חברת קסטרו פתחה אמש (ראשון) באופן רשמי את האביב בהזמנה לשחייה לילית במיצג הבריכה Night Swimming, כשמו של השיר האיקוני של R.E.M מהאלבום Automatic for the people, שמציין כעת 25 שנה לצאתו. כשמאזינים לקולו השבור של סולן הלהקה מייקל סטייפ שר על שחייה לילית, אפשר בקלות לדמיין את התחושות והזיכרונות שקסטרו רצו לעורר: ערבי קיץ מהבילים, תמימות של מתבגרים, השתטות שהולמת צעירים וניחוח חמקמק של ריח נעורים. אלא שבערב האירוע של קסטרו השתולל בחוץ קור אימים, ובחלל בו הוקמה בריכת השחייה הלבנה, האוויר הפך למהביל כתוצאה של מאות הנוכחים שנענו להזמנה לקפוץ ראש לעונה הבאה.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- למה מעצבי האופנה ברחוב דיזנגוף סוגרים את החנויות?
- מה עומד מאחורי מחאת כובעי הפוסי הוורודים?
- איך עוברים שנה בלי שופינג?
כבר מספר עונות שבקסטרו מוותרים על תצוגת אופנה מסורתית לטובת מיצגים בעלי אפיל אמנותי, אולם הפעם ניכר כי הושקעה מחשבה במציאת פורמט מוצדק ומדויק, שמאפשר התרשמות יסודית יותר מהבגדים עצמם, ומותיר בצד את היומרה המצופה מפריטים הנדרשים לעלות אל מסלול התצוגה. בחלל הבריכה הוצבו על הגבהה קטנה בטורים הדוגמנים הלבושים בפריטי הקולקציה, והקהל הוזמן ללכת בעצמו על המסלול שלצדם, שעה שהדוגמנים עומדים קפואים כבובות ומתבוננים. סוג של חילופי תפקידים, או לפחות יצירת איזון בין המוזמנים לדוגמנים – קולקציה בגובה העיניים, אם תרצו.
ההתאמה הזו של אירוע פתיחת העונה לצרכים האמיתיים של רשת אופנה בישראל, בולטת על רקע הצמיחה של קסטרו כקבוצה בחודשים האחרונים, עם רכישת המותגים של קבוצת הודיס - הודיס, קרולינה למקה, טופ טן ואורבניקה. עושה רושם שככל שהקבוצה גדלה, כך מתחדדת האמירה העיצובית של קסטרו עצמה, שבעבר ניסתה לא פעם לנדוד למחוזות שאינם רלוונטיים לרשת אופנה מסחרית.
בהתאמה לאופיו של המיצג, גם קולקציית הנשים והגברים לאביב 2017 הציגה בגדים נטולי יומרה, בגזרות רפויות, מבדים טבעיים ובצבעוניות של ורוד בייבי, טבק, לבן ומנעד כחולים רחב, שתיראה נהדר בשמש הישראלית של החודשים מרץ-מאי. קו הנשים התאפיין בגזרות רומנטיות ופשוטות, כמו שמלת קומות ללא שרוולים עם כתפיות מעוטרות דנטלים, חולצת סטרפלס בהדפס פרחים עם חצאית תואמת, וגופיית סאטן בצבע שמפנייה. חולצות בהדפס פסים כחול לבן ושמלות בהדפס משבצות קטנות של שחור ולבן, יצרו ניגודיות מתבקשת והוסיפו עניין לקולקציה כולה.
קו הגברים התעלה על זה של הנשים, והוכיח כי הפשטות מנצחת. צבעי זית, כחול וגלידה השתלבו זה בזה בהתאמה, מפנים מקום לנוכחות של הצבע הלבן, שבלט בחולצות טי, במכנסיים ובאוברול ג'ינס קצר, שיתאים בעיקר לגברים שלא פוחדים מאופנה. עוד בקולקציה: חולצות וסווטשירטים באווירת קולג'ים אמריקאיים, כמו חולצה לבנה עם הכיתוב Wisdom בסגול, או חולצת טי ירוקה עם הכיתוב Unique בעיגול לבן. מכנסי ברמודה רפויים בלבן או שחור, לצד מכנסי צ'ינו בצבע זית, הסתמנו כפריטים שכדאי לאמץ לעונה המתקרבת.
וכמה מילים אחרונות על פרזנטורים. בקסטרו נפרדו העונה משירותיהן של הנערות התאומות נוי והדר, שאוטוטו צפויות להתגייס לצה"ל. חברי להקת הפרנזטורים הנוכחית של החברה, הכוללת את עומר דרור, נטע אלחמיסטר ודר זוזובסקי, הסתובבו אתמול בחלל המיצג והתערבבו בקהל כמו יתר הסלבס שהוזמנו לתצוגה (יעל גולדמן, קסניה ועומרי, רותם סלע ואחרים), ולא לקחו חלק במיצג עצמו. פייר, זה לא שינה דבר.
בעידן של פוסט אמת ופוסט גל גדות, הפרזנטציה אתמול הוכיחה יותר מכל את הצורך הפוחת של קסטרו בפרזנטורים. זה כבר קרה בעבר, כשבשנת 2006 ויתרה החברה על הפרצופים המוכרים, ובחרה בקבוצת דוגמנים אנונימיים להוביל אותה. באותם ימים היה זה מהלך פורץ דרך, שטלטל את הספינה ואת תעשיית האופנה המקומית. היום זה נראה כמו צעד כמעט הכרחי לחברה שמוכיחה כי כשהבגדים מדברים בגובה העיניים, לא צריך אף וונדר וומן שתמכור אותם.
______________________________________________________
ואיך פותחים מותג אופנה עצמאי לפני גיל 18?