ילדים זה בדיחה: עידן ניידיץ העלה סרטונים עם ילדיו ונעשה כוכב רשת

הוא היה קצין שלישות, איש מכירות ופרסומאי, אבל סרטון אחד, שנולד במקרה, הפך אותו לאושייה. הכירו את הסטנדאפיסט שנעזר בילדים שלו כדי להצחיק אתכם

נדב גליק

|

10.09.19 | 02:36

עידן ניידיץ. "אני לא צוחק על הילדים, אלא על ההווי ההורי. חשוב לי להראות שהורות זה לא כזה כיף כמו שמציגים אותה לפעמים" (צילום: דנה קופל)
עידן ניידיץ. "אני לא צוחק על הילדים, אלא על ההווי ההורי. חשוב לי להראות שהורות זה לא כזה כיף כמו שמציגים אותה לפעמים" (צילום: דנה קופל)
עם הילדים, רוני ועומר. "אני שואל אותם אם הם אוהבים שמזהים אותם, והם עונים שכן. הם נהנים מזה" (צילום: דנה קופל)
עם הילדים, רוני ועומר. "אני שואל אותם אם הם אוהבים שמזהים אותם, והם עונים שכן. הם נהנים מזה" (צילום: דנה קופל)
"הילדים האלה מבריקים, מבינים עניין, אז אני חושב שהם יבינו שהרעיון בסטנד-אפ הוא הקצנה" (צילום: דנה קופל)
"הילדים האלה מבריקים, מבינים עניין, אז אני חושב שהם יבינו שהרעיון בסטנד-אפ הוא הקצנה" (צילום: דנה קופל)
ניידיץ. "בסוף הופעה, אחרי שאני מצחיק 150-100 איש, אני מרגיש כמו אחרי אורגזמה" (צילום: דנה קופל)
ניידיץ. "בסוף הופעה, אחרי שאני מצחיק 150-100 איש, אני מרגיש כמו אחרי אורגזמה" (צילום: דנה קופל)

מאחר שהקדמתי לראיון בכמה דקות, הגעתי בדיוק כשעידן ניידיץ עלה לבדיקת סאונד ותאורה לקראת הופעתו בפאב סינקופה בחיפה בשבוע שעבר. בזמן הבדיקה שר ניידיץ: "אני אוהב שלוש מילים: 'לילה טוב ילדים'" – שורה מתוך שיר שמתמצת היטב את הקריירה שלו. ניידיץ פרץ לתודעה לפני כשלוש שנים, כשהחל להעלות לפייסבוק סרטונים מצחיקים בהשתתפות שני ילדיו, רוני (כיום בת שמונה) ועומר (בן חמש וחצי), ומאז נעשה כוכב רשת. שלל הסרטונים שהוא העלה עד כה מאופיינים בקונפליקטים בין ההיגיון שלו, ההורי, הבוגר, לבין זה של ילדיו, מה שיוצר סיטואציות שמקסימות ומצחיקות את קהל העוקבים.

 

>> תאהבו אותנו גם בפייסבוק

 

עוד בערוץ אנשים:

 

 

קהל הצופים שהגיע להופעתו בחיפה ציפה לנוכחות של הילדים, וזו מגיעה כבר כשניידיץ עולה לבמה: ברקע מושמעת הקלטה של בנו, עומר, המבקש מהקהל לכבות טלפונים ולהתרכז באבא. "הרבה אנשים מגיעים בעקבות ההיכרות עם עומר, שמופיע ברוב הסרטונים, אז אני מרגיש חובה להכניס אותו בכל מיני מקומות בהופעה", הוא מסביר. "בהופעה אני גם מדבר הרבה על גיל 40, שהגעתי אליו לפני חודשיים. התחלתי לחוות את המשבר עוד הרבה לפני, וזה משבר טוב: פשוט החלטתי להגשים את עצמי, לחיות את החלום, להצחיק אנשים. בסוף הופעה, אחרי שאני מצחיק 150-100 איש, אני מרגיש כמו אחרי אורגזמה".

 

הכירו אותו ואת ילדיו:

 

 

 

אף אחד לא בא

 

ניידיץ גדל בבאר שבע, באילת ובראשון לציון וכיום גר בחולון. עם סיום התיכון התגייס לחיל השלישות והשתחרר כעבור ארבע שנים כקצין. זמן קצר אחרי שחרורו סיפר לו חבר שנפתחה במה פתוחה בפאב ברחובות, והציע לו לכתוב מערכונים ולהעלותם שם. ניידיץ הסכים, והשניים החלו להופיע עם מערכונים פרי עטם. כעבור שנה הרגישו שהם בשלים להעלות מופע מלא והזמינו אליו בכירים מתעשיית הבידור בתל אביב. "אף אחד לא בא", הוא נזכר. "בדיעבד, אני יכול להגיד שזה היה הומור דלוח, ברמה נמוכה. היינו ילדים ולא ידענו לשפוט אם זה מספיק טוב, אבל היינו בטוחים בעצמנו, אז פנינו למשרד סברס, שניהל את שלשיית מה קשור, ועשינו שם כמה קטעים. הסוכן נדלק והסכים לייצג אותנו. אחרי שלוש שנים של הופעות הגענו למסקנה שזה לא זה".

 

הוא החל ללמוד מינהל עסקים ושיווק ועבד במקביל בחברת HOT כנציג מכירות ובהמשך כמנהל מחלקה. ב-2011 גילה את פייסבוק והבין שזו פלטפורמה מעולה להומור. "התחלתי לכתוב פאנצ'ים ובדיחות בלי לדעת מי רואה אותי. רוב מה שכתבתי היה גרוע, אבל זה היה ההומור של 2011. אחרי שנתיים של כתיבה ברשת הכרתי מעגל של אנשים, כותבי רשת כמוני; התאגדנו והתחלנו להופיע. קראנו לעצמנו 'קורעים רשתות', וזו הייתה הפעם הראשונה שהייתי על במה לבד כסטנדאפיסט".

 

הקבוצה שאיגד הופיעה שנתיים בהצלחה, עד שהקהל, שהורכב ברובו מהעוקבים בפייסבוק, החל להידלדל, וההופעות דשדשו. באותה תקופה הכיר בעבודה את מירה, שהייתה נציגת מכירות בצוות מקביל, ונישא לה. לפני שש שנים הוא עבר לעבוד בפרסום והשתלב במשרד אדלר-חומסקי אבל המשיך בהופעות. המפנה הגיע לפני כשנה. מכונית נתקלה בו בעת שרכב על אופניים, והוא שבר את המרפק. באותו ערב הייתה לו הופעה בנתניה, ורק למחרת נסע למיון, שם התברר שהמרפק שלו שבור, והוא נשלח לנוח בביתו למשך שבוע. "הימים בבית גרמו לי להרהר על העתיד. כשחזרתי לעבודה, נכנסתי למנכ"ל והודעתי שאני מתפטר. הקטע המצחיק זה שהוא אמר לי עוד קודם שהוא לא מבין מה אני עושה אצלם, ושאני צריך להופיע. נפרדנו כחברים, ויצאתי לעצמאות".

 

ניידיץ. "מנכ"ל המשרד לא הבין מה אני עושה אצלם" (צילום: שריי עוז צילומי תדמית)
    ניידיץ. "מנכ"ל המשרד לא הבין מה אני עושה אצלם"(צילום: שריי עוז צילומי תדמית)

     

    "קצת אלכוהול", אמר הילד

     

    בסרטון המשפחתי הראשון שהוא העלה לרשת, הופיע בנו עומר, שהיה אז בן שנה וחצי וידע להגיד רק את המילה "אבא". "הסרטון נולד בטעות", נזכר ניידיץ. "בהתחלה לא עשיתי סרטונים עם הילדים בכלל, אלא רק סרטונים קומיים על הווי המשרד שבו עבדתי. הראשון עם עומר נוצר כשנסעתי איתו ועם אשתי ברכב; הוא ישב מאחור והתחיל לקרוא לי 'אבא', ואני עניתי 'מה, חמוד?' הוא כמובן היה קטן מדי בשביל לענות, אבל המשכתי וחזרנו על הריטואל כמה פעמים. בפעם המי-יודע-כמה שהוא קרא 'אבא', עניתי לו 'מה' בקול מפחיד ועמוק כזה. הוא נשאר בהלם מזה, ואשתי התגלגלה מצחוק".

     

    כשהועלה הסרטון לפייסבוק, התברר שלא רק אשתו צוחקת. ניידיץ ראה כי טוב והחל להעלות סרטונים שבהם הוא שותל תשובות מצחיקות בפיו של בנו הפעוט. רובם הצליחו מאוד; אחד לא עבר חלק. "אחרי השבוע הראשון של עומר בגן חובה צילמתי איתו סרטון סיכום. שאלתי אותו: 'איך אתה מסכם את השבוע הראשון בגן?' והוא כביכול ענה: 'וואי, מטורף, קצת אלכוהול, קצת מין, קצת הימורים, קצת ירוק'. כמובן שאני אמרתי לו להגיד את זה, והייתה עליי ביקורת, איך אני נותן לילד להגיד דברים כאלה. בדיעבד, לא הייתי עושה את הסרטון הזה. כנראה הגזמתי קצת".

     

    צפו בהגזמה:

     

     

    בני הזוג ניידיץ מתדיינים ביניהם הרבה בנושא החשיפה ומידת השפעתה על ילדיהם. "כל מה שמנהל אותנו זה טובת הילדים", הוא אומר. "עכשיו, למשל, עומר נכנס לכיתה א', ילדים בכיתות גבוהות יותר מזהים אותו מהסרטונים, ואני חושש שהוא לא יידע להתמודד עם זה. באיזשהו מקום אני מרגיש רע עם זה, כי אני הבאתי אותו למצב הזה, אז אני נורא חרד. ביקשתי להיפגש עם המנהל לפני פתיחת שנת הלימודים כדי שהוא יהיה מודע לזה".

     

    איך הילדים עצמם מגיבים לחשיפה?

    "אנחנו כל הזמן מדברים איתם על זה. אני שואל אותם אם הם אוהבים שמזהים אותם, והם עונים שכן. הם נהנים מזה. פתאום, למשל, אבא מכיר אנשים חדשים ומפורסמים שמדברים איתם, וליום ההולדת הם קיבלו המון ברכות ממפורסמים שהם אוהבים. רק בחצי השנה האחרונה עומר מתחיל להבין את המשמעות של להיות מפורסם. אני מקווה שבקרוב כבר לא יזהו אותי איתו. כשאנחנו הולכים היום ברחוב, צועקים לי: 'הנה ההוא עם הילד'. אני רוצה שיצעקו: 'הנה הסטנדאפיסט ההוא'".

     

    בינתיים, עומר הוא ממש חלק מהקריירה שלך.

    "ממש. כשאנחנו עושים תוכן שיווקי, אני מספר לו שאנחנו מרוויחים על זה כסף ומתחלק איתו ברווח. פעם הוא קנה אופניים לו ולאחותו מהכסף שהוא הרוויח".

     

    ניידיץ והילדים. "אנחנו מתחלקים ברווח" (צילום: דנה קופל)
      ניידיץ והילדים. "אנחנו מתחלקים ברווח"(צילום: דנה קופל)

       

      אבא, אתה מדבר עליי?

       

      ניידיץ מדגיש שבשום מצב הוא לא מבזה את ילדיו. "אני לא צוחק עליהם, אלא על ההווי ההורי", הוא אומר. "חשוב לי להראות שהורות זה לא כזה כיף כמו שמציגים אותה לפעמים. התפקיד שלי זה להציג את המראה האמיתית של ההורות: למשל, שאין הרבה רגעים של שקט; אולי רק כשהילדים במסגרות".

       

      רעייתו מירה מעורבת בעשייה שלו ותומכת בה. "היא מאוד מפרגנת, מבינה שזה חלק מהמקצוע שלי, והכל עובר דרכה: כל רעיון חדש לסרטון, כל בדיחה חדשה – הכל צריך לקבל אישור שלה, בעיקר בסרטונים עם הילדים. הרבה פעמים היא אמרה לי: 'את זה לא'. היום היא גם אומרת: 'אחלה, תודה', כי אני מקבל הצעות מסחריות".

       

      אשתו גם מגיעה להופעותיו לעיתים תכופות, אבל ילדיו עדיין לא ראו אותו על הבמה. לאחרונה הבינה הבת הבכורה רוני שאביה מדבר עליה במופע, וגילתה עניין. "היא הייתה נוכחת בפגישה שלי עם מישהי שאמרה: 'הקטע עם רוני בהופעה ממש הצחיק אותי', אז פתאום היא הרימה את הראש ושאלה: 'מה, אתה מדבר עליי בהופעה?' אמרתי לה שכן, שאני מספר משהו. לא אמרתי לה: 'אבא מספר שאת אוכלת לו את הראש'. הילדים האלה מבריקים, מבינים עניין, אז אני חושב שהם יבינו שהרעיון בסטנד-אפ הוא הקצנה. אני מת שהם יבואו פעם להופעה".

       

       

         

        לא תאמינו איפה היא מצאה חומר לבדיחות. הקליקו על התמונה:

         

        אלמוג שור. עבודה לא שגרתית סיפקה חומר למופעים שלה. הקליקו על התמונה (צילום: יובל חן)
        אלמוג שור. עבודה לא שגרתית סיפקה חומר למופעים שלה. הקליקו על התמונה (צילום: יובל חן)

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד