בשבת הקרובה ישיק מעצב האופנה אלבר אלבז שיתוף פעולה ראשון מתוך שניים לחודש הקרוב - שניהם מבשרים את שובו לזירת האופנה הבינלאומית, כשנה וחצי מאז עזיבתו את משרת המנהל הקריאטיבי של בית האופנה לנוון באוקטובר 2015.
מאז נראה כי אלבז לוקח את הזמן, ונהנה מהחופשה ושעות הפנאי הרבות ש"נכפו" עליו, לאחר 14 שנה בתפקיד התובעני והמתיש. על אף ששמו נקשר כמעט בכל משרת עיצוב בכירה שמתפנה בבתי העילית של פריז - מדיור, דרך איב סאן לורן ועד ז'יבנשי - בוחר אלבז לבלות את זמנו בטיולים ברחבי העולם, הרצאות בפני סטודנטים, ותחזוק חשבון אינסטגרם עם 86 אלף עוקבים.
לאחרונה רוחשות השמועות בתעשיית האופנה הבינלאומית כי אלבז כבר שוקד מזה זמן על הקמת מותג אופנה הנושא את שמו, שיושק ממש בקרוב. אולם אלה עדיין שמועות בלבד, שטרם זכו לאישור רשמי מכיוונו של המעצב או מקורביו.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- טורבן כחול-לבן: המעצבת הדתייה שגם מוסלמיות אוהבות
- ג'ארד לטו: "להיות גבר זה לא דבר חד משמעי"
- האמא של הדוגמניות: יולנדה חדיד בתוכנית ריאליטי חדשה
כאמור, עד שהמותג "אלבר אלבז" יהפוך לעובדה קיימת, אלבז מציג שיתופי פעולה עם מותגים קיימים. בימים האחרונים הרחיק המעצב לטוקיו, שם ישיק את קולקציית הקפסולה המסקרנת Avant (מצרפתית: לפני. לפני מה? אולי לפני הדבר הגדול הבא של אלבז), שיצר עם חברת הנעליים קונברס. אלבז עיצב שישה דגמים של נעלי סניקרס כחלק מחגיגות ה-100 למותג אולסטאר, שנוסד בשנת 1917. ששת הדגמים עשויים עור בצבעים לבן, שחור ואדום, על חלקם שרבוטים של אלבז, או דמותו האיקונית מצוירת וחתימת ידו, אחרים במראה חלק עם הטבעה של חתימתו האישית וסמל הכוכב. נכון להיום טרם ידוע היכן יימכרו הנעליים, מלבד באירוע ההשקה בגלריית בנק בטוקיו, שם הן יוצעו למכירה בטווח מחירים של 32,000 יין (280 דולר) עד 45,000 יין (395 דולר).
שיתוף פעולה נוסף של המעצב בוגר המחלקה לאופנה בשנקר, יושק בתחילת אפריל, הפעם בתחום הבישום. כפי שפורסם באוקטובר האחרון, אלבז חבר לבשם הפריזאי פרדריק מאל ליצירת הניחוח Superstitious, שמתומחר בסכום עתק של 370 דולר לבקבוק (1,370 שקל).
בראיון שהעניק השבוע למגזין W האמריקאי סיפר אלבז כי שיתוף הפעולה עם מאל היה פשוט, כי לשניהם יש טעמים אסתטיים זהים. "עבדנו על הבושם בארוחות צהריים, ואני חושב שהרעיון של עבודה שעושים במטבח או במסעדה, זה משהו שחסר היום באופנה. אני מתכוון, יותר מדי דברים נעשים היום בשלט רחוק בארמונות יפים", הוסיף המעצב. "הלכנו למסעדות נהדרות, ואני לא מאלה שאוכלים סלט ירוק ומשהו בצד, דיברנו ודיברנו, ושאלנו שאלות, והיו לנו ספקות לגבי הרבה דברים, אבל זה היה קל. אני לא משתמש במילה כיף, או מגניב, לעתים קרובות, אבל כאן זה ממש מתאים".
כשנשאל אלבז על הניחוח שרצה ליצור לטובת הבושם הראשון הנושא את שמו (בניגוד לבשמים שהשיק בתקופתו בלנוון תחת שם בית האופנה), הוא חיפש אחר ניחוח אבסטרקטי, שיעורר במי ש"לובשת" אותו תחושת ניחוח של שמלה. "הבקשה היחידה שלי היתה לא לעשות בושם בניחוח של שוקולד או וניל. אני אלרגי לריחות כאלה, כי זה נראה כמו ניסיון להחליף את אכילת השוקולד ה'אסורה' בבושם בניחוח הזה. אם אתה רוצה שוקולד, לך לקנות שוקולד - רק אל תלך עם בושם בריח שוקולד".
______________________________________________________
ומי המעצבים שבלטו על המסלול בשבוע האופנה בתל אביב?