איגוד המעצבים האמריקאים CFDA הודיע אמש (שני) על השקת סיכות ורודות שיחולקו למבקרים בשבוע האופנה שייפתח מחר בערב בניו יורק. הסיכות נועדו לחיזוק הארגון Planned Parenthood, המסייע לנשים בארצות הברית ובמקומות נוספים בעולם לעבור הפלות. החלטה זו מגיעה כשבועיים לאחר שהנשיא הנכנס דונלד טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר על מימון אמריקאי של ארגונים בינלאומיים התומכים בהפלות או מקדמים את ביצוען ברחבי העולם.
ה-Global Gag Role הוא חוק שנחתם על ידי רונלד רייגן בשנת 1984, ובוטל ב-2009 על ידי ברק אובמה. למעשה, הוא אוסר על מרפאות במדינות עולם שלישי שזוכות למימון אמריקאי לבצע הפסקות היריון. מאז שהוחזר על ידי טראמפ, עלה החשש כי צעד זה יוביל מיליוני נשים במדינות עולם שלישי לבצע הפסקת היריון בדרכים לא חוקיות המסכנות את חייהן.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- מלניה, זה לא יעבוד: אי אפשר להתחפש לג'קי קנדי
- אחרי בלה וג'יג'י: משפחת חדיד הופכת למותג
- הורים בפורים: כמה תשלמו על תחפושת?
הסיכות החדשות עוצבו על ידי מחלקת הקריאייטיב של קבוצת קונדה נאסט (המו"ל של המגזינים ווג ו-W, בין היתר) ונושאות את הכיתוב Fashion Stands With Planned Parenthood. הן יחולקו על ידי ה-CFDA לאנשי אופנה, מעצבים, דוגמניות וסלבריטאים, אנשי יחסי ציבור ואנשי תקשורת, בתקווה כי אלה יענדו אותן על בגדיהם ויהפכו ל"גשם" ורוד של מתנגדים.
בין המעצבים שכבר אישרו את קידום הנושא בתצוגות האופנה שלהם נמצאים זאק פוזן, קרולינה הררה, דיאן פון פירסטנברג ופרבל גורונג. המהלך הנוכחי מזכיר את כובעי ה-Pussy הוורודים שחבשו מיליוני נשים להפגנות נגד טראמפ בחודש שעבר, בהבדל אחד: הסיכות כמעט שלא יפגעו בתלבושות המושקעות של הפאשניסטות בשבוע האופנה.
"אנו שמחים על תמיכת מועצת מעצבי האופנה של אמריקה בארגון הורות מתוכננת בשבוע האופנה בניו יורק", אמרה ססיל ריצ'רדס, נשיאת הפדרציה של הורות מתוכננת באמריקה. "הורות מתוכננת עמדה כאופוזיציה חזקה במשך מאה שנה ואל לנו לסגת עכשיו. יש לנו מיליוני תומכים בארגון בארצות הברית, ואנו מתגייסים להגן על גישתן של נשים לשירותי בריאות. נמשיך להילחם כדי להבטיח שכל הנשים יקבלו את הטיפול הרפואי שלו הן זקוקות".
זו אינה החזית היחידה שמנהל ענף האופנה נגד המשפחה הנשיאותית. בעוד בתי הכלבו נימן מרקוס ונורדסטורם החליטו להפסיק את מכירת המותג של איוונקה טראמפ – אך הודיעו כי זאת אינה החלטה פוליטית אלא תוצאה של מכירות נמוכות – יו"ר קבוצת Kering פרנסואה הנרי פינו, המחזיק במותגים גוצ'י, בלנסיאגה, סאן לורן פריז ואחרים, ומנכ"ל חברת נייקי העולמית מארק פרקר, יצאו בהצהרות פומביות נגד הנשיא הנכנס והודעתו על איסור כניסתם של אזרחי שבע מדינות מוסלמיות לארצות הברית. נראה כי המאבק על עתידה של אמריקה לא נעלם מעיניהם של אנשי האופנה, שנתפשים לרוב כמנותקים מהצדדים הפחות אסתטיים של המציאות.
______________________________________________________
ואיך הפכו הדוגמנים המבוגרים לטרנד בשבועות האופנה לגברים?