוע שעבר פתר לי את התעלומה: השנה, מתברר, 44% מהקניות לחג כבר נעשו און-ליין.

 

ועדיין, על אף שתפקידו הקלאסי של חלון הראווה משתנה ומאבד מחשיבותו, רחובות ניו יורק בימים אלו נראים כמו הזיה. החלונות מדברים, העיצוב שלהם משתנה במהלך היום, מנועים מייצרים בתוכם תנועה, וגולת הכותרת היא מה שמסתמן כטרנד הנוכחי - מסכי וידאו אינטראקטיביים.

להמשך קריאה...
קסטרו, מן: כך הפך הדיקטטור הקובני לאייקון מאויר ומעורר חיבהנדירים המקרים שבהם מנהיג מדינה קטנה, לא כל שכן שליט דכאני ורצחני, מצליח לעורר אהדה בזכות דמותו המאוירת והמצולמת, שהפכה אותו לכוכב רוקלהמשך קריאה...
כמו צ'ה גווארה, גם הוא הפך לאייקון גרפי. הדימוי הפך אותו לאחד הפרצופים הזכירים בעולם, באופן שניתק אותו ממי שהיה באמת
המיתוג של הילרי מלוטש ומביס את טראמפ, אלא שהמוצר שלו יותר אמיןעודד בן יהודה מנתח את מיתוגי המועמדים לנשיאות ארה''ב 2016. הם התחילו גרוע, אחד השתפר משמעותית, אך לא בטוח שזה יעזור במערכת בחירות כה תמהוניתלהמשך קריאה...
ה-H של הילרי, שמזכירה בית חולים משולב בלוגו של פדקס, סחטה לעג - אבל נשארה. דווקא טראמפ, שהתחיל בלוגו פרובוקטיבי במיוחד, ויתר עליו מיד
כך בונים סמל הצלחה (או כישלון): 5 כללי המיתוג של דונלד טראמפארבעה עשורים לפני פייסבוק, סלפי ותוכניות ריאליטי, טראמפ השכיל להבין מהו מיתוג אישי והציב את עצמו בחזית האימפריה שלו, כאילו היה בן משפחת מלוכהלהמשך קריאה...
צילום: wallpapersinsider.com
טראמפ מיתוג עודד בן יהודה
''היום יוצרים צעירים לא מנסים לשנות את העולם. הם לא פוליטיים''אנל מילר, יו״ר אגודת המאיירים האמריקאית שהגיעה לישראל לכבוד שבוע האיור, לא מאמינה שאיורים יכולים להשפיע, או שיש הבדלים בין מאיירים ממדינות שונותלהמשך קריאה...
איור: יזהר כהן
מתוך ''סיעור מוחות'', שמוצג בתערוכה של יזהר כהן במוזיאון נחום גוטמן. מילר לא מזהה סגנון איור שאפשר לקרוא לו ישראלי: ''אני לא חושבת שניתן היום לאפיין שפה שמשוייכת למדינה כזו או אחרת. אני בטוחה שאם נוריד את השמות מתחת לעבודות, לא יהיה אפשר לדעת מהיכן הגיע כל מאייר''
אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
odedbenyehuda@gmail.com