עידן הישבן: איך הפך העכוז החשוף לכוכב הגדול של התקופה

בזמן שהעולם מסרב להירגע מגילוי הישבן המפואר של קים קרדשיאן כזיוף אחד גדול, הרשתות החברתיות והכוכבות ממשיכות להפנות את תשומת הלב אל האחוריים

איתי יעקב

|

25.05.17 | 18:47

חושפות ישבן על השטיח האדום: ג'ניפר לופז, מדונה וקנדל ג'נר (צילום: Gettyimages)
חושפות ישבן על השטיח האדום: ג'ניפר לופז, מדונה וקנדל ג'נר (צילום: Gettyimages)
 

בתקופה האחרונה נראה כי לאן שלא נסתכל, ניתקל בישבן חשוף זה או אחר: מהשמלה השקופה שלבשה קנדל ג'נר לאירוע הגאלה של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק בתחילת החודש, דרך הישבן השובב שחשף בשידור חי מעריץ אוסטרלי על במת האירוויזיון בקייב, ועד התמונות החדשות מתוך קמפיין סתיו-חורף 2017-18 של מותג האופנה לגברים Palomo Spain בעיצובו של אלחנדרו גומז פאלומו, שתצוגת האופנה שלו בניו יורק בינואר השנה זכתה לשבחים במגזין ווג. המגמה החצופה שמשפיעה על סצנת האופנה, הבידור והתרבות הפופולארית, משדרת רצון לשבור את התקינות הפוליטית ולהציע תגובת נגד משעשעת ומתריסה.

 

 

מי שחתומה על יחסי הציבור הטובים של הישבן בשנים האחרונות היא, כמובן, קים קרדשיאן: כוכבת שהתחת שלה מפורסם יותר ממנה. סנסציית הטראש האמריקאית בחרה לחשוף את אחוריה בלא מעט הזדמנויות, המפורסמת בהן היא שער גיליון ספטמבר 2014 של מגזין Paper, שהציג את ישבנה החשוף של קרדשיאן תחת הכותרת Break The Internet. עם כמעט מיליון לייקים לתמונה ו-2.5 מיליון אזכורים ברשת, אין ספק שהוא השיג את המטרה.

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

 

לאחרונה, לעומת זאת, זכה הישבן המלוטש והמרוטש שהציגה אז קרדשיאן – שעוצב ביד אמן של מנתח פלסטי ויש האומרים בעזרת השתלת שומן – לחשיפה מחמיאה פחות. במהלך חופשה פרטית של הכוכבת עם אחותה קלואי, התפרסמו צילומי פפראצי לא מרוטשים שהוכיחו כי התמונות הטבעיות-לכאורה שמציגה קרדשיאן באינסטגרם, אינן אלא תמונות מעובדות בתוכנת פוטושופ. באופן לא מפתיע, גם הפעם הצליח הישבן של קרדשיאן לשבור את הרשת.

 

מי צריך מכנסיים? מדונה (צילום: Gettyimages)
    מי צריך מכנסיים? מדונה(צילום: Gettyimages)

     

    חשיפה למטרה טובה. אלישיה סילברסטון בקמפיין של PETA
      חשיפה למטרה טובה. אלישיה סילברסטון בקמפיין של PETA

       

      בניגוד לטרנדים שנולדים ממסלולי התצוגות ומשם מגיעים אל הקהל הרחב, המגמה שהתחבבה על מפורסמות כמו מדונה וג'ניפר לופז תפסה תאוצה קודם ברשתות החברתיות. עמוד האינסטגרם הפופולארי Cheeky Exploits, שהוקם ביולי אשתקד ומושך אליו יותר מ-221 אלף עוקבים, מאגד תמונות ישבנים חשופים של מטיילים ברחבי העולם: ברכבת התחתית של לונדון, בגרנד קניון בארצות הברית או בפסגת המון בלאן בהרי האלפים. הקונספט ברור: חופשה היא זמן להתפרק ואין כמו לחשוף את הישבן כדי להרגיש משוחררים. העובדה כי חשיפת הישבן במקומות ציבוריים היא עבירה על חוק ההתערטלות בציבור שקיים במדינות רבות, הופכת את האקט לפעולה מתריסה שנעה על הגבול שבין שעשוע אישי לפגיעה ברגשות הציבור.

       

       

       

      בתוך כך, הקמפיין ההומו-ארוטי של Palomo Spain, שצולם על ידי צלם האופנה קיטו מונוז, מתייחס ישירות למתח שמעוררת חשיפת הישבנים בעת הנוכחית. הקמפיין מורכב משתי סדרות של תמונות: האחת, סצנות צבעוניות וסוריאליסטיות של דימויים שנראים כאילו נשלפו מעבודותיהם של זוג האמנים הצרפתי פייר וז'יל, עם ישבנים מפוסלים ברקע; השנייה, אקטים מיניים בין גברים בחיק הטבע המצולמים מרחוק, בסגנון המזכיר את סרט הקולנוע "זרים על שפת האגם".

       

      "אופנה נאיבית וארוטית". הקמפיין של Palomo Spain (צילום: Kito Muñoz)
        "אופנה נאיבית וארוטית". הקמפיין של Palomo Spain(צילום: Kito Muñoz)

         

        בראיון לאתר האינטרנט של המגזין דייזד אנד קונפיוזד, הסביר המעצב כי הקמפיין מציע "אופנה נאיבית וארוטית". לדבריו, המראה האנדרוגיני של הדוגמנים והטשטוש המגדרי נועדו כדי לפרק את ההגדרות של מיניות. "אופנה צריכה לתת לנו אופציות חדשות", אמר, "וחובתם של אנשים רגילים לשנות את המצב ולא להיות מוגבלים על ידי הגדרות של נשים וגברים כבעבר".

         

        ______________________________________________________

         

        ואיך הפכה ארץ הקודש למותג אופנה צעיר ולוהט?

        המותג Holyland Civilians נחשב לדבר החם באופנה, לאחר קולקציה אחת בלבד. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: דודי חסון)
        המותג Holyland Civilians נחשב לדבר החם באופנה, לאחר קולקציה אחת בלבד. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: דודי חסון)

         

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד