עשרות המתבגרות האסיאתיות שהתגודדו ביומו האחרון של שבוע האופנה במילאנו מחוץ לתצוגה של מותג הספורט FILA, לא ידעו את נפשן מרוב התרגשות. בשורה הראשונה של התצוגה ישבו סלבריטאים קוריאנים שהוזמנו על ידי מנכ"ל ויו"ר המותג גנה יון מקוריאה, שם גם נמצא מטה החברה העולמי, לאחר שפילה נרכשה על ידי הזכיין הקוריאני ב-2007 תמורת 400 מיליון דולר.
שלושה ימים קודם לכן היתה זו ניקי מינאז' שהראתה לכולם איך עושים את זה נכון כשהגיעה לתצוגת האופנה של פנדי במילאנו, לבושה מכף רגל ועד ראש בבגדים ואביזרים מתוך שיתוף הפעולה בין שני המותגים: יוקרה מצד אחד, ספורט מצד שני. זה היה גם הלך הרוח העקבי בתצוגת האופנה של פילה, הראשונה למותג בשבוע האופנה במילאנו, אשר שימשה כהצהרת כוונות להפוך לשחקן מרכזי בתחום האופנה ולא רק כמותג ספורט שנוסד באיטליה על ידי משפחת פילה כחברה להלבשה תחתונה בשנת 1911.
זו לא היתה החגיגה היחידה השבוע במילאנו: בית האופנה אטרו פתח תערוכת רטרוספקטיבה לציון 50 שנה למותג; דולצ'ה & גבאנה העלו תצוגה עתירת סלבס כשעל המסלול צעדו קרלה ברוני ואשלי גרהאם; בית האופנה ורסאצ'ה חגג את מכירתו לתאגיד מייקל קורס האמריקאי תמורת 2.12 מיליארד דולר; וגם ברשתות החברתיות התקיימה "חגיגה" כשמעצבת צעירה האשימה בהעתקה את ג'רמי סקוט, המעצב האמנותי של בית מוסקינו. סקוט יצא להגנת שמו הטוב, והוכיח כי ההשראה לקולקציה היא מהארכיון של בית האופנה.
תצוגת האופנה של פילה בעיר הוציאה מהבית לא מעט צעירים מעודכנים לבושים חולצות מעוטרות בלוגו המותג, בעוד במוזיאון טריאנלה בעיר הוצגה במקביל הרטרוספקטיבה Tutti in Fila (באיטלקית: כולם בפילה), שפרשה את ההיסטוריה של המותג על חמישה חדרים רחבי ידיים. אם זה לא מספיק: הושק שיתוף פעולה בין המותג לבין רשת חנויות הקונספט הנודעות קורסו קומו 10, וכל הפריטים אזלו במהירות מהמדפים.
התערוכה החדשה מספקת הצצה לארכיון של פילה – מאז הקמתו לפני למעלה ממאה שנים ועד לתחייתו המחודשת כמותג שנלבש על יודעי ח"ן שמיצו את שלושת הפסים של אדידס ושבעו מסמליל הסווש של נייקי; מהקמפיינים הסמי-ארוטיים להלבשה תחתונה בשנותיו הראשונות של המותג, דרך קולקציות הטניס ובגדי הסקי בשנות ה-70 ועד התפשטות הלוגומאניה בשנות ה-90. לאחר מכן דעכה הפופולאריות של פילה, והוא פינה את מקומו להתחדשות של מותגים כמו אדידס ופומה, שיצרו שיתופי פעולה סקסיים: אדידס עם יוז'י יאממוטו וסטלה מקרטני, פומה עם אלכסנדר מקווין וריהאנה. הקאמבק של פילה למרכז הבמה החל לפני כשלוש שנים, כשחזר לככב ביעדי מכירה אופנתיים כמו רשת אורבן אאוטפיטרס, ולקיים שיתופי פעולה עם מעצבים כמו אנה סואי, גושה רובצ'ינסקי ופנדי.
החיבור בין אז לעכשיו בלט גם על המסלול של פילה, עם קולקציית לבוש הכוללת פריטים איקוניים שזכו למתיחת פנים בלי לאבד את הקשר למורשת של המותג. למשל, אוברול אדום משנות ה-70 עם שרוולים ארוכים ופס לבן היורד מקו הכתפיים, כשהפעם במקום לוגו מודפס בכתב קטן מקבלים את הלוגו החדש על השרוול והאות F מעל קו החזה. במקרה אחר, מכנסי טניס משובצים שלבש כוכב שנות ה-70 ביורן בורג, קיבלו פרשנות טרנדית בתצוגה, כשמהשורה הראשונה השקיף בנו בן ה-15 ליאו בורג, שממשיך בדרכו של אביו את שיתוף הפעולה עם המותג כטניסאי צעיר, נאה ומבטיח.
לאורך התצוגה עלו ובאו דוגמניות העל ג'ואן סמולס, דפני גרונוולד ומריאנה זרגוזה, בבגדים בצבעוניות של אדום, לבן ושחור, חלקם בשילובי דוגמאות של משבצות, לוגואים בגדלים שונים וכתמי צבע של ניאון שהבליחו לרגעים בעיצובו של המנהל האמנותי אנטוניו אינגרסיקוטה, שיצר ערבוב בין השראות ספורטיביות משנות ה-70 לנגיעות של סייבר-פאנק מתקופת הרייבים של שנות ה-90. שמלות פאייטים בגזרות ספורטיביות זהרו על המסלול לצד מעילי ניילון אדומים וקבוצה מרהיבה של לבן על לבן, שהזכירה את "הקו הלבן" שהשיקה פילה בשנת 1974. בדומה לתצוגות נוספות השבוע, גם כאן בלטו מכנסי הטייץ הקצרים, שמסתמנים זו העונה השלישית כטרנד שנוי במחלוקת שמובילות כוכבות כמו קים קרדשיאן. חלק מקולקציית "פילה מילאנו" כבר נמכרת כעת באתר המקוון של פקטורי 54, ובהמשך ייכנסו לבוטיקים המשווקים את הקולקציה בישראל פריטים נוספים שהוצגו על המסלול.
- הכתב היה אורח חברת פילה בשבוע האופנה במילאנו
______________________________________________________
ואיך הגיעה הופעת מחול ישראלית לתצוגה של דיור בפריז?