עיצוב
איך תדליקו את נרות החג? אפשר להתחיל בקופסת גפרורים מדליקהמזו שעשויה עץ אגוז ועולה 175 פאונד, דרך השתעשעויות במראה רטרו ועד מחוות לאמנים ולסמלים מסורתיים - קופסאות הגפרורים מספקות כר נרחב לעיצובים ייחודייםלהמשך קריאה...
Creator Marc Eggimann, by Alexander Girard © Vitra, www.vitra.com
קולקציה של קופסאות גפרורים מבית VITRA השווייצית, שעוצבה כמחווה לאדריכל והמעצב האמריקאי אלכסנדר ג'ירארד
הלוגואים שעיצב הפכו לאייקונים: המורשת של איוון צ'רמאייףכולם מכירים את הלוגואים האמריקאיים שעליהם חתום המעצב שמת אתמול בגיל 85. הוא עבד עם מוזיאונים, אוניברסיטאות וחברות, אייר ספרי ילדים ויצר קולאז'ים נפלאיםלהמשך קריאה...
משמאל למעלה ועם כיוון השעון: נשיונל ג'אוגרפיק, חברת מוצרי החשמל בקו, חברת ההפקות שואוטיים, NBC, פן-אם וחברת התרופות מרק. כולן היו לקוחות החברה של צ'רמאייף, שהלך לעולמו אתמול, בגיל 85
צעיר, אופנתי, מתוק, פסטלי ובלי אף מלה בעברית: המיתוג של סטינג TVרגע לפני הפיצול הדרמטי של ערוץ 2, מנסה YES לתפוס משבצת בפסיפס הטלוויזיה המתעדכן, ולפנות לצעירים שרוצים להתחבר ולהתנתק בלי שירות לקוחותלהמשך קריאה...
צילום: אוהד רומנו  ורפי דלויה
זה לא מותג אופנה לצעירים, אלא שירות טלוויזיוני, אך ההשראה די ברורה. עבודה של משרד המיתוג ''פירמה''
המסר של מירי רגב למעצבים במלאת 70 שנה למדינה: תעבדו בחינם''בואו לעצב את לוגו חגיגות השבעים לישראל'', מציעה שרת התרבות. והתמורה? כבוד. אז זהו, שבשביל כבוד צריך לעבוד, העבודה והכישרון שווים כסף, ולממשלה יש כסף לשלםלהמשך קריאה...
לאורך 70 שנות המדינה, מיטב המעצבים עמלו על הכנת סמלים איקוניים שהם חלק בלתי נפרד מזהותו של המקום: יעקב צים, האחים שמיר, מרים קרולי ועוד
התחרות על השמיים מתחילה בלוגו: a זה ארקיע, יהלומים זה אל עלחברות התעופה הישראליות מנסות להתחדש בעולם של לואו-קוסט: ארקיע פונה לנופשים צעירים עם צבעוניות עזה; אל על שומרת על הדגל, אך מוסיפה לו בלינגלהמשך קריאה...
הדמיה: מקאן תל אביב
המיתוג החדש של ארקיע מצניע את העברית. האות a נבחרה להיות האייקון המוביל, והצבעוניות מזמינה "נופשים בסנדלים"
מקמפיין תיירותי לביטוי פטריוטי: 16 שנה לפיגוע במגדלי התאומים I ❤ NY, אחד האייקונים הידועים בעולם, חוגג 40. זהו גלגולו של הלוגו של מדינת ניו יורק, שנולד בכלל מתוך משבר כלכלי, והפך לסמלה האהוב של העירלהמשך קריאה...
עיצוב: עודד עזר, צילום הכרזה: עידן גיל
I ❤ NY בגרסת תלת ממד שיצר הטיפוגרף הישראלי עודד עזר ב-2008, כמחווה ללוגו המקורי של מילטון גלייזר
קולי נאלם: כולם רצו להיות Village Voice, בעיקר מקומוני ישראלבשנים מסוימות, לקרוא את ה-Voice היה לקרוא את ניו יורק. את התבנית, הקונספט והעיצוב העתיקו לכאן חלוצי המקומונים, והם כמוהו הולכים לעולם שכולו דיגיטל. פרידה להמשך קריאה...
שלוש דוגמאות לשערים בולטים של העיתון, מהתנגדות לטראמפ (מימין) עד מחווה למלקולם אקס (משמאל). דגש תרבותי ופוליטי גם יחד
לב לב לב: יום האהבה של המעצבים הגרפיים והאייקון הרומנטי מכולםכל חברה מסחרית מנסה לפרוט על מיתר הרגש. איך עושים זאת עם לב בלי להיות משומשים? עודד בן יהודה מביא דוגמאות חכמות ומדויקות - מבתי מרקחת ועד גלידותלהמשך קריאה...
בו'נה, מוכרים בספרד שטראוס! - אז זהו שלא, הלוגו של גלידות יוניליוור הוא חובק עולם
מדביקים אל המסך מהרגע הראשון: מצעד אישי של פתיחי סדרות אהוביםפעם נועדו הפתיחים להציג את הדמויות והשחקנים. עכשיו יש להם תפקיד שאפתני בהרבה, ובהתאם גם המחשבה והמאמץ שמשקיעים בהם המעצבים והבמאיםלהמשך קריאה...
צילום:: מתוך הסדרה  game of thrones
מתוך הפתיח של ''משחקי הכס'', שנכנסה השבוע לעונתה השביעית: גלגלי שינים ומבנים מכניים שצומחים מהאדמה, בעיצוב סטודיו אלסטיק
התחרות הבלתי רשמית בין בתיה''ס לעיצוב: מיתוג תערוכות הבוגריםיולי הוא חודש תערוכות הגמר: מי בחר להדגיש את המסורת המפוארת שלו, מי הלך על בוטות של אתרי חדשות ואילו בתי ספר הפקידו את המיתוג בידי הסטודנטים שלהם?להמשך קריאה...
עיצוב: דר לאור, יעל מולכו
מימין: הסטודנטית יעל מולכו יצרה את מיתוג התערוכה של מנשר. משמאל: סטודיו רה-לבנט התל אביבי בחר לבצלאל שפה חזותית שנשענת על מסורות של שטיחי קיר וכרזות מראשית ימיו של המוסד הירושלמי
אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
odedbenyehuda@gmail.com