בית האופנה דיור חשף הבוקר את קמפיין אביב-קיץ 2017 של קו הגברים Dior Homme, ובו הליהוק המפתיע של המוזיקאי ואייקון האייטיז בוי ג'ורג'. בקמפיין המלא מככבים מלבד ג'ורג' עוד שלושה יוצרים מתחומים שונים: השחקן האמריקאי רמי מאלק, הדוגמן הרוסי ארנסט קלימקו והראפר A$AP Rocky.
דמותו האיקונית של ג'ורג', בן ה-55, ודאי תעורר התקף נוסטלגיה בקרב כל ילידי שנות ה-80 ודרומה, שזוכרים לו חסד נעורים כאייקון אופנה מוביל ופורץ דרך, בימים שבהם מיניות מעורפלת היתה עניין מרעיש.
"באמצעות הקמפיין ניסיתי לתרגם את העמדה שלי על דיור הום כיום", הסביר מעצב המותג קריס ואן אש בשיחה עם אתר האופנה WWD. "המותג מדבר על מוזיקה, קולנוע, אופנה, ועל זיכרונות שיש לי מהאייטיז, שנותרו רלוונטיים מאוד גם בשנת 2017. כשהייתי ילד, בוי ג'ורג' היה הראשון שהציג את המסר שזה בסדר להיות שונה, להיות אחר. היתה לו השפעה מאוד גדולה על בני הדור שלי, והרעיון להיות חופשי ומורד עדיין נותר איתי".
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- מה עושה היום פריס הילטון?
- מה עומד מאחורי המהפך הבלונדיני של דפנה לוסטיג?
- מה חושבת המעצבת טלי חזן על הדיאטה של ליהיא גרינר?
בקמפיין שצולם עלי ידי ווילי ונדרפרה, שאחראי העונה גם על הקמפיינים של פראדה, זארה וראף סימונס, מופיע בוי ג'ורג' בתמונות שחור לבן, לבוש חליפה כהה מעוטרת סיכות בדוגמאות פרחים וצלבים, כשעל ראשו מונחת מגבעת לבד, מעוטרת גם היא סיכות, שהפכה בשנים האחרונות לסימן ההיכר שלו. בתמונה אחרת, בה הוא מיישיר מבט למצלמה, חובש ג'ורג' רתמת עור על החליפה, המגיעה מעולמות של סאדו-מאזו.
זהו קמפיין האופנה הראשון של בוי ג'ורג', בטח מאז ימי תהילתו בשנות ה-80, ואין ספק שגם דיאטת הכסאח שעבר בשנת 2013, ששחררה אותו מ-38 ק"ג עודפים, אפשרה לו להיכנס לחליפות הצרות של דיור הום, שאפילו המעצב קרל לגרפלד אמר בעבר שעשה דיאטה גדולה רק בשביל להצליח להשתחל לתוכן.
על אף שמעצב המותג מעיד כי הוא מתרפק על זיכרונותיו משנות ה-80, הצילום של דיור הוא אנטיתזה למראה הטווסי פורץ הדרך של בוי ג'ורג', שבשנים האחרונות מיתן את המראה שלו, ונגמל מהצמות הארוכות והתלבושות המוגזמות, וגם מהסמים והאלכוהול, אבל אף פעם לא ויתר על האיפור התיאטרלי והצבעוניות, שעדיין מלווים אותו בהופעותיו הציבוריות כדי.ג'יי במועדונים. הבחירה של דיור הום למחוק את כל אלה בצילומי שחור-לבן, מעלה תהיות בנוגע למסר של הקמפיין – האם הוא רוצה להחזיר את האמירה הבוי-ג'ורג'ית לאופנה, או דווקא רוצה לנטוע אותה חזק יותר בעבר שלא יחזור עוד.
ואיך נפרדו הטופ מודלס של הניינטיז מג'ורג' מייקל?