עיצוב
ערוצים
תנוחת עובר על בתי הזיקוק: תרגול היוגה שיעיר ויאייר את כיכר רביןלכבוד יום היוגה הבינלאומי ייפרסו מחר בכיכר 1,500 מזרוני יוגה מודפסים, וייצרו יחד איור שמדמיין ישראל ירוקה, שלווה ושמחה יותר. האם יישבר כאן שיא גינס?להמשך קריאה...
איור: עמית טריינין
ישראל נטולת בתי זיקוק, עם גגות פורחים וירושלים שחוברה לה עם תל אביב. החלום על ישראל 2048, שאייר עמית טריינין והודפס על 1,500 מזרוני יוגה. המשטח הסופי יהיה באורך 40 על 38 מטרים
נדבר גלויות: נוסטלגיה תוצרת חוץ והיסטוריה ישראלית בארבע תערוכות מאיזיקה גאון ועד פונג; מגלויות דואר שצוירו בעבודת יד ועד מגזין שיופק מדי יום לעיני הקהל: תערוכות של עיצוב גרפי שלא כדאי להחמיץ בשבוע העיצוב בירושליםלהמשך קריאה...
צילום: Stefanie Posavec
השתיים תיעדו - בגלויות שעיצבו בעבודת יד ושלחו זו לזו - נושאים שונים מחייהן, כמו הקללות שנזרקו לאוויר במשך שבוע. הגלויות פורטות על נימים נוסטלגיים של כמיהה למלאכת יד, אולם השפה האיפוגרפית נטולת רגש, ולקוחה דווקא מהנראות של העולם הדיגיטלי
אם אין לך שפם חלב, אתה לא קיים: סיפורו של קמפיין החלב הידוע בעולםלמעלה מ-300 ידוענים השתתפו בקמפיין האמריקאי, שבשנה הבאה ימלאו לו 25. צריכת החלב בארה"ב אמנם ירדה בעשורים האחרונים, אך השפם הלבן הוא אייקון נצחי להמשך קריאה...
וופי גולדברג והריסון פורד. הומור עצמי בקמפיין שהחל ב-1993 והפך לאחד המוצלחים והידועים בעולם
חגיגה של תקשורת חזותית: פסטיבל OFFF הנחשב עומד לנחות בתל אביבבמטרה לעודד חדשנות ויזואלית, יזמו שני מעצבים ישראלים צעירים את OFFF TLV, מהדורה מקומית של הפסטיבל הבינלאומי, שתתקיים בתל אביב בספטמבר הקרובלהמשך קריאה...
עיצוב: אברהם קורנפלד, מור זוהר
40 מעצבים ישראלים הוזמנו לתת פרשנות ללוגו הגיאומטרי של האירוע. מימין הפרשנות של אברהם קורנפלד, משמאל מור זוהר
שמים פס בדרך להשקה? חשיפה: הקו שמוביל את מיתוג תאגיד השידורבלי קשר לסערה הפוליטית, ''כאן'' מחמם מנועים לקראת העלייה לאוויר בעוד חודש. כך ייראה המיתוג המלא בשלל הפלטפורמות, בהשראת השפה של BBC להמשך קריאה...
צילום: 'כאן' תאגיד השידור הישראלי עיצוב: Firma. The brandhouse
כאן ועכשיו: האות נו''ן סופית הופכת לקו הפרדה, שהוא למעשה הלוגו הבלתי רשמי
בזק מעגלת פינות: B מרוככת ''כדי לחבר את עולם הרגשות הרחב למותג''בתוך עשור וחצי יצאה ענקית התקשורת לשלושה מהלכי מיתוג, שמעדכנים תדיר את האות B ואת צבעיה. אז מה מנסה בזק להשיג בתודעת הציבור בשינוי הנוכחי?להמשך קריאה...
מיתוג לוגו בזק עודד בן יהודה
צבעי מים בשמיים: אל על מתחדשת עם ארוחת בוקר בסימן עננים צבעונייםלא עוד שבעת המינים בצילום גנרי: סטודיו LYLY עיצב מחדש את מגשי ארוחת הבוקר של חברת התעופה הלאומית בסגנון אימפרסיוניסטי. האם יצליחו לחפות על הטעם?להמשך קריאה...
צילום: אסף אמברם
מגש ארוחת הבוקר החדש. אתגר לוגיסטי והחלטה שלא לנסות להתחנף לנוסעים עם ''תחפושת'' של ארוחת בוקר במסעדה
איקאה סניף מוזיאון ישראל: הגבול הדק בין קונספט, תרומה ופרסומתאוצרת התערוכה ''אין כמו בבית'' תלתה יצירות אמנות מפורסמות בתוך ''בית'', עם קטלוג שמחקה את איקאה. בעלי איקאה-ישראל מימן. ''אפס השפעה על התכנים''להמשך קריאה...
הדמיות:  ™Screw
קטלוג התערוכה מחקה במודע, ובהקפדה עיצובית יתרה, את הקטלוג הנמכר בעולם. העין מחפשת את לוגו איקאה (שאינו מופיע כמובן)
בין ניו יורק לוורשה: המעצב הפולני פיליפ פגובסקי מאמין בעבודת יד הוא מגדיר את עצמו מעצב אמנותי, הוא לא משתמש במחשב, ואחרי 30 שנה בניו יורק, הוא חזר לפולין, מולדתו. שיחה עם המעצב הבינלאומי המצליח שמבקר בישראל להמשך קריאה...
עיצוב: פיליפ פגובסקי
על כרטיס הביקור שלו כתוב ''מעצב אמנותי''. ''אם אתה מגדיר את עצמך רק כמאייר'', הוא אומר, ''זה מקבע אותך במקום מאוד נקודתי, וזו טעות''
השערים הטובים של 2016: כוכב הריאליטי המעושר מול העיתונות מעצבים ועורכים שברו את הראש, גם השנה, על שערים יצירתיים, חדים, נוקבים ומשעשעים שישקפו את האירועים הדרמטיים שהתרחשו השנה. הנה המיטב

מוחמד עלי, רעידת האדמה באיטליה, הפיגוע בפריז, הפיגוע באורלנדו, הברקזיט בבריטניה, פרינס מת, דיוויד בואי מת לפניו, הנובל של בוב דילן, ברק אובמה, ליידי גאגא וריהאנה, הבחירות בארה"ב, הילרי קלינטון וטראמפ, טראמפ ועוד טראמפ -- סיפקתם המון עבודה, אתגרים יצירתיים, ולא מעט כאב ראש לעורכי ומעצבי העיתונים והמגזינים. מתוך מאות, ריכזתי את אסופת השערים המעניינים והחזקים שהתפרסמו השנה, זו שתעזוב אותנו לטובה בעוד כמה ימים.  המגזינים הטובים מבינים את תפקידו וכוחו של השער, את היכולת לספר סיפור מורכב באופן פשוט, ואת תפקידם הקריטי שלהם בעולם התקשורת המורכב והבלתי יציב במיוחד שהתגלה השנה.

להמשך קריאה...
אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
odedbenyehuda@gmail.com