בחודש שעבר שברה סלינה גומז שתיקה. שלושה חודשים לאחר שהודיעה כי היא יוצאת לפסק זמן מהבמה ומחשיפה, ומתאשפזת במכון פרטי לטיפול בדיכאון ובחרדה מהם היא סובלת, עלתה גומז לבמת טקס פרסי AMA's לבושה שמלת מקסי אדומה של בית האופנה פראדה, כדי לקבל את פרס אמנית הרוק/פופ של השנה, וחילצה מהנוכחים באולם מפלים של דמעות. "ב-2014 הבמה הזו היתה הפעם הראשונה שבה הייתי כנה איתכם במאת האחוזים", אמרה גומז וכיוונה להופעה שלה בטקס עם השיר "The Heart Wants What It Wants".
"אפשר לומר שרובכם ידעתם הרבה על חיי, בין אם אהבתי את זה או לא, אבל הייתי חייבת לעצור", המשיכה גומז. "היה לי הכול, אבל הייתי שבורה לחלוטין מבפנים. המשכתי כך, נשבעתי לעצמי שלעולם לא אאכזב אתכם המעריצים, אך הניסיון להדחיק עלה לי בכך שאיבדתי את עצמי". בשלב זה פנתה גומז למיליוני מעריציה ברחבי העולם ושלחה להם מסר חד משמעי: "אני לא רוצה לראות את הגוף שלכם באינסטגרם, אני רוצה לראות מה יש לכם בפנים. אני לא מחפשת אישורים, ואני גם לא זקוקה להם יותר. אם אתה שבור - אתה לא חייב להישאר שבור".
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- אקשן לחג המולד: קולנוע בחסות בתי האופנה
- המגפונים הכי יפים, לכל סגנון ולכל כיס
- היכונו לסילבסטר: טרנד השיער הנוצץ
חתיכת נאום בשביל בחורה בת 24, שנמצאת בשואו ביז מגיל 10, ומאז לא נחה לרגע בדרך לתואר כוכבת הפופ הפופולארית בעולם. לא פלא שבגיל 21 היא ביטלה סיבוב הופעות באוסטרליה ואסיה כדי להתאשפז במרכז באריזונה המתמחה בטיפול בטראומה לצעירים. בראיון למגזין בילבורד שנתיים לאחר מכן, חשפה גומז כי היא סובלת ממחלת הזאבת (לופוס), וההתמוטטויות והחרדה נגרמו כתוצאה מהמחלה. באתרי הרכילות בכלל הסיקו כי התמוטטה כתוצאה מהפרידה מבן זוגה לשעבר ג'סטין ביבר, איתו ניהלה מערכת יחסים של און-אוף במשך קרוב לחמש שנים, שהסתיימה בטינופת הדדית ברשתות החברתיות. "רציתי נואשות להגיד לכם: 'אין לכם מושג מה קורה. אני בכימותרפיה ואתם חארות'", אמרה גומז בכעס כלפי התקשורת. "הסתגרתי והתבודדתי עד שהייתי מספיק בטוחה בעצמי שוב".
למרות פסק הזמן הארוך שלקחה השנה, 2016 היא שנת המפנה הגדול של גומז, שרק הוכיחה עד כמה היא חזקה יותר מכל כלי תקשורת. היא הפכה לאדם הראשון בעולם שחצה את קו מאה מיליון העוקבים באינסטגרם (104 מיליון), כשאחריה מדדה טיילור סוויפט עם כ-10 מיליון עוקבים פחות. על פי הדיילי טלגרף, פוסט של גומז מלפני חמישה חודשים, בו היא מצולמת בגופייה אדומה ובקבוק קוקה קולה מזכוכית, זכה ל-6 מיליון לייקים, ודורג במקום ה-8 מתוך 10 הפוסטים הכי אהובים ברשת החברתית מאז ומעולם. לכך יש להוסיף 61.8 מיליון חברים בפייסבוק, ו-46 מיליון עוקבים בטוויטר - והרי לכם מעצמת תקשורת חסרת תקדים של צעירה בגובה 165 סנטימטר, שלמעט תצלום אחד שהעלתה באינסטגרם בחודש נובמבר, מצויה בתרדמת רשתות החברתיות מאז אוגוסט.
"כל מתבגרת בעולם תרצה תיק שלה"
מיקומה החזק של גומז ברשתות החברתיות לא חמק מעיניהן של חברות אופנה בינלאומיות, ובראשן חברת האופנה והאביזרים האמריקאית Coach, איתה חתמה השבוע גומז על חוזה לשנה בגובה 10 מיליון דולר (מתברר שלשתוק ולנוח זה הכי משתלם. תשאלו את קים קרדשיאן). גומז תשמש פנים למותג הפופולארי, ואף תשתף פעולה עם המותג בקולקציית קפסולה שתישא את שמה. "Coach עשו מהלך חכם בהחתמת סלינה", אמרה השבוע הסטייליסטית אראבלה גרינהיל. "כל מתבגרת בעולם תרצה תיק שלה".
מי שחתום על הפיכתה של גומז מזמרת פופ להמונים וכוכבת דיסני לשעבר לאיט גירל הכי אופנתית בסביבה, הוא מעצב האופנה ניקולא גסקייה, המנהל הקריאטיבי של לואי ויטון, שליהק אותה לקמפיין סתיו-חורף 2016-17 של בית האופנה. גסקייה וגומז כיכבו יחד על שער גיליון יוני של הווג הברזילאי, בו סיפר המעצב כי גומז היא המוזה שלו - אמירה מפתיעה ממישהו שעד כה ליהק בעיקר דוגמניות מתחילות ופיגורות בעלות אפיל אמנותי, כמו שרלוט גינסבורג והדוגמנית האוסטרלית פרנדדה לי בעלת השיער הוורוד. אבל כפי שניכר בעונות האחרונות, בלואי ויטון מסמנים כעת כמטרה את הקהל הצעיר והאופנתי, ויחד עם פרזנטור כמו ג'יידן סמית' הצעיר, אפשר להבין איך הפכה מלכת בלדות הקיטש למעוררת השראה בעיניו של מעצב הבית.
סטייליסטית למראות לא מתאמצים
מלבד החיבור ללואי ויטון, עשתה גומז עוד כמה דברים בדרך למעמדה ככוכבת האופנה החמה של הרגע. היא בחרה לא פעם ללבוש מותגים בעלי שפה רדיקלית, כמו הקולקטיב הפריזאי וטמו (Vetements) או Monse הניו יורקי, והיא מייצרת שורה של מראות אקלקטיים מהזן שאנחנו פחות מצפים לקבל מכוכבות אמריקאיות צעירות, שמתאימים יותר ליוצרות חריגות כמו גריימס או סוקו.
המותג Monse, למשל, קיים בשוק שלוש עונות בלבד, אבל כבר קנה לו שם בקרב נשים כמו אמל קלוני ושרה ג'סיקה פרקר. מייסדי המותג, לורה קים ופרננדו גרסיה, לשעבר מעצבים אצל אוסקר דה לה רנטה, הלבישו את גומז בסיבוב ההופעות האחרון שלה, בבגד גוף בהיר ששובץ ב-96,480 אבני קריסטל של חברת סברובסקי, ומעליו מעין שמלת ערב שחורה שהסירה גומז במהלך המופע.
מי שעומדת מאחורי בחירותיה של גומז היא הסטייליסטית הנודעת קייט יאנג, שבראיון לדיילי טלגרף הקיץ הסבירה כי "באשר למראה של גומז, אנחנו בוחרות יחד מראה צעיר עם קווים מודרניים, נקיים וסקסיים. הבגדים משדרים חוסר מאמץ, עם השפעות מעולם הספורט האמריקאי". יאנג סיפרה כי מלבד הלבוש בהופעות ועל השטיח האדום, היא אחראית על המראה של גומז גם בחיי היומיום, שנראה נינוח ביחס לכוכבות כמו ג'ניפר לופז או ליידי גאגא. "הרבה סלבריטיז שקועים באיך שהם נראים על השטיח האדום, ושוכחים דברים בסיסיים בלבוש, כמו נוחות", הוסיפה יאנג. "אני תמיד מזכירה ללקוחות שלי שרצוי לא לנעול למסיבה נעליים לא נוחות או שמלה ארוכה שנשרכת אחריהן. גם אם זה נראה טוב בתמונה, אם זה לא נוח - זה לא יפה".
______________________________________________________
ואיך התגברה המעצבת שלומית אזרד על הטרגדיה האישית שלה?