מיקום הפרימיום של חנות COS הראשונה בישראל, על שטח עצום בכניסה לקניון האופנה החדש של גינדי, מצביע על אמון הדדי גדול בין המותג שמגיע לכאן לראשונה לבין הקניון שטרם פתח את שעריו. יש לשער כי גינדי בונים על הפופולאריות של קוס בקרב ישראליות רבות, שנוהגות לפקוד את חנויות הרשת בקביעות בביקוריהן בחו"ל. האם גם אחרי שהמותג יהיה נגיש לכולם בישראל, הוא ישמור על מעמדו כתחנת חובה לחובבות האופנה המינימליסטית?
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- טורבן כחול-לבן: המעצבת הדתייה שגם מוסלמיות אוהבות
- ג'ארד לטו: "להיות גבר זה לא דבר חד משמעי"
- האמא של הדוגמניות: יולנדה חדיד בתוכנית ריאליטי חדשה
התשובה טמונה בין היתר בחשש בקרב לקוחות המותג כי הקולקציות שיגיעו לקוס ישראל לא יהיו זהות לקולקציות בחנויות המותג באירופה, כפי שקורה ברבים מהמותגים הבינלאומיים שנוחתים כאן ומתאימים את ההיצע לביקוש, כולל האחות H&M ששייכת לאותה קבוצה שבדית. "כל חנויות קוס בעולם מקבלות את אותה הקולקציה", אומרת קארין גוסטבסון, המנהלת האמנותית של קו הנשים בקוס בראיון ל-Xnet. "אולם בהתחשב בגדלים השונים של החנויות, חלקן מקבלות מגוון גדול יותר מאחרות. כמובן שאנחנו לוקחים בחשבון גם את הדרישות הספציפיות של כל מדינה, ומתאימים את ההיצע לסביבה בה אנו פועלים".
"לשמחתנו, יש לנו חנות גדולה, והיא מאפשרת להציג את המגוון המלא של הקולקציה", מרגיעה זיו קווין, מנהלת המותג בישראל, המדינה ה-34 שמצטרפת לחגיגה הבינלאומית של קוס עם 200 חנויות ברחבי העולם כיום. "שטח החנות בישראל 500 מ"ר, ויוצג בה המגוון המלא של הקולקציה לנשים, גברים וילדים". נכון להיום, הזכיין המקומי "מאץ' ריטייל" מסרב לחשוף את מספר החנויות שמתוכננות להיפתח בישראל, מלבד החנות בקניון התל אביבי.
עשור להיווסדו כמותג, קוס הוא שם נרדף לאופנה שהיא גם מהירה וגם איכותית. רשת אופנה שמהווה אחות בוגרת ומוקפדת יותר ל-H&M הטרנדית והצעירה יותר, עם בגדים לנשים, גברים וילדים שילוו את המלתחה ליותר מעונה אחת. בהתאמה, טווח המחירים בקוס גבוה יותר מ-H&M ומרשתות אופנה מהירות אחרות בשוק. חנות COS ישראל תיפתח ביום חמישי הבא (6 באפריל) בשעה 12:00 בצהריים. קברניטי החברה מספרים כי ההשקה תהיה שקטה, כלומר, ללא תורים מתוקשרים, גזירת סרט פומבית או סלבס סוג ב' בכניסה – הכול כדי לשמר את הדימוי האלגנטי והמאופק של המותג.
בהתאמה, גם בקולקציה שהגיעה לישראל תמצאו פריטים בצבעוניות שקטה של לבן, אבן, מנטה ופודרה, לצד הכחול והשחור הקלאסיים. 80 אחוז מהקולקציה מיועדת לנשים, ו-20 אחוז לגברים. בין הפריטים הבולטים מצאנו חצאית סריג בצבע תכלת בהיר עם משחקי קיפולים (495 שקל), ז'קט גברים מרובע בצבע טבק (555 שקל), מעיל ניילון לנשים בצבע חום בהיר (700 שקל), מכנסי ג'ינס בגזרה ישרה (395 שקל) ומעיל לא מבוטן בהדפס פרחים מטאלי בצבע ירוק (700 שקל). בהשוואה אקראית שערכנו במספר דגמים מצאנו כי טווח המחירים המקומי דומה מאוד לאמריקאי, ולעתים אף זול ממנו משמעותית, אך הוא יקר ב-20 אחוז לפחות מהמחירים בבריטניה. "הבדלי מחירים בין השווקים השונים של קוס בעולם יכולים להיווצר כתוצאה ממיסוי שונה, עלויות הובלה שונות, ותנודות בשערי החליפין", מסבירה קווין. "הצרכן הישראלי של קוס נהנה ממחירים זהים ואף נמוכים יותר מארה"ב".
האם בקוס ערכו מחקר על טעמו של הלקוח הישראלי טרם הגעתם לישראל? גוסטבסון משיבה: "כאשר אנו חושבים על הלקוח של קוס, אנו חושבים על קבוצה של חברים אשר חולקים חיבה והערכה לאסתטיקה. זו קבוצת אנשים עם אורח חיים עסוק, שמתעניינים בנושאים עכשוויים בתחומי התרבות, הפוליטיקה והאמנות, ומעריכים איכות יוצאת דופן בכל מרכיב של חייהם. אנחנו בהחלט מרגישים שהלקוח הזה קיים במרכז התרבותי והיצירתי של תל אביב".
על אף שקוס מגיע רק עכשיו לישראל, הוא כבר נחשב למותג פופולארי בקרב ישראליות. האם את יכולה להסביר את הסוד הגלובלי של המותג?
"אנחנו אוהבים לראות שפריטים זהים נבחרים על ידי צרכן בן 18 ולקוח מבוגר יותר מרקע שונה, ואוהבים לחשוב כי האסתטיקה שלנו פונה ללקוח קוסמופוליטי עם מודעות לסגנון, ביטחון עצמי ותפישה אורבנית".
עד כמה נושא המחיר הסופי של הפריט מעסיק אותך כשאת מעצבת?
"בתהליך העיצוב אנחנו תמיד שואפים ליצור קולקציה איכותית ובמחירים נגישים".
מה ההשראות שלך כמעצבת, ומה מנחה אותך כשאת מעצבת קולקציה?
"יש לי את המזל לטייל בעולם בחיפוש אחר השפעות, אבל יש לנו גם משאבים אינסופיים על סף ביתנו כאן בלונדון - עיר עם מגוון רחב של גלריות נגישות, ירידים ומוזיאונים. אני נוטה גם למצוא הרבה השראה בחיי היומיום שלי, מאופנת רחוב ברכבת התחתית לארכיטקטורה של בניינים שלא הבחנתי בהם קודם. אנחנו אף פעם לא ממש חסרי רעיונות".
האם את לובשת את הבגדים בעיצובך?
"המלתחה שלי מורכבת ממספר פריטים עיקריים שמרכיבים את הקולקציות שלנו: חצאית באורך מידי, מכנסיים מחויטים, וסריגים בצבעוניות נייטרלית. אני מעדכנת את המלתחה שלי בצבעים חדשים בכל עונה, וממציאה מחדש פריטי ליבה שמעניקים לה תחושה של חדשנות".
______________________________________________________
ואיך החליפו הנשים את הגברים בראש בתי האופנה הגדולים?