ימים ספורים לאחר שהעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" דיווח כי בית האופנה האיטלקי ורסאצ'ה נמצא במשא ומתן למכירתו לקבוצת מייקל קורס הולדינגס האמריקאית – ששינתה את שמה ל-Capri Holdings Limited ע"ש האי היוקרתי קאפרי – בקורס מאשרים כי העסקה בוצעה בסכום של 2.12 מיליארד דולר. בית האופנה ורסאצ'ה "עמד על המדף" במשך תקופה ארוכה, כשהוא שומר על רוח עצמאית בשליטת האחים סנטו ודונטלה ורסאצ'ה, המשמשת גם כמנהלת האמנותית בשני העשורים האחרונים. בת משפחה נוספת בחברה היא בתה של דונטלה, אלגרה ורסאצ'ה, לה הוריש האח המייסד ג'יאני ורסאצ'ה 50 אחוז מהחברה לפני שנרצח על מדרגות ביתו בשנת 1997. את המושכות קיבלה לידיה כשהגיעה לגיל 18, 11 שנים לאחר הרצח.
לפני שרכשה את בית האופנה האיטלקי, קנתה קבוצת קורס בשנה שעברה גם את מותג הנעליים ג'ימי צ'ו בסכום של 1.2 מיליארד דולר. התרחבות הקבוצה מעידה על רצון להתחרות בתאגידי מותרות אירופיים כמו OTB, Kering ו- LVMH. בהודעה הרשמית שפרסמה החברה מסר ג'ון ד' איידול, יו"ר ומנכ"ל מייקל קורס הולדינגס, כי "הרכישה של ורסאצ'ה מהווה ציון דרך חשוב עבור הקבוצה שלנו. ורסאצ'ה הוא מותג שנוסד בשנת 1978 ובמשך יותר מ-40 שנה ייצג את התגלמות יוקרת האופנה האיטלקית. אנו שמחים לצרף את ורסאצ'ה למשפחת מותגי היוקרה שלנו, ואנחנו מחויבים להשקיע בצמיחה שלה". עוד הוסיף כי "אנו מאמינים כי כוחם של המותגים מייקל קורס וג'ימי צ'ו, יחד עם רכישת ורסאצ'ה, יסייעו לנו להמשיך ולצמוח בשנים הבאות ולהציג גידול בהכנסות ועלייה ברווחים".
"זה רגע מרגש מאוד עבור ורסאצ'ה", מסרה דונטלה ורסאצ'ה. "למעלה משני עשורים מאז התחלתי להוביל את החברה יחד עם אחי סנטו ובתי אלגרה, אני גאה כי ורסאצ'ה נותר מותג חזק מאוד הן באופנה והן בתרבות המודרנית. סנטו, אלגרה ואני מכירים בכך שהצעד הבא יאפשר לורסאצ'ה להגיע לפוטנציאל המלא שלה. שלושתנו נהיה בעלי מניות בחברה, מה שמוכיח את האמונה שלנו לטווח הארוך והמחויבות לקבוצת היוקרה העולמית החדשה. אנו מאמינים כי השתייכות לקבוצה חיונית להצלחה ארוכת טווח של ורסאצ'ה. התשוקה שלי מעולם לא היתה חזקה יותר. זהו הזמן המושלם עבור החברה שלנו, אשר מעמידה יצירתיות וחדשנות בלבה של כל הפעולות שלה כדי לגדול".
בית האופנה האיטלקי, שהציג ביום שישי האחרון את קולקציית אביב-קיץ 2019 על דוגמניות-על כמו ג'יג'י חדיד, קנדל ג'נר ואירינה שייק, נחשב למנסח הגלאם האיטלקי. הדבר הפך אותו לאהוב על כוכבות השטיח האדום, כמו אנג'לינה ג'ולי וג'ניפר לופז, שנשבעו לו אמונים ולובשות את המותג באופן כמעט בלעדי. הבגדים, בסגנון פרובוקטיבי וגדול מהחיים, הם זירה שקורס ודאי מעוניין בה, בתור מעצב המתמחה בקז'ואל אמריקאי וחייטות נינוחה. עדיין לא ידוע אם דונטלה ורסאצ'ה תמשיך לשמש כמעצבת של בית האופנה, תפקיד אותו לקחה על עצמה לאחר מותו של אחיה, או שבעתיד הלא רחוק יוצב בתפקיד מעצב אופנה אחר. בעבר היה בית האופנה במשא ומתן עם המעצב ריקרדו טישי, שלבסוף מונה למנהל האמנותי של ברברי.
______________________________________________________
ואיך הגיעה הופעת מחול ישראלית לתצוגה של דיור בפריז?