תקציר הטרנד:

• מעברי גוונים הדרגתיים מקנים למוצרים ולחללים עומק ומימד, הן בצבעים כהים ועשירים והן בצבעים נועזים ובהירים.

• השימוש במעברים הדרגתיים ומתונים של גוונים רוויים למחצה מרכך את הקווים הגיאומטריים.

• הופעתם של אפקטים בהתזת צבע בתחום העיצוב הושפעה מטכנולוגיות של צביעת רכבים וציוד ספורט מקצועי.

• הטרנד של ערבובי צבעים מעומעמים ואווריריים נמשך.

יותר ויותר מעצבים ואמנים מתנסים בטכניקות צבע מתוחכמות, שנראו בעבר רק בתחום הרכב והספורט המקצועי. ערבובי צבע הנוצרים באמצעות התזת שכבות הדרגתיות של פיגמנטים יוצרים מראה חדש ומרענן, שאת יישומיו אפשר למצוא בארכיטקטורה, בעיצוב מוצר, באמנות ובאופנה.

רפאל דה קרדנאס (Rafael de Cardenas)

המעצב והאדריכל הניו יורקי יצא במאי האחרון עם קו מרשים של פריטי ריהוט בודדים, שהוצגו בגלריה Johnson Trading Gallery בניו יורק. השידות הציגו קומפוזיציה גיאומטרית של קוביות, משולשים וצורות מעגליות למחצה, במחווה לסגנונם של האדריכלים ברוס גוֹף (Bruce Goff) ופרנק לויד רייט. האפקט הגרפי הועצם בזכות התזת גוונים רוויים למחצה, במעבר מדורג וחלק בין גוון לגוון.

לבד מעיצוב מוצרים ורהיטים, דה קרדנאס הוא גם אדריכל ומעצב פנים נחשב, הידוע במשטחיו הנועזים ובעיצובי הפנים המבלבלים שלו. החנות של בוטיק בגדי הגברים Unknown Union בקייפטאון, דרום אפריקה, מתאפיינת בחיוניות של צבעים רוויים וצבעי ניאון. גם כאן יושמו מעברי הגוונים המדורגים בטכניקה של צביעה בהתזה.

החנות שעיצב דה קרדנאס בקייפטאון (באדיבות negev by stylus)
החנות שעיצב דה קרדנאס בקייפטאון (באדיבות negev by stylus)

קונסטנטין גרצ'יץ' (Konstantin Grcic)

בקולקציה האחרונה שלו, Champions שהושקה ב-Gallerie Kreo בפריז, יצר המעצב הגרמני קונסטנטין גרצ'יץ' מהדורה מוגבלת של שולחנות בצבעים עזים, כשהוא משתמש בטכניקות התזה של צבע. המעצב, שהציג מוטיבים גרפיים עזים ומִדרג צבעים, הושפע מאירוע הספורט פורמולה 1, מהעיצוב של ציוד ספורט מקצועי ומעבודותיו של האדריכל והמעצב הצרפתי האייקוני ז'ן פרובה.

העבודה של גרצ'יץ' (באדיבות negev by stylus)
העבודה של גרצ'יץ' (באדיבות negev by stylus)

הגרפיקה נועדה לעורר תחושה של מהירות וכוח, כפי שניתן לראות בעיצוב של ציוד ספורט ומכוניות מירוץ. ואולם, גרצ'יץ' יישם את ה"אני מאמין" הגרפי שלו, בשיתוף פעולה עם הצייר הנודע בהתזת צבע, וולטר מאוּרר (Walter Maurer). מאורר, שהתפרסם בזכות עבודתו על סדרת BMW Art Car, הביא לידי ביטוי את פועלם של האמנים אלכסנדר קאלדר, אנדי וורהול ופרנק סטלה בשנות ה-70.

קתרינה גרוס (Katharina Grosse)

האמנית קתרינה גרוס, המתארת את עבודתה כ"צבעי מים שחרגו ממקומם", עושה שימוש באקדח צבע לקבלת אפקט דרמטי במיצבים שמתייחסים לסביבה שבה הם מוקמים. גרוס מביאה לתוך הגלריה ערימות של אדמה וחצץ, ומרססת את תילי העפר בלבן, כהכנה לשכבות הצבע הרבות. המיצבים שלה מכסים תקרות, קירות, חלונות ורצפות ברצועות רחבות של פיגמנט אבקתי, ויוצרים בהצלחה מרובה חוויה מציפה.

העבודה של קתרינה גרוס (באדיבות negev by stylus)
העבודה של קתרינה גרוס (באדיבות negev by stylus)

סיימון וטום בלוּר (Simon & Tom Bloor)

סיימון וטום בלור מברמינגהם הם שני אחים שעושים אמנות ביחד. הם עושים שימוש במגוון מדיות – ציור, קולאז' ומיצבי פיסול - כדי לחקור מעברים קונטקסטואליים. בתערוכה שנערכה לאחרונה ב-South London Gallery, הם הגדירו את החלל במיצב טקסטואלי שרוסס בצבע על הקיר. תִמרות הצבע דמויות העשן העמידו גוונים מעורבים של אפור קר וניאון בוהק, שעליהם נצבעו בלבן המלים "בעיר המחר, שם נבנה את גורלנו".

המיצב של האחים בלור בלונדון (באדיבות negev by stylus)
המיצב של האחים בלור בלונדון (באדיבות negev by stylus)

קונור קרונין ופקו פֵּרֵגרין (Conor Cronin & Paco Peregrin)

קונור קרונין, מעצב מברצלונה, עובד עם חברת המיתוג S.C.P.F, ולאחרונה מינתה אותו מועצת העיר כדי ליצור לה קמפיין חזותי. הפרויקט, ששמו "אדפטציה", מציג תמונה של גבר ואישה על רקע צהוב אחיד כשפלג גופם העליון מרוסס כולו בגווני כחול ופוקסיה אבקתיים. את התמונה צילם פקו פרגרין, צלם ממדריד, נוהג להשתמש באפקטים של התזת צבע בצילומי אופנה, יופי וטבע דומם.