יוקרה מצד אחד, ספורט מצד שני: תצוגה ראשונה ל-FILA במילאנו

מותג הספורט הוותיק מציג חזון לעתיד עם בכורה בשבוע האופנה האיטלקי, תערוכת רטרוספקטיבה וקולקציה שמציעה פרשנות חדשה לפריטים איקוניים. כושר על המסלול

איתי יעקב, מילאנו

|

27.09.18 | 09:23

צפו: תצוגת האופנה של FILA בשבוע האופנה במילאנו
נוח זה הכי יפה. הדוגמנים מאחורי הקלעים מתכוננים לתצוגה של FILA (צילום: Tristan Fewings/GettyimagesIL)
נוח זה הכי יפה. הדוגמנים מאחורי הקלעים מתכוננים לתצוגה של FILA (צילום: Tristan Fewings/GettyimagesIL)
בתערוכת הרטרוספקטיבה: פריטי המותג לאורך השנים (צילום: איתי יעקב)
בתערוכת הרטרוספקטיבה: פריטי המותג לאורך השנים (צילום: איתי יעקב)
על המסלול: חיבור בין העבר לעתיד
על המסלול: חיבור בין העבר לעתיד
במוזיאון טריאנלה במילאנו: הצצה לארכיון של פילה – מאז הקמתו לפני למעלה ממאה שנים ועד לתחייתו המחודשת כמותג שאומץ על ידי צעירים מעודכנים
במוזיאון טריאנלה במילאנו: הצצה לארכיון של פילה – מאז הקמתו לפני למעלה ממאה שנים ועד לתחייתו המחודשת כמותג שאומץ על ידי צעירים מעודכנים
 

עשרות המתבגרות האסיאתיות שהתגודדו ביומו האחרון של שבוע האופנה במילאנו מחוץ לתצוגה של מותג הספורט FILA, לא ידעו את נפשן מרוב התרגשות. בשורה הראשונה של התצוגה ישבו סלבריטאים קוריאנים שהוזמנו על ידי מנכ"ל ויו"ר המותג גנה יון מקוריאה, שם גם נמצא מטה החברה העולמי, לאחר שפילה נרכשה על ידי הזכיין הקוריאני ב-2007 תמורת 400 מיליון דולר.

 

על המסלול: משבצות. בשורה הראשונה: סלבריטאים קוריאנים
    על המסלול: משבצות. בשורה הראשונה: סלבריטאים קוריאנים

     

    שלושה ימים קודם לכן היתה זו ניקי מינאז' שהראתה לכולם איך עושים את זה נכון כשהגיעה לתצוגת האופנה של פנדי במילאנו, לבושה מכף רגל ועד ראש בבגדים ואביזרים מתוך שיתוף הפעולה בין שני המותגים: יוקרה מצד אחד, ספורט מצד שני. זה היה גם הלך הרוח העקבי בתצוגת האופנה של פילה, הראשונה למותג בשבוע האופנה במילאנו, אשר שימשה כהצהרת כוונות להפוך לשחקן מרכזי בתחום האופנה ולא רק כמותג ספורט שנוסד באיטליה על ידי משפחת פילה כחברה להלבשה תחתונה בשנת 1911.

     

    בגדים ספורטיביים ונעלי עקב. התצוגה של פילה
      בגדים ספורטיביים ונעלי עקב. התצוגה של פילה

       

      זו לא היתה החגיגה היחידה השבוע במילאנו: בית האופנה אטרו פתח תערוכת רטרוספקטיבה לציון 50 שנה למותג; דולצ'ה & גבאנה העלו תצוגה עתירת סלבס כשעל המסלול צעדו קרלה ברוני ואשלי גרהאם; בית האופנה ורסאצ'ה חגג את מכירתו לתאגיד מייקל קורס האמריקאי תמורת 2.12 מיליארד דולר; וגם ברשתות החברתיות התקיימה "חגיגה" כשמעצבת צעירה האשימה בהעתקה את ג'רמי סקוט, המעצב האמנותי של בית מוסקינו. סקוט יצא להגנת שמו הטוב, והוכיח כי ההשראה לקולקציה היא מהארכיון של בית האופנה.

       

      השראות ספורטיביות משנות ה-70
        השראות ספורטיביות משנות ה-70

         

        תצוגת האופנה של פילה בעיר הוציאה מהבית לא מעט צעירים מעודכנים לבושים חולצות מעוטרות בלוגו המותג, בעוד במוזיאון טריאנלה בעיר הוצגה במקביל הרטרוספקטיבה Tutti in Fila (באיטלקית: כולם בפילה), שפרשה את ההיסטוריה של המותג על חמישה חדרים רחבי ידיים. אם זה לא מספיק: הושק שיתוף פעולה בין המותג לבין רשת חנויות הקונספט הנודעות קורסו קומו 10, וכל הפריטים אזלו במהירות מהמדפים.

         

        הפריטים אזלו במהירות מהמדפים. שיתוף הפעולה של פילה עם קורסו קומו 10 (צילום: איתי יעקב)
          הפריטים אזלו במהירות מהמדפים. שיתוף הפעולה של פילה עם קורסו קומו 10(צילום: איתי יעקב)

           

          התערוכה החדשה מספקת הצצה לארכיון של פילה – מאז הקמתו לפני למעלה ממאה שנים ועד לתחייתו המחודשת כמותג שנלבש על יודעי ח"ן שמיצו את שלושת הפסים של אדידס ושבעו מסמליל הסווש של נייקי; מהקמפיינים הסמי-ארוטיים להלבשה תחתונה בשנותיו הראשונות של המותג, דרך קולקציות הטניס ובגדי הסקי בשנות ה-70 ועד התפשטות הלוגומאניה בשנות ה-90. לאחר מכן דעכה הפופולאריות של פילה, והוא פינה את מקומו להתחדשות של מותגים כמו אדידס ופומה, שיצרו שיתופי פעולה סקסיים: אדידס עם יוז'י יאממוטו וסטלה מקרטני, פומה עם אלכסנדר מקווין וריהאנה. הקאמבק של פילה למרכז הבמה החל לפני כשלוש שנים, כשחזר לככב ביעדי מכירה אופנתיים כמו רשת אורבן אאוטפיטרס, ולקיים שיתופי פעולה עם מעצבים כמו אנה סואי, גושה רובצ'ינסקי ופנדי.

           

          שמלות פאייטים בגזרות נינוחות
            שמלות פאייטים בגזרות נינוחות

             

            החיבור בין אז לעכשיו בלט גם על המסלול של פילה, עם קולקציית לבוש הכוללת פריטים איקוניים שזכו למתיחת פנים בלי לאבד את הקשר למורשת של המותג. למשל, אוברול אדום משנות ה-70 עם שרוולים ארוכים ופס לבן היורד מקו הכתפיים, כשהפעם במקום לוגו מודפס בכתב קטן מקבלים את הלוגו החדש על השרוול והאות F מעל קו החזה. במקרה אחר, מכנסי טניס משובצים שלבש כוכב שנות ה-70 ביורן בורג, קיבלו פרשנות טרנדית בתצוגה, כשמהשורה הראשונה השקיף בנו בן ה-15 ליאו בורג, שממשיך בדרכו של אביו את שיתוף הפעולה עם המותג כטניסאי צעיר, נאה ומבטיח.

             

            מתוך תערוכת הרטרוספקטיבה של המותג (צילום: איתי יעקב)
              מתוך תערוכת הרטרוספקטיבה של המותג(צילום: איתי יעקב)

               

              הלוגו חוזר בגדול
                הלוגו חוזר בגדול

                 

                לאורך התצוגה עלו ובאו דוגמניות העל ג'ואן סמולס, דפני גרונוולד ומריאנה זרגוזה, בבגדים בצבעוניות של אדום, לבן ושחור, חלקם בשילובי דוגמאות של משבצות, לוגואים בגדלים שונים וכתמי צבע של ניאון שהבליחו לרגעים בעיצובו של המנהל האמנותי אנטוניו אינגרסיקוטה, שיצר ערבוב בין השראות ספורטיביות משנות ה-70 לנגיעות של סייבר-פאנק מתקופת הרייבים של שנות ה-90. שמלות פאייטים בגזרות ספורטיביות זהרו על המסלול לצד מעילי ניילון אדומים וקבוצה מרהיבה של לבן על לבן, שהזכירה את "הקו הלבן" שהשיקה פילה בשנת 1974. בדומה לתצוגות נוספות השבוע, גם כאן בלטו מכנסי הטייץ הקצרים, שמסתמנים זו העונה השלישית כטרנד שנוי במחלוקת שמובילות כוכבות כמו קים קרדשיאן. חלק מקולקציית "פילה מילאנו" כבר נמכרת כעת באתר המקוון של פקטורי 54, ובהמשך ייכנסו לבוטיקים המשווקים את הקולקציה בישראל פריטים נוספים שהוצגו על המסלול.

                 

                • הכתב היה אורח חברת פילה בשבוע האופנה במילאנו

                 

                ______________________________________________________

                 

                ואיך הגיעה הופעת מחול ישראלית לתצוגה של דיור בפריז?

                אופנה בתנועה: הופעת מחול ישראלית בתצוגה של דיור בפריז. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: AP)
                אופנה בתנועה: הופעת מחול ישראלית בתצוגה של דיור בפריז. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: AP)

                 

                 

                 
                הצג:
                אזהרה:
                פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד