אופנה בתנועה: הופעת מחול ישראלית בתצוגה של דיור בפריז

שבוע האופנה הצרפתי נפתח בהופעה מרגשת שיצרה הכוריאוגרפית שרון אייל. איך נראה החיבור בין מחול למסלול ואיזה עוד ישראלים בלטו ביום התצוגות הראשון בעיר?

איתי יעקב

|

25.09.18 | 11:46

מחול ואופנה בתצוגת אביב-קיץ 2019 של כריסטיאן דיור (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
מחול ואופנה בתצוגת אביב-קיץ 2019 של כריסטיאן דיור (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
"הדבר החשוב ביותר הוא ליהנות מריקוד. לחפש בתוך הגוף, להרגיש משוחרר – אנחנו מושלמים כפי שאנחנו", אומרת שרון אייל  (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
"הדבר החשוב ביותר הוא ליהנות מריקוד. לחפש בתוך הגוף, להרגיש משוחרר – אנחנו מושלמים כפי שאנחנו", אומרת שרון אייל (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
"מסורת הבלט הקלאסית לא מדברת על גוף נשי אמיתי", אומרת המעצבת מריה גרציה קיורי (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
"מסורת הבלט הקלאסית לא מדברת על גוף נשי אמיתי", אומרת המעצבת מריה גרציה קיורי (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
ספקטקל מרהיב שחיבר ברגישות בין תנועה, סאונד ובגדים לאישה המודרנית (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
ספקטקל מרהיב שחיבר ברגישות בין תנועה, סאונד ובגדים לאישה המודרנית (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
לבית האופנה דיור היסטוריה ארוכה של חיבור בין אופנה למחול (צילום: AP)
לבית האופנה דיור היסטוריה ארוכה של חיבור בין אופנה למחול (צילום: AP)
"היתה לי חוויה יוצאת דופן ומרגשת במיוחד", אומרת אייל (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
"היתה לי חוויה יוצאת דופן ומרגשת במיוחד", אומרת אייל (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)

שבוע האופנה בפריז נפתח אתמול (שני) בצהריים בתצוגה מרהיבה של בית האופנה הצרפתי כריסטיאן דיור, שנערכה במסלול המרוצים Longchamp Racecourse ביער בולון במערב העיר. התמה ששלטה בתצוגת אביב-קיץ 2019 בעיצובה של מריה גרציה קיורי היתה ריקוד, ובכניסה למקום הוצב קיר קנבס גדול עם ציטוטים של שלוש רקדניות-כוריאוגרפיות בולטות במחול המודרני: הגרמנייה המנוחה פינה באוש עם הציטוט "אני לא מתעניינת איך אנשים זזים, אני מתעניינת במה גורם להם לזוז"; האמריקאית איזדורה דאנקן עם "ריקוד הוא התנועה של היקום כשהיא מרוכזת באדם אחד"; והישראלית המצליחה שרון אייל, שמנהלת את קבוצת המחול L-E-V יחד עם בן זוגה גיא בכר, ונבחרה להוביל את תצוגת האופנה. "הדבר החשוב ביותר הוא ליהנות מריקוד", אומרת אייל, "לחפש בתוך הגוף, להרגיש משוחרר – אנחנו מושלמים כפי שאנחנו".

 

פתיחה דרמטית לשבוע האופנה בפריז. התצוגה של דיור (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
    פתיחה דרמטית לשבוע האופנה בפריז. התצוגה של דיור(צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)

     

    בגדי הגוף המודפסים שלבשו הרקדנים עוצבו על ידי בית האופנה (צילום: AP)
      בגדי הגוף המודפסים שלבשו הרקדנים עוצבו על ידי בית האופנה(צילום: AP)

        

      פתיחת התצוגה הנחשבת בהופעת מחול זיכתה מאז אתמול את להקת L-E-V במחמאות במדורי האופנה בעולם, בזכות ספקטקל מרהיב שחיבר ברגישות בין תנועה, סאונד ובגדים לאישה המודרנית. "היתה לי חוויה יוצאת דופן ומרגשת במיוחד", מספרת אייל בשיחה עם Xnet מפריז, "העבודה נעשתה במיוחד לתצוגה וללוקיישן, והוזמנו להציג בה על ידי מריה גרציה קיורי (המנהלת האמנותית של בית האופנה בשנתיים האחרונות, א"י)". עוד הוסיפה אייל כי בגדי הגוף המודפסים שלבשו הרקדנים והרקדניות נעשו בעיצוב בית האופנה. "זאת עבודה משותפת שלי ושל מריה, ויחד עברנו תהליך מעורר השראה. הרגשתי שהיא תופרת את הבגדים לתוך הגוף הפיזי שלי, והחיבור יצר חלום", אומרת אייל. זו הפעם השנייה שאייל יוצרת עבודת מחול מיוחדת לתצוגת אופנה, לאחר שבאוקטובר 2015 ליוותה הלהקה את התצוגה של מרסלו בורלון בשבוע האופנה בתל אביב.

       

      להקת L-E-V על המסלול של דיור (צילום: AP)
        להקת L-E-V על המסלול של דיור(צילום: AP)

         

        ב-2015: להקת L-E-V על המסלול בתצוגה של מרסלו בורלון בתל אביב (צילום: אורית פניני)
          ב-2015: להקת L-E-V על המסלול בתצוגה של מרסלו בורלון בתל אביב(צילום: אורית פניני)

           

          לבית האופנה דיור היסטוריה ארוכה של חיבור בין אופנה למחול, עוד מתקופתו של מייסד המותג כריסטיאן דיור, שב-1955 עיצב את שמלת הכלה של הבלרינה הבריטית הנודעת מרגו פונטיין. הבחירה באייל היא ניסיון למתוח את השיח על נשיות ומחול, צורות גוף וגבולותיו. "מסורת הבלט הקלאסית לא מדברת על גוף נשי אמיתי", הסבירה המעצבת מאחורי הקלעים בראיון לגרדיאן הבריטי, "ההיסטוריה של הבלט מציינת צורת גוף שאינה טבעית ודורשת תנועות שאינן טבעיות לגוף שלנו. הכוריאוגרפיות איזדורה דאנקן ופינה באוש פרצו את הכללים האלה".

           

          הופעת בכורה בתצוגה של גוצ'י בפריז. הדוגמן הישראלי יובל יונש (צילום: Dominique Charriau/GettyimagesIL)
            הופעת בכורה בתצוגה של גוצ'י בפריז. הדוגמן הישראלי יובל יונש(צילום: Dominique Charriau/GettyimagesIL)

             

            יום התצוגות הראשון של שבוע האופנה הפריזאי נחתם בתצוגה צבעונית של בית האופנה האיטלקי גוצ'י, שהחליט העונה לנדוד לעיר האורות – אולי מכיוון שהתצוגה הקבועה שלו במילאנו מתקיימת מדי שנה ביום רביעי ב-14:30, מועד שנפל הפעם על יום כיפור, שבו אנשי אופנה יהודים רבים נעדרים מתצוגות. בתזמון הולם לחג האושפיזין, אירחו בגוצ'י על המסלול את הדוגמן הישראלי הצעיר יובל יונש בן ה-20 מתל אביב. יונש, שהוחתם לפני חודש וחצי בסוכנות בריק (ובסוכנות "עקרב" הבינלאומית שהקימה הישראלית הצעירה שרה בנג'מין), השתחרר לא מזמן משירות צבאי וזו עבודת הדוגמנות הראשונה שלו – ספתח מרשים לישראלי צעיר ואנונימי שגובהו 1.79 מטר בלבד, "נמוך" במונחים של ענף האופנה.

             

            ______________________________________________________

             

            ומה גילינו על המעצבת מאיה נגרי בביתה בצוקי ארסוף?

            הבתים היפים של מעצבי האופנה: בית הקיבוץ היוקרתי של מאיה נגרי. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: ענבל מרמרי)
            הבתים היפים של מעצבי האופנה: בית הקיבוץ היוקרתי של מאיה נגרי. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: ענבל מרמרי)

             

             

             
            הצג:
            אזהרה:
            פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד