היחסים המורכבים שמנהלת שושלת קרדשיאן-ג'נר-ווסט עם תעשיית האופנה הגיעו השבוע לנקודת רתיחה. ככה זה כשהחיים האמיתיים הופכים לדוקו טראש ומפעלות אופנה שמעורב בהם כסף גדול - הקו הדק בין מסע קידום מכירות אינטנסיבי לירידה מוחלטת מהפסים הולך ומיטשטש. קניה ווסט הוכיח את זה השבוע, כשיומיים לפני ההשקה הבינלאומית של דגם הנעליים החדש שיצר לאדידס, נודע כי הוא אושפז בכפייה במחלקה פסיכיאטרית, לאחר שתקף עובד בחדר הכושר בו הוא מתאמן.
אתר הרכילות TMZ דיווח ביום שני בלילה כי ווסט פונה לבית חולים בלוס אנג'לס לצורך הערכה פסיכיאטרית, ונאזק לאחר שסירב להתפנות. אשתו קים קרדשיאן עזבה את טקס האזכרה לאביה בניו יורק עם קבלת הבשורה, ונסעה להיות לצדו בעיר המלאכים. על פי אתרי הרכילות בעולם, מצבו של ווסט אינו עוד תעלול יחצני כפי שניתן אולי היה לחשוב, אולם סמיכות הכותרות בדבר האשפוז ליום ההשקה המתוכנן מראש, נראית בהחלט חשודה, בעיקר בהתחשב בנפשות הפועלות, שכידוע, לא בוחלות בשום אמצעי על מנת למקסם את ההכנסות ממכירות.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- איך לעצב בבית את התסרוקות החמות לסתיו?
- האם דונלד טראמפ ועולם האופנה הם בעצם אותו הדבר?
- מה הסתירה עדי אולמנסקי מאחורי האיפור וצבעי השיער?
קשה לנתק את הפרסומים על מצבו הנפשי של ווסט מהשוד שעברה אשתו קים לפני כחודשיים בפריז, שהוביל להיעלמותה המוחלטת מהעין הציבורית ולהשתקה של חשבון האינסטגרם הפעיל שלה. כמי שהרגילה את הציבור לעקוב אחריה על בסיס יומיומי דרך כל מדיה אפשרית, השתיקה של קים מתפרשת כמשבר נפשי עמוק, אולם באותה המידה היא מייצרת ציפייה גדולה יותר לשובה ולבשורה החדשה שתביא עמה, כך שאת מחיר הפרסום בפוסט הראשון שתעלה, או בראיון הראשון שתעניק לתקשורת, אפשר כמעט להשוות למחיר זמן מסך בסופרבול האמריקאי.
החשיפה משתלמת: 161 מיליון דולר הכנסות
משפחת קרדשיאן אומנם מוגדרת כתופעת ריאליטי טראש המשויכת למדורי הרכילות, אבל אין ספק כי מקור ההכנסה המשפחתי המרכזי הוא תעשיית האופנה והיופי. המספרים מדברים בעד עצמם: מותג הקוסמטיקה של קיילי ג'נר בת ה-19 גלגל בשנה האחרונה 20 מיליון דולר, ובחודש הבא היא תשיק מותג אופנה חדש; קנדל ג'נר זינקה השנה למקום ה-3 ברשימת הדוגמניות הרווחיות של פורבס, עם הכנסות של 10 מיליון דולר, עלייה של 150 אחוז ביחס לשנה שעברה; ואילו האחות הגדולה (למחצה) קים קרדשיאן, שלשלה לכיסה בין יוני 2015 ליוני 2016 לא פחות מ-51 מיליון דולר, כחלק מהתקשרויות עסקיות עם בתי אופנה ופרסום באינסטגרם, כולל קמפיין החורף המשותף עם הבעל ווסט לבית האופנה בלמן. על פי פורבס, 40 אחוז מההכנסות הללו, שהם 20.4 מיליון דולר, הרוויחה קרדשיאן רק ממשחק המחשב "קים קרדשיאן - הוליווד", שמאפשר לכם לצאת איתה לקניות ולהלביש אותה.
גם יתר הקרדשיאנס הם משתתפים פעילים במפעל האופנה המשפחתי, לרבות אבי המשפחה שהפך לקייטלין ג'נר, שחתמה השנה על חוזי פרסום עם שתי חברות ענק: חברת האיפור והקוסמטיקה M.A.C וענקית האופנה השבדית H&M. פורבס מעריך השבוע כי במהלך השנה האחרונה הרוויחה משפחת קרדשיאן-ג'נר סכום כולל של 161 מיליון דולר.
ווסט, לעומת זאת, שקוע עמוק בחובות, ועל פי פרסומים במדורי הרכילות בארצות הברית, אין לו אפילו חשבון בנק משותף עם קרדשיאן, שסירבה לחלץ אותו מהם. בפברואר השנה צייץ ווסט בטוויטר שורה ארוכה של ציטוטים ששיתפו את העוקבים בחובות של 53 מיליון דולר בהם הוא שקוע. הכתובת היתה כבר אז על הקיר: ווסט יורד מהפסים. כתבה שפורסמה מאוחר יותר במגזין וניטי פייר הסבירה כי החובות אליהם נקלע ווסט הם תוצאה של השקעות לא נכונות באופנה. ב-2011, למשל, הוא הפסיד 30 מיליון דולר כשהקים קו בגדי נשים הנושא את שמו. 16 מיליון דולר נוספים הפסיד ווסט בעסקה עם נייקי שלא צלחה, וקדמה לשיתוף הפעולה המוצלח עם אדידס, שהחל לפני כשנתיים תחת השם Yeezy.
את סוד ההצלחה של ווסט במקרה של אדידס אפשר למצוא בטקטיקת השיווק והמכירה - הנעליים משווקות במהדורה מוגבלת בחנויות מעטות בעולם, מה שמוביל לתורים ארוכים בחנויות המותג מסביב לעולם, שגם מצטלמים מצוין. השבוע יצא הגיליון החדש של המגזין הגרמני 032c עם הפקת אופנה בכיכובן של קלואי וקים קרדשיאן, בתמונות חושפניות בבגדי הקולקציה השלישית של ווסט לאדידס.
מיליוני עוקבים לבד
עוד מוקדם להמר האם המצב הנפשי אליו נקלע ווסט הוא תוצאה של החובות העמוקים, שיגעון הגדלות שלו (בכל זאת, מדובר באדם שמשוכנע שהוא אלוהים), המשבר ביחסים עם קים מוכת הטראומה, חוסר יציבות נפשית, או אולי בכלל מדובר בעוד חלק מהתסריט של מסע קידום המכירות הבלתי נגמר של חייו.
דבר אחד ברור: ווסט לא לבד. בחודשיים שעברו מאז השוד המזוין בפריז נדמה כי השושלת המשפחתית כולה חווה טלטלות רבות. רק בשבוע שעבר פורסם כי חיית הרשתות החברתיות קנדל ג'נר החליטה באחת לסגור את חשבון האינסטגרם שלה, למורת רוחם של 68.8 מיליון העוקבים שלה, לטובת מה שהיא הגדירה כחלק מתהליך ניקוי רעלים. זאת, רק כדי לחזור ולפתוח אותו שוב שבוע לאחר מכן.
בראיון טלוויזיוני לאלן דג'נרס הסבירה ג'נר: "רציתי להיגמל מאינסטגרם, הפסקה קצרה. זה היה הדבר הראשון שהסתכלתי עליו בבוקר, והדבר האחרון שאיתו הלכתי לישון. הרגשתי תלויה באינסטגרם יותר מדי". בראיון היתממה ג'נר וטענה כי לא ידעה שהאקט יוביל לכזו תגובה תקשורתית סוערת, אך כמי שמכירה כל כך מקרוב את חוקי המשחק, קשה מאוד להאמין לה. את החשבון המחודש השיקה ג'נר עם שלוש תמונות שהיא עצמה צילמה, מה שהוביל להשערות כי הדוגמנית בת ה-21 משיקה למעשה את קריירת הצילום החדשה שלה. זאת, לאחר שלאחרונה צילמה ג'נר את הדוגמנית הצעירה, הבת של סינדי קרופורד קאיה גרבר, לשער של מגזין האופנה LOVE.
היעלמותה הזמנית של ג'נר מהאינסטגרם הובילה מיד אל עמוד האינסטגרם של חשודה אחרת מתוך המשפחה, הלוא היא אחותה קיילי בת ה-18. בתמונה שהעלתה קיילי ביום שלישי בחשבון האינסטגרם נראתה קנדל עם שפתיים מנופחות בדומה לאלה של אחותה - שינוי גדול מהמראה הטבעי שהציגה עד כה. העוקבים החלו מיד בספקולציות כי חשבון האינסטגרם של קנדל נסגר לטובת שיפוצים פלסטיים, אולם האחות הקטנה ביטלה אותם באחת בטענה כי מדובר באשליית איפור בלבד.
בסופו של דבר, הבאז שמייצרות שתי האחיות נועד לקדם את חברת האופנה החדשה שמקימה קיילי בימים אלו, ותושק ב-9 בדצמבר כחנות פופ אפ בקניון ווסטפילד בקליפורניה, וכן כחנות אונליין. חשבון האינסטגרם החדש שהשיקה השבוע, The Kylie Shop, מציג אותה מדגמנת את עיצובי המותג, כמו חולצת טי לבנה עם הכיתוב Like, Realizing Stuff באדום, שנלבשה עם מכנסי ג'ינס שרוכסנם פתוח בהתגרות, או חולצת טי שחורה עם הדפס שלה עצמה בלנז'רי סקסי. להשקת העמוד כולו נבחרה תמונתה בחזיית תחרה אדומה וחושפנית, לטובת 375 אלף העוקבים החדשים - מספר זעום בהשוואה ל-79.4 מיליון העוקבים בחשבון הפרטי שלה.
עושה רושם כי אחרי חשיפת היתר של הנעשה בחדרי חדרים בתוכנית הריאליטי, השיתוף המאסיבי ברשתות החברתיות והכותרות המסעירות שהתרגלו לשחרר לתקשורת על בסיס קבוע, הקרדשיאנס נאלצים להגיע למחוזות שערורייתיים במיוחד כדי לשמור על הגחלת. בשלב זה, מיליוני אנשים בעולם ממתינים לגלות מה תהיה הדרמה הבאה של מי מבני המשפחה, שממשיכים לשווק ולמכור לנו עוד ועוד מוצרים שאיש לא זקוק להם באמת. השאלה הגדולה שעולה כעת היא לא מתי תתפוצץ בועת הקרדשיאנס, אלא כמה רחוק הם עוד מוכנים ללכת כדי לשכנע אותנו לקנות את התסריטים שלהם, ואם אפשר, על הדרך, גם עוד איזה ליפסטיק של קיילי ג'נר.
______________________________________________________
ואיך השתלטה משפחת גולדמן-פפר על הווילה של משה גינדי?