31 שנה לאחר שכיכבה במותחן הארוטי "תשעה וחצי שבועות של שכרון חושים", קים בייסינגר חוזרת לככב בדרמה ארוטית. הפעם מדובר ב"חמישים גוונים של אופל", הסרט השני המבוסס על סדרת רבי המכר של אי אל ג'יימס, שיעלה לאקרנים בישראל ביום חמישי הבא (9 בפברואר). בייסינגר מגלמת את אלנה לינקולן, השותפה העסקית והמאהבת לשעבר של כריסטיאן גריי (ג'יימי דורנן), אשר חשפה אותו לעולמות הסאדו-מאזו הממכרים.
בניגוד לטריילר הראשון, שבו מופיעה בייסינגר למאית שנייה, בטריילר השני רואים אותה מנהלת שיחת חניכה עם הגיבורה אנסטסיה סטיל (דקוטה ג'ונסון). "האם את חושבת שאת האישה הראשונה שמנסה להציל אותו?" שואלת לינקולן המנוסה את סטיל הנאיבית.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- למה מעצבי האופנה ברחוב דיזנגוף סוגרים את החנויות?
- מה עומד מאחורי מחאת כובעי הפוסי הוורודים?
- איך עוברים שנה בלי שופינג?
מי שנולד עד שנות ה-80, לא זקוק לרמיזות הארוטיות השמרניות של התעשייה ההוליוודית העכשווית כדי להיזכר בבייסינגר מודל 1986, שהסעירה את דמיון הצופים בסצנות הסקס הלא מצונזרות בסרט הפולחן לצד מיקי רורק. דורנן, 34, סיפר בראיון כי ראה את "תשעה וחצי" בגיל ההתבגרות, אך על סט הצילומים התבייש לשוחח עליו עם בייסינגר. "לא היו לי ביצים גדולות מספיק בשביל לשאול אותה על 'תשעה וחצי'", אמר. "אני מניח שבעתיד יהיו אנשים שיתביישו להסתכל לי ישירות בעיניים ולדבר איתי על 'חמישים גוונים'".
הדוגמה החיה לכך שחלומות מתגשמים
זה אולי מרגיש כמו קאמבק, אך למעשה בייסינגר מעולם לא הפסיקה לעבוד. היא משחקת בסרט אחד בממוצע לשנה, ועל פי ראיונות שהתפרסמו איתה, לא מרגישה מקופחת. מי שהיתה דוגמנית מצליחה בשנות ה-70 וה-80, כבר לא צריכה להוכיח שהיא שחקנית טובה, לאחר שב-1998 זכתה בפרס גלובוס הזהב ובפרס האוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה כנערת ליווי בסרט "סודות אל איי". נאום הזכייה ההיסטרי שלה, שזכה לכתבות בסגנון "איך לא לנאום באוסקר", אמר זאת בצורה הפשוטה ביותר: היא "הדוגמה החיה לכך שחלומות מתגשמים".
בדומה לשחקניות רבות, בייסינגר החלה את הקריירה כדוגמנית. בגיל 17 היא זכתה בתחרות מיס ג'ורג'יה הצעירה, ושנה לאחר מכן הוחתמה בסוכנות פורד היוקרתית ועברה להתגורר בניו יורק. "הדוגמנות אפשרה לי לבסס את עצמי כלכלית מגיל צעיר. היה לי מזל", סיפרה לפני שלוש שנים בראיון למגזין אינטרוויו.
היא הוחתמה לקמפיינים יוקרתיים של חברות קוסמטיקה ואיפור כמו רבלון ומייבלין, ובתקופת השיא קיבלה אלף דולר ליום צילום – פי 10 מהממוצע באותן שנים, אבל הרבה פחות מהסכומים שהרוויחו הטופ מודלס של שנות ה-90. בשנת 1994 זכתה לצחוק על ענף האופנה כששיחקה את כתבת האופנה המטורללת קיטי פוטר ב"פרט א-פורטה" של רוברט אלטמן, שמתפטרת בסצנת הסיום של הסרט.
"למרות הכסף הגדול, דוגמנות היא עבודה קשה. כל יום את עוברת מקאסטינג אחד לשני, ולא פשוט להתמודד עם הדחיות שאת מקבלת", הוסיפה באותו ראיון, "לא יכולתי לסבול את זה. הרגשתי שאני נחנקת". זה לא הפריע לה לחזור לדוגמנות כמנצחת בקיץ 2006, אז שימשה כפרזנטורית של בית האופנה מיו מיו. הקמפיין סומן כקאמבק הראשון של בייסינגר לאופנה, והפך אותה לחלוצה של טרנד הנשים מעל גיל 50 בקמפיינים.
מי שממשיכה את דרכה בענף הדוגמנות היא בתה היחידה אירלנד בייסינגר בולדווין בת ה-21 מנישואיה לשחקן אלק בולדווין, ממנו התגרשה בייסינגר ב-2002 לאחר תשע שנות נישואים. עם זאת, בולדווין הצעירה רחוקה שנות אור מההצלחה של אמה בתחום. היא אומנם חתומה בסוכנות IMG היוקרתית, הופיעה בהפקות אופנה במגזינים משפיעים כמו ל'אופיסייל, LOVE ו-V מגזין, והצטלמה לקו האיפור של קלווין קליין, אך טרם הוחתמה לקמפיין משמעותי. בראיונות עבר סיפרה על הגירושים המכוערים של הוריה, וכיצד אלה השפיעו על הפרעות האכילה שמהן סבלה לאורך השנים.
יופי טבעי או טיפולים פלסטיים?
אם לשפוט על פי הטריילר ל"חמישים גוונים של אופל", בייסינגר נראית צעירה מ-63 שנותיה. היא אומנם מכחישה באופן גורף כי עברה טיפולים פלסטיים, אך בלעדיהם קשה להסביר את השינויים בפניה לאורך השנים. אתרי הרכילות בעולם, לעומת זאת, טוענים כי מלבד מתיחת פנים, בעשור החולף עברה בייסינגר הרמת עפעפיים, הזרקות בוטוקוס (בעיקר באזור המצח המוחלק) והזרקות חומצה היאלורונית בלחיים, שיצרו לה מראה יציב ומתוח.
מי שיצאה להגנתה היא בתה, שלפני כשלוש שנים הושמה ללעג לאחר שצייצה בטוויטר כתב הגנה על אמה. "מאז ומעולם, את אישה בעלת יופי טבעי", כתבה בולדווין, "השמירה שלך על עור הפנים, ההתעמלות היומיומית והעצות שלך לאכול בריא, העניקו לי השראה גדולה. נשים, אם אתן רוצות לדחות את השימוש בבוטוקס ושאר טיפולים כירורגיים בפנים, הקשיבו לאמא שלי! היא לא עשתה מעולם טיפול בפניה. היא נראית כך מכיוון שהיא שמרה על עצמה כל החיים מחשיפה לשמש".
הנימה היחצנית של בולדווין הצעירה עמדה לא רק בניגוד לתדמית הלא בריאה שלה עצמה (שכוללת את הפרעות האכילה שעליהן התוודתה בתקשורת, לצד תהליך גמילה מוכחש מאלכוהול), אלא גם צרמה מול האג'נדה הפמיניסטית של בייסינגר, שמקפידה להתייחס בראיונות לאופן שבו נשים נתפסות בעולם בכלל ובהוליווד בפרט.
"נשים הן מחצית מהאוכלוסייה על הפלנטה הזאת, ובכל זאת, אנחנו אזרחיות סוג ב'", אמרה בייסינגר לפני כשנתיים בראיון למגזין Elle. "הייתי רוצה לראות יותר ויותר נשים בקולנוע, ונשים יוצרות. ובעיקר, לראות על המסך שיתופי פעולה של נשים המציגות ידידות עמוקה, מסירות אחת לשנייה ויחסים טובים. זה חשוב לנו כנשים".
את המראה המתוחזק והשיער הבלונדיני הנצחי משלימה בייסינגר עם חליפות טוקסידו מחויטות, שמאז שנות ה-90 הפכו לתלבושת המועדפת עליה לאירועי השטיחים האדומים ומייצרות ניגוד לחזותה הנשית. בחירה זו היתה עלולה להתפרש כהצהרה פוליטית, אלא שהשחקנית עצמה הסבירה כי הסיבה לכך פרוזאית מהמצופה: "אני אוהבת ללבוש חליפות מסיבה אחת פשוטה – אני נראית בהן הכי טוב שאפשר".
______________________________________________________
ומי הן הגברות הראשונות שהחלו את דרכן כדוגמניות?